![]() ![]() |
| gość_k-meal_* |
Sat, 25 Jul 2009 - 12:50
Post
#501
|
|
|
Panowie, mam Mondeo TDDI, przebieg niby oryginalny 145 tysięcy, ale wg plakietki jest zalany Castrolem GTD 10w40. Z tego co wiem, to jest to półsyntetyk.
Auto ma tylko wygodnie wozić 4 litery, nie będzie dłubane, bo nie ma to sensu. Zalać taki sam olej czy spróbować przejść na syntetyk? Zalewać czymś do czyszczenia silnika czy lepiej nie ryzykować, skoro jest teraz na półsyntetyku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie)? Kiedyś miałem tdi na pompie i LM do czyszczenia silnika nie narobił żadnych szkód, ale zalewany był cały czas syntetyk. Pozdrawiam. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sat, 25 Jul 2009 - 12:50
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 25 Jul 2009 - 12:57
Post
#502
|
|
|
zalać LM.. na pewno nie zaszkodzi
a potem 5/40 dla silników z przebiegiem powyżej 100k km, jak będzie brał olej... to M1 5/50 |
|
|
|
| gość_k-meal_* |
Sat, 25 Jul 2009 - 13:23
Post
#503
|
|
|
dzieki za pomoc.
a potem 5/40 dla silników z przebiegiem powyżej 100k km, jak będzie brał olej... to M1 5/50 sa jakies specjalne oleje dla silnikow powyzej 100k km? czy kupic ori forda albo jakikolwiek markowy 5w40? http://ewcar.pl/pl,product,363804,olej,5w,...ft,1502263.html |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 25 Jul 2009 - 13:33
Post
#504
|
|
|
np. Valvoline ma taki olej syntetyczny 5/40
http://allegro.pl/item686580277_valvoline_...awa_okazja.html |
|
|
|
| gość_k-meal_* |
Sun, 26 Jul 2009 - 12:14
Post
#505
|
|
|
Dzieki jeszcze raz. Ostatnie pytanie: zalac 5w40 jesli producent zaleca podobno 5w30 dla tego silnika?
Pozdrawiam. |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sun, 26 Jul 2009 - 12:34
Post
#506
|
|
|
jak jeździł na 10/40 i zalejesz 5/30 to silnik zapewne zacznie go brać.
zalej 5/40 i obserwuj czy nie ubywa za dużo. |
|
|
|
Sun, 16 Aug 2009 - 15:36
Post
#507
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków |
a jaka jest Wasza opinia na temat AGIP Sint Common Rail 5W/40 lub AGIP Sint Evolution 5W/40?
mam zamiar zalać takim olejem S60 D5, czy to dobry pomysł? |
|
|
|
Mon, 17 Aug 2009 - 08:26
Post
#508
|
|
|
User Dołączył: Mon, 17 August 2009 |
Witam wszystkich
Samochód to Kia CEEd 1,6 CRDi 90PS sprowadzony z Niemiec z filtrem cząstek. Zalałem M1 5W50 o teraz obawiam sie, że chyba źle zrobiłem. Czy można przejeździc czy lepiej zalac cos innego. A jesli cos innego to co. Co radzicie?? Samochod eksploatowany porzez kobiete traca/miasto 60/40 |
|
|
|
Mon, 17 Aug 2009 - 08:46
Post
#509
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 14 August 2005 Skąd: dark side of the moon |
Dears,
Pomożcie w doborze oleju do mojego Lexusa. Samochód właśnie przekroczył 150.000, jeździł na pełnym syntetyku (castrol). Od ostatniej wymiany oleju (10.000) na bagnecie nie ubyło ani milimetra oleju, silnik w bardzo dobrym stanie. Auto to daily, jeżdzony spokojnie 50/50 trasa miasto Co dobrego możecie polecić do mojej R6? (silnik 2.0 L 1G-FE I6 AS200 (155 KM)) -------------------- ![]() |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 17 Aug 2009 - 08:56
Post
#510
|
|
|
To Castrol obecnie zalewany nie jest dobry ?
No i druga sprawa... szukasz dobrej marki czy oleju ? Nie podałeś jaki olej zalany masz teraz. |
|
|
|
Sat, 22 Aug 2009 - 08:37
Post
#511
|
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2009 |
Sluchajcie zakupilem Motul-a 300V 5W 40 co ile srednio powinno sie go wymieniac ?
|
|
|
|
Sat, 22 Aug 2009 - 11:20
Post
#512
|
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 |
Jedyny na świecie o klasyfikacji API CH4 a zarazem dostępny w Polsce z półsyntetyków dedykowanych do Diesla to Millers Oils XFE 10W40. Jeśli ktoś zna się na olejach to wie że nic lepszego nie znajdzie.
