![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4761
|
![]() |
chwila...
nie może być lepszy pakiet dodatków, bo wszystkie oleje są C1 ... czyli mogą mieć określoną ilość pakietów jeżeli ilość pakietów będzie przekroczona.. to olej nie będzie C1 zgadza się ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4762
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
oczywiście zakładamy, że każdy jest robiony uczciwie i jego rzeczywiste parametry odpowiadają tym na karcie Niestety w przypadku wielu olejów takiego założenia nie można przyjmować bo producent sam pisze o "parametrach przykładowych" które mogą się różnić "w zależności od zakładu produkcyjnego/kraju pochodzenia/rynku" i o tym, że parametry "mogą ulec zmianie bez powiadomienia" i inne podobne dupochrony. Oczywiście do celów porównawczych można opierać się na dostępnych kartach ale w praktyce olej zakupiony przez nas może mieć inne parametry a jak znam życie to będzie miał. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4763
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
chwila... nie może być lepszy pakiet dodatków, bo wszystkie oleje są C1 ... czyli mogą mieć określoną ilość pakietów jeżeli ilość pakietów będzie przekroczona.. to olej nie będzie C1 zgadza się ? Zależy o jakich dodatkach mówimy ale faktycznie większość C1 będzie miała zbliżone pakiety dodatków a wiele pakietów dodatków będzie identycznych. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4764
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
aha poprzednio pisałem bardziej ogólnie nie o samych C1.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4765
|
![]() |
W zasadzie wszystkie C1 mają takie same ubogie pakiety i nie mogą przekroczyć nimi określonej granicy ilościowej i zastosowanych komponentów.... dlatego przyjmujemy, że mają.
To samo bazy olejowe... nie mogą być dowolne. Wszystkie muszą łapać się w C1 co zawęża nam możliwości stosowania jakiś niestandardowych. Czym zatem się różnią te oleje, skoro jak już uzgodniliśmy każdy ma taki sam ubogi pakiet ? Który jest zatem lepszy i dlaczego ? Tylko bez martyrologii o produkcji w jakiś blendowniach, opowieściach o mechanikach i takich tam banialukach ![]() |
|
|
![]()
Post
#4766
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie sądzę aby pakiety dodatków były identyczne ( w większości zbliżone tu zgoda) to raz a dwa to bazy olejowe też się będą różnić.
A już wiem. Najlepszy będzie Specol bo najtańszy ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4767
|
![]() |
Będą w zasadzie takie same pakiety.... zarówno pod względem ilości jak i składu.
Od dawna jest "walka" o nowe ekologiczne komponenty... i właśnie z nich korzystają wszyscy którzy chcą osiągać określone ACEA. A już wiem. Najlepszy będzie Specol bo najtańszy ![]() ![]() skoro nie widać różnicy... to po co przepłacać ? Oczywiście, na samopoczucie kierowcy lepiej wpłynie posiadanie Millersa albo Motula ale realnie one nie różnią się niczym znaczącym od najtańszego oleju C1. Zgadza się ? Jeżeli miały by lepsze/mocniejsze bazy, to nie łapały by się one na C1. Muszą być ekologiczne.. a to zawęża możliwości.. Więcej dodatków ? Też nie.. bo będzie więcej SAPS'ów. Inne dodatki ? Też nie.. bo będą one powodowały również więcej SAPS'ów...... Zabawne ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#4768
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
To że nie ma co przepłacać to ja wiem a Specol robi całkiem porządne oleje, moim zdaniem nawet lepsze od większości tego co jest na rynku. Generalnie mogę się zgodzić, ze różnice nie będą jakieś wielkie ale z tymi dodatkami to nie do końca tak bo nie wszystkie muszą od razy powodować wzrost SAPów a bazy też mogą być różne (paradoksalnie najtańszy Specol ma bazy bogate w PAO).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4769
|
![]() |
Właśnie dodatki/pakiety są głównym źródłem powstawania SAPS'ów.... wymieniać jaki dodatek co po sobie pozostawia ?
