Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 256 257 258 259 260 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Mon, 17 Apr 2017 - 21:12
Post #5141









Tomek..
a znasz olej "o sile 3 estrów" gdzie podczas dokładnego badania nie znaleziono ani jednego ? wink.gif

Kolejna sprawa... dwa oleje ATF o jakich wcześniej pisałem: Motul i Millers.
Producenci zacni a oleje skrajnie różnie pracują, choć na papierze wyglądają w zasadzie tak samo i oba mają być w pełni syntetyczne :

Motul ATF (kupiony w InterCars) :




Millers ATF DM




skąd zatem aż taka różnica w zachowaniu oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Apr 2017 - 21:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Tue, 18 Apr 2017 - 08:20
Post #5142


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Co do Motula i tego czy podane przez Ciebie wartości z karty są prawidłowe w tym sensie, że olej z butelki będzie odpowiadał parametrami temu z "zacytowanej" karty się niestety nie odniosę bo nie mam dokładnej wiedzy jak to u Motula w chwili obecnej jest. Trzeba też sprawdzić jakie "dup..chrony" producent zapisał w karcie bo czasami te karty w przypadku producentów "masówki" produkowanej w różnych zakładach to są takie poglądowe bardziej i potem nie ma się co dziwić, że są odczuwalne różnice nawet między teoretycznie tymi samymi olejami (ta sama nazwa handlowa).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 18 Apr 2017 - 08:36
Post #5143









To co masz na karcie powinno być w miarę blisko zawartości butelki... niezależnie od marki producenta.
Olej kupiony w InterCars .. to oficjalna sieć sprzedaży i bardzo mało prawdopodobne by bawili się w branie jakiejś lewizny.
Stawiam, że jakość jest bardzo słaba.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 18 Apr 2017 - 10:56
Post #5144


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





InterCars raczej nie ma podróbek biggrin.gif ale chodzi o to, że niektóre umieszczone przez producenta zapisy na kartach dopuszczają możliwość "użycia" oleju o całkiem innych parametrach a są nawet zapisy, że producent dopuszcza, że opublikowane karta może być już nieaktualna o czym nie ma obowiązku informowania (nie wiem jak to dokładnie prawnie wygląda ale podobne "kwiatki" widziałem nie raz). Chodzi o to, że niektórzy producenci się zabezpieczają bo mając kilka zakładów produkcyjnych lub zlecając produkcję innym wytwórnią dużo trudniej jest uzyskać taką samą jakość i parametry, tym bardziej, że w różnych częściach świata olej może być robiony z wykorzystaniem różnych baz i pakietów dodatków a sama technologia produkcji w różnych zakładach może wpływać na jakość i powtarzalność produktu. O kontroli jakości u "podwykonawców" nie wspominając. Dlatego zawsze powtarzam, że mam większe zaufanie do tych producentów, którzy sami produkują najlepiej w 1 zakładzie produkcyjnym np. Millers, Penrite, Neste, Liqui Moly/Meguin czy choćby Specol.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 18 Apr 2017 - 15:55
Post #5145









CYTAT(tomek evo @ Tue, 18 Apr 2017 - 10:56) *
ale chodzi o to, że niektóre umieszczone przez producenta zapisy na kartach dopuszczają możliwość "użycia" oleju o całkiem innych parametrach a są nawet zapisy, że producent dopuszcza, że opublikowane karta może być już nieaktualna o czym nie ma obowiązku informowania (nie wiem jak to dokładnie prawnie wygląda ale podobne "kwiatki" widziałem nie raz).

przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi

CYTAT(tomek evo @ Tue, 18 Apr 2017 - 10:56) *
Dlatego zawsze powtarzam, że mam większe zaufanie do tych producentów, którzy sami produkują najlepiej w 1 zakładzie produkcyjnym np. Millers, Penrite, Neste, Liqui Moly/Meguin czy choćby Specol.

to akurat nie jest problemem
bo producent dostaje szczegółową dokumentację i ma wg. niej wykonać produkt
każde odstępstwo.. kara i to wcale nie mała

nawet bym powiedział, że taki wykonawca zlecenia jest często bardziej papieski od papieża wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Tue, 18 Apr 2017 - 20:06
Post #5146


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(hexx @ Sun, 16 Apr 2017 - 21:34) *
....Generalnie.. jakoś zraziłem się do Motula
Miałem w silniku 3.2 diesel Forda 0/40 i spodziewałem się ładnej pracy.. ale silnik pracował twardo (wcześniej Amsoil 5/30).
Zalałem Delvac'a LE 5/30 i jest znacznie lepiej... choć spodziewałem się odwrotnego wyniku. Kupiłem podróbkę ? blink.gif
....
Po świętach zmieniam w KIA Delvac'a, to zobaczę jak on będzie "schodził z rąk".



