Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 238 239 240 241 242 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Fri, 03 Feb 2017 - 17:27
Post #4781









Skoro to silnik PB, to kup dobrego Amsoila 0/30 i na nim pozostań.
Nie ma co dawać 0/40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 03 Feb 2017 - 17:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Fri, 03 Feb 2017 - 21:42
Post #4782


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Czemu? Te silniki zdaniem użytkowników bardzo dobrze się spisują właśnie na 0w40.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 04 Feb 2017 - 09:28
Post #4783









skoro producent przewidział na podstawie swoich wyliczeń olej 30 a silnik seria... to taką trzeba dawać (byle dobrej jakości)
nie ma sensu dawać 40 czy 50 bo nic to istotnego nie wniesie

żona ma zalany 0/20 w silniku N/A mazdy
daje dobrze w palnik do czerwonego pola... i nie ma problemów
olej spokojnie wyrabia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blade232
post Sat, 04 Feb 2017 - 19:40
Post #4784


Rookie
Dołączył: Fri, 03 February 2017





a jak się mają moje krótkie odcinki codzienne i mały przebieg roczny do rozrzedzania paliwem 0w30 - mam się czym martwić czy nie i w takim razie jakie 30tki polecacie i co powiedziecie odnośnie tego totala quartz energy 9000 0w30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 02:16
Post #4785









w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 05 Feb 2017 - 10:32
Post #4786


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Sun, 05 Feb 2017 - 02:16) *
w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju

rolleyes.gif w żadnym ?

Do autora pytania to zobacz na przepracowanym oleju jak wygląda spływanie z bagnetu w porównaniu do świeżego, ewentualnie jeszcze jego zapach i będziesz wiedział, czy masz paliwo w oleju, czy nie i wtedy podejmować decyzje.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 05 Feb 2017 - 10:49
Post #4787


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(hexx @ Sun, 05 Feb 2017 - 02:16) *
w silniku PB nie ma za bardzo problemu paliwa w oleju


Jest. I to niekiedy bardzo duży problem ☺ krótkie odcinki w CR to właśnie potrzeba częstej wymiany. Zima, rozgrzewanie auta na postoju itd. są bardzo szkodliwe na dłuższą metę. . .
Smutne to, bo teraz to nie auto służy człowiekowi tylko człowiek musi służyć autu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 11:36
Post #4788









CYTAT(tomeQ @ Sun, 05 Feb 2017 - 10:32) *
rolleyes.gif w żadnym ?

w zdrowym nie
to nie CR od VAG'a wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 11:38
Post #4789









CYTAT(Joker @ Sun, 05 Feb 2017 - 10:49) *
Jest. I to niekiedy bardzo duży problem ☺ krótkie odcinki w CR to właśnie potrzeba częstej wymiany. Zima, rozgrzewanie auta na postoju itd. są bardzo szkodliwe na dłuższą metę. . .
Smutne to, bo teraz to nie auto służy człowiekowi tylko człowiek musi służyć autu.

tylko te które mają wypalanie przez zwiększoną ilość paliwa do cylindrów
ale nie każdy CR tak działa

dlatego między innymi diesle nie nadają się do jazdy na krótki odcinki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:04
Post #4790


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Sun, 05 Feb 2017 - 11:36) *
w zdrowym nie
to nie CR od VAG'a wink.gif

Bzdura. Mam w domu zdrowego MPI z dalekiego wschodu które jeździ w mieście odcinki po 3-5 km, rocznie robiąc poniżej 5tyś km i od wymiany do wymiany benzyny w oleju jest na tyle dużo, że jest wyczuwalna na bagnecie i takich przypadków można oczekiwać w większości samochodów tak eksploatowanych, szczególnie gdy garażują na zewnątrz.
Ps. Tak wiem, ten mój na pewno jest zepsuty laugh.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:24
Post #4791









nie mam auta PB które robi i regularne i aż tak małe przebiegi dzienne.... może i w takich warunkach dostaje się coś
na pewno nie jest to eksploatacja właściwa dla silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:26
Post #4792


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(tomeQ @ Sun, 05 Feb 2017 - 12:04) *
Bzdura. Mam w domu zdrowego MPI z dalekiego wschodu które jeździ w mieście odcinki po 3-5 km, rocznie robiąc poniżej 5tyś km i od wymiany do wymiany benzyny w oleju jest na tyle dużo, że jest wyczuwalna na bagnecie i takich przypadków można oczekiwać w większości samochodów tak eksploatowanych, szczególnie gdy garażują na zewnątrz.
Ps. Tak wiem, ten mój na pewno jest zepsuty laugh.gif


