![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4581
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Dobra, dla ułatwienia podam auta gdzie moim subiektywnym zdaniem te oleje się sprawdzą : Skoda Fabia HTP 1.2 - dziadek z babcią "do kościoła" Opel Corsa 1.0 - mamusia jedzie do pracy jakiś inny małolitrażowy dla PH czy do domowego użytku ![]() itd itp Do w miarę nowego i nowoczesnego diesla ? Zupełnie nie. Tam powinny być oleje które mają API co najmniej CI-4 (chyba wiesz dlaczego API jest bardziej istotne niż ACEA i temu podobne ?) Mocna benzyna ? Też nie. Hexx to zaproponuj w takim razie coś jeszcze oprócz tego Delvac-a. Konkretnie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4582
|
|
User Dołączył: Thu, 22 May 2008 ![]() |
Witam, co jesteście w stanie powiedzieć na temat oleji Pennzoil a dokładnie serii ultra platinium ponoć uzyskiwane są z gazu ziemnego, czy to dobrze??
|
|
|
![]()
Post
#4583
|
|
User Dołączył: Thu, 09 June 2016 ![]() |
BMW e34 TDS, Olej obecnie 10w40, zgubiłem karteczke co lał poprzedni własciciel w niemczech. Auto nie bierze ani kropli oleju, udokumentowany przebieg od nowosci, obecnie ma 259tys km i pora na wymiane oleju. Ksiazka podaje serwisowa ze dedykowany to 5w40, teraz jest 10w40. Olej chce kupic liqui molly i teraz pytanie, jaki ten olej lać?? Po ówczesnym wypłukaniu. Liqui moly polska odpisali na moje pytanie zeby wlac olej 5w40.
I co sadzicie o liqui moly ceratec oraz m02s uszlachetniacz do oleju? warto czy nie? diesel ma dorzucone + 57km http://liquimoly.pl/index.php?option=com_c...1&Itemid=18 http://liquimoly.pl/index.php?option=com_v...1&Itemid=29 |
|
|
![]()
Post
#4584
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Mos2 nie warto. Ceratec warto. Lej 5w40. Z Liqui Moly masz Synthoila High Tech-a albo Meguina Super Leichtlauf 5w40, o którym była niedawno mowa. 10w40 to nie jest dobry pomysł (poza drobnymi wyjątkami). Pennzoil jest pewnie na GTL skoro z gazu ziemnego tak jak Shell. Czy to dobrze? Troszkę lepsze HC moim zdaniem.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4585
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4586
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4587
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Amsoil 5/40 Chcesz linka czy sam znajdziesz ![]() ... i to będzie już takim standardem, że na pytanie będziesz odpowiadał pytaniem ? A jakie było do mnie pytanie bo nie bardzo kojarzę? A takie standardy nieodpowiadania na pytania i zadawanie kolejnych to niestety ale Ty wprowadzasz. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4588
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
GTL trosze lepsze niż HC ? Raczej nie gorsze ale to nadal nie "twór syntetyczny". -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4589
|
![]() |
A jakie było do mnie pytanie bo nie bardzo kojarzę? ależ proszę... To w czym jest dobry ten Neste czy Meguin ? Tak konkretnie.. bo ja niczego takiego nie widzę. Pomijając oczywiste lobbowanie o jego przezajebistości osób które nim handlują.... i biorąc pod uwagę silnik w tym aucie: AFN w a6c5 z 98 |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4590
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4591
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Potrzebuję zalać coś dobrego na Skandynawię do starego afn-a , garażu nie będzie widział a ma być niezawodny, co proponujecie?
|
|
|
![]()
Post
#4592
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Neste City Pro 0w40
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4593
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
no to musisz się jeszcze douczyć/doczytać Musze chyba faktycznie ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4594
|
![]() |
Zdecydowanie musisz.