W tamtym tygodniu wymieniłem olej w swoim mjet IIgen. Był Motul X-clean Fe 5w30 a wleciał z ciekawości wspomniany Delvac 1 LE 5w30.
Jedyne co mogę napisać po 300km to.....potwierdzenie przyjemniejszego dźwięku pracy silnika. Mniej twardego klekotu a złagodzenie tonu pracy co szczególnie dało się zauważyć przy 70km/h na 4 biegu, ponieważ obecnie silnik jest praktycznie niesłyszalny wobec delikatnego tyrkotania na Motulu. Zaznaczam - motul przejeździł 7k km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Tue, 18 Apr 2017 - 20:50
Post #5147


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(djpanczo @ Tue, 18 Apr 2017 - 20:06) *
W tamtym tygodniu wymieniłem olej w swoim mjet IIgen. Był Motul X-clean Fe 5w30 a wleciał z ciekawości wspomniany Delvac 1 LE 5w30.
Jedyne co mogę napisać po 300km to.....potwierdzenie przyjemniejszego dźwięku pracy silnika. Mniej twardego klekotu a złagodzenie tonu pracy co szczególnie dało się zauważyć przy 70km/h na 4 biegu, ponieważ obecnie silnik jest praktycznie niesłyszalny wobec delikatnego tyrkotania na Motulu. Zaznaczam - motul przejeździł 7k km.


W silnikach JTDm z usuniętymi ECO podobny efekt daje Penrite HPR Diesel 5w40, sprawdzone.
Olej ma wyższe normy jakościowe, pomimo, iż jest to 1/2 syntetyk.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 18 Apr 2017 - 21:30
Post #5148









oooo.
czyli moje spostrzeżenia odnośnie Delvac'a nie są odosobnione smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Tue, 18 Apr 2017 - 22:12
Post #5149


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





Miałem kupować Amsoila europa lub Penrite Enviro+ ale po pierwsze potrzebuję ok 4l zamiast 5 jak w przypadku Penrite, a po drugie...bardzo obiecujące parametry oleju za 1/2 ceny wspomnianych dwóch marek.

W tym temacie w okolicach 110 strony jest trochę na temat Delvaca i kilka ciekawych opinii. W sumie tylko jedno pytanie ciśnie się na usta: oleje do dostawczaków szczególnie tych niskoobrotowych nie mają przeciwwskazań aby być stosowane w cywilnych osobowych klekotach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 18 Apr 2017 - 22:31
Post #5150









nie, nie mają
no, po za jakimiś względami ekologicznymi smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 18 Apr 2017 - 23:38
Post #5151


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 18 Apr 2017 - 15:55) *
przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi


to akurat nie jest problemem
bo producent dostaje szczegółową dokumentację i ma wg. niej wykonać produkt
każde odstępstwo.. kara i to wcale nie mała

nawet bym powiedział, że taki wykonawca zlecenia jest często bardziej papieski od papieża wink.gif


Teoretycznie tak ale po pierwsze jeśli producent sam dopuszcza takie odstępstwa - " w zależności od zakładu produkcyjnego olej może różnić się parametrami" - to może sam zastosować taryfę ulgową jeśli chodzi o skład a po drugie w przetargu, w którym liczy się przede wszystkim cena wygra niekoniecznie ten, który wykona zlecenie najsolidniej i z dochowaniem wszystkich procedur. Różne plotki na ten temat słyszałem. wink.gif W każdym razie bardziej ufam prawdziwym producentom i ich produktom niż produktom, do których nie potrafię dopasować karty lub karta jest "poglądowa".
BTW Specol produkował swego czasu oleje dla Mobila tongue.gif Teraz z tego co wiem jest za drogi. biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Snara
post Thu, 20 Apr 2017 - 23:58
Post #5152


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 February 2016
Skąd: BI





Pytanie do starych wyjadaczy biggrin.gif
Do 630 konnego RB26DETT zakutego i często pałowanego jaki olej zapodać?
Aktualnie Millers 10W50 NT, chciałbym zmienić żeby porównać ciśnienia oleju. Co z górnej półki można kupić? Jakiś Penrite/Gulf/Redline/Fuchs?


--------------------
Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 21 Apr 2017 - 06:35
Post #5153









CYTAT(tomek evo @ Tue, 18 Apr 2017 - 23:38) *
Teoretycznie tak ale po pierwsze jeśli producent sam dopuszcza takie odstępstwa - " w zależności od zakładu produkcyjnego olej może różnić się parametrami" - to może sam zastosować taryfę ulgową jeśli chodzi o skład a po drugie w przetargu, w którym liczy się przede wszystkim cena wygra niekoniecznie ten, który wykona zlecenie najsolidniej i z dochowaniem wszystkich procedur. Różne plotki na ten temat słyszałem. wink.gif W każdym razie bardziej ufam prawdziwym producentom i ich produktom niż produktom, do których nie potrafię dopasować karty lub karta jest "poglądowa".
BTW Specol produkował swego czasu oleje dla Mobila tongue.gif Teraz z tego co wiem jest za drogi. biggrin.gif

to nie tak
Olej, choć o takiej samej nazwie może różnić się w zależności od zakładu produkcyjnego nie dlatego, że zakłady nie potrafią zrobić czegoś wg. receptury ale dlatego, że sam zamawiający chce korygować skład oleju w zależności od rynku na jaki ma trafić.
Przykład... dodatek do oleju dla silnika LPG.
Czy w każdym Państwie jest potrzeba jego dodawania ?

