![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4901
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
[quote name='hexx' date='Wed, 22 Feb 2017 - 10:47' post='1256618']
, bo firmy tracą na tym i finansowo i wizerunkowo/marketingowo, że dany silnik czy linia silnikowa jest wadliwa a klienci odchodzą do konkurencji (a ta jest co raz mocniejsza) Niestety jest to działanie normalne w wielu firmach, i działa od wielu już lat, tylko w pewnym momencie przesadzili, i mamy to co mamy. Założenia są takie, że odsetek uszkodzeń i napraw gwarancyjnych jest i tak niższy kosztowo od oszczędności uzyskanych z kiepskiej jakości/ceny produktu. Taka jest smutna prawda. Wiem to z autopsji. ![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4902
|
![]() |
Oczywiście, ze oszczędzają...
ale tu pokryły się w zasadzie dwie wady które dały taki efekt finalny. Każda z nich jak by wystąpiła osobno nie była by problemem. |
|
|
![]()
Post
#4903
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Oczywiście, ze oszczędzają... ale tu pokryły się w zasadzie dwie wady które dały taki efekt finalny. Każda z nich jak by wystąpiła osobno nie była by problemem. Dokładnie tak jest. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#4904
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Nie wiem po co pchali się w łańcuchy zamiast zostać przy paskach. Taki łańcuch, ma jakieś dodatkowe zalety w tak małym silniku ? Może to ma związek z napędem pompy wtryskowej. Silniki TFSI miały trójkątną krzywkę na końcu jednego z wałków i to ruszało tłoczek w pompie. Może generuje to na tyle oporu że sobie pomyśleli że pasek za słaby. A 1.9tdi na pompowtryskach tez z rozrządu pędzone a jest pasek. Może jest odwrotnie, pasek wytrzymalszy od łańcucha i myśleli że zaoszczędzą na serwisach, widocznie nie pykło ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4905
|
![]() |
.. albo miał być marketing : Paaaanie... pasek to do dupy stara technologia. Łańcuch jest zajebisty i do tego na całe życie silnika.. i my to mamy a konkurencja nie ma.
![]() |
|
|
![]()
Post
#4906
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
przecież już raz pisałem.... zebrało się kilka czynników, które dają taki efekt dopiero po nałożeniu się na siebie.. czyli nie do końca udany projekt łańcucha + wady materiałowe w jego wykonaniu które powodują uszkodzenia kół zębatych czasem tak się zdarza.. i już sam VAG o tym mówi efekt ? cześć silników jest już na paskach.. skoro tego nie potrafisz ogarnąć, to marny z Ciebie inżynier (bez urazy) a pisanie, że ktoś "z rozmysłem" robi takie rzeczy to już szczyt kretynizmu widzę, że argumenty do ciebie nie trafiają, ty naprawdę sądzisz, że vag uderzy się w pierś mówiąc mea culpa ?? nie, napisze, że to ten zły podwykonawca się pomylił, to jego wina, a oni chcą produkować najwspanialsze pojazdy na świecie nic nie projektuje się na styk, zawsze jest zapas bezpieczeństwa (powiedzmy 20%), więc nie ma opcji nie jest to spisek czy zielone ludziki, to się nazywa ekonomia za kolejny przykład mógłbym podać sprawę praktyk przy budowie współczesnych tv czy płyt głównych w kompach ale obawiam się że pewnie znów byś tego nie zrozumiał, a obrażanie kogokolwiek pokazuje jedynie jaki jesteś cienki oraz to że brak ci argumentów a w ramach poznawania nowości wbij sobie w google pojęcie "postarzanie produktu" -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4907
|
![]() |
nie jest to spisek czy zielone ludziki, to się nazywa ekonomia no brawo.. jest jednak progres ![]() bo niedawno kolega tak pisał... więc mówisz, że nagle ci inżynierowie (żeby nie było sam jestem) zapomnieli jak zaprojektować łańcuch rozrządu, tak ? no vag'owi się z tymi łańcuchami nie udało, miały się psuć po gwarancji... ![]() |
|
|
![]()
Post
#4908
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
To temat o olejach czy historii motoryzacji?
