![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5101
|
![]() |
ale wymyślasz i komplikujesz .... zupełnie niepotrzebnie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5102
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tak słyszałem po prostu. Zresztą z jakiegoś powodu nie należy wkręcać silnika powyżej 1,2-1,5 obrotów (w zależności od produktu).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5103
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Można zastosować 4:1 ATF.
Czasem jest tak że płukanki ruszą syf i wcisną w popychacze. Najlepiej pokrywę zaworów i miskę zrzucic, mechaniczne wydłubać ile się da,wypłukać benzyną/ropą, poskładać zalać byle jaki olej, pojeździć chwilkę i wymienić na docelowy. Po drodze można wymienić/ wyczyścić popychacze. Najlepsza metda na czysty silnik to częsta wymiana i dobry olej. Remontowałem swój silnik w którym były częste wymiany i płukanki i bóg wie co. Ogólnie mocno zabrudzony silnik. Jak poprzedni właściciel się nie wykazał to wszelakie preparaty nic nie dają, testowałem ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5104
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5105
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5106
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
hexx masz na myśli Xado Antykoks? Stosowałem to z ciekawości dwukrotnie na moje zapieczone pierścienie. Pomogło tyle co nic. Ostatecznie i tak skończyło się na rozbiurce silnika i śmiem twierdzić, że zapieczonych pierścieni nie ruszysz inaczej niż w mechaniczny sposób. Po prostu nie wierzę by nagar w rowkach tłoka i na pierścieniach ruszył się pod wpływem jakiegokolwiek magicznego specyfiku.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5107
|
![]() |
tak, właśnie ten preparat
na forum JEEP'a XJ też robiono testy z pomiarami na silniku 4.0 AMC i ciśnienie wzrastało czasem trzeba było 3 razy robić procedurę na pewno warto zrobić to przed rozebraniem silnika jeżeli nie pomoże.. to pozostaje tylko rozbieranie |
|
|
![]()
Post
#5108
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Co do wzrastającego ciśnienia - fakt. Bliska mi osoba uratowała w ten sposób bardzo niską kompresję. Natomiast w przypadku zapieczonych pierścieni olejowych raczej nie spodziewałbym się żadnego efektu.
* rozbiórce (niezły fuck up ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5109
|
![]() |
racja
z olejowymi może być słabo |
|
|
![]()
Post
#5110
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
masz taką informację na opakowaniu ? Na niektórych płukankach są na opakowaniu informacje o nieprzekraczaniu danych obrotach lub w instrukcji pisze o wolnych obrotach. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5111
|
![]() |
a w jakich jest o tych 1.5k obrotów ?
|
|
|
![]()
Post
#5112
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Musiałby sprawdzić - być może info od Importera a nie oficjalnie na etykiecie (tu się nie upieram bo wiadomo, ze producent poda z większym marginesem bezpieczeństwa) ale zalecane jest dla poprawy przepływu od czasu do czasu zwiększyć obroty z tych 0,8-09 do nieco większych. Ja zalecam dla bezpieczeństwa nie przekraczać 1,2 tys. ale kolega właściciel warsztatu miał takich Klientów co wlewali płukankę przed wyjazdem na wymianę i silniki żyją
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5113
|
![]() |
czyli nie ma oficjalnych zaleceń co do obrotów .. a przynajmniej nie znasz takich producentów
tak ? |
|
|
![]()
Post
#5114
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx, mając przed sobą tłoki i widząc jak mocno były ufajdane i jak długo je moczyłem w benzynie i jak długo szorowałem szczotką to nie wierzę że dało by to rady.
Może to ekstremalny przypadek był, ale grane były plukanki, atf, moczenie komory i pierścieni w nafcie, wymiany oleju po 4k km. Dopiero moczenie cały tydzień w benzynie +szorowanie i na koniec paskudna chemia i myjka na gorącą wodę dała rady. O dziwo pierścienie nie były zapieczone. Co do krecenia silnika na płukance to jest to ratowanie swojej dupy przez producenta. Lałem wszelakie specyfiki w butelkach po 200~300ml na 20km normalnej jazdy i nawet ciśnienie oleju nie spadło. Jeśli chodzi o mix ATF to ciśnienie oleju spadło o jakieś 10% co dla zdrowego dołu nie ma znaczenia. Śmiem twierdzić że atf mix jest skuteczniejszy od tych nafto/ropo pochodnych płukanek bo można zostawić na dłużej w silniku. |
|
|
![]()
Post
#5115
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
czyli nie ma oficjalnych zaleceń co do obrotów .. a przynajmniej nie znasz takich producentów tak ? Liquy Moly : "Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. " No to jest zalecenie co do obrotów. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5116
|
![]() |
magiczne słowo.. "bieg jałowy" w rozgrzanym silniku... a nie limit obrotów (jakie jałowe obroty mają silniki rozgrzanych ścigaczy?)
chodzi o to, by silnik nie był obciążony czy można jechać z takim preparatem ? oczywiście, że można.. delikatnie z obrotami, bez kręcenia do czerwonego pola... ale można producent taką procedurą przed sytuacjami skrajnymi, gdzie po zalaniu i wprowadzeniu silnik na obroty/obciążenie ... oderwie się jakieś zabrudzenie (różne silniki są) i zatka kanał olejowy przez co teoretycznie można doprowadzić do awarii te zwykłe środki dolewane do oleju nie są jakoś agresywne i nie poradzą sobie z naprawdę starymi złogami jakie mogą się trafić w starych silnikach do takich rzeczy są inne oleje.. np. ten jaki podawałem od XADO ona nadają się do normalnie eksploatowanych silników na zwykłych olejach i z normalnymi cyklami wymiany gdzie mogą być drobne zabrudzenia a nie poważne zanieczyszczenia |
|
|
![]()
Post
#5117
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5118
|
![]() |
Joker, jakie obroty ma rozgrzany silnik ścigacza ?
![]() 1,2k ? ... i można taki preparat zalać do niego czy nie ? bo przecież obroty ma limicie |
|
|
![]()
Post
#5119
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ale wartość była podana? Ja limit odebrałem inaczej, chyba już wiem o co Ci biega;)
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5120
|
![]() |
owszem była
![]() gdyby to napisał ktoś "nie związany z branżą" to nie ma problemu... ale od osoby "z branży" wymaga się więcej ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 16:05 |