Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 242 243 244 245 246 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
MRmisza
post Tue, 21 Feb 2017 - 18:03
Post #4861


User
Dołączył: Tue, 03 April 2012
Skąd: Trójmiasto





Kwestia tego ze ASO mowi klientom ,ze lancuch jest bezobslugowy i wieczny... a potem kaaabum biggrin.gif huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Feb 2017 - 18:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Tue, 21 Feb 2017 - 18:33
Post #4862


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(MRmisza @ Tue, 21 Feb 2017 - 18:01) *
Joker.......wyciagniete ogniwa lancucha oraly kola.... Wystarczy wymiana co ok 100 tys km kompletu lancucha i napinacza..ludzie w temacie to wiedza i kola sa ok...jednak pilnowac trzeba. Znam auta ktore maja 350-400 na org kolach...Jednak nie jest to normalne. Lancuch jest poprostu jednorzedowy i tyle. W Sprinterach 906 jest dwurzedowka i jest ok... jak i w osobowkach z dieslami pod maska. Ot co.


Znam dwa przypadki W204 gdzie właśnie przy wymianie łańcucha było widać już zjechane koła, a było robione na czas.

Teraz wytłumacz to tym biedakom co po 2 paki kupili auta i serwisowali jak kazalo ASO, czyli łańcucha nie ruszali.

To wina MB i tyle, a nie niewiedzy właścicieli.

Teraz niestety oprócz pieniędzy trzeba mieć wiedzę albo zaufany serwis, który mówi co robić na czas mimo sprzeczności z ASO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 21 Feb 2017 - 18:44
Post #4863









CYTAT(Joker @ Tue, 21 Feb 2017 - 18:33) *
Teraz niestety oprócz pieniędzy trzeba mieć wiedzę albo zaufany serwis, który mówi co robić na czas mimo sprzeczności z ASO

Niestety, pewne problemy techniczne wychodzą z czasem...
i dopiero po serii awarii pojawiają się akcje serwisowe albo ogólne informacje, że coś jest tzw. kiblem i trzeba to omijać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MRmisza
post Tue, 21 Feb 2017 - 20:02
Post #4864


User
Dołączył: Tue, 03 April 2012
Skąd: Trójmiasto





W ojca 204 która otworzylem w sierpniu 2016 tez laugh.gif laugh.gif ale wytrzymal 215 tys km... heh... A co do tematu to od 80 k km jezdzony byl na millersie 5w40 nano. interwal co 15 tys km. Lancuch 17 stopni wyciagniety gdzie norma jest bodajze do 5 heh:) A tak pozatym to dobre auta:) Wiedze trzeba miec do wszystkich nowoczesnych aut... podstawowa dot fuck upow.... tych swierzych i tych oficjalnych.. Biedakom... Oni kupili nowki zrobili powiedzmy w 2-3 lata ok 100 tys km i oddali prezent dalej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MRmisza
post Tue, 21 Feb 2017 - 20:03
Post #4865


User
Dołączył: Tue, 03 April 2012
Skąd: Trójmiasto





przepraszam, Swiezych oczywiscie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 21 Feb 2017 - 20:10
Post #4866









aż się dowiem jak wygląda sprawa łańcucha w KIA ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 21 Feb 2017 - 21:08
Post #4867


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(MRmisza @ Tue, 21 Feb 2017 - 20:02) *
Oni kupili nowki zrobili powiedzmy w 2-3 lata ok 100 tys km i oddali prezent dalej biggrin.gif


Nie wszyscy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 21 Feb 2017 - 22:33
Post #4868


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(andrzejbadgirl @ Tue, 21 Feb 2017 - 10:19) *
ktoś jest w stanie polecić odpowiedni olej do S62B50? jazda głównie szybkie trasy ewentualnie jakieś wściekanie się w lato po górach. miasto sporadycznie w emeryckim stylu.

teraz mam castrola 10w60supercar (1sze zalanie po remoncie)


Mi najlepiej s-ka pracuje na Millersie 10w-60NT, niewiele gorzej Penrite jak podał Specu, ewentualnie 5w-50 na chłodne poranki (obaj producenci mają je w ofercie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 21 Feb 2017 - 22:41
Post #4869


