![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4601
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Polialkilenoglikole (PAG) są bardzo różnorodną pod względem właściwości i zastosowań grupą syntetycznych związków otrzymywanych w wyniku polimeryzacji
tlenków alkilenów o strukturze epoksydów (oksiranów). Płyny eksploatacyjne opartych na polialkilenoglikolach (PAG) stosowano już w lotnictwie w czasie II wojny światowej. Obecnie PAG ma szerokie zastosowanie m.in w farmaceutyce, przemyśle kosmetycznym i przemyśle spożywczym a w branży motoryzacyjnej chyba najbardziej kojarzony jest z olejami do klimatyzacji. Co do GTL to synteza Fischera-Tropscha, pozwalająca z gazu otrzymywać ciekłe produkty, tzw. proces Gas to Liquid (GTL) to ciekłe produkty GTL poddane są procesom hydrokatalitycznym co pozwala otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub nawet olejom syntetycznym PAO (widomo baza to nie wszystko a i te same technologicznie bazy mogą mieć rożną jakość) . Ja nie kwestionuje takich możliwości ale różnimy się chyba w kwestii rozumienia definicji produktu w pełni syntetycznego (choć raczej nie ma w olejach silnikowych baz w 100% syntetycznych). Odpowiadając na pytanie co takiego dobrego jest w Neste czy Meguinie to bez wdawania się w szczegóły są to produkty lepsze niż 99% tego co się sprzedaje na naszym rynku. Jeśli wiec wg. Ciebie nadają się dla Babci do Fabii to co z tymi 99%? Nie wpadajmy w skrajności bo Kowalski mający 1.9 TDI 110 KM (nawet z chipem) albo wolnossące 1.6 100 KM nie potrzebuje oleju super wysokiej jakości. Taki Meguin czy Neste wystarczy w więcej niż 99% przypadków (pomijając kwestie lepkości dedykowanej i norm ekologicznych) i na pewno będzie lepszy od tych Castolów Mobilów GM Dexos 2 czy Elfów tak chętnie kupowanych. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4602
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4603
|
![]() |
Polialkilenoglikole (PAG) są bardzo różnorodną pod względem właściwości i zastosowań grupą syntetycznych związków otrzymywanych w wyniku polimeryzacji tlenków alkilenów o strukturze epoksydów (oksiranów). Płyny eksploatacyjne opartych na polialkilenoglikolach (PAG) stosowano już w lotnictwie w czasie II wojny światowej. Obecnie PAG ma szerokie zastosowanie m.in w farmaceutyce, przemyśle kosmetycznym i przemyśle spożywczym a w branży motoryzacyjnej chyba najbardziej kojarzony jest z olejami do klimatyzacji. Co do GTL to synteza Fischera-Tropscha, pozwalająca z gazu otrzymywać ciekłe produkty, tzw. proces Gas to Liquid (GTL) to ciekłe produkty GTL poddane są procesom hydrokatalitycznym co pozwala otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub nawet olejom syntetycznym PAO (widomo baza to nie wszystko a i te same technologicznie bazy mogą mieć rożną jakość) . Ja nie kwestionuje takich możliwości ale różnimy się chyba w kwestii rozumienia definicji produktu w pełni syntetycznego (choć raczej nie ma w olejach silnikowych baz w 100% syntetycznych). brawo ![]() zadałeś sobie trud i poszukałeś w necie. teraz jeszcze poczytaj, bo przyszłość w tym ale przy czymś takim dobrze jest wstawić źródło cytatu ![]() |
|
|
![]()
Post
#4604
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ostatnio zalałem po raz kolejny Meguina 5w40 i wiem że nic innego nie zaleje już do samochodu chyba że coś pokroju millersa. O ciśnieniu oleju się nie wypowiem bo nie mam wskaźnika ale przynajmniej odpalam samochód i jest cisza nic nie stuka nie klepie, w trasie olej trzyma 90*C i nie myśli przkeraczać 110*C nawet przy 180km/h. Nic go nie ubywa, nie zrobił się czarny i przedewszystkim przestał mi stukać popychacz na wydechowym ( nie nie jest to wina popychacza bo wymieniałem komplet 2x).
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4605
|
![]() |
Odpowiadając na pytanie co takiego dobrego jest w Neste czy Meguinie to bez wdawania się w szczegóły są to produkty lepsze niż 99% tego co się sprzedaje na naszym rynku. Jeśli wiec wg. Ciebie nadają się dla Babci do Fabii to co z tymi 99%? Nie wpadajmy w skrajności bo Kowalski mający 1.9 TDI 110 KM (nawet z chipem) albo wolnossące 1.6 100 KM nie potrzebuje oleju super wysokiej jakości. Taki Meguin czy Neste wystarczy w więcej niż 99% przypadków (pomijając kwestie lepkości dedykowanej i norm ekologicznych) i na pewno będzie lepszy od tych Castolów Mobilów GM Dexos 2 czy Elfów tak chętnie kupowanych. no ale w czym są lepsze ? a do silników diesla są oleje bardziej dostosowane składem jak wspominany Delvac skład ma naprawdę dobry i potwierdzony przez wysoka klasę jakościową API dla diesla (znacznie, znacznie lepszy niż to co Ty proponujesz), bazę dającą radę i cenę... również nie drenująca kieszeni są dostępne zarówno 5/30 jak i 5/40 5/30 można zalewać do diesla EURO-6 i nie sprawia żadnych problemów z DPF (sprawdzone na swoim aucie) |
|
|
![]()
Post
#4606
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nic go nie ubywa, nie zrobił się czarny Teraz chyba ja wbiję szpilę Panowie olejarze...bo szkoły i legendy są różne ![]() Jak to jest - jak olej nie robi się czarny to znaczy, że słabo odprowadza syf z silnika? Czy znaczy, że właśnie jest lepszy? I czy nie powinniśmy patrzeć na jego kolor porównując z innym w stosunku do przebiegu/czasu pracy po zalaniu? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4607
|
![]() |
Joker, wszystko zależy od silnika i paliwa.
