Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 254 255 256 257 258 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Thu, 06 Apr 2017 - 21:53
Post #5101









ale wymyślasz i komplikujesz .... zupełnie niepotrzebnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 Apr 2017 - 21:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Thu, 06 Apr 2017 - 22:32
Post #5102


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Tak słyszałem po prostu. Zresztą z jakiegoś powodu nie należy wkręcać silnika powyżej 1,2-1,5 obrotów (w zależności od produktu).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Thu, 06 Apr 2017 - 22:35
Post #5103


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Można zastosować 4:1 ATF.
Czasem jest tak że płukanki ruszą syf i wcisną w popychacze. Najlepiej pokrywę zaworów i miskę zrzucic, mechaniczne wydłubać ile się da,wypłukać benzyną/ropą, poskładać zalać byle jaki olej, pojeździć chwilkę i wymienić na docelowy. Po drodze można wymienić/ wyczyścić popychacze.
Najlepsza metda na czysty silnik to częsta wymiana i dobry olej.
Remontowałem swój silnik w którym były częste wymiany i płukanki i bóg wie co. Ogólnie mocno zabrudzony silnik.
Jak poprzedni właściciel się nie wykazał to wszelakie preparaty nic nie dają, testowałem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 07:04
Post #5104









CYTAT(tomek evo @ Thu, 06 Apr 2017 - 22:32) *
Tak słyszałem po prostu. Zresztą z jakiegoś powodu nie należy wkręcać silnika powyżej 1,2-1,5 obrotów (w zależności od produktu).

masz taką informację na opakowaniu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 07:11
Post #5105









CYTAT(Tomek89 @ Thu, 06 Apr 2017 - 22:35) *
Jak poprzedni właściciel się nie wykazał to wszelakie preparaty nic nie dają, testowałem smile.gif

i właśnie do tego jest ten specyfik XADO
i drugi dedykowany do pierścieni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Fri, 07 Apr 2017 - 07:56
Post #5106


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





hexx masz na myśli Xado Antykoks? Stosowałem to z ciekawości dwukrotnie na moje zapieczone pierścienie. Pomogło tyle co nic. Ostatecznie i tak skończyło się na rozbiurce silnika i śmiem twierdzić, że zapieczonych pierścieni nie ruszysz inaczej niż w mechaniczny sposób. Po prostu nie wierzę by nagar w rowkach tłoka i na pierścieniach ruszył się pod wpływem jakiegokolwiek magicznego specyfiku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 08:00
Post #5107









tak, właśnie ten preparat
na forum JEEP'a XJ też robiono testy z pomiarami na silniku 4.0 AMC i ciśnienie wzrastało
czasem trzeba było 3 razy robić procedurę

na pewno warto zrobić to przed rozebraniem silnika
jeżeli nie pomoże.. to pozostaje tylko rozbieranie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Fri, 07 Apr 2017 - 09:30
Post #5108


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Co do wzrastającego ciśnienia - fakt. Bliska mi osoba uratowała w ten sposób bardzo niską kompresję. Natomiast w przypadku zapieczonych pierścieni olejowych raczej nie spodziewałbym się żadnego efektu.

* rozbiórce (niezły fuck up ohmy.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 09:53
Post #5109









racja
z olejowymi może być słabo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 07 Apr 2017 - 19:03
Post #5110


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Fri, 07 Apr 2017 - 07:04) *
masz taką informację na opakowaniu ?