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Ja bym optował właśnie za 5w50, które moim zdaniem jest bardziej uniwersalne. Penrite i Millers jak najbardziej polecam a z tańszych propozycji godny polecenia jest Neste 1 5w50. Z 10w60 oprócz Millersa NT, Penrite 10tenths Premium i Fuchsa race Pro s mogę też polecić tańsze Liqui Moly/ Meguin Racer, które też daje radę.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 22 Feb 2017 - 08:09
Post #4870


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(hexx @ Tue, 21 Feb 2017 - 18:44) *
Niestety, pewne problemy techniczne wychodzą z czasem...
i dopiero po serii awarii pojawiają się akcje serwisowe albo ogólne informacje, że coś jest tzw. kiblem i trzeba to omijać.


jasne... a teraz czas się obudzić

inne podwórko, bmw, 3.0d m57 (1998-2002) łańcuch - dożywotni bezproblemowy tj. 600tys km spokojnie,
potem 3.0d n57 (2008-) łańcuch rozrządu na circa 200-250tys km

więc mówisz, że nagle ci inżynierowie (żeby nie było sam jestem) zapomnieli jak zaprojektować łańcuch rozrządu, tak ?
c'mon


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejbadgirl
post Wed, 22 Feb 2017 - 08:45
Post #4871


Super User
Dołączył: Sun, 10 February 2008





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 21 Feb 2017 - 22:33) *
Mi najlepiej s-ka pracuje na Millersie 10w-60NT, niewiele gorzej Penrite jak podał Specu, ewentualnie 5w-50 na chłodne poranki (obaj producenci mają je w ofercie)



wyjaśnij proszę co to znaczy lepiej pracuje ? ciszej? mniejsze temp? mniejsze zużycie elementów i oleju? pierścenie przedlift czy polift?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 09:35
Post #4872









CYTAT(przemek530d @ Wed, 22 Feb 2017 - 08:09) *
więc mówisz, że nagle ci inżynierowie (żeby nie było sam jestem) zapomnieli jak zaprojektować łańcuch rozrządu, tak ?
c'mon

przecież już raz pisałem....
zebrało się kilka czynników, które dają taki efekt dopiero po nałożeniu się na siebie.. czyli nie do końca udany projekt łańcucha + wady materiałowe w jego wykonaniu które powodują uszkodzenia kół zębatych
czasem tak się zdarza.. i już
sam VAG o tym mówi

efekt ? cześć silników jest już na paskach..

skoro tego nie potrafisz ogarnąć, to marny z Ciebie inżynier (bez urazy)
a pisanie, że ktoś "z rozmysłem" robi takie rzeczy to już szczyt kretynizmu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rrrr
post Wed, 22 Feb 2017 - 10:07
Post #4873


User
Dołączył: Sun, 11 December 2016





A niby z czym jak nie rozmyslem? To jawne kontrolowane postarzanie produktu. Chyba ktos spisku zarowkowego nie ogladal.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_FunThomas_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 10:10
Post #4874









Nie znam sie wiec sie wypowiem. W wielkich korpo jakim jest VAG oczywiscie, ze takie praktyki moga byc stosowane. Kto nigdy nie pracowal w jednej z nich nie wie co tam sie moze zdarzyc... biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 10:47
Post #4875









CYTAT(rrrr @ Wed, 22 Feb 2017 - 10:07) *
A niby z czym jak nie rozmyslem? To jawne kontrolowane postarzanie produktu. Chyba ktos spisku zarowkowego nie ogladal.....

a film Smoleńsk też oglądałeś ? Chemtrails, płaska ziemia .... itp ?

litości...
takie "spiski" to bzdura, bo firmy tracą na tym i finansowo i wizerunkowo/marketingowo, że dany silnik czy linia silnikowa jest wadliwa
a klienci odchodzą do konkurencji (a ta jest co raz mocniejsza)

oszczędności są i owszem.. materiałowe najczęściej i czasem ktoś (podwykonawca) "przegnie" z taką oszczędnością
ale nie ma założeń już w konstrukcjach, że coś ma szybciej paść
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 10:48
Post #4876









CYTAT(FunThomas @ Wed, 22 Feb 2017 - 10:10) *
Nie znam sie wiec sie wypowiem. W wielkich korpo jakim jest VAG oczywiscie, ze takie praktyki moga byc stosowane. Kto nigdy nie pracowal w jednej z nich nie wie co tam sie moze zdarzyc... biggrin.gif

jestem związany z Fordem
może być ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 22 Feb 2017 - 12:40
Post #4877


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(hexx @ Wed, 22 Feb 2017 - 10:47) *
ale nie ma założeń już w konstrukcjach, że coś ma szybciej paść

W Smoleńsk nie wierzę, za to w dziedzinie chłodnictwa autentycznie konstruują przewody z domieszką, które się zwyczajnie utleniają po latach i zazwyczaj nie ma opcji dokupienia - np. lodówka cała do wymiany.

