![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5141
|
![]() |
Tomek..
a znasz olej "o sile 3 estrów" gdzie podczas dokładnego badania nie znaleziono ani jednego ? ![]() Kolejna sprawa... dwa oleje ATF o jakich wcześniej pisałem: Motul i Millers. Producenci zacni a oleje skrajnie różnie pracują, choć na papierze wyglądają w zasadzie tak samo i oba mają być w pełni syntetyczne : Motul ATF (kupiony w InterCars) : ![]() Millers ATF DM ![]() skąd zatem aż taka różnica w zachowaniu oleju ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5142
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Co do Motula i tego czy podane przez Ciebie wartości z karty są prawidłowe w tym sensie, że olej z butelki będzie odpowiadał parametrami temu z "zacytowanej" karty się niestety nie odniosę bo nie mam dokładnej wiedzy jak to u Motula w chwili obecnej jest. Trzeba też sprawdzić jakie "dup..chrony" producent zapisał w karcie bo czasami te karty w przypadku producentów "masówki" produkowanej w różnych zakładach to są takie poglądowe bardziej i potem nie ma się co dziwić, że są odczuwalne różnice nawet między teoretycznie tymi samymi olejami (ta sama nazwa handlowa).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5143
|
![]() |
To co masz na karcie powinno być w miarę blisko zawartości butelki... niezależnie od marki producenta.
Olej kupiony w InterCars .. to oficjalna sieć sprzedaży i bardzo mało prawdopodobne by bawili się w branie jakiejś lewizny. Stawiam, że jakość jest bardzo słaba. |
|
|
![]()
Post
#5144
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
InterCars raczej nie ma podróbek
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5145
|
![]() |
ale chodzi o to, że niektóre umieszczone przez producenta zapisy na kartach dopuszczają możliwość "użycia" oleju o całkiem innych parametrach a są nawet zapisy, że producent dopuszcza, że opublikowane karta może być już nieaktualna o czym nie ma obowiązku informowania (nie wiem jak to dokładnie prawnie wygląda ale podobne "kwiatki" widziałem nie raz). przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi Dlatego zawsze powtarzam, że mam większe zaufanie do tych producentów, którzy sami produkują najlepiej w 1 zakładzie produkcyjnym np. Millers, Penrite, Neste, Liqui Moly/Meguin czy choćby Specol. to akurat nie jest problemem bo producent dostaje szczegółową dokumentację i ma wg. niej wykonać produkt każde odstępstwo.. kara i to wcale nie mała nawet bym powiedział, że taki wykonawca zlecenia jest często bardziej papieski od papieża ![]() |
|
|
![]()
Post
#5146
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
....Generalnie.. jakoś zraziłem się do Motula Miałem w silniku 3.2 diesel Forda 0/40 i spodziewałem się ładnej pracy.. ale silnik pracował twardo (wcześniej Amsoil 5/30). Zalałem Delvac'a LE 5/30 i jest znacznie lepiej... choć spodziewałem się odwrotnego wyniku. Kupiłem podróbkę ? ![]() .... Po świętach zmieniam w KIA Delvac'a, to zobaczę jak on będzie "schodził z rąk". W tamtym tygodniu wymieniłem olej w swoim mjet IIgen. Był Motul X-clean Fe 5w30 a wleciał z ciekawości wspomniany Delvac 1 LE 5w30. Jedyne co mogę napisać po 300km to.....potwierdzenie przyjemniejszego dźwięku pracy silnika. Mniej twardego klekotu a złagodzenie tonu pracy co szczególnie dało się zauważyć przy 70km/h na 4 biegu, ponieważ obecnie silnik jest praktycznie niesłyszalny wobec delikatnego tyrkotania na Motulu. Zaznaczam - motul przejeździł 7k km. |
|
|
![]()
Post
#5147
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
W tamtym tygodniu wymieniłem olej w swoim mjet IIgen. Był Motul X-clean Fe 5w30 a wleciał z ciekawości wspomniany Delvac 1 LE 5w30. Jedyne co mogę napisać po 300km to.....potwierdzenie przyjemniejszego dźwięku pracy silnika. Mniej twardego klekotu a złagodzenie tonu pracy co szczególnie dało się zauważyć przy 70km/h na 4 biegu, ponieważ obecnie silnik jest praktycznie niesłyszalny wobec delikatnego tyrkotania na Motulu. Zaznaczam - motul przejeździł 7k km. W silnikach JTDm z usuniętymi ECO podobny efekt daje Penrite HPR Diesel 5w40, sprawdzone. Olej ma wyższe normy jakościowe, pomimo, iż jest to 1/2 syntetyk. -------------------- G27.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5148
|
![]() |
oooo.
