Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 228 229 230 231 232 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 10:36
Post #4581


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Sat, 31 Dec 2016 - 09:36) *
Dobra, dla ułatwienia podam auta gdzie moim subiektywnym zdaniem te oleje się sprawdzą :
Skoda Fabia HTP 1.2 - dziadek z babcią "do kościoła"
Opel Corsa 1.0 - mamusia jedzie do pracy
jakiś inny małolitrażowy dla PH czy do domowego użytku wink.gif
itd itp

Do w miarę nowego i nowoczesnego diesla ? Zupełnie nie. Tam powinny być oleje które mają API co najmniej CI-4 (chyba wiesz dlaczego API jest bardziej istotne niż ACEA i temu podobne ?)
Mocna benzyna ? Też nie.


Hexx to zaproponuj w takim razie coś jeszcze oprócz tego Delvac-a. Konkretnie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Jan 2017 - 10:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ziele477
post Mon, 02 Jan 2017 - 11:47
Post #4582


User
Dołączył: Thu, 22 May 2008





Witam, co jesteście w stanie powiedzieć na temat oleji Pennzoil a dokładnie serii ultra platinium ponoć uzyskiwane są z gazu ziemnego, czy to dobrze??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damianch
post Mon, 02 Jan 2017 - 12:14
Post #4583


User
Dołączył: Thu, 09 June 2016





BMW e34 TDS, Olej obecnie 10w40, zgubiłem karteczke co lał poprzedni własciciel w niemczech. Auto nie bierze ani kropli oleju, udokumentowany przebieg od nowosci, obecnie ma 259tys km i pora na wymiane oleju. Ksiazka podaje serwisowa ze dedykowany to 5w40, teraz jest 10w40. Olej chce kupic liqui molly i teraz pytanie, jaki ten olej lać?? Po ówczesnym wypłukaniu. Liqui moly polska odpisali na moje pytanie zeby wlac olej 5w40.

I co sadzicie o liqui moly ceratec oraz m02s uszlachetniacz do oleju? warto czy nie? diesel ma dorzucone + 57km
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_c...1&Itemid=18
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_v...1&Itemid=29
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 13:22
Post #4584


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Mos2 nie warto. Ceratec warto. Lej 5w40. Z Liqui Moly masz Synthoila High Tech-a albo Meguina Super Leichtlauf 5w40, o którym była niedawno mowa. 10w40 to nie jest dobry pomysł (poza drobnymi wyjątkami). Pennzoil jest pewnie na GTL skoro z gazu ziemnego tak jak Shell. Czy to dobrze? Troszkę lepsze HC moim zdaniem.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 02 Jan 2017 - 14:51
Post #4585









CYTAT(tomek evo @ Mon, 02 Jan 2017 - 10:36) *
Hexx to zaproponuj w takim razie coś jeszcze oprócz tego Delvac-a. Konkretnie.

Amsoil 5/40
Chcesz linka czy sam znajdziesz smile.gif ?


... i to będzie już takim standardem, że na pytanie będziesz odpowiadał pytaniem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 02 Jan 2017 - 14:59
Post #4586









CYTAT(tomek evo @ Mon, 02 Jan 2017 - 13:22) *
Czy to dobrze? Troszkę lepsze HC moim zdaniem.

GTL trosze lepsze niż HC ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 16:00
Post #4587


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 02 Jan 2017 - 14:51) *
Amsoil 5/40
Chcesz linka czy sam znajdziesz smile.gif ?


... i to będzie już takim standardem, że na pytanie będziesz odpowiadał pytaniem ?


A jakie było do mnie pytanie bo nie bardzo kojarzę? A takie standardy nieodpowiadania na pytania i zadawanie kolejnych to niestety ale Ty wprowadzasz.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 16:03
Post #4588


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 02 Jan 2017 - 14:59) *
GTL trosze lepsze niż HC ?


Raczej nie gorsze ale to nadal nie "twór syntetyczny".


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 02 Jan 2017 - 16:20
Post #4589









CYTAT(tomek evo @ Mon, 02 Jan 2017 - 16:00) *
A jakie było do mnie pytanie bo nie bardzo kojarzę?

ależ proszę...

CYTAT(hexx @ Sat, 31 Dec 2016 - 08:20) *
To w czym jest dobry ten Neste czy Meguin ?
Tak konkretnie.. bo ja niczego takiego nie widzę.

