Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 240 241 242 243 244 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Porszak
post Thu, 16 Feb 2017 - 08:59
Post #4821


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(Driftman @ Wed, 15 Feb 2017 - 20:51) *
Jaki olej zalać do h22a jdm z IV gena prelude. Prawie seria-wydech i dolot
Jazda codziennie do pracy 5km, lpg po rozgrzaniu (polowa trasy), dużo jazdy na gazie, jazda dynamiczna, upalanie oczywiście, też po porządnym rozgrzaniu, 98% miasto.

Wylalem valvo vr1 10/60 po poprzednim właścicielu. Zalałem cfs5w40 nt, ale to przegięcie i jednak auto będzie dalej do codziennej jazdy. Jako ciekawostkę powiem ze wywaliło mi cala wodę z auta. CAŁĄ. I jeszcze dojechałem do kolegi gdzie zmieniliśmy wąż do wody(dziura) . Jak jechałem z górki na jałowym to temperatura spadała biggrin.gif zimno było. Olej zrobił się bardziej ciemny, ale nic się nie stało. To było z kilkaset km temu.

Liczy się dla mnie:
1.Maxymalna ochrona, długowieczność motoru
2.Wymienie co 7tyś
3.Oryginalność i pewność produktu czyli chyba dalej jakiś millers. Nie wiem.
4.Żeby bez żadnej wątpliwości nadawał się do tego nie taniego jednak silnika
5.Estry ?

Nie liczy się dla mnie:
6.W ogóle nie liczy się cena.
7.Ekologia

Ciekawy temat ale mnie juz głowa boli biggrin.gif serio nie wiem co zalać.

jak kasa nie ma znaczenia wybieraj pomiedzy millersem, amsoilem, LM, penritem, kup ktorys w klasie sm, sn, 5w-40 chyba bedzie ok


CYTAT(iktorn92 @ Thu, 16 Feb 2017 - 07:40) *
Panowie,
co zalać do Mazdy 3 BL 2012 2,0 Disi bezpośredni wtrysk 85k przelotu. Auto ma start stop będzie użytkowane 80%w mieście. Do tej pory jeździła na dexelii mazdy 5w30 wymiana co 20k. Chciałbym skrócić interwał na max 15 tys najchętniej co 10 czy można zmienić spokojnie co 15? Do tej pory moje auta jeździły na LM i Millersie, co tu wlać? Jakiegoś millersa ? Może Neste albo wrócić do LM?

Dziękuje i pozdrawiam!

wlac to co zaleca producent, a jak jakos mocno meczysz sprzet to np stopien wiecej jesli chodzi o ten drugi parametr w oznaczeniu. skoro 80% miasto to wymieniaj co 10, chyba, ze robisz troche km za jednym razem i auto dobrze sie zagrzeje to moze byc tez 12. wybieraj z marek powyzej, ale bardziej z tych powiedzmy mniej sportowych


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 16 Feb 2017 - 08:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ziele477
post Thu, 16 Feb 2017 - 15:09
Post #4822


User
Dołączył: Thu, 22 May 2008





Za ok 2 miechy wypada zmiana oleju. więc trzeba zacząć się za takowym rozglądać. Samochód Skoda 105 roku pańskiego 1983 z przebiegiem do wymiany ok 55000 km. w tej chwili mineralny Fanfaro 20W50. Zastanawiam się czy nie przejść na olej syntetyczny o tej samej, bądź podobnej lepkości. Jakieś sugestie? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 16 Feb 2017 - 16:06
Post #4823


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jak nie katujesz tego auta to wlej olej dobrej marki do klasycznych aut i juz. millers chyba ma w ofercie


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Feb 2017 - 18:34
Post #4824









CYTAT(Driftman @ Wed, 15 Feb 2017 - 20:51) *
Liczy się dla mnie:
1.Maxymalna ochrona, długowieczność motoru

Nie liczy się dla mnie:
6.W ogóle nie liczy się cena.
7.Ekologia

lubię takie postawy wink.gif

to na początek ... 5/50 Amsoil lub Red Line
powinno w zupełności wystarczyć

Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Thu, 16 Feb 2017 - 18:52
Post #4825


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Co powiecie na AMSOIL 5W50 Signature Series do mocnego tdi vp asv ? oraz do mocnego 335d bez dpf ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Feb 2017 - 20:02
Post #4826









nie nadaje się (albo słabo się nadaje)
na słabe API do diesla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Thu, 16 Feb 2017 - 20:55
Post #4827


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





no własnie jak to z tym jest gdy nie ma CF-a ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 16 Feb 2017 - 21:20
Post #4828









dobry olej do diesla powinien mieć CJ-4 lub co najmniej CI-4 Plus
CF to starocie.. ale powyżej tego olej nie będzie ekologiczny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Thu, 16 Feb 2017 - 21:48
Post #4829


