![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4621
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
źle liczysz policz i podaj jaki masz koszt jednej wymiany oleju... ale taki kompletny a potem zrobimy to samo wyliczenie na znacznie lepszym oleju z wymianą co 15km Meguin 5w40 4l kosztuje 125zł plus filterek 18zł bodajże x2 = 286zł Wcześniej lałem specola za 65zł 4l ![]() Jeszcze wcześniej Valvoline 5w50 po 100zł za 4l x2 236zł z filterkami Na valvo było wszystko git, silnik w środku idealnie czysty jak nóweczka a miał ponad 250kkm przelotu ale umarła pompa oleju potem długie przeprawy czemu co gdzie i jak i koniec końców zrezygnowałem z tego oleju też za sprawą tego wątku. Na specolu jak najbardziej wszystko było w normie i w sumie kupiłem meguina dla świętego spokoju. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4622
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Obserwuje wasz temat od jakiegoś czasu, niestety mało rozumiem. Operujecie trudnymi do zrozumienia hasłami, wywyższacie jeden olej nad drugi ale jak to wygląda w praktyce ? Dwa takie same silniki użytkowane w podobny sposób i co się dzieje jak silnik jeździ na jakimś Mobil 1 0w40 a tych olejach z USA? Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie... 10 lat temu nie było u nas tych świetnych marek, ludzie jeździli na popularnych olejach i zdarza się otwierać jakiś 15 letni silnik który nie wykazuje większego zużycia i wygląda niemal jak nowy... Nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale czy spuszczanie się na tych bazach daje jakieś wymierne korzyści dla przeciętnego kowalskiego, który zwiększył moc o 30% ? Dzisiejsze konstrukcje są często zdecydowanie bardziej wymagające w kwestii odpowiedniego smarowania niż starsze generacje silników. Z jednej strony coraz lepsze/wytrzymalsze materiały do produkcji silników, z drugiej zdecydowanie większe wysilenie, skomplikowanie konstrukcyjne oraz konieczność szukania oszczędności co nie sprzyja projektowaniu pancernych silników. Do tego ekologia i projektowanie tak aby to wieczne nie było. Zwiększenie mocy o 30% może skutkować koniecznością zupełnie innego podejścia do kwestii smarowania niż przewiduje producent. Producenci popularnych olejów też dokładają swoja cegiełkę szukając jak najniższych kosztów produkcji i zmieniając formulacje olejów (niestety zazwyczaj na gorszą) przy zachowaniu dotychczasowych nazw handlowych. Kiedyś zatrzeć silnik to była sztuka a dziś wystarczy sobie kupić np. TSI z niewłaściwej serii i samo pójdzie ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4623
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów
![]() ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4624
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4625
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
koszt wymiany i poświęcony czas ? Free bo to mój czas a jak na razie sprawa mi to fun ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4626
|
![]() |
a ile dokładnie litrów wchodzi do układu ?
|
|
|
![]()
Post
#4627
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4628
|
![]() |
No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN
za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN wymieniasz co 15k km |
|
|
![]()
Post
#4629
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
No to 1 litr (niecały litr) Amsoila 5/50 kosztuje jakieś 45 PLN za 5 litrów (5 butelek) zapłacisz 225,00 PLN + 18 PLN za filtr ..... 243,00 PLN wymieniasz co 15k km Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm. Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4630
|
![]() |
Oczywiście, że tak.
W Mustangu zmieniam co 15k (a tam olej nie ma lekko) i nie ma problemu. Kiedyś jak jeszcze mi się chciało (i miałem za darmo ![]() Pakietów dodatków zawsze miały jeszcze pod dostatkiem i można było je spokojnie używać do 30k km, więc tym bardziej Amsoil 5/50 spokojnie da radę. Do LPG tym bardziej powinien być 5/50 a nie 5/40 |
|
|
![]()
Post
#4631
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jesteś pewny tych wymian co 15kkm ? Jakoś do mnie nie trafia taka rzadka zmiana, zawsze mówiłem nie wincyj jak 10kkm. Na razie zamówiłem 5l meguina bo dobra cena 129zł tak na zaś ale spróbuje tak jak mówisz przy kolejnej zmianie. Może się amsoil trafi w dobrym prajsie. Plus TomekEVO musii go mieć w ofercie bo tylko u niego robie zakupy. Dziękuje za zaufanie ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4632
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Dziękuje za zaufanie ![]() Czasem wystarczy odpowiednia jakość obsługi i przestają się liczyć złotówki ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4633
|
![]() |
Przy 2 PLN wiadomo, że nie..
ale jak już u starego i wypróbowanego sprzedawcy robi się 70 PLN na niezbyt dużym zamówieniu.. to człowiek się zastanawia czy przypadkiem "nie jest dymany tak po starej znajomości" ![]() |
|
|
![]()
Post
#4634
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Ciekawostka:
Saab B235R panewkowy Temp oleju: ~85st V: 160km/h Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar Pomiar z podstawki filtra. |
|
|
![]()
Post
#4635
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ciekawostka: Saab B235R panewkowy Temp oleju: ~85st V: 160km/h Ciśnienie oleju Amsoil SS 5W50 ok 6bar Ciśnienie oleju Neste CP 0W40 ok 5,6bar Pomiar z podstawki filtra. Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40.... |
|
|
![]()
Post
#4636
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe
![]() Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem. |
|
|
![]()
Post
#4637
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Spodziewalem się nizszego cisnienia ale w takim stopniu. Duzo miejsca nie zajelo a ktos moze uznac to za ciekawe ![]() Za kilka tysi ocenię też czy sa roznice w zuzyciu oleju, jako ze robie w kolko te same trasy podobnym tempem. Pewnie że ciekawe. Całkiem możliwe że ten 0W40 ma większy przepływ niż ten 5W50 i lepiej służy dzięki temu silnikowi. A na jałowych obrotach na rozgrzanym oleju jakie ciśnienia obydwu ? A tak przy okazji - przy jakim ciśnieniu w tym Twoim silniku puszcza zawór upustowy pompy ? - ile jest ciśnienia po odpaleniu na zimnym zupełnie ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4638
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 January 2013 ![]() |
tomek evo
Czy Penrite 10 Teths 10W40 Racing to dobry wybór do S8 D2 4.2 ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4639
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4640
|
![]() |
Nic to nie wniosło bo porównujesz 2 różne lepkości oleju... Wiadomo że w50 będzie miał wyższe ciśnienie od w40.... jeżeli 40 jest w górnej granicy lepkościowej a 50 w dolnej, to ich parametry będą bardzo zbliżone choć patrząc na temperaturę 85 stopni (i to w silniku turbo przy 160km/h) ... i jeżeli nie jest to błąd pomiaru (a pewnie jest) to olej nie osiąga nawet swojej roboczej temperatury pracy ![]() więc całe pomiary.. psu na budę |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 September 2025 - 16:51 |