Bazy GTL są można powiedzieć równoważne albo i lepsze niż PAO. W nich jest przyszłość, kiedy zacznie się kończyć ropa naftowa lub powstanie jej deficyt. Synteza Fischera-Tropscha daje naprawdę duże możliwości. Wystarczy oprzeć się na amerykańskiej klasyfikacji jaką zrobiła API (i znowu amerykanie układają i systematyzują rynek) Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG). To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie. |
|
|
![]()
Post
#4595
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG). To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie. No może w F1 i innych mocno zaawansowanych autach wyścigowych ale nie w autach nawet WRC. Na razie panuje wszędzie Castrol 10W60 Supercar i 10W60 TWS ( Edge nie stosuje się) plus millers CFS NT i Motul 300V Na świecie pojawiają się różne wynalazki amerykańskie ale to jest margines. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4596
|
![]() |
Nie prawda.
TOTAL do WRC daje oleje na bazie PAG oraz inne uzyskane w wyniku modyfikacji chemicznej estrowe pochodne PAG.. i nie tylko do samych silników. Na bazach PAG masz tak samo oleje przekładniowe, hydrauliczne, do kompresorów i sprężarek, klimatyzacji itd itp.. Ten koncern ma naprawdę spore doświadczenie w tym temacie. A właściwości ? Porównując możliwości jakie dają bazy PAG i PAO to jak porównać BMW M3 i Poloneza .... taka sama różnica w możliwościach. Główną zaleta handlową PAO jest... mieszalność z olejami mineralnymi. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4597
|
![]() |
Croom jak już jesteś...
to sprawdź (skoro masz w ofercie) na jakiej bazie jest ten olej : ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4598
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zdecydowanie musisz. Bazy GTL są można powiedzieć równoważne albo i lepsze niż PAO. W nich jest przyszłość, kiedy zacznie się kończyć ropa naftowa lub powstanie jej deficyt. Synteza Fischera-Tropscha daje naprawdę duże możliwości. Wystarczy oprzeć się na amerykańskiej klasyfikacji jaką zrobiła API (i znowu amerykanie układają i systematyzują rynek) Choć na dobrą sprawę, prawdziwe możliwości dają oleje typu polioksyalkilenoglikoli (PAG). To na tych olejach bazowych są robione oleje wyczynowe w motoryzacji a tez i te stosowane w lotnictwie. Mam płacić tą akcyzę za oleje na bazie GTL czy nie? Bo jeśli jest to technologia w pełni syntetyczna to nie. Odpowiedz proszę. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4599
|
![]() |
Czy masz płacić czy nie reguluje ustawa.
CYTAT Oleje smarowe i pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, mogą korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego nie tylko w obrocie krajowym, ale również w nabyciu wewnątrzwspólnotowym. O prawie do zwolnienia decyduje przeznaczenie tych wyrobów, co wynika z zapisu § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. poz. 212 ze zm.). W myśl tego przepisu, zwolnione z akcyzy są oleje smarowe i pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, jeśli wykorzystane są do celów innych niż: - napędowe lub opałowe, - jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, - jako oleje smarowe do silników. Zwolnienie przysługuje również gdy są one wykorzystane do celów innych niż do produkcji: - paliw silnikowych, - olejów opałowych, - dodatków lub domieszek do paliw silnikowych, - olejów smarowych do silników. Uwaga Ze zwolnienia z podatku akcyzowego nie mogą skorzystać oleje smarowe wykorzystywane jako paliwa silnikowe, opałowe, jak również oleje smarowe wykorzystywane do produkcji paliw oraz domieszek i dodatków do paliw. Również oleje smarowe wykorzystywane jako oleje smarowe do silników lub do ich produkcji nie podlegają zwolnieniu z akcyzy. Moim zdaniem ... płacisz. |
|
|
![]()
Post
#4600
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
A jak wlejesz do silnika co ma duże zużycie oleju to jest zarówno olejem smarnym i dodatkiem do paliwa
![]() hexx, lałeś może tego delvac do jakieś benzyny? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 20:55 |