Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 244 245 246 247 248 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Pablo155
post Wed, 22 Feb 2017 - 20:45
Post #4901


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





[quote name='hexx' date='Wed, 22 Feb 2017 - 10:47' post='1256618']

, bo firmy tracą na tym i finansowo i wizerunkowo/marketingowo, że dany silnik czy linia silnikowa jest wadliwa
a klienci odchodzą do konkurencji (a ta jest co raz mocniejsza)

Niestety jest to działanie normalne w wielu firmach, i działa od wielu już lat, tylko w pewnym momencie przesadzili, i mamy to co mamy.
Założenia są takie, że odsetek uszkodzeń i napraw gwarancyjnych jest i tak niższy kosztowo od oszczędności uzyskanych z kiepskiej jakości/ceny produktu.
Taka jest smutna prawda. Wiem to z autopsji. wink.gif


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Feb 2017 - 20:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 20:59
Post #4902









Oczywiście, ze oszczędzają...
ale tu pokryły się w zasadzie dwie wady które dały taki efekt finalny. Każda z nich jak by wystąpiła osobno nie była by problemem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Wed, 22 Feb 2017 - 21:04
Post #4903


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(hexx @ Wed, 22 Feb 2017 - 20:59) *
Oczywiście, ze oszczędzają...
ale tu pokryły się w zasadzie dwie wady które dały taki efekt finalny. Każda z nich jak by wystąpiła osobno nie była by problemem.


Dokładnie tak jest.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 22 Feb 2017 - 22:40
Post #4904


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(hexx @ Wed, 22 Feb 2017 - 19:02) *
Nie wiem po co pchali się w łańcuchy zamiast zostać przy paskach.
Taki łańcuch, ma jakieś dodatkowe zalety w tak małym silniku ?


Może to ma związek z napędem pompy wtryskowej.
Silniki TFSI miały trójkątną krzywkę na końcu jednego z wałków i to ruszało tłoczek w pompie.
Może generuje to na tyle oporu że sobie pomyśleli że pasek za słaby. A 1.9tdi na pompowtryskach tez z rozrządu pędzone a jest pasek. Może jest odwrotnie, pasek wytrzymalszy od łańcucha i myśleli że zaoszczędzą na serwisach, widocznie nie pykło biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 23 Feb 2017 - 08:26
Post #4905









.. albo miał być marketing : Paaaanie... pasek to do dupy stara technologia. Łańcuch jest zajebisty i do tego na całe życie silnika.. i my to mamy a konkurencja nie ma.

laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 23 Feb 2017 - 08:55
Post #4906


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(hexx @ Wed, 22 Feb 2017 - 09:35) *
przecież już raz pisałem....
zebrało się kilka czynników, które dają taki efekt dopiero po nałożeniu się na siebie.. czyli nie do końca udany projekt łańcucha + wady materiałowe w jego wykonaniu które powodują uszkodzenia kół zębatych
czasem tak się zdarza.. i już
sam VAG o tym mówi

efekt ? cześć silników jest już na paskach..

skoro tego nie potrafisz ogarnąć, to marny z Ciebie inżynier (bez urazy)
a pisanie, że ktoś "z rozmysłem" robi takie rzeczy to już szczyt kretynizmu


widzę, że argumenty do ciebie nie trafiają,

ty naprawdę sądzisz, że vag uderzy się w pierś mówiąc mea culpa ?? nie, napisze, że to ten zły podwykonawca się pomylił, to jego wina, a oni chcą produkować najwspanialsze pojazdy na świecie

nic nie projektuje się na styk, zawsze jest zapas bezpieczeństwa (powiedzmy 20%), więc nie ma opcji
nie jest to spisek czy zielone ludziki, to się nazywa ekonomia

za kolejny przykład mógłbym podać sprawę praktyk przy budowie współczesnych tv czy płyt głównych w kompach ale obawiam się że pewnie znów byś tego nie zrozumiał, a obrażanie kogokolwiek pokazuje jedynie jaki jesteś cienki oraz to że brak ci argumentów

a w ramach poznawania nowości wbij sobie w google pojęcie "postarzanie produktu"


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 23 Feb 2017 - 09:06
Post #4907









CYTAT(przemek530d @ Thu, 23 Feb 2017 - 08:55) *
nie jest to spisek czy zielone ludziki, to się nazywa ekonomia

no brawo..
jest jednak progres smile.gif

bo niedawno kolega tak pisał...

CYTAT(przemek530d @ Wed, 22 Feb 2017 - 08:09) *
więc mówisz, że nagle ci inżynierowie (żeby nie było sam jestem) zapomnieli jak zaprojektować łańcuch rozrządu, tak ?

CYTAT(przemek530d @ Tue, 21 Feb 2017 - 09:16) *
no vag'owi się z tymi łańcuchami nie udało, miały się psuć po gwarancji...


wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 23 Feb 2017 - 11:46
Post #4908


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





To temat o olejach czy historii motoryzacji?

Jeszcze zanim wytną to OT ja tylko przytoczę pewne stwierdzenie i pytania do rozmyślań:
- dziś jest stosunkowo dużo aut z roczników 1990-2000 (więc 17-27 lat)
-- ile aut z lat 1960-1975 było na drogach w 1990 ?
-- ile aut z lat 2010-2020 będzie w 2035?