Na niektórych płukankach są na opakowaniu informacje o nieprzekraczaniu danych obrotach lub w instrukcji pisze o wolnych obrotach.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 20:51
Post #5111









a w jakich jest o tych 1.5k obrotów ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 07 Apr 2017 - 21:39
Post #5112


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Musiałby sprawdzić - być może info od Importera a nie oficjalnie na etykiecie (tu się nie upieram bo wiadomo, ze producent poda z większym marginesem bezpieczeństwa) ale zalecane jest dla poprawy przepływu od czasu do czasu zwiększyć obroty z tych 0,8-09 do nieco większych. Ja zalecam dla bezpieczeństwa nie przekraczać 1,2 tys. ale kolega właściciel warsztatu miał takich Klientów co wlewali płukankę przed wyjazdem na wymianę i silniki żyją biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 07 Apr 2017 - 22:03
Post #5113









czyli nie ma oficjalnych zaleceń co do obrotów .. a przynajmniej nie znasz takich producentów
tak ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 07 Apr 2017 - 23:11
Post #5114


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





hexx, mając przed sobą tłoki i widząc jak mocno były ufajdane i jak długo je moczyłem w benzynie i jak długo szorowałem szczotką to nie wierzę że dało by to rady.
Może to ekstremalny przypadek był, ale grane były plukanki, atf, moczenie komory i pierścieni w nafcie, wymiany oleju po 4k km.
Dopiero moczenie cały tydzień w benzynie +szorowanie i na koniec paskudna chemia i myjka na gorącą wodę dała rady. O dziwo pierścienie nie były zapieczone.

Co do krecenia silnika na płukance to jest to ratowanie swojej dupy przez producenta. Lałem wszelakie specyfiki w butelkach po 200~300ml na 20km normalnej jazdy i nawet ciśnienie oleju nie spadło. Jeśli chodzi o mix ATF to ciśnienie oleju spadło o jakieś 10% co dla zdrowego dołu nie ma znaczenia.
Śmiem twierdzić że atf mix jest skuteczniejszy od tych nafto/ropo pochodnych płukanek bo można zostawić na dłużej w silniku.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 08 Apr 2017 - 08:43
Post #5115


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(hexx @ Fri, 07 Apr 2017 - 22:03) *
czyli nie ma oficjalnych zaleceń co do obrotów .. a przynajmniej nie znasz takich producentów
tak ?


Liquy Moly : "Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. "
No to jest zalecenie co do obrotów.



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 08 Apr 2017 - 08:52
Post #5116









magiczne słowo.. "bieg jałowy" w rozgrzanym silniku... a nie limit obrotów (jakie jałowe obroty mają silniki rozgrzanych ścigaczy?)
chodzi o to, by silnik nie był obciążony

czy można jechać z takim preparatem ?
oczywiście, że można.. delikatnie z obrotami, bez kręcenia do czerwonego pola... ale można
producent taką procedurą przed sytuacjami skrajnymi, gdzie po zalaniu i wprowadzeniu silnik na obroty/obciążenie ... oderwie się jakieś zabrudzenie (różne silniki są) i zatka kanał olejowy przez co teoretycznie można doprowadzić do awarii

te zwykłe środki dolewane do oleju nie są jakoś agresywne i nie poradzą sobie z naprawdę starymi złogami jakie mogą się trafić w starych silnikach
do takich rzeczy są inne oleje.. np. ten jaki podawałem od XADO

ona nadają się do normalnie eksploatowanych silników na zwykłych olejach i z normalnymi cyklami wymiany
gdzie mogą być drobne zabrudzenia a nie poważne zanieczyszczenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 08 Apr 2017 - 08:58
Post #5117


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(hexx @ Sat, 08 Apr 2017 - 08:52) *
magiczne słowo.. "bieg jałowy" w rozgrzanym silniku... a nie limit obrotów

Nie zwiększać obrotów to chyba jednoznaczne? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 08 Apr 2017 - 09:03
Post #5118









Joker, jakie obroty ma rozgrzany silnik ścigacza ? wink.gif
1,2k ?

... i można taki preparat zalać do niego czy nie ?
bo przecież obroty ma limicie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 08 Apr 2017 - 09:56
Post #5119


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ale wartość była podana? Ja limit odebrałem inaczej, chyba już wiem o co Ci biega;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 08 Apr 2017 - 10:34
Post #5120









owszem była smile.gif http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1261390

gdyby to napisał ktoś "nie związany z branżą" to nie ma problemu... ale od osoby "z branży" wymaga się więcej smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 254 255 256 257 258 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 16:05