Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 229 230 231 232 233 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:18
Post #4601


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Polialkilenoglikole (PAG) są bardzo różnorodną pod względem właściwości i zastosowań grupą syntetycznych związków otrzymywanych w wyniku polimeryzacji
tlenków alkilenów o strukturze epoksydów (oksiranów). Płyny eksploatacyjne opartych na polialkilenoglikolach (PAG) stosowano już w lotnictwie w czasie II wojny światowej. Obecnie PAG ma szerokie zastosowanie m.in w farmaceutyce, przemyśle kosmetycznym i przemyśle spożywczym a w branży motoryzacyjnej chyba najbardziej kojarzony jest z olejami do klimatyzacji.
Co do GTL to synteza Fischera-Tropscha, pozwalająca z gazu otrzymywać ciekłe produkty, tzw. proces Gas to Liquid (GTL) to ciekłe produkty GTL poddane są procesom
hydrokatalitycznym co pozwala otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub nawet olejom syntetycznym PAO (widomo baza to nie wszystko a i te same technologicznie bazy mogą mieć rożną jakość) . Ja nie kwestionuje takich możliwości ale różnimy się chyba w kwestii rozumienia definicji produktu w pełni syntetycznego (choć raczej nie ma w olejach silnikowych baz w 100% syntetycznych).

Odpowiadając na pytanie co takiego dobrego jest w Neste czy Meguinie to bez wdawania się w szczegóły są to produkty lepsze niż 99% tego co się sprzedaje na naszym rynku. Jeśli wiec wg. Ciebie nadają się dla Babci do Fabii to co z tymi 99%? Nie wpadajmy w skrajności bo Kowalski mający 1.9 TDI 110 KM (nawet z chipem) albo wolnossące 1.6 100 KM nie potrzebuje oleju super wysokiej jakości. Taki Meguin czy Neste wystarczy w więcej niż 99% przypadków (pomijając kwestie lepkości dedykowanej i norm ekologicznych) i na pewno będzie lepszy od tych Castolów Mobilów GM Dexos 2 czy Elfów tak chętnie kupowanych.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:25
Post #4602









CYTAT(Tomek89 @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:12) *
hexx, lałeś może tego delvac do jakieś benzyny?

nie
to olej dedykowany głównie do silników diesla

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:27
Post #4603









CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:18) *
Polialkilenoglikole (PAG) są bardzo różnorodną pod względem właściwości i zastosowań grupą syntetycznych związków otrzymywanych w wyniku polimeryzacji
tlenków alkilenów o strukturze epoksydów (oksiranów). Płyny eksploatacyjne opartych na polialkilenoglikolach (PAG) stosowano już w lotnictwie w czasie II wojny światowej. Obecnie PAG ma szerokie zastosowanie m.in w farmaceutyce, przemyśle kosmetycznym i przemyśle spożywczym a w branży motoryzacyjnej chyba najbardziej kojarzony jest z olejami do klimatyzacji.
Co do GTL to synteza Fischera-Tropscha, pozwalająca z gazu otrzymywać ciekłe produkty, tzw. proces Gas to Liquid (GTL) to ciekłe produkty GTL poddane są procesom
hydrokatalitycznym co pozwala otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub nawet olejom syntetycznym PAO (widomo baza to nie wszystko a i te same technologicznie bazy mogą mieć rożną jakość) . Ja nie kwestionuje takich możliwości ale różnimy się chyba w kwestii rozumienia definicji produktu w pełni syntetycznego (choć raczej nie ma w olejach silnikowych baz w 100% syntetycznych).

brawo smile.gif
zadałeś sobie trud i poszukałeś w necie. teraz jeszcze poczytaj, bo przyszłość w tym
ale przy czymś takim dobrze jest wstawić źródło cytatu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:28
Post #4604


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Ostatnio zalałem po raz kolejny Meguina 5w40 i wiem że nic innego nie zaleje już do samochodu chyba że coś pokroju millersa. O ciśnieniu oleju się nie wypowiem bo nie mam wskaźnika ale przynajmniej odpalam samochód i jest cisza nic nie stuka nie klepie, w trasie olej trzyma 90*C i nie myśli przkeraczać 110*C nawet przy 180km/h. Nic go nie ubywa, nie zrobił się czarny i przedewszystkim przestał mi stukać popychacz na wydechowym ( nie nie jest to wina popychacza bo wymieniałem komplet 2x).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:30
Post #4605









CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:18) *
Odpowiadając na pytanie co takiego dobrego jest w Neste czy Meguinie to bez wdawania się w szczegóły są to produkty lepsze niż 99% tego co się sprzedaje na naszym rynku. Jeśli wiec wg. Ciebie nadają się dla Babci do Fabii to co z tymi 99%? Nie wpadajmy w skrajności bo Kowalski mający 1.9 TDI 110 KM (nawet z chipem) albo wolnossące 1.6 100 KM nie potrzebuje oleju super wysokiej jakości. Taki Meguin czy Neste wystarczy w więcej niż 99% przypadków (pomijając kwestie lepkości dedykowanej i norm ekologicznych) i na pewno będzie lepszy od tych Castolów Mobilów GM Dexos 2 czy Elfów tak chętnie kupowanych.

no ale w czym są lepsze ?

a do silników diesla są oleje bardziej dostosowane składem
jak wspominany Delvac
skład ma naprawdę dobry i potwierdzony przez wysoka klasę jakościową API dla diesla (znacznie, znacznie lepszy niż to co Ty proponujesz), bazę dającą radę i cenę... również nie drenująca kieszeni
są dostępne zarówno 5/30 jak i 5/40

5/30 można zalewać do diesla EURO-6 i nie sprawia żadnych problemów z DPF (sprawdzone na swoim aucie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:38
Post #4606


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(MisioLBN @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:28) *
Nic go nie ubywa, nie zrobił się czarny


Teraz chyba ja wbiję szpilę Panowie olejarze...bo szkoły i legendy są różne wink.gif

Jak to jest - jak olej nie robi się czarny to znaczy, że słabo odprowadza syf z silnika? Czy znaczy, że właśnie jest lepszy?

I czy nie powinniśmy patrzeć na jego kolor porównując z innym w stosunku do przebiegu/czasu pracy po zalaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:42
Post #4607









Joker, wszystko zależy od silnika i paliwa.
Olej w silniku diesla ma być czarny jak samo piekło smile.gif Nawet jak zrobisz na nim 100km od wymiany.
Olej w zdrowym silniku PB + LPG nie będzie czarny.. bo przy spalaniu LPG nie występują związku które by go "zabrudziły" (no chyba, że sam olej zacznie się "palić").
Olej w silniku PB bez LPG powinien być zaciemniony w stosunku do tego jaki się zalewa. Jak nie będzie, to już jest powód do zastanowienia się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:56
Post #4608


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





I wszystko się zgadza bo jeżdże na LPG smile.gif Po 8kkm zmieniam olej i zazwyczaj zlewam brązowy olej ale na bagnecie wciąż jest taki ładny bursztyn.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 11:25
Post #4609









CYTAT(MisioLBN @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:56) *
Po 8kkm zmieniam olej

nie lepiej i taniej zalać lepszy i zmieniać co 15k ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 13:40
Post #4610


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 10:27) *
brawo smile.gif
zadałeś sobie trud i poszukałeś w necie. teraz jeszcze poczytaj, bo przyszłość w tym
ale przy czymś takim dobrze jest wstawić źródło cytatu wink.gif


Wyobraź sobie, że nie musiałem szukać w necie biggrin.gif . Źródłem jest moja "baza wiedzy nt. olejów", choć oczywiście sam tego nie wymyśliłem tylko na czymś bazowałem (mam kilka pozycji literatury fachowej m.in z Polibudy Wrocławskiej jak sprawdzę dokładnie co to napiszę). Dziękuje za dobre rady ale jakoś sobie radzę cool.gif Z tą akcyzą nie tak prosto bo liczy się jakby "pochodzenie pierwotne" oleju i jeśli więcej niż 30% masy jest pochodzenia w pełni syntetycznego to stawka akcyzy wynosi 0,00 zł. Te przepisy i ich interpretacje są strasznie kretyńskie i nawet nie chce mi się na ten temat rozwodzić w każdym razie oleje GTL są traktowane jako "pochodzenia mineralnego" a nie syntetycznego jak większość olejów na PAO. Croom pewnie wie lepiej od nas (ode mnie w każdym razie) na temat procesu powstawania olejów opartych na GTL.
Dyskusja zaczęła się od tego, że napisałem że GTL to takie lepsze HC a sam musisz przyznać, że to właśnie literatura fachowa określa oleje na bazie GTL jako porównywalnej/tej samej jakości jak oleje z grupy III/III+ (częściej III+) oraz PAO. Cała sera Shell Helix Ultra jest na GTL ale jakoś "dupy nie urywają" (no może poza AV-L 0w30). Tu proszę materiał na potencjalny hit sprzedaży w cenie 25,00 zł/l :
http://lejolej.pl/pl/p/Shell-Helix-Ultra-0W40-5-l/133
Dla mnie bardzo dobry olej (lepszy niż większość tego co na rynku) ale z pewnością można znaleźć lepsze i np. Meguina Super Leictlauf Driver 0w40 i Neste City Pro 0w40 stawiam wyżej.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 13:43
Post #4611


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 11:25) *
nie lepiej i taniej zalać lepszy i zmieniać co 15k ?