W samym nazwijmy to przetargu (choć nie jest przetargiem) nie gra roli sama cena oleju a jeszcze kilka innych parametrów... a głównym jest prawdopodobieństwo nie wykonania zlecenia.
Kilka razy o tym pisałem ale jak już wspomniałeś o Specolu, to odpadał z takich "przetargów" nie ze względu na za wysoką cenę czy brak możliwości zrobienia jakiejś berbeluchy ale z powodu dużego ryzyka niezrealizowania kontraktu przez tą firmę.

Jakie są brane pod uwagę parametry ?
Na przykład terminowość wypłat pracownikom, terminowość płatności do ZUS i US, poziom pensji pracowników i ich zadowolenie z wynagrodzenia na tle średnich kraju, logistyka, wielkość magazynów itp itd
To wszystko ma znaczenie w przypadku zabezpieczenia ciągłości produkcji i minimalizacji zagrożeń związanych z przerwami produkcyjnymi..... a nie tylko sama cena za finalny produkt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 21 Apr 2017 - 06:43
Post #5154









CYTAT(Snara @ Thu, 20 Apr 2017 - 23:58) *
Pytanie do starych wyjadaczy biggrin.gif
Do 630 konnego RB26DETT zakutego i często pałowanego jaki olej zapodać?
Aktualnie Millers 10W50 NT, chciałbym zmienić żeby porównać ciśnienia oleju. Co z górnej półki można kupić? Jakiś Penrite/Gulf/Redline/Fuchs?

Zalej Amsoila 15/50 Dominator
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 21 Apr 2017 - 10:13
Post #5155


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





O tym Specolu to skąd takie informacje to rozmawiałem niedawno z Prezesem i mówił mi całkiem co innego. Co do ich zaplecza technicznego to zapytaj kolegę Croom-a on ich wizytował i wie czym dysponują. Ja nie twierdzą, że nie masz racji po m prostu mam nieco inne informacje. Być może odpadli ze względu na wymogi formalne (zusy itp.) lub wolumen zamówień był zbyt duży bo to nie jest jakiś wielki zakład. Wątpię natomiast aby w grę wchodziły czynniki związane z niedostateczną technologią.
Głównym kryterium przy przetargach czy konkursach ofert jest dla zamawiającego cena. Przypadkiem wiem o jednym bardzo dużym zleceniodawcy jak to mniej więcej wyglądało i gdy wymogi formalne były spełnione to jedynym kryterium była cena (i termin realizacji). Co do samego nazewnictwa to używali właśnie słowa przetarg.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Snara
post Fri, 21 Apr 2017 - 11:07
Post #5156


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 February 2016
Skąd: BI





CYTAT(hexx @ Fri, 21 Apr 2017 - 06:43) *
Zalej Amsoila 15/50 Dominator


Dzięki! Dodany do listy zakupów tongue.gif Płukanki chyba nie trzeba robić żadnej? Oleje zmieniam max co 3 tys km, tyle w sezonie wychodzi.
A coś jeszcze klasy dominatora? Penrite 10 Tenths Premium 10w60 lub Fuchs Titan Race Pro S 10W-50 ?


--------------------
Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 21 Apr 2017 - 11:49
Post #5157


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Oba świetne oleje. Do listy można dopisać Millersa CFS-a najlepiej NT+ (choć tanio nie jest).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 21 Apr 2017 - 12:04
Post #5158


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Kumpel rozkminia co zapodac do niezbyt męczonego, niedawno zakupionego 350Z. Dotąd auto smigało na Totalu 5w40, ale chce przejsc na cos lepszego.
Wybrał wstępnie Millersa 5w30 Longlife. co myslicie o takim oleju do tego auta?

Ja mu polecałem Millersa 5w40 NT , ale chyba cena go zaszokowała (ponad 3 razy drozej niz obecny Total).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 21 Apr 2017 - 12:43
Post #5159


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Millers Longlife 5W30 świetny olej ale to C3 a chyba takiego nie potrzebuje. Jak Millers 5W40 NT (lub jeszcze lepiej) jest za drogi to może Meguina Super Leichtlauf 5W40/Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (PAO-syntetyk) - jest sporo tańszy lub Fuch Race pro S 5W40 (5W30) - też wyjdzie nieco taniej od NT i dużo taniej od NT+. Z Penrite seria 10tents premium ale lepkość 0W40 i cena raczej wysoka - porównywalna z Millersem NT. Neste raczej tylko 5W50 z "mocnych" full saps (tylko takie tu proponuje). Może coś za Amsoila? Kolega Hexx pewnie coś podpowie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Snara
post Fri, 21 Apr 2017 - 14:50
Post #5160


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 February 2016
Skąd: BI





CYTAT(tomek evo @ Fri, 21 Apr 2017 - 11:49) *
Oba świetne oleje. Do listy można dopisać Millersa CFS-a najlepiej NT+ (choć tanio nie jest).


Spoko, będzie co testować!! biggrin.gif


--------------------
Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 256 257 258 259 260 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 18:32