To tak w związku z pogarszaniem jakości aut wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 23 Feb 2017 - 11:53
Post #4909









jak o ilości to... GUS
http://wskaznikizrp.stat.gov.pl/komponenty...ludnosci_pl.pdf

najważniejsza informacja:
2004 rok - 313.7 aut na 1000 mieszkańców
2014 rok - 519.9 aut na 1000

Minister Spraw Wewnętrznych przedstawił dane dotyczące pojazdów (bez przyczep i naczep) wg stanu na 30 czerwca 2015 r. Wynika z nich, że w Polsce:
- liczba zarejestrowanych pojazdów: 30 862 835;
- liczba pojazdów posiadających aktualną polisę OC: 18 730 328;
- liczba pojazdów posiadających ważne badania techniczne: 16 359 231.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 23 Feb 2017 - 12:23
Post #4910


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Tylko nie ma tam roczników więc nawet nie da się statystycznie tego porównać.

Teza podana wyżej nie jest moim pomysłem. Ot kiedyś się na to natknąłem ale nie miałem tego jak analizować wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 23 Feb 2017 - 12:35
Post #4911









Przy zalewie starych i tanich aut z zachodu europy nie opłaca się naprawiać tego co się ma.
Dlatego auta też rotują o wiele bardziej niż kiedyś.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikolaj77
post Sun, 26 Feb 2017 - 08:45
Post #4912


Rookie
Dołączył: Sat, 03 January 2015





Dzień dobry Panowie, znalazłem wczoraj taki kanał na youtube https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX...az4Ua1IA/videos myślę, że jest na temat i warto na to rzucić okiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 28 Feb 2017 - 22:29
Post #4913


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Rzucić okiem może warto ale mało ma to wspólnego z profesjonalnymi testami. To są kompletnie inne warunki niż te panujące w silniku. Każdy olej ma swoją temperaturę robocza i działanie dodatków (głównie ZDDP) występuje dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Ochronny firm olejowy powstaje dopiero po pewnym czasie w określonych warunkach a w dodatkach typu modyfikator tarcia czasami konieczne jest przejechanie kilkudziesięciu czy nawet kilkuset kilometrów. Nie chce krytykować Piotra Testera ale wyniki tych testów są niestety kompletnie niemiarodajne i należy je traktować raczej jak ciekawostkę. Zabawa maszynką o nazwie One Arm Bandit służyła różnym producentom mniej lub bardziej udanych specyfików (i pisze to ja propagator dodatków wink.gif ) do udowadniania jak te specyfiki są cudowne ale finalnie była to ściema -manipulacja :
https://www.youtube.com/watch?v=Ne7ayhPVVYY


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 28 Feb 2017 - 22:49
Post #4914


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





tomek: już wiele razy wklejałem test Amsoil który wykazuje że testy olejów silnikowych na wałku są komletnie niemiarodajne !
Ale ludzie z uporem maniaka tracą czas i wrzucają takie testy i podniecają się jakie to oleje są super a wystarczy zobaczyć jak świetnie wypada szampon do włosów w tym teście.
Generalnie test na wałku dotyczy raczej olejów przekładniowych pracujących pod zmiennymi warunkami a silnik to co innego.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 28 Feb 2017 - 23:26
Post #4915


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Tak wiem filmik wrzuciłem dla przypomnienia. Niestety jak się poczyta komentarze to ludzie wyciągają daleko idące wnioski co skutkuje dalej decyzjami o wyborze konkretnego oleju i tworzeniem fałszywych opinii. Z prostych "domowych" testów to chyba tylko test na płynność w niskich temperaturach ma jakikolwiek sens i bardzie aby uzmysłowić jak wypada 10w40 w stosunku do 0w40 przy minus 30.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 28 Feb 2017 - 23:34
Post #4916


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Polecacie coś lepszego i sprawdzonego do M3 E92 niż Castrol TWS 10W60?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 28 Feb 2017 - 23:42
Post #4917


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Joker: EDGE PROFFESSIONAL TWS 10W60 Castrol Edge 10W60 SUPERCAR to jak ma być koniecznie ten Castrol.
W R5 tego Castrola używają ale czy jest dobry hm....
Jeździsz ostro czy normalnie ulicznie ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 28 Feb 2017 - 23:49
Post #4918


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





No ja Castrola stanowczo odradzam ale ten 10W60 to ponoć inna bajka niż standardowa cywilna gama.
Jazda to ulica. Czasem ostrzej ale bez chorego upalania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 01 Mar 2017 - 07:51
Post #4919


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Penrite 10W60


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 01 Mar 2017 - 08:53
Post #4920









CYTAT(Croom @ Tue, 28 Feb 2017 - 22:49) *
tomek: już wiele razy wklejałem test Amsoil który wykazuje że testy olejów silnikowych na wałku są komletnie niemiarodajne !
Ale ludzie z uporem maniaka tracą czas i wrzucają takie testy i podniecają się jakie to oleje są super a wystarczy zobaczyć jak świetnie wypada szampon do włosów w tym teście.
Generalnie test na wałku dotyczy raczej olejów przekładniowych pracujących pod zmiennymi warunkami a silnik to co innego.

+1
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 244 245 246 247 248 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12