![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#5081
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Chodzi przede wszystkim o ekologię i normy producentów, które również są zdeterminowane przez ekologię (dlatego wiele norm nie zostanie spełnionych przez olej 5W40 co nie znaczy, że się on nie nada). Olej 5W30 stawia mniejsze opory (w całym zakresie temperatur ale najbardziej na zimnym silniku) co w minimalnym stopniu przekłada się na spalanie i co za tym idzie emisje spalin i takie tam. Konstrukcyjnie też coraz więcej silników jest przystosowanych do niższych lepkości a oleje o niskiej lepkości również potrafią zapewnić niezłą ochronę więc 5w40 ustępuję miejsca 5w30 jako najpopularniejsza lepkość.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5082
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Temat nie DIESEL'a.
AUDI i ich silnik 3.2 FSi - cały nowy rozrząd, częściowa naprawa silnika, oleju nie pobiera - co tam zalać, żeby było jak najlepiej ? Jakieś sugestie od znawców VAGów ? -------------------- G27.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5083
|
![]() |
dobre jakościowo 5/30
|
|
|
![]()
Post
#5084
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
dobre jakościowo 5/30 Czyli Millers EE Longlife 5w30 będzie raczej dobrym wyborem. -------------------- G27.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5085
|
![]() |
spokojnie da rade
|
|
|
![]()
Post
#5086
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Millers, Penrite, Amsoil czy Neste dadzą radę. Alternatywnie można spróbować 0W40
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5087
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
2.5 opla, ok 300tys nalotu, byl teraz motul 8100 10w60, ale to chyba za gesty olej na glownie miasto. Chcialbym plukanke wlac do tego co jest, zlac, zalac cokolwiek by pochodzil pare godzin znow zlac i dopiero wlasciwy (przy okazji zdjac miske, odme i wyczyscic z syfu), 5w50?
Podpowiedzcie, przesadzam czy tak wlasnie zrobic? |
|
|
![]()
Post
#5088
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Na pewno nie zaszkodzi taka operacja - zależy czy wcześniej robiona była kiedyś płukanka i w jakim stanie (jak "brudny") jest silnik. Jak masz czas, umiejętności i możliwości to wyczyszczenie miski i odmy z syfu nie jest złym pomysłem ale też nie ma co przesadzać bo dobre płukanie generalnie w większości przypadków sprawę załatwia, no chyba, ze jest bardzo duży syf lub stare twarde nagary. Ja polecam stosowanie środka do długodystansowego czyszczenia Archoila AR2300, z którym jeździ się kilka tysięcy kilometrów w silniku - czyści powoli i dokładnie i jest dobry jak mamy na to czas i nie wiemy co nas może "spotkać" w silniku. Ale dobra mocna szybka płukanka też zwykle daje radę.
Co do polecanej lepkości to starczy nawet dobre 5W40 (raczej bez normy C) ale 5W50 nie jest złym pomysłem w tym silniku i nawet 10W50 powinien być dobry (szczególnie w lecie), choć jak silnik jest w ogólnej dobrej kondycji to wolałbym osobiście lepkość 5W. Propozycji padło na ostatnich stronach wątku wiele więc nie będę się powtarzał. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5089
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem czy byla pluakanka, podejrzewam, ze brudny bo wczesniej o tym co wiem lato czy zima 10w60, 3 razy valvo 10w60 raz motul (po 5 tys jest ciemno brazowy), a odmy w vkach oplowskich lubia sie zapychac. Powiedz cos wiecej o tej plukance Archoila. Czy po prostu zlewam stary, moge ewentualnie wyczyscic odme i miske, zalewam nowy z plukanka i jezdze x km i wtedy nowy olej? Czas mam i jesli byloby mniejsze prawdopodobienstwo "uszkodzenia" jednostki (bo nie pije ani grama oleju, ale to tez moze byc przez gestosc oleju czy tez zabrudzenia) to chetnie bym wyprobowal. |
|
|
![]()
Post
#5090