Lepszy kosztuje ca 2x więcej więc specjalnie taniej nie wyjdzie a Kolega zmienia nie z musu tylko profilaktycznie wiec pewnie na lepszym 15 tys. też by nie robił.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 14:15
Post #4612









oczywiście, że taniej
bo nie musisz kupować filtra oleju + sama usługa i ewentualnie poświęcony czas na to
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 14:18
Post #4613









CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 13:40) *
Wyobraź sobie, że nie musiałem szukać w necie biggrin.gif . Źródłem jest moja "baza wiedzy nt. olejów"

cytat (pełne zdania) pochodzi z książki pani Elżbiety Beran, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej

A tu całe opracowanie w .pdf : http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/beran_wplyw_budowy.pdf
Jak ktoś się tym interesuje, to warto przejrzeć.. nawet pobieżnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 03 Jan 2017 - 14:41
Post #4614


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 13:43) *
Lepszy kosztuje ca 2x więcej więc specjalnie taniej nie wyjdzie a Kolega zmienia nie z musu tylko profilaktycznie wiec pewnie na lepszym 15 tys. też by nie robił.

Dokładnie, tak, wole często zmieniać olej żeby zawsze jeździł na świeżym nie przepracowanym. To są dla mnie 2 zmiany w roku. Nie wierze że olej za 2x po 15kkm będzie miał lepsze właściwości niż to co leje po 8kkm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 14:51
Post #4615


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 14:18) *
cytat (pełne zdania) pochodzi z książki pani Elżbiety Beran, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej.

A tu całe opracowanie w .pdf : http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/beran_wplyw_budowy.pdf
Jak ktoś się tym interesuje, to warto przejrzeć.. nawet pobieżnie.


To to się zgadza z tym co napisałem. Dzięki za linka ale ja mam już tą pozycje (nawet w formie papierowej). Mam na własne potrzeby zrobione małe kompendium wiedzy więc jak całe zdanie się zgadza to pewnie bazowałem na tej książce. Croom zdaje się też bazuje częściowo na tym materiale u siebie albo na innej publikacji tej autorki.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Tue, 03 Jan 2017 - 14:57
Post #4616


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





Obserwuje wasz temat od jakiegoś czasu, niestety mało rozumiem.
Operujecie trudnymi do zrozumienia hasłami, wywyższacie jeden olej nad drugi ale jak to wygląda w praktyce ? Dwa takie same silniki użytkowane w podobny sposób i co się dzieje jak silnik jeździ na jakimś Mobil 1 0w40 a tych olejach z USA? Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie...
10 lat temu nie było u nas tych świetnych marek, ludzie jeździli na popularnych olejach i zdarza się otwierać jakiś 15 letni silnik który nie wykazuje większego zużycia i wygląda niemal jak nowy... Nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale czy spuszczanie się na tych bazach daje jakieś wymierne korzyści dla przeciętnego kowalskiego, który zwiększył moc o 30% ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:06
Post #4617









CYTAT(MisioLBN @ Tue, 03 Jan 2017 - 14:41) *
Dokładnie, tak, wole często zmieniać olej żeby zawsze jeździł na świeżym nie przepracowanym. To są dla mnie 2 zmiany w roku. Nie wierze że olej za 2x po 15kkm będzie miał lepsze właściwości niż to co leje po 8kkm.

źle liczysz
policz i podaj jaki masz koszt jednej wymiany oleju... ale taki kompletny
a potem zrobimy to samo wyliczenie na znacznie lepszym oleju z wymianą co 15km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:08
Post #4618









CYTAT(tomek evo @ Tue, 03 Jan 2017 - 14:51) *
Mam na własne potrzeby zrobione małe kompendium wiedzy więc jak całe zdanie się zgadza to pewnie bazowałem na tej książce.

jak dasz @ to wyśle Ci spore tomiszcze wiedzy o smarowaniu przemysłowym, bo to jest ciekawa pozycja... sygnowana przez TOTAL'a
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:25
Post #4619









CYTAT(Kunis @ Tue, 03 Jan 2017 - 14:57) *
Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie...

mniej więcej właśnie tak to wygląda

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 15:46
Post #4620


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 15:08) *
jak dasz @ to wyśle Ci spore tomiszcze wiedzy o smarowaniu przemysłowym, bo to jest ciekawa pozycja... sygnowana przez TOTAL'a
wink.gif


Chętnie. biggrin.gif @ poszła na priv.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 229 230 231 232 233 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 22:46