![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4821
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Jaki olej zalać do h22a jdm z IV gena prelude. Prawie seria-wydech i dolot Jazda codziennie do pracy 5km, lpg po rozgrzaniu (polowa trasy), dużo jazdy na gazie, jazda dynamiczna, upalanie oczywiście, też po porządnym rozgrzaniu, 98% miasto. Wylalem valvo vr1 10/60 po poprzednim właścicielu. Zalałem cfs5w40 nt, ale to przegięcie i jednak auto będzie dalej do codziennej jazdy. Jako ciekawostkę powiem ze wywaliło mi cala wodę z auta. CAŁĄ. I jeszcze dojechałem do kolegi gdzie zmieniliśmy wąż do wody(dziura) . Jak jechałem z górki na jałowym to temperatura spadała ![]() Liczy się dla mnie: 1.Maxymalna ochrona, długowieczność motoru 2.Wymienie co 7tyś 3.Oryginalność i pewność produktu czyli chyba dalej jakiś millers. Nie wiem. 4.Żeby bez żadnej wątpliwości nadawał się do tego nie taniego jednak silnika 5.Estry ? Nie liczy się dla mnie: 6.W ogóle nie liczy się cena. 7.Ekologia Ciekawy temat ale mnie juz głowa boli ![]() jak kasa nie ma znaczenia wybieraj pomiedzy millersem, amsoilem, LM, penritem, kup ktorys w klasie sm, sn, 5w-40 chyba bedzie ok Panowie, co zalać do Mazdy 3 BL 2012 2,0 Disi bezpośredni wtrysk 85k przelotu. Auto ma start stop będzie użytkowane 80%w mieście. Do tej pory jeździła na dexelii mazdy 5w30 wymiana co 20k. Chciałbym skrócić interwał na max 15 tys najchętniej co 10 czy można zmienić spokojnie co 15? Do tej pory moje auta jeździły na LM i Millersie, co tu wlać? Jakiegoś millersa ? Może Neste albo wrócić do LM? Dziękuje i pozdrawiam! wlac to co zaleca producent, a jak jakos mocno meczysz sprzet to np stopien wiecej jesli chodzi o ten drugi parametr w oznaczeniu. skoro 80% miasto to wymieniaj co 10, chyba, ze robisz troche km za jednym razem i auto dobrze sie zagrzeje to moze byc tez 12. wybieraj z marek powyzej, ale bardziej z tych powiedzmy mniej sportowych -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4822
|
|
User Dołączył: Thu, 22 May 2008 ![]() |
Za ok 2 miechy wypada zmiana oleju. więc trzeba zacząć się za takowym rozglądać. Samochód Skoda 105 roku pańskiego 1983 z przebiegiem do wymiany ok 55000 km. w tej chwili mineralny Fanfaro 20W50. Zastanawiam się czy nie przejść na olej syntetyczny o tej samej, bądź podobnej lepkości. Jakieś sugestie? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
|
|
|
![]()
Post
#4823
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jak nie katujesz tego auta to wlej olej dobrej marki do klasycznych aut i juz. millers chyba ma w ofercie
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4824
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4825
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Co powiecie na AMSOIL 5W50 Signature Series do mocnego tdi vp asv ? oraz do mocnego 335d bez dpf ?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4826
|
![]() |
nie nadaje się (albo słabo się nadaje)
na słabe API do diesla |
|
|
![]()
Post
#4827
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
no własnie jak to z tym jest gdy nie ma CF-a ?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4828
|
![]() |
dobry olej do diesla powinien mieć CJ-4 lub co najmniej CI-4 Plus
CF to starocie.. ale powyżej tego olej nie będzie ekologiczny |
|
|
![]()
Post
#4829
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
ok, ale co się stanie zatrze sie czy szybciej zużyje, sadzą zabije? to mnie ciekawi
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4830
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
wroc kilka stron, byla o tym mowa
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4831
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 22 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Panowie co proponujecie do 1.8tfsi? Głównie krótkie odcinki w mieście, obecnie motul x-clean plus 5w30
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4832
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4833
|
|
User Dołączył: Tue, 17 May 2016 Skąd: Lębork ![]() |
to jakiego millersa do tego tdi vp wlać ?
-------------------- vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s 100-200 4.7s |
|
|
![]()
Post
#4834
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie co proponujecie do 1.8tfsi? Głównie krótkie odcinki w mieście, obecnie motul x-clean plus 5w30 Penrite 10tenths premium 0w40 fajnie się sprawdza w 1.8 tsi. Może Millers EE Longlife 5w30 z nanodrive? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4835
|
![]() |
0/40 do TSI z krótkimi odcinkami w mieście ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#4836
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kraków ![]() |
A co jest z tym 0/40 nie tak? Np. Honda zaleca to do diesla 2.2 iCTD-i... Jeżdże CR-V z tym silnikiem i taką lepkością zalewam. A trochę przebiegu robię, po mieście również.
-------------------- Pozdrawiam
Mav |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4837
|
![]() |
z olejem samym 0/40 nic ...
ale skoro silnik jest seryjnie ustawiony na 5/30 a będzie eksploatowany na krótkich odcinkach.. to wskazane jest zalanie 0/30 a nie 0/40 poważnie zaleca olej 0/40 Honda do 2.2 ? Do którego ? do N22A2 zalecany jest 0/30 |
|
|
![]()
Post
#4838
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
hexx zdaniem wielu użytkowników silników TSI, którzy testowali różne lepkości zdecydowanie lepiej pracują one na 0w40 niż na 5w30. Podobno na 0w40 zdecydowanie lepiej jest z rozciągającym się łańcuchem itd. Ja sam tego nie wymyśliłem. Zresztą 0w40 z tego co wiem jest dopuszczalna przez producenta lepkością (przynajmniej w przypadku niektórych TSI). Producent niekoniecznie musi dbać o Twój samochód raczej o swoje finanse.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4839
|
![]() |
Tomek...
no weź nie wymyślaj bajek. Silnik w miasto i krótkie odcinki... to może jeszcze 10/60 bo \wielu użytkowników zauważyło lepsza pracę\ i \podobno łańcuchy siem nie rozciągajom\ ![]() Ciekawe jak to ocenili/badali z tym łańcuchem... ![]() tak samo jak robią badania tzw. antyszczepionowcy ? klik klik klik ... zaawansowane badania |
|
|
![]()
Post
#4840
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 May 2015 ![]() |
Witam wszystkich.
Pacjent do zalania to Audi S4 b5 2.7 single turbo zrobione na 500 KM i 700 Nm. Założona jest chłodnica oleju. Do normalnej spokojnej jazdy i na trasy używane jest LPG. Jak na ostro to na PB98. Auto cywilne do codziennej jazdy. Na lato chciałem zalać Penrite 10tenths racing 15W-50. Ale na zimę to już chyba nie byłby najlepszy wybór. Jaki olej będzie najlepszy. Czy latem lać inny niż zimą. A może jest jakiś uniwersalny który się sprawdzi przez cały rok? Pozdrawiam i proszę o konstruktywne opinie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 09:15 |