![]() ![]() Bazy tak samo... siarka. Firmy cały czas pracują nad nowymi technologiami w dziedzinie ekologii i zamiany jednego pakietu na drugi.. przy zachowaniu właściwości a podniesieniu ekologii. Jeżeli się taki pojawia, trafia on do w zasadzie wszystkich odbiorców. Jeżeli jest przepis na bazę spełniająca C1... to wszyscy jadana tym przepisie. Oleje są w zasadzie takie same, butelki różne a marketing robi swoje. Niedawno pisaliśmy o Fordzie, Toyocie i padających silnikach. Silniki padały... ale katalizatory już nie. Co to znaczy ? Że silnik jest bardziej podatny na zniszczenie złym olejem niż katalizator mocno mało ekologicznym olejem. ... i jaki morał z tego ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#4770
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
... i jaki morał z tego ? ![]() Morał - żaden. Wnioski - ja mam dwa. Zbyt uogólniasz i lepszy (na tym przykładzie) znaczy dla Ciebie tańszy. Zapominasz o pozostałych zmiennych na rynku - nie każdy podejdzie do sprawy z takimi założeniami jak ty, więc spójrz na temat szerzej a nie ze swoich butów. Nie atakuję Cię, piszesz dużo ciekawych informacji ale nie zawsze obiektywnych. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4771
|
![]() |
No dobra... a coś merytorycznego chciałeś wnieść do dyskusji ? Bo może mi umknęło (te zmienne).
Chętnie poczytam o jakimś aspekcie. Produkcja zwykłego, wielkoseryjnego oleju jakim jest C1 5/30... to żadna mecyja. Można mieć bardzo nowoczesne systemu dozowania i utrzymania produkcji, wysokiej wydajności.. ale można to samo zrobić i na pewno nie w gorszej jakości finalnego produktu... systemami prostszymi. Wszystko sprowadza się do tego, że bierzesz gotową bazę olejową (jak masz mega sprzęt to sam ją możesz zrobić) i w odpowiedniej temperaturze dodajesz określone dodatki. Mieszasz i gotowe .. masz olej. Żadnej czarnej magii. Samą recepturę C1 też kupujesz. Czy lepszy znaczy tańszy ? W tym wypadku tak... bo skoro produkty są w zasadzie takie same a silnik nie zauważy różnicy, to jaki jest sens płacić za coś 3x więcej skoro jakościowo na pewno nie jest znacząco i wymiernie lepsze ? |
|
|
![]()
Post
#4772
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
No dobra... a coś merytorycznego chciałeś wnieść do dyskusji ? To samo co Ty swoim jak to napisałeś "quizem". Porównanie być może do Ciebie nie przemówi - ale idąc Twoim tokiem rozumowania, po co kupować kask marki Arai za 3,5 koła jeśli można kupić LS2 za 200zł i zarówno jeden i jak i drugi spełnia normę ECE 22.05 ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4773
|
![]() |
czyli nic sensownego nie masz do dodania
a porównanie jest bardzo chybione.... zdajesz sobie z tego choć sprawę ? |
|
|
![]()
Post
#4774
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
czyli nic sensownego nie masz do dodania a porównanie jest bardzo chybione.... zdajesz sobie z tego choć sprawę ? Czy Ty aby nie masz jakichś kompleksów? Instrukcję co i w jakiej temperaturze i proporcji dodać też sobie możesz kupić? Porównanie jest adekwatne do tego co napisałeś tylko zafiksowałeś się na swoim punkcie widzenia i za wszelką cenę chcesz innych dyskutujących przestawić na swoje spojrzenie. To inne porównanie, które Ci może bardziej uzmysłowi co miałem na myśli. Po co płacić za opony Dunlop Direzza 03g skoro równie dobrze możesz kupić Nankanga NS2r, to i to semi-slick, to i to z homologacją drogową, załóżmy nawet, że mają ten sam treadwear... a jednak i tak warto dorzucić do Dunlop'a. Do czego zmierzam, a no do tego, że sucha receptura z zadanymi parametrami to nie wszystko do tego żeby zrobić dobry olej. Zmierzam również do tego, że dobry to nie jest pojęcie zero jedynkowe przez co Twoje pytanie było nieprecyzyjnie sformułowane - znowu patrzyłeś swoimi oczyma i oczekiwałeś odpowiedzi jednoznacznej, kiedy każdy użytkownik forum mógł udzielić innej. Jeśli chcesz dyskutować merytorycznie, to precyzyjnie i obiektywnie opisuj to co chcesz przekazać. Ze swojej strony dyskusji z Tobą nie zamierzam dalej ciągnąć. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4775
