![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4781
|
![]() |
Skoro to silnik PB, to kup dobrego Amsoila 0/30 i na nim pozostań.
Nie ma co dawać 0/40. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4782
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Czemu? Te silniki zdaniem użytkowników bardzo dobrze się spisują właśnie na 0w40.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4783
|
![]() |
skoro producent przewidział na podstawie swoich wyliczeń olej 30 a silnik seria... to taką trzeba dawać (byle dobrej jakości)
nie ma sensu dawać 40 czy 50 bo nic to istotnego nie wniesie żona ma zalany 0/20 w silniku N/A mazdy daje dobrze w palnik do czerwonego pola... i nie ma problemów olej spokojnie wyrabia |
|
|
![]()
Post
#4784
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 February 2017 ![]() |
a jak się mają moje krótkie odcinki codzienne i mały przebieg roczny do rozrzedzania paliwem 0w30 - mam się czym martwić czy nie i w takim razie jakie 30tki polecacie i co powiedziecie odnośnie tego totala quartz energy 9000 0w30
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4785
|
![]() |
w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju
|
|
|
![]()
Post
#4786
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju ![]() Do autora pytania to zobacz na przepracowanym oleju jak wygląda spływanie z bagnetu w porównaniu do świeżego, ewentualnie jeszcze jego zapach i będziesz wiedział, czy masz paliwo w oleju, czy nie i wtedy podejmować decyzje. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4787
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju Jest. I to niekiedy bardzo duży problem ☺ krótkie odcinki w CR to właśnie potrzeba częstej wymiany. Zima, rozgrzewanie auta na postoju itd. są bardzo szkodliwe na dłuższą metę. . . Smutne to, bo teraz to nie auto służy człowiekowi tylko człowiek musi służyć autu. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4788
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4789
|
![]() |
Jest. I to niekiedy bardzo duży problem ☺ krótkie odcinki w CR to właśnie potrzeba częstej wymiany. Zima, rozgrzewanie auta na postoju itd. są bardzo szkodliwe na dłuższą metę. . . Smutne to, bo teraz to nie auto służy człowiekowi tylko człowiek musi służyć autu. tylko te które mają wypalanie przez zwiększoną ilość paliwa do cylindrów ale nie każdy CR tak działa dlatego między innymi diesle nie nadają się do jazdy na krótki odcinki |
|
|
![]()
Post
#4790
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
w zdrowym nie to nie CR od VAG'a ![]() Bzdura. Mam w domu zdrowego MPI z dalekiego wschodu które jeździ w mieście odcinki po 3-5 km, rocznie robiąc poniżej 5tyś km i od wymiany do wymiany benzyny w oleju jest na tyle dużo, że jest wyczuwalna na bagnecie i takich przypadków można oczekiwać w większości samochodów tak eksploatowanych, szczególnie gdy garażują na zewnątrz. Ps. Tak wiem, ten mój na pewno jest zepsuty ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4791
|
![]() |
nie mam auta PB które robi i regularne i aż tak małe przebiegi dzienne.... może i w takich warunkach dostaje się coś
na pewno nie jest to eksploatacja właściwa dla silnika |
|
|
![]()
Post
#4792
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Bzdura. Mam w domu zdrowego MPI z dalekiego wschodu które jeździ w mieście odcinki po 3-5 km, rocznie robiąc poniżej 5tyś km i od wymiany do wymiany benzyny w oleju jest na tyle dużo, że jest wyczuwalna na bagnecie i takich przypadków można oczekiwać w większości samochodów tak eksploatowanych, szczególnie gdy garażują na zewnątrz. Ps. Tak wiem, ten mój na pewno jest zepsuty ![]() Co jaki czas (skoro nie robi 5 tys. km) wymieniasz w tym aucie olej? |
|
|
![]()
Post
#4793
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Wymiana co rok, kontroluję lepkość na bagnecie i jak zaczyna szybko płynąć na zimno to wymieniam, a wychodzi to właśnie 1/rok po zimie.
Co do eksploatacji samochodu to gdzieś jest napisane, że nie można nim jeździć po 5km dziennie ? Wieć jeśli nie ma to twierdzenie, że problemu z rozcieńczaniem oleju w silnikach z ZI jest nieprawdą. Nie będę już wracał do czasów gaźników, czy jednopunktowych wtrysków bo to też silniki benzynowe, a tam ten problem to dopiero może ujawnić destrukcyjny wpływ na silnik. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4794
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4795
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wymiana co rok, kontroluję lepkość na bagnecie i jak zaczyna szybko płynąć na zimno to wymieniam, a wychodzi to właśnie 1/rok po zimie. Tomek - właśnie, wymieniasz co rok czyli nie przejeżdżając 5 tys. km. Dlatego też nie ma prawa się tam nic dziać, skoro w PB powinno się po 15 (wg. kompa 20 ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4796
|
![]() |
Co do eksploatacji samochodu to gdzieś jest napisane, że nie można nim jeździć po 5km dziennie ? SKODA .... https://mediaportal.skoda-auto.com/resource...wnersManual.pdf strona 159 CYTAT Dlatego gdy silnik jest zimny, należy unikać jazdy na odcinkach poniżej 4 km.
|
|
|
![]()
Post
#4797
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Należy unikać i to w kontekście zużycia paliwa, a nie jego wpływu na smarowanie. Podobnie dobra rada jak ta obok:
"Oszczędzanie prądu Alternator podczas pracy silnika wytwarza prąd i przekazuje go do sieci pokładowej. Im więcej włączonych odbiorników elektrycznych w sieci pokładowej, tym więcej paliwa potrzeba do pracy alternatora. Należy wyłączać odbiorniki prądu, które nie są już używane." To, czy jeżdzę 4km, albo z włączonym notorycznie ogrzewaniem tylnej szyby nie może stanowić o naruszaniu warunków gwarancji, jeśli producent nie przewiduje takiego scenariusza to powinien to jasno zapisać lub zastosować zabezpieczenia przed takim użytkowaniem pojazdu, jak np. w przywołanej instrukcji: "UWAGA ■ Przy wyłączonym silniku nie działa wspomaganie hamulców ani wspomaganie układu kierowniczego. ■ Nie wolno jeździć z wyłączonym silnikiem." -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4798
|
![]() |
Jest ogólna informacja by unikać i tyle... bez wymieniania wszystkich możliwych negatywnych aspektów (choć bardzo duże spalanie jest tu najbardziej istotne dla większości userów).
Jak coś się zepsuje, to ASO się na to powoła i już. Smarowanie ? Wymiana oleju raz na rok lub określony przebieg i na gwarancji się nie zepsuje ![]() |
|
|
![]()
Post
#4799
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 February 2017 ![]() |
to jak to jest z tym rozrzedzaniem oleju przez pb? Rozumiem że moje krótkie odcinki nie spowodują za mocnego rozrzedzenia oleju skoro olej wymieniam co roku po przejechaniu 5-7 tyś ?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4800
|
![]() |
a czasem robisz jakieś trasy ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 21:07 |