Dla porównania: Castrol Magnatec Diesel 5W40 API CF Mobil Super S Diesel 10W40 API: SL/SJ/CF Nawet Motul Miltidiesel 10W40 to tez API CF Do silników na pompo-wtryskach dedykowany jest Millers Oils XFE -PD 5W40. CHARAKTERYSTYKA: VW 505.01 VW 505.00 VW 500.00 API CH4 ACEA B3 -------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 22 Aug 2009 - 11:58
Post
#513
|
|
|
Statoil MaxWay 10W-40 (półsyntetyk)
ACEA E7/ E5/E3/B3/A3, API CI-4/SL Statoil RoyalWay 15W-40 (minerał) API CI-4/CH-4/SL |
|
|
|
Sun, 23 Aug 2009 - 11:32
Post
#514
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 November 2008 Skąd: Rzeszów |
ale psychoza motul i motul, ujdzie valvoline mobil juz nie, a castrol to shit co powiecie o shellu, statoilu?? a zwlaszcza interesuja mnie selenia i agip oraz elf, total i esso, w niektorych kregach bardzo cenione czy slusznie?? tylko prosze o jakies sensowne odpowiedzi a nie tylko motul motul ewentualnie valvoline
-------------------- Audi Turbo quattro
Audi A3 1.8T |
|
|
|
Mon, 24 Aug 2009 - 21:32
Post
#515
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 July 2003 Skąd: Warszawa |
Panowie (mammoth?)
pzdr -------------------- twins on board
|
|
|
|
| gość_k-meal_* |
Mon, 24 Aug 2009 - 21:38
Post
#516
|
|
|
motul specific.
|
|
|
|
Tue, 01 Sep 2009 - 12:41
Post
#517
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
to co wkleiles do stary produkt (najlatwiej poznac po napisie Technosynthese) obecny olej to 100% syntetyk
![]() obecnie produkowany odpowiednik Mobil'a to Syst S special V VW505.01 5W30 -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
|
Wed, 02 Sep 2009 - 08:59
Post
#518
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Kolejny raz zapytam o porade w sprawie oleju silnikowego.
Znajomy wszedl w posiadanie samochodu z 1,9TDI PD 105KM po chipie na 137KM. Olej silnikowy nalezy wymienic i zaczelismy sie zastanawiac co wlac. Obecnie silnik jest zalany Castrol`em EDGE Sport 5w40 TurboDiesel, ktory spelnia 505.01, ze wzgledu na przywiazanie do marki oraz dostepnosc pod uwage bierze sie oleje Valvoline`a SynPower MST 5W30 oraz DuraBlend Diesel 5W40. Teraz pojawia sie pytanie czy na sile lac pelny syntetyk 5W30 czy moze polsyntetyk 5W40 nie bedzie takim zlym wyborem do wspomnianego silnika? Silnik ma 78000km przebiegu, apetyt na olej blizej nieokreslony. A moze Mobil 1 ESP Formula 5W30, chociaz pewnie lepszy bylby wyzej wspomniany Syst S Special 5w30, ale moze byc problem z dostepnoscia tego oleju? -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
|
Wed, 02 Sep 2009 - 09:45
Post
#519
|
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2008 |
Tymon86 ja do swojego ajm leje 5w40 od valvolina i jak sie dowiadywalem nie jest to polsyntetyk ani syntetyk, cos bardziej pomiedzy nimi hehe
|
|
|
|
Wed, 02 Sep 2009 - 11:24
Post
#520
|
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 |
Tymon86 ja do swojego ajm leje 5w40 od valvolina i jak sie dowiadywalem nie jest to polsyntetyk ani syntetyk, cos bardziej pomiedzy nimi hehe coś pomiędzy - czyli co?? może olej hydrokrakowany?? szok, ile tu mitów jest tworzonych..... 1 zasada: jeśli na butelce jest napisane olej SYNTETYCZNY to oznacza, że olej ma "jakąś" zawartość związków syntetycznych - bliżej nieokreśloną, czyli mniejszą niż w półsyntetyku (w którym jest to zazwyczaj 30%). Chcesz mieć olej w pełni syntetyczny to musi być napisane FULL SYNTHETIC lub 100% SYNTHETIC. A wszelkie oleje z "technologią syntetyczną", "syntetyk" i inne "hydrocracking" to oleje w 90% mineralne. I jeszcze jedna rzecz - ktoś Ci powiedział że jest to olej pomiędzy półsyntetykiem a syntetykiem?? Pewnie chodziło mu o to że to jest olej 5w40 - ale jest to po prostu olej półsyntetyczny i niższej lepkości. Tak jak np. są oleje mineralne 10w40. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 08 November 2025 - 08:59 |