Jeszcze zanim wytną to OT ja tylko przytoczę pewne stwierdzenie i pytania do rozmyślań: - dziś jest stosunkowo dużo aut z roczników 1990-2000 (więc 17-27 lat) -- ile aut z lat 1960-1975 było na drogach w 1990 ? -- ile aut z lat 2010-2020 będzie w 2035? To tak w związku z pogarszaniem jakości aut ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4909
|
![]() |
jak o ilości to... GUS
http://wskaznikizrp.stat.gov.pl/komponenty...ludnosci_pl.pdf najważniejsza informacja: 2004 rok - 313.7 aut na 1000 mieszkańców 2014 rok - 519.9 aut na 1000 Minister Spraw Wewnętrznych przedstawił dane dotyczące pojazdów (bez przyczep i naczep) wg stanu na 30 czerwca 2015 r. Wynika z nich, że w Polsce: - liczba zarejestrowanych pojazdów: 30 862 835; - liczba pojazdów posiadających aktualną polisę OC: 18 730 328; - liczba pojazdów posiadających ważne badania techniczne: 16 359 231. |
|
|
![]()
Post
#4910
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Tylko nie ma tam roczników więc nawet nie da się statystycznie tego porównać.
Teza podana wyżej nie jest moim pomysłem. Ot kiedyś się na to natknąłem ale nie miałem tego jak analizować ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4911
|
![]() |
Przy zalewie starych i tanich aut z zachodu europy nie opłaca się naprawiać tego co się ma.
Dlatego auta też rotują o wiele bardziej niż kiedyś. |
|
|
![]()
Post
#4912
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 January 2015 ![]() |
Dzień dobry Panowie, znalazłem wczoraj taki kanał na youtube https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX...az4Ua1IA/videos myślę, że jest na temat i warto na to rzucić okiem
|
|
|
![]()
Post
#4913
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Rzucić okiem może warto ale mało ma to wspólnego z profesjonalnymi testami. To są kompletnie inne warunki niż te panujące w silniku. Każdy olej ma swoją temperaturę robocza i działanie dodatków (głównie ZDDP) występuje dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Ochronny firm olejowy powstaje dopiero po pewnym czasie w określonych warunkach a w dodatkach typu modyfikator tarcia czasami konieczne jest przejechanie kilkudziesięciu czy nawet kilkuset kilometrów. Nie chce krytykować Piotra Testera ale wyniki tych testów są niestety kompletnie niemiarodajne i należy je traktować raczej jak ciekawostkę. Zabawa maszynką o nazwie One Arm Bandit służyła różnym producentom mniej lub bardziej udanych specyfików (i pisze to ja propagator dodatków
![]() https://www.youtube.com/watch?v=Ne7ayhPVVYY -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4914
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
tomek: już wiele razy wklejałem test Amsoil który wykazuje że testy olejów silnikowych na wałku są komletnie niemiarodajne !
Ale ludzie z uporem maniaka tracą czas i wrzucają takie testy i podniecają się jakie to oleje są super a wystarczy zobaczyć jak świetnie wypada szampon do włosów w tym teście. Generalnie test na wałku dotyczy raczej olejów przekładniowych pracujących pod zmiennymi warunkami a silnik to co innego. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4915
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tak wiem filmik wrzuciłem dla przypomnienia. Niestety jak się poczyta komentarze to ludzie wyciągają daleko idące wnioski co skutkuje dalej decyzjami o wyborze konkretnego oleju i tworzeniem fałszywych opinii. Z prostych "domowych" testów to chyba tylko test na płynność w niskich temperaturach ma jakikolwiek sens i bardzie aby uzmysłowić jak wypada 10w40 w stosunku do 0w40 przy minus 30.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4916
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Polecacie coś lepszego i sprawdzonego do M3 E92 niż Castrol TWS 10W60?
|
|
|
![]()
Post
#4917
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Joker: EDGE PROFFESSIONAL TWS 10W60 Castrol Edge 10W60 SUPERCAR to jak ma być koniecznie ten Castrol.
W R5 tego Castrola używają ale czy jest dobry hm.... Jeździsz ostro czy normalnie ulicznie ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4918
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
No ja Castrola stanowczo odradzam ale ten 10W60 to ponoć inna bajka niż standardowa cywilna gama.
Jazda to ulica. Czasem ostrzej ale bez chorego upalania. |
|
|
![]()
Post
#4919
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Penrite 10W60
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4920
|
![]() |
tomek: już wiele razy wklejałem test Amsoil który wykazuje że testy olejów silnikowych na wałku są komletnie niemiarodajne ! Ale ludzie z uporem maniaka tracą czas i wrzucają takie testy i podniecają się jakie to oleje są super a wystarczy zobaczyć jak świetnie wypada szampon do włosów w tym teście. Generalnie test na wałku dotyczy raczej olejów przekładniowych pracujących pod zmiennymi warunkami a silnik to co innego. +1 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 03:12 |