Pomijając oczywiste lobbowanie o jego przezajebistości osób które nim handlują.... i biorąc pod uwagę silnik w tym aucie: AFN w a6c5 z 98


Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 02 Jan 2017 - 16:21
Post #4590









CYTAT(tomek evo @ Mon, 02 Jan 2017 - 16:03) *
Raczej nie gorsze ale to nadal nie "twór syntetyczny".

no to musisz się jeszcze douczyć/doczytać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Mon, 02 Jan 2017 - 21:50
Post #4591


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Potrzebuję zalać coś dobrego na Skandynawię do starego afn-a , garażu nie będzie widział a ma być niezawodny, co proponujecie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 22:06
Post #4592


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Neste City Pro 0w40


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 02 Jan 2017 - 22:33
Post #4593


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 02 Jan 2017 - 16:21) *
no to musisz się jeszcze douczyć/doczytać


Musze chyba faktycznie wink.gif . Jak rozumiem oleje GTL są zwolnione z akcyzy?


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 06:56
Post #4594









Zdecydowanie musisz.
Bazy GTL są można powiedzieć równoważne albo i lepsze niż PAO. W nich jest przyszłość, kiedy zacznie się kończyć ropa naftowa lub powstanie jej deficyt.
Synteza Fischera-Tropscha daje naprawdę duże możliwości.

Wystarczy oprzeć się na amerykańskiej klasyfikacji jaką zrobiła API (i znowu amerykanie układają i systematyzują rynek)

Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG).
To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 03 Jan 2017 - 07:08
Post #4595


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 06:56) *
Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG).
To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie.


No może w F1 i innych mocno zaawansowanych autach wyścigowych ale nie w autach nawet WRC.
Na razie panuje wszędzie Castrol 10W60 Supercar i 10W60 TWS ( Edge nie stosuje się) plus millers CFS NT i Motul 300V
Na świecie pojawiają się różne wynalazki amerykańskie ale to jest margines.





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 08:21
Post #4596









Nie prawda.
TOTAL do WRC daje oleje na bazie PAG oraz inne uzyskane w wyniku modyfikacji chemicznej estrowe pochodne PAG.. i nie tylko do samych silników. Na bazach PAG masz tak samo oleje przekładniowe, hydrauliczne, do kompresorów i sprężarek, klimatyzacji itd itp..
Ten koncern ma naprawdę spore doświadczenie w tym temacie.

A właściwości ?
Porównując możliwości jakie dają bazy PAG i PAO to jak porównać BMW M3 i Poloneza .... taka sama różnica w możliwościach.

Główną zaleta handlową PAO jest... mieszalność z olejami mineralnymi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 08:43
Post #4597









Croom jak już jesteś...
to sprawdź (skoro masz w ofercie) na jakiej bazie jest ten olej :



smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 03 Jan 2017 - 09:38
Post #4598


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Tue, 03 Jan 2017 - 06:56) *
Zdecydowanie musisz.
Bazy GTL są można powiedzieć równoważne albo i lepsze niż PAO. W nich jest przyszłość, kiedy zacznie się kończyć ropa naftowa lub powstanie jej deficyt.
Synteza Fischera-Tropscha daje naprawdę duże możliwości.

Wystarczy oprzeć się na amerykańskiej klasyfikacji jaką zrobiła API (i znowu amerykanie układają i systematyzują rynek)

Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG).
To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie.


Mam płacić tą akcyzę za oleje na bazie GTL czy nie? Bo jeśli jest to technologia w pełni syntetyczna to nie. Odpowiedz proszę.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:00
Post #4599









Czy masz płacić czy nie reguluje ustawa.

CYTAT
Oleje smarowe i pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, mogą korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego nie tylko w obrocie krajowym, ale również w nabyciu wewnątrzwspólnotowym. O prawie do zwolnienia decyduje przeznaczenie tych wyrobów, co wynika z zapisu § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. poz. 212 ze zm.).

W myśl tego przepisu, zwolnione z akcyzy są oleje smarowe i pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, jeśli wykorzystane są do celów innych niż:

- napędowe lub opałowe,

- jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych,

- jako oleje smarowe do silników.

Zwolnienie przysługuje również gdy są one wykorzystane do celów innych niż do produkcji:

- paliw silnikowych,

- olejów opałowych,

- dodatków lub domieszek do paliw silnikowych,

- olejów smarowych do silników.


Uwaga

Ze zwolnienia z podatku akcyzowego nie mogą skorzystać oleje smarowe wykorzystywane jako paliwa silnikowe, opałowe, jak również oleje smarowe wykorzystywane do produkcji paliw oraz domieszek i dodatków do paliw. Również oleje smarowe wykorzystywane jako oleje smarowe do silników lub do ich produkcji nie podlegają zwolnieniu z akcyzy.


Moim zdaniem ... płacisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 03 Jan 2017 - 10:12
Post #4600


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





A jak wlejesz do silnika co ma duże zużycie oleju to jest zarówno olejem smarnym i dodatkiem do paliwa smile.gif

hexx, lałeś może tego delvac do jakieś benzyny?

Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 228 229 230 231 232 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 20:55