Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 253 254 255 256 257 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Thu, 30 Mar 2017 - 23:02
Post #5081


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Chodzi przede wszystkim o ekologię i normy producentów, które również są zdeterminowane przez ekologię (dlatego wiele norm nie zostanie spełnionych przez olej 5W40 co nie znaczy, że się on nie nada). Olej 5W30 stawia mniejsze opory (w całym zakresie temperatur ale najbardziej na zimnym silniku) co w minimalnym stopniu przekłada się na spalanie i co za tym idzie emisje spalin i takie tam. Konstrukcyjnie też coraz więcej silników jest przystosowanych do niższych lepkości a oleje o niskiej lepkości również potrafią zapewnić niezłą ochronę więc 5w40 ustępuję miejsca 5w30 jako najpopularniejsza lepkość.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Mar 2017 - 23:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pablo155
post Mon, 03 Apr 2017 - 14:43
Post #5082


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





Temat nie DIESEL'a.
AUDI i ich silnik 3.2 FSi - cały nowy rozrząd, częściowa naprawa silnika, oleju nie pobiera - co tam zalać, żeby było jak najlepiej ?
Jakieś sugestie od znawców VAGów ?


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 03 Apr 2017 - 14:58
Post #5083









dobre jakościowo 5/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Mon, 03 Apr 2017 - 16:01
Post #5084


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(hexx @ Mon, 03 Apr 2017 - 14:58) *
dobre jakościowo 5/30


Czyli Millers EE Longlife 5w30 będzie raczej dobrym wyborem.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 03 Apr 2017 - 16:09
Post #5085









spokojnie da rade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 03 Apr 2017 - 23:56
Post #5086


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Millers, Penrite, Amsoil czy Neste dadzą radę. Alternatywnie można spróbować 0W40


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Thu, 06 Apr 2017 - 10:19
Post #5087


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa





2.5 opla, ok 300tys nalotu, byl teraz motul 8100 10w60, ale to chyba za gesty olej na glownie miasto. Chcialbym plukanke wlac do tego co jest, zlac, zalac cokolwiek by pochodzil pare godzin znow zlac i dopiero wlasciwy (przy okazji zdjac miske, odme i wyczyscic z syfu), 5w50?
Podpowiedzcie, przesadzam czy tak wlasnie zrobic?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 06 Apr 2017 - 10:56
Post #5088


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Na pewno nie zaszkodzi taka operacja - zależy czy wcześniej robiona była kiedyś płukanka i w jakim stanie (jak "brudny") jest silnik. Jak masz czas, umiejętności i możliwości to wyczyszczenie miski i odmy z syfu nie jest złym pomysłem ale też nie ma co przesadzać bo dobre płukanie generalnie w większości przypadków sprawę załatwia, no chyba, ze jest bardzo duży syf lub stare twarde nagary. Ja polecam stosowanie środka do długodystansowego czyszczenia Archoila AR2300, z którym jeździ się kilka tysięcy kilometrów w silniku - czyści powoli i dokładnie i jest dobry jak mamy na to czas i nie wiemy co nas może "spotkać" w silniku. Ale dobra mocna szybka płukanka też zwykle daje radę.
Co do polecanej lepkości to starczy nawet dobre 5W40 (raczej bez normy C) ale 5W50 nie jest złym pomysłem w tym silniku i nawet 10W50 powinien być dobry (szczególnie w lecie), choć jak silnik jest w ogólnej dobrej kondycji to wolałbym osobiście lepkość 5W. Propozycji padło na ostatnich stronach wątku wiele więc nie będę się powtarzał.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Thu, 06 Apr 2017 - 11:27
Post #5089


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa






Nie wiem czy byla pluakanka, podejrzewam, ze brudny bo wczesniej o tym co wiem lato czy zima 10w60, 3 razy valvo 10w60 raz motul (po 5 tys jest ciemno brazowy), a odmy w vkach oplowskich lubia sie zapychac. Powiedz cos wiecej o tej plukance Archoila. Czy po prostu zlewam stary, moge ewentualnie wyczyscic odme i miske, zalewam nowy z plukanka i jezdze x km i wtedy nowy olej? Czas mam i jesli byloby mniejsze prawdopodobienstwo "uszkodzenia" jednostki (bo nie pije ani grama oleju, ale to tez moze byc przez gestosc oleju czy tez zabrudzenia) to chetnie bym wyprobowal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 06 Apr 2017 - 11:48
Post #5090


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Hudy @ Thu, 06 Apr 2017 - 11:27) *
Nie wiem czy byla pluakanka, podejrzewam, ze brudny bo wczesniej o tym co wiem lato czy zima 10w60, 3 razy valvo 10w60 raz motul (po 5 tys jest ciemno brazowy), a odmy w vkach oplowskich lubia sie zapychac. Powiedz cos wiecej o tej plukance Archoila. Czy po prostu zlewam stary, moge ewentualnie wyczyscic odme i miske, zalewam nowy z plukanka i jezdze x km i wtedy nowy olej? Czas mam i jesli byloby mniejsze prawdopodobienstwo "uszkodzenia" jednostki (bo nie pije ani grama oleju, ale to tez moze byc przez gestosc oleju czy tez zabrudzenia) to chetnie bym wyprobowal.