|
![]() |
każdy olej blenduje się w określonej temperaturze
to jest standard dla wszystkich producentów.. i wszyscy robią dokładnie tak samo a polega to tylko na wlaniu do bazy i wymieszaniu kilku składników... coś jak zrobienie prostego drinka ![]() Norma ECE na kask.. to bardzo, bardzo liberalna norma pokazująca jakie musi spełnić tylko jednorazowo kask. Na dobra sprawę kask zrobiony ze skorupy orzecha kokosowego też by ja przeszedł.... ![]() Do czego zmierzam, a no do tego, że sucha receptura z zadanymi parametrami to nie wszystko do tego żeby zrobić dobry olej. to nie ma być dobry olej... a olej spełniający ACEA C1 to nie to samo widzisz różnicę ? |
|
|
![]()
Post
#4776
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 21 October 2008 ![]() |
a teraz quiz..... który olej jest lepszy i dlaczego ? spełniający ACEA C1 Specol 5/30 spełniający ACEA C1 Castrol 5/30 spełniający ACEA C1 Fuchs 5/30 spełniający ACEA C1 Penrite 5/30 spełniający ACEA C1 Millers 5/30 Ten który przejdzie te same testy ACEA, ale po przejechaniu na nim 20kkm. W zasadzie wszystkie C1 mają takie same ubogie pakiety i nie mogą przekroczyć nimi określonej granicy ilościowej i zastosowanych komponentów.... dlatego przyjmujemy, że mają. To samo bazy olejowe... nie mogą być dowolne. Wszystkie muszą łapać się w C1 co zawęża nam możliwości stosowania jakiś niestandardowych. Czym zatem się różnią te oleje, skoro jak już uzgodniliśmy każdy ma taki sam ubogi pakiet ? Który jest zatem lepszy i dlaczego ? Tylko bez martyrologii o produkcji w jakiś blendowniach, opowieściach o mechanikach i takich tam banialukach ![]() Z tego co widzę ACEA C1 ogranicza mocno fospor i popiół... A co z cynkiem? Wapniem? Magnezem? Molibdenem? Barem? Na prawdę te oleje muszą być takie same? Bo jak dla mnie jest więcej zmiennych... Tak samo jak z bazą, wsio rawno czy jest PAO, HC, Estry? ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4777
|
![]() |
CYTAT Na prawdę te oleje muszą być takie same? niestety tak choć brendów masz dziesiątki, to producentów komponentów i baz zaledwie kilku... i wszyscy od nich kupują więc nie ma za wielkiej różnicy, skoro każdy ma ściśle określone i takie same ograniczenia CYTAT Tak samo jak z bazą, wsio rawno czy jest PAO, HC, Estry? ![]() nie, nie wsio rawno nie każda baza nadaje się do zrobienia oleju C1 bazy generują głównie siarkę i jej pochodne... więc by spełnić C1 trzeba dać taką, która będzie generowała jej jak najmniej więc każdy bierze w zasadzie taką samą taki olej nie ma być dobry.. a ma być ekologiczny taki paradoks |
|
|
![]()
Post
#4778
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 February 2017 ![]() |
Witam
Jaki olej polecacie do octavi2 1.4 tsi caxa 122km - przebieg 47kkm Teraz zalany total quartz energy 9000 0w30. Zasadniczo rocznie przebieg koło 7kkm - głównie krótkie odcinki miasto, choć czasem staram się przepalić za miasto. ![]() Czy może coś z 0w40 |
|
|
![]()
Post
#4779
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Z 0w40 masz m.in Meguina Super Leichtlauf Driver 0w40 (na PAO), NESTE CITY PRO 0w40, Motul x-max 0w40, Millers XF Longlife 0w40 a z trochę tańszych i dużo tańszych Shell Helix Ultra 0w40 (na GTL) czy Specol Gold 0w40. W 1.4 TSI 0w40 sprawdza się dobrze, ponoć lepiej niż 5w30. Inny polecany olej to Shell Helix Ultra professional AV-L 0w30 lub Neste City Pro W Longlife 5w30. Oczywiście mamy też Millersa EE longlife 5w30 z nanodrive czy Penrite enviro+5w30.
Z wyższej półki (też cenowej) masz Penrite 10 tenths premium 0w40 (w pełni pao-estrowy i dobrze się sprawdza w TSI) lub Fuchs Race Pro S 5w30. No i jest jeszcze Amsoil i kilka "egzotyków". Do wyboru do koloru. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4780
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 February 2017 ![]() |
Wybór jest tylko czy zostać przy 0w30 i tym totalu czy przejść na 0w40 ? i który z tych 0w40 ma najmniejszą lepkość w 100c.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:09 |