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





ok, ale co się stanie zatrze sie czy szybciej zużyje, sadzą zabije? to mnie ciekawi smile.gif pewnie tak jest jak z M1 0w40 i 0w40 td smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 16 Feb 2017 - 22:07
Post #4830


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





wroc kilka stron, byla o tym mowa


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin s.
post Thu, 16 Feb 2017 - 23:43
Post #4831


Super User
Dołączył: Wed, 22 February 2006
Skąd: Poznań





Panowie co proponujecie do 1.8tfsi? Głównie krótkie odcinki w mieście, obecnie motul x-clean plus 5w30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 17 Feb 2017 - 07:44
Post #4832









CYTAT(SYLWEK28 @ Thu, 16 Feb 2017 - 21:48) *
ok, ale co się stanie zatrze sie czy szybciej zużyje, sadzą zabije? to mnie ciekawi smile.gif pewnie tak jest jak z M1 0w40 i 0w40 td smile.gif

ogólnie.. szybsze zużycie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vezet22
post Fri, 17 Feb 2017 - 08:16
Post #4833


User
Dołączył: Tue, 17 May 2016
Skąd: Lębork





to jakiego millersa do tego tdi vp wlać ?


--------------------
vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s
100-200 4.7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 17 Feb 2017 - 10:57
Post #4834


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(marcin s. @ Thu, 16 Feb 2017 - 23:43) *
Panowie co proponujecie do 1.8tfsi? Głównie krótkie odcinki w mieście, obecnie motul x-clean plus 5w30


Penrite 10tenths premium 0w40 fajnie się sprawdza w 1.8 tsi. Może Millers EE Longlife 5w30 z nanodrive?


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 17 Feb 2017 - 17:58
Post #4835









0/40 do TSI z krótkimi odcinkami w mieście ? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mav
post Fri, 17 Feb 2017 - 20:07
Post #4836


Rookie
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kraków





A co jest z tym 0/40 nie tak? Np. Honda zaleca to do diesla 2.2 iCTD-i... Jeżdże CR-V z tym silnikiem i taką lepkością zalewam. A trochę przebiegu robię, po mieście również.


--------------------
Pozdrawiam
Mav
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 17 Feb 2017 - 20:19
Post #4837









z olejem samym 0/40 nic ...
ale skoro silnik jest seryjnie ustawiony na 5/30 a będzie eksploatowany na krótkich odcinkach.. to wskazane jest zalanie 0/30 a nie 0/40

poważnie zaleca olej 0/40 Honda do 2.2 ? Do którego ?
do N22A2 zalecany jest 0/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 18 Feb 2017 - 23:22
Post #4838


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





hexx zdaniem wielu użytkowników silników TSI, którzy testowali różne lepkości zdecydowanie lepiej pracują one na 0w40 niż na 5w30. Podobno na 0w40 zdecydowanie lepiej jest z rozciągającym się łańcuchem itd. Ja sam tego nie wymyśliłem. Zresztą 0w40 z tego co wiem jest dopuszczalna przez producenta lepkością (przynajmniej w przypadku niektórych TSI). Producent niekoniecznie musi dbać o Twój samochód raczej o swoje finanse.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 19 Feb 2017 - 09:31
Post #4839









Tomek...
no weź nie wymyślaj bajek.

Silnik w miasto i krótkie odcinki... to może jeszcze 10/60 bo \wielu użytkowników zauważyło lepsza pracę\ i \podobno łańcuchy siem nie rozciągajom\ wink.gif

Ciekawe jak to ocenili/badali z tym łańcuchem... smile.gif
tak samo jak robią badania tzw. antyszczepionowcy ?

klik klik klik ... zaawansowane badania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leeoonn77
post Sun, 19 Feb 2017 - 10:57
Post #4840


Rookie
Dołączył: Mon, 25 May 2015





Witam wszystkich.
Pacjent do zalania to Audi S4 b5 2.7 single turbo zrobione na 500 KM i 700 Nm.
Założona jest chłodnica oleju.
Do normalnej spokojnej jazdy i na trasy używane jest LPG.
Jak na ostro to na PB98. Auto cywilne do codziennej jazdy.
Na lato chciałem zalać Penrite 10tenths racing 15W-50.
Ale na zimę to już chyba nie byłby najlepszy wybór.
Jaki olej będzie najlepszy. Czy latem lać inny niż zimą.
A może jest jakiś uniwersalny który się sprawdzi przez cały rok?
Pozdrawiam i proszę o konstruktywne opinie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 240 241 242 243 244 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 09:15