czyli moje spostrzeżenia odnośnie Delvac'a nie są odosobnione ![]() |
|
|
![]()
Post
#5149
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Miałem kupować Amsoila europa lub Penrite Enviro+ ale po pierwsze potrzebuję ok 4l zamiast 5 jak w przypadku Penrite, a po drugie...bardzo obiecujące parametry oleju za 1/2 ceny wspomnianych dwóch marek.
W tym temacie w okolicach 110 strony jest trochę na temat Delvaca i kilka ciekawych opinii. W sumie tylko jedno pytanie ciśnie się na usta: oleje do dostawczaków szczególnie tych niskoobrotowych nie mają przeciwwskazań aby być stosowane w cywilnych osobowych klekotach? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5150
|
![]() |
nie, nie mają
no, po za jakimiś względami ekologicznymi ![]() |
|
|
![]()
Post
#5151
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi to akurat nie jest problemem bo producent dostaje szczegółową dokumentację i ma wg. niej wykonać produkt każde odstępstwo.. kara i to wcale nie mała nawet bym powiedział, że taki wykonawca zlecenia jest często bardziej papieski od papieża ![]() Teoretycznie tak ale po pierwsze jeśli producent sam dopuszcza takie odstępstwa - " w zależności od zakładu produkcyjnego olej może różnić się parametrami" - to może sam zastosować taryfę ulgową jeśli chodzi o skład a po drugie w przetargu, w którym liczy się przede wszystkim cena wygra niekoniecznie ten, który wykona zlecenie najsolidniej i z dochowaniem wszystkich procedur. Różne plotki na ten temat słyszałem. ![]() BTW Specol produkował swego czasu oleje dla Mobila ![]() ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5152
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Pytanie do starych wyjadaczy
![]() Do 630 konnego RB26DETT zakutego i często pałowanego jaki olej zapodać? Aktualnie Millers 10W50 NT, chciałbym zmienić żeby porównać ciśnienia oleju. Co z górnej półki można kupić? Jakiś Penrite/Gulf/Redline/Fuchs? -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5153
|
![]() |
Teoretycznie tak ale po pierwsze jeśli producent sam dopuszcza takie odstępstwa - " w zależności od zakładu produkcyjnego olej może różnić się parametrami" - to może sam zastosować taryfę ulgową jeśli chodzi o skład a po drugie w przetargu, w którym liczy się przede wszystkim cena wygra niekoniecznie ten, który wykona zlecenie najsolidniej i z dochowaniem wszystkich procedur. Różne plotki na ten temat słyszałem. ![]() BTW Specol produkował swego czasu oleje dla Mobila ![]() ![]() to nie tak Olej, choć o takiej samej nazwie może różnić się w zależności od zakładu produkcyjnego nie dlatego, że zakłady nie potrafią zrobić czegoś wg. receptury ale dlatego, że sam zamawiający chce korygować skład oleju w zależności od rynku na jaki ma trafić. Przykład... dodatek do oleju dla silnika LPG. Czy w każdym Państwie jest potrzeba jego dodawania ? W samym nazwijmy to przetargu (choć nie jest przetargiem) nie gra roli sama cena oleju a jeszcze kilka innych parametrów... a głównym jest prawdopodobieństwo nie wykonania zlecenia. Kilka razy o tym pisałem ale jak już wspomniałeś o Specolu, to odpadał z takich "przetargów" nie ze względu na za wysoką cenę czy brak możliwości zrobienia jakiejś berbeluchy ale z powodu dużego ryzyka niezrealizowania kontraktu przez tą firmę. Jakie są brane pod uwagę parametry ? Na przykład terminowość wypłat pracownikom, terminowość płatności do ZUS i US, poziom pensji pracowników i ich zadowolenie z wynagrodzenia na tle średnich kraju, logistyka, wielkość magazynów itp itd To wszystko ma znaczenie w przypadku zabezpieczenia ciągłości produkcji i minimalizacji zagrożeń związanych z przerwami produkcyjnymi..... a nie tylko sama cena za finalny produkt. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5154