Tu raczej nikt nie da Ci pewnej/trafnej odpowiedzi. Musisz sam wybrać drogę - czy płukanka "na ostro" czy ta na kilka tys. km. Jak zachowa się motor nie jest do przewidzenia ot tak z marszu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 06 Apr 2017 - 12:44
Post #5091









no dokładnie
w zasadzie wszystko zależy od tego w jakim stanie technicznym jest silnik
jak zdrowy, to spokojnie będzie pracował na 5/40 .... ale po 10/60 to już zgadywanie
teoretycznie na zdrowej jednostce 5/50 spokojnie wystarcza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Thu, 06 Apr 2017 - 12:59
Post #5092


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa





Tak myslalem, ze to nie do okreslenia z tego co przekazalem i co wiem, ale jakies wzkasowki sa i nie bede nikogo obwinial jesli sie cos stanie, zdaje sobie sprawe, ze to stary motor i nie znam jego historii takze wiem jakie moga byc konsekwencje wink.gif

Moze sprobuje 10w50 i bede po prostu obserwowal co sie dzieje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 06 Apr 2017 - 16:02
Post #5093









lepiej 5/50
a jak chcesz dobrze zrobić płukanie (o ile jest uzasadnienie) to coś takiego : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-sil...olej-czyszcz-cy
jest tak samo skuteczny jak rotawirus na układ pokarmowy wink.gif

silnik ma LPG ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Thu, 06 Apr 2017 - 16:34
Post #5094


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa





Sama benzyna. Zdejme miske i odme i zobacze jak jest, wtedy jakies konrektne decyzje podejme, dzieki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 06 Apr 2017 - 17:06
Post #5095









to nie powinien być w złym stanie
zrób mu solidne płukanie i dawaj 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Thu, 06 Apr 2017 - 18:09
Post #5096


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa





ok dzieki za rady
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 06 Apr 2017 - 19:44
Post #5097


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Jak juz o płukankach to mam pytanie:

Czy mocniejsze płukanki nie szkodzą wałkowi rozrzadu itp. w silnikach TDI mających tendencje do wycierania wałków?
To tylko detergenty rozpuszczają osady, czy raczej mogą zaburzyć mocno działanie filmu olejowego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 06 Apr 2017 - 19:57
Post #5098









tylko osady
nie działają na metale i wszelkie elastomery
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 06 Apr 2017 - 21:12
Post #5099


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Płukanka a bardziej preparat czyszczący Archoil AR2300 dodajemy do "starego" oleju i jeździmy normalnie (no może bez zbytniego upalania tak dla spokoju sumienia) i na dobrą sprawę im dłużej tym lepiej - możemy przejeździć nawet od wymiany do wymiany. Producent zaleca minimalny dystans tysiąc mil czyli 1,6 tys. km ale lepiej wydłużyć ten dystans do 2-3 a najlepiej 4 tys. km. W przypadku olejów na bazie syntetycznej PAO dystans powinien być jeszcze dłuższy - nawet 8 tys, kilometrów. Podobnie w przypadku stosowania modyfikatorów tarcia itp. Standardowa zalecana dawka to 33 ml na 1l oleju ale można mniej jeśli czyścimy bardziej "profilaktycznie " lub więcej gdy mamy więcej brudu i syfu w silniku. Moja metoda-porada to standardowa dawka i dodatkowa dawka w wysokości 15-20 ml/l na ostatnie kilkaset kilometrów (wtedy nie ciśniemy na maxa najlepiej). Zaletą AR2300 jest to, że działa sobie powoli (ale bardzo skutecznie) rozpuszczając wszelkie brudy w silniku i jest to najbezpieczniejsza i chyba najskuteczniejsza forma czyszczenia. Mój sposób na jak najporządniejsze czyszczenie silnika to :
1. szybka mocna płukanka
2. nowy olej + ar2300 w standardowej dawce na 2-4 tys. km (olej może być nieco słabszy lub przede wszystkim tańszy)
3. dodatkowa dawka ar2300 na ostatnie kilkaset kilometrów
4. nowy olej docelowy - możemy poprawić raz jeszcze szybką płukanką
Można również zacząć od ar2300 i przy wymianie poprawić szybka płukanką a na ostatnie kilka tysięcy ponownie ar 2300.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 06 Apr 2017 - 21:16
Post #5100


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Z tego co wiem płukanki mogą wpływać na osłabienie filmu olejowego ale stosowane zgodnie z zaleceniami są w zasadzie w pełni bezpieczne.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 253 254 255 256 257 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 13:16