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nie wiem czy byla pluakanka, podejrzewam, ze brudny bo wczesniej o tym co wiem lato czy zima 10w60, 3 razy valvo 10w60 raz motul (po 5 tys jest ciemno brazowy), a odmy w vkach oplowskich lubia sie zapychac. Powiedz cos wiecej o tej plukance Archoila. Czy po prostu zlewam stary, moge ewentualnie wyczyscic odme i miske, zalewam nowy z plukanka i jezdze x km i wtedy nowy olej? Czas mam i jesli byloby mniejsze prawdopodobienstwo "uszkodzenia" jednostki (bo nie pije ani grama oleju, ale to tez moze byc przez gestosc oleju czy tez zabrudzenia) to chetnie bym wyprobowal. Tu raczej nikt nie da Ci pewnej/trafnej odpowiedzi. Musisz sam wybrać drogę - czy płukanka "na ostro" czy ta na kilka tys. km. Jak zachowa się motor nie jest do przewidzenia ot tak z marszu ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5091
|
![]() |
no dokładnie
w zasadzie wszystko zależy od tego w jakim stanie technicznym jest silnik jak zdrowy, to spokojnie będzie pracował na 5/40 .... ale po 10/60 to już zgadywanie teoretycznie na zdrowej jednostce 5/50 spokojnie wystarcza |
|
|
![]()
Post
#5092
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak myslalem, ze to nie do okreslenia z tego co przekazalem i co wiem, ale jakies wzkasowki sa i nie bede nikogo obwinial jesli sie cos stanie, zdaje sobie sprawe, ze to stary motor i nie znam jego historii takze wiem jakie moga byc konsekwencje
![]() Moze sprobuje 10w50 i bede po prostu obserwowal co sie dzieje. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5093
|
![]() |
lepiej 5/50
a jak chcesz dobrze zrobić płukanie (o ile jest uzasadnienie) to coś takiego : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-sil...olej-czyszcz-cy jest tak samo skuteczny jak rotawirus na układ pokarmowy ![]() silnik ma LPG ? |
|
|
![]()
Post
#5094
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Sama benzyna. Zdejme miske i odme i zobacze jak jest, wtedy jakies konrektne decyzje podejme, dzieki.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5095
|
![]() |
to nie powinien być w złym stanie
zrób mu solidne płukanie i dawaj 5/50 |
|
|
![]()
Post
#5096
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
ok dzieki za rady
|
|
|
![]()
Post
#5097
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Jak juz o płukankach to mam pytanie:
Czy mocniejsze płukanki nie szkodzą wałkowi rozrzadu itp. w silnikach TDI mających tendencje do wycierania wałków? To tylko detergenty rozpuszczają osady, czy raczej mogą zaburzyć mocno działanie filmu olejowego? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5098
|
![]() |
tylko osady
nie działają na metale i wszelkie elastomery |
|
|
![]()
Post
#5099
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Płukanka a bardziej preparat czyszczący Archoil AR2300 dodajemy do "starego" oleju i jeździmy normalnie (no może bez zbytniego upalania tak dla spokoju sumienia) i na dobrą sprawę im dłużej tym lepiej - możemy przejeździć nawet od wymiany do wymiany. Producent zaleca minimalny dystans tysiąc mil czyli 1,6 tys. km ale lepiej wydłużyć ten dystans do 2-3 a najlepiej 4 tys. km. W przypadku olejów na bazie syntetycznej PAO dystans powinien być jeszcze dłuższy - nawet 8 tys, kilometrów. Podobnie w przypadku stosowania modyfikatorów tarcia itp. Standardowa zalecana dawka to 33 ml na 1l oleju ale można mniej jeśli czyścimy bardziej "profilaktycznie " lub więcej gdy mamy więcej brudu i syfu w silniku. Moja metoda-porada to standardowa dawka i dodatkowa dawka w wysokości 15-20 ml/l na ostatnie kilkaset kilometrów (wtedy nie ciśniemy na maxa najlepiej). Zaletą AR2300 jest to, że działa sobie powoli (ale bardzo skutecznie) rozpuszczając wszelkie brudy w silniku i jest to najbezpieczniejsza i chyba najskuteczniejsza forma czyszczenia. Mój sposób na jak najporządniejsze czyszczenie silnika to :
1. szybka mocna płukanka 2. nowy olej + ar2300 w standardowej dawce na 2-4 tys. km (olej może być nieco słabszy lub przede wszystkim tańszy) 3. dodatkowa dawka ar2300 na ostatnie kilkaset kilometrów 4. nowy olej docelowy - możemy poprawić raz jeszcze szybką płukanką Można również zacząć od ar2300 i przy wymianie poprawić szybka płukanką a na ostatnie kilka tysięcy ponownie ar 2300. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5100
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Z tego co wiem płukanki mogą wpływać na osłabienie filmu olejowego ale stosowane zgodnie z zaleceniami są w zasadzie w pełni bezpieczne.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 13:16 |