Co jaki czas (skoro nie robi 5 tys. km) wymieniasz w tym aucie olej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:36
Post #4793


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Wymiana co rok, kontroluję lepkość na bagnecie i jak zaczyna szybko płynąć na zimno to wymieniam, a wychodzi to właśnie 1/rok po zimie.
Co do eksploatacji samochodu to gdzieś jest napisane, że nie można nim jeździć po 5km dziennie ? Wieć jeśli nie ma to twierdzenie, że problemu z rozcieńczaniem oleju w silnikach z ZI jest nieprawdą. Nie będę już wracał do czasów gaźników, czy jednopunktowych wtrysków bo to też silniki benzynowe, a tam ten problem to dopiero może ujawnić destrukcyjny wpływ na silnik.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:38
Post #4794









CYTAT(tomeQ @ Sun, 05 Feb 2017 - 12:36) *
Co do eksploatacji samochodu to gdzieś jest napisane, że nie można nim jeździć po 5km dziennie ?

chyba jest (nie wiem czy w każdym)
spojrzę w dokumentację i dam zdjęcie jak by co wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 05 Feb 2017 - 12:46
Post #4795


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(tomeQ @ Sun, 05 Feb 2017 - 12:36) *
Wymiana co rok, kontroluję lepkość na bagnecie i jak zaczyna szybko płynąć na zimno to wymieniam, a wychodzi to właśnie 1/rok po zimie.


Tomek - właśnie, wymieniasz co rok czyli nie przejeżdżając 5 tys. km. Dlatego też nie ma prawa się tam nic dziać, skoro w PB powinno się po 15 (wg. kompa 20 smile.gif ) to po 5 nie zdąży rozrzedzić. Jak są krótkie dystanse to się interwał zdejmuje do tych 10 tys. km lub w ekstremalnych przypadkach (ludzie mają firmę 1 km od domu) do 7-8 - ale to i tak w rok nie wyjeżdżą czyli jest jak być powinno przy corocznej zmianie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 15:08
Post #4796









CYTAT(tomeQ @ Sun, 05 Feb 2017 - 12:36) *
Co do eksploatacji samochodu to gdzieś jest napisane, że nie można nim jeździć po 5km dziennie ?


SKODA ....
https://mediaportal.skoda-auto.com/resource...wnersManual.pdf
strona 159

CYTAT
Dlatego gdy silnik jest zimny, należy unikać jazdy na odcinkach poniżej 4 km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 05 Feb 2017 - 15:33
Post #4797


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Należy unikać i to w kontekście zużycia paliwa, a nie jego wpływu na smarowanie. Podobnie dobra rada jak ta obok:
"Oszczędzanie prądu
Alternator podczas pracy silnika wytwarza prąd i przekazuje go do sieci pokładowej.
Im więcej włączonych odbiorników elektrycznych w sieci pokładowej, tym
więcej paliwa potrzeba do pracy alternatora. Należy wyłączać odbiorniki prądu,
które nie są już używane."
To, czy jeżdzę 4km, albo z włączonym notorycznie ogrzewaniem tylnej szyby nie może stanowić o naruszaniu warunków gwarancji, jeśli producent nie przewiduje takiego scenariusza to powinien to jasno zapisać lub zastosować zabezpieczenia przed takim użytkowaniem pojazdu, jak np. w przywołanej instrukcji:
"UWAGA
■ Przy wyłączonym silniku nie działa wspomaganie hamulców ani wspomaganie
układu kierowniczego.
■ Nie wolno jeździć z wyłączonym silnikiem."


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 15:36
Post #4798









Jest ogólna informacja by unikać i tyle... bez wymieniania wszystkich możliwych negatywnych aspektów (choć bardzo duże spalanie jest tu najbardziej istotne dla większości userów).
Jak coś się zepsuje, to ASO się na to powoła i już.



Smarowanie ?
Wymiana oleju raz na rok lub określony przebieg i na gwarancji się nie zepsuje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blade232
post Sun, 05 Feb 2017 - 16:15
Post #4799


Rookie
Dołączył: Fri, 03 February 2017





to jak to jest z tym rozrzedzaniem oleju przez pb? Rozumiem że moje krótkie odcinki nie spowodują za mocnego rozrzedzenia oleju skoro olej wymieniam co roku po przejechaniu 5-7 tyś ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 05 Feb 2017 - 16:33
Post #4800









a czasem robisz jakieś trasy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 238 239 240 241 242 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 21:07