Olej w silniku diesla ma być czarny jak samo piekło ![]() Olej w zdrowym silniku PB + LPG nie będzie czarny.. bo przy spalaniu LPG nie występują związku które by go "zabrudziły" (no chyba, że sam olej zacznie się "palić"). Olej w silniku PB bez LPG powinien być zaciemniony w stosunku do tego jaki się zalewa. Jak nie będzie, to już jest powód do zastanowienia się. |
|
|
![]()
Post
#4608
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
I wszystko się zgadza bo jeżdże na LPG
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4609
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4610
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
brawo ![]() zadałeś sobie trud i poszukałeś w necie. teraz jeszcze poczytaj, bo przyszłość w tym ale przy czymś takim dobrze jest wstawić źródło cytatu ![]() Wyobraź sobie, że nie musiałem szukać w necie ![]() ![]() Dyskusja zaczęła się od tego, że napisałem że GTL to takie lepsze HC a sam musisz przyznać, że to właśnie literatura fachowa określa oleje na bazie GTL jako porównywalnej/tej samej jakości jak oleje z grupy III/III+ (częściej III+) oraz PAO. Cała sera Shell Helix Ultra jest na GTL ale jakoś "dupy nie urywają" (no może poza AV-L 0w30). Tu proszę materiał na potencjalny hit sprzedaży w cenie 25,00 zł/l : http://lejolej.pl/pl/p/Shell-Helix-Ultra-0W40-5-l/133 Dla mnie bardzo dobry olej (lepszy niż większość tego co na rynku) ale z pewnością można znaleźć lepsze i np. Meguina Super Leictlauf Driver 0w40 i Neste City Pro 0w40 stawiam wyżej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4611
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
nie lepiej i taniej zalać lepszy i zmieniać co 15k ? Lepszy kosztuje ca 2x więcej więc specjalnie taniej nie wyjdzie a Kolega zmienia nie z musu tylko profilaktycznie wiec pewnie na lepszym 15 tys. też by nie robił. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4612
|
![]() |
oczywiście, że taniej
bo nie musisz kupować filtra oleju + sama usługa i ewentualnie poświęcony czas na to |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4613
|
![]() |
Wyobraź sobie, że nie musiałem szukać w necie ![]() cytat (pełne zdania) pochodzi z książki pani Elżbiety Beran, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej A tu całe opracowanie w .pdf : http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/beran_wplyw_budowy.pdf Jak ktoś się tym interesuje, to warto przejrzeć.. nawet pobieżnie. |
|
|
![]()
Post
#4614
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Lepszy kosztuje ca 2x więcej więc specjalnie taniej nie wyjdzie a Kolega zmienia nie z musu tylko profilaktycznie wiec pewnie na lepszym 15 tys. też by nie robił. Dokładnie, tak, wole często zmieniać olej żeby zawsze jeździł na świeżym nie przepracowanym. To są dla mnie 2 zmiany w roku. Nie wierze że olej za 2x po 15kkm będzie miał lepsze właściwości niż to co leje po 8kkm. |
|
|
![]()
Post
#4615
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
cytat (pełne zdania) pochodzi z książki pani Elżbiety Beran, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej. A tu całe opracowanie w .pdf : http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/beran_wplyw_budowy.pdf Jak ktoś się tym interesuje, to warto przejrzeć.. nawet pobieżnie. To to się zgadza z tym co napisałem. Dzięki za linka ale ja mam już tą pozycje (nawet w formie papierowej). Mam na własne potrzeby zrobione małe kompendium wiedzy więc jak całe zdanie się zgadza to pewnie bazowałem na tej książce. Croom zdaje się też bazuje częściowo na tym materiale u siebie albo na innej publikacji tej autorki. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4616
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Obserwuje wasz temat od jakiegoś czasu, niestety mało rozumiem.
Operujecie trudnymi do zrozumienia hasłami, wywyższacie jeden olej nad drugi ale jak to wygląda w praktyce ? Dwa takie same silniki użytkowane w podobny sposób i co się dzieje jak silnik jeździ na jakimś Mobil 1 0w40 a tych olejach z USA? Co jeden padnie po 300tyś a drugi po 600tyś? Nie mówię tu o użytkowaniu silnika w sporcie... 10 lat temu nie było u nas tych świetnych marek, ludzie jeździli na popularnych olejach i zdarza się otwierać jakiś 15 letni silnik który nie wykazuje większego zużycia i wygląda niemal jak nowy... Nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale czy spuszczanie się na tych bazach daje jakieś wymierne korzyści dla przeciętnego kowalskiego, który zwiększył moc o 30% ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4617
|
![]() |
Dokładnie, tak, wole często zmieniać olej żeby zawsze jeździł na świeżym nie przepracowanym. To są dla mnie 2 zmiany w roku. Nie wierze że olej za 2x po 15kkm będzie miał lepsze właściwości niż to co leje po 8kkm. źle liczysz policz i podaj jaki masz koszt jednej wymiany oleju... ale taki kompletny a potem zrobimy to samo wyliczenie na znacznie lepszym oleju z wymianą co 15km |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4618
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4619
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4620
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
jak dasz @ to wyśle Ci spore tomiszcze wiedzy o smarowaniu przemysłowym, bo to jest ciekawa pozycja... sygnowana przez TOTAL'a ![]() Chętnie. ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 22:46 |