Wcześniej stosowano przedmioty z innego materiału (TAŃSZEGO smile.gif ) i szybciej padały agregaty niż dziurawiły się przewody, 10-15 lat wytrzymywały.

I to nie teoria spiskowa. Są ludzie zamroczeni spiskami. Ja do nich nie należę. Ale mam wrażenie hexx, że Ty masz klapki niekiedy w drugą stronę. Zawsze żądasz niezbitych dowodów, a nie masz sam dowodów na kontrtezę, którą przyjmujesz, weź to na chłodno, bez ironii czy ataku to piszę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 22 Feb 2017 - 12:42
Post #4878


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(andrzejbadgirl @ Wed, 22 Feb 2017 - 08:45) *
wyjaśnij proszę co to znaczy lepiej pracuje ? ciszej? mniejsze temp? mniejsze zużycie elementów i oleju? pierścenie przedlift czy polift?


Po odpaleniu na zimno silnik pracuje ciszej, zużywa trochę mniej oliwy, temperatury bez zmian, bo nigdy nie przekracza połowy skali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 13:01
Post #4879









CYTAT(Joker @ Wed, 22 Feb 2017 - 12:40) *
I to nie teoria spiskowa. Są ludzie zamroczeni spiskami. Ja do nich nie należę. Ale mam wrażenie hexx, że Ty masz klapki niekiedy w drugą stronę. Zawsze żądasz niezbitych dowodów, a nie masz sam dowodów na kontrtezę, którą przyjmujesz, weź to na chłodno, bez ironii czy ataku to piszę.

No ale jak to... mam udowadniać, że nie jestem wielbłądem ? Bo chyba właśnie tego oczekujesz...
Jeżeli ktoś stawia tezę o "spisku producentów" to wypadało by to udowodnić a nie w druga stronę.. że udowodnić coś czego nie ma.

Straty wizerunkowe dla firmy która puści "wadliwy silnik" są ogromne.. a konkurencja dba o to, by klient o tym się dowiedział.
Odwiedź salon np. KIA/Hyundai/FORD i wspomnij., że myślisz o zakupie jakiegoś VAG'a z silnikiem TSI smile.gif i zaraz dowiesz się o wszystkich bolączkach i kosztach. Taka opinia ciągnie się latami (patrz: 2.5 TDI V6)
Kupisz takie auto, jak jeszcze znajdziesz potwierdzenie słów sprzedawcy w internecie lub prasie ?

Takie problemy są cholernie uciążliwe i wizerunkowo i marketingowo i najbardziej finansowo dla koncernów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 22 Feb 2017 - 13:06
Post #4880









CYTAT(Joker @ Wed, 22 Feb 2017 - 12:40) *
W Smoleńsk nie wierzę, za to w dziedzinie chłodnictwa autentycznie konstruują przewody z domieszką, które się zwyczajnie utleniają po latach i zazwyczaj nie ma opcji dokupienia - np. lodówka cała do wymiany.

... a nie jest tak, że koszt części + koszt wymiany + koszt czynnika przerasta wartość samej lodówki ?

Nowa lodówka kosztuje (wcale nie mała) poniżej 1000 PLN - przykładowa lodówka
Ile jest warta taka 5 letnia ?
Ile zajmuje wymiana tych elementów o jakich pisałeś ? (roboczogodzin)
Serwisant musi mieć teraz uprawnienia odnośnie czynników chłodniczych. Zrobienie ich ... kosztuje wcale nie mało.
Sam serwisant z kwitami tez nie będzie pracował za stawkę 15 PLN za godzinę.

.. a czy taką lodówkę będzie opłacało się naprawiać ?

Jak zaczniesz liczyć wyjdzie.. że w większości przypadków lepiej kupić nowa lodówkę z gwarancją niż naprawiać starą.
Cała "magia".
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 242 243 244 245 246 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:57