|
![]() |
Pytanie do starych wyjadaczy ![]() Do 630 konnego RB26DETT zakutego i często pałowanego jaki olej zapodać? Aktualnie Millers 10W50 NT, chciałbym zmienić żeby porównać ciśnienia oleju. Co z górnej półki można kupić? Jakiś Penrite/Gulf/Redline/Fuchs? Zalej Amsoila 15/50 Dominator |
|
|
![]()
Post
#5155
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
O tym Specolu to skąd takie informacje to rozmawiałem niedawno z Prezesem i mówił mi całkiem co innego. Co do ich zaplecza technicznego to zapytaj kolegę Croom-a on ich wizytował i wie czym dysponują. Ja nie twierdzą, że nie masz racji po m prostu mam nieco inne informacje. Być może odpadli ze względu na wymogi formalne (zusy itp.) lub wolumen zamówień był zbyt duży bo to nie jest jakiś wielki zakład. Wątpię natomiast aby w grę wchodziły czynniki związane z niedostateczną technologią.
Głównym kryterium przy przetargach czy konkursach ofert jest dla zamawiającego cena. Przypadkiem wiem o jednym bardzo dużym zleceniodawcy jak to mniej więcej wyglądało i gdy wymogi formalne były spełnione to jedynym kryterium była cena (i termin realizacji). Co do samego nazewnictwa to używali właśnie słowa przetarg. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5156
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Zalej Amsoila 15/50 Dominator Dzięki! Dodany do listy zakupów ![]() A coś jeszcze klasy dominatora? Penrite 10 Tenths Premium 10w60 lub Fuchs Titan Race Pro S 10W-50 ? -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#5157
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Oba świetne oleje. Do listy można dopisać Millersa CFS-a najlepiej NT+ (choć tanio nie jest).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5158
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kumpel rozkminia co zapodac do niezbyt męczonego, niedawno zakupionego 350Z. Dotąd auto smigało na Totalu 5w40, ale chce przejsc na cos lepszego.
Wybrał wstępnie Millersa 5w30 Longlife. co myslicie o takim oleju do tego auta? Ja mu polecałem Millersa 5w40 NT , ale chyba cena go zaszokowała (ponad 3 razy drozej niz obecny Total). |
|
|
![]()
Post
#5159
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Millers Longlife 5W30 świetny olej ale to C3 a chyba takiego nie potrzebuje. Jak Millers 5W40 NT (lub jeszcze lepiej) jest za drogi to może Meguina Super Leichtlauf 5W40/Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (PAO-syntetyk) - jest sporo tańszy lub Fuch Race pro S 5W40 (5W30) - też wyjdzie nieco taniej od NT i dużo taniej od NT+. Z Penrite seria 10tents premium ale lepkość 0W40 i cena raczej wysoka - porównywalna z Millersem NT. Neste raczej tylko 5W50 z "mocnych" full saps (tylko takie tu proponuje). Może coś za Amsoila? Kolega Hexx pewnie coś podpowie.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5160
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Oba świetne oleje. Do listy można dopisać Millersa CFS-a najlepiej NT+ (choć tanio nie jest). Spoko, będzie co testować!! ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 18:32 |