Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 226 227 228 229 230 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Wed, 21 Dec 2016 - 10:18
Post #4541









najbezpieczniej ori ASO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Dec 2016 - 10:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Frolik
post Fri, 23 Dec 2016 - 09:51
Post #4542


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Podepne sie pod temat:

Kumpel smiga od ponad roku WRX 2.5 2006 rok. Kupił go na oleju Total 5w40 i na takim śmigał. Olej raczej bez rewelacji jak do takich aut (ja tak mysle, może sie myle). Oleju mu brał 200-250 ml na tysiac km.

Za namową jego serwisanta, przeszedł na Motul 15w50, ze to super najlepszy olej do takich aut. Olej z pewnego źródła.... ale teraz zdziwienie i wkurwienie kumpla - tego Motula bierze minimum 2 razy więcej niz tego zwykłego taniego Totala.

Styl jazdy ten sam.

Mi to dziwne sie wydaje, ze wzglednie gestego 15w50 bierze wiecej niz popularnego taniego 5w40 ?? Gdzie w tym logika? moze ktos obeznany mi to wytłumaczy??

Pomijajac ze ten Motul jest prawie 3 razy drozszy od Totala....

Wiec co lac do WRX?
Tak zeby chronic dobrze silnik i żeby nie brał za duzo oleju? Może jakies 10w60?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Fri, 23 Dec 2016 - 10:57
Post #4543


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





Jak miałem WRX lałem Valvoline VR1 5W50. 10W60 lałem po zakuciu jak był luzniej pasowany.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 23 Dec 2016 - 10:59
Post #4544


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Minimum 2x 200/250 ml to już ok 0,5l oleju na 1000 km. To bardzo dużo, choć słyszałem że te silniki trochę oleju lubią czasem łyknąć. W pierwszej kolejności należy sprawdzić co dzieje się z olejem - czy nie ma wycieków itp. W sumie trochę dziwna sprawa ale czasami tak jest, że tego oleju którego teoretycznie powinno ubywać mniej ubywa w praktyce więcej bo sama klasa lepkości to nie wszystko.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 23 Dec 2016 - 11:34
Post #4545


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Wycieków oczywiscie nie ma zadnych, ogladalismy silnik kilka razy z kazdej strony na podnosniku. Suchy jak pieprz. Musi go spijac. No wychodzi mu pół litra na 1000 km, a któregos miesiaca gdy miał dłuzsza trase i troche pogonił auto wyszło mu nawet 0,7 na 1000 km.
A na Totalu nigdy 250 ml na 1000km nie przekroczył.

Przeszedł na tego Motula m.in. po to by zmniejszyc jeszcze branie oleju. A tu zupełnie odwrotny efekt....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 23 Dec 2016 - 13:29
Post #4546


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





A może to ma znaczenie że to boxer?
Mam na myśli że tuleje na leząco są i przez podniesioną lepkość miej spływa do miski i pozostały olej nie jest do końca zgarniany przez pierścień olejowy.
Na 5w40 może szybciej spływa/mniej na tulejach zostanie.
Tylko teoria smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 23 Dec 2016 - 13:39
Post #4547


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Ciekawa teoria. Na nastepna wymiane moze mu jakies dobre 5w30 polece. Fabrycznie Subaru zaleca 5w30. Za to magicy i tunerzy od Subaru czesto upieraja sie ze 15w50 i koniec, a na 5w30 wieszczą silnik zatarty szybciutko...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 23 Dec 2016 - 20:35
Post #4548









podejrzewam, że jak wróci do jakiegoś 5/40 lub 5/50 to "branie" wróci do normy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 26 Dec 2016 - 13:02
Post #4549


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Jest kilka fajnych olejów 5w30 na których silnik zatarty szybciutko nie będzie np. Fuchs Titan Race Pro S 5w30 czy Millers CFS 5w30. Rozmawiałem kiedyś z jednym gościem z jakiegoś Klubu Subaru i on do swojego WRX-a, którym ścigał się w KJs-ach i Rallysprintach lał 10w60 bo mu tak tuner zalecił. Jeden Klient do 2.5 Forestera wolnossącego leje 0w30 lub 5w30 a nawet 0w20 i patrzy tylko aby był jak najwięcej PAO-estrów a silnik oleju praktycznie nie bierze bo na dolewkę miedzy wymianami bierze 1l zapasu i to mu spokojnie wystarcza.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Mon, 26 Dec 2016 - 22:58
Post #4550


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Jak subaru łyka tyle oleju to sprawdziłbym cz któryś tłok nie jest pęknięty. Miałem 2 wrx i jedno sti. Przy normalnej jeździe dolewałem litra na 10 tyś.


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kepa416
post Thu, 29 Dec 2016 - 04:11
Post #4551


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 29 Dec 2016 - 10:34
Post #4552


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(kepa416 @ Thu, 29 Dec 2016 - 04:11) *
Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika.


Może robisz bardzo małe przebiegi i nie dogrzewasz motoru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 29 Dec 2016 - 10:55
Post #4553









CYTAT(MisioLBN @ Thu, 29 Dec 2016 - 10:34) *
Może robisz bardzo małe przebiegi i nie dogrzewasz motoru

może to być właśnie taka przyczyna na nie najlepszym oleju
sprawdź bagnet czy tam też jest taki osad (zwany potocznie majonezem lub masłem)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_FunThomas_*
post Thu, 29 Dec 2016 - 11:33
Post #4554









CYTAT(kepa416 @ Thu, 29 Dec 2016 - 04:11) *
Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika.



Robisz za krotkie przebiegi, tez tak kiedys mialem. Nie ma sie czym przejmowac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kepa416
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:15
Post #4555


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





To się akurat zgadza jeśli chodzi o przebiegi. Problem polega na tym że tak na prawdę całe prowadzenie w górnej pokrywie i przewód odmy z pokrywy jest pełny tego i nie wiem czy nie przytyka to jej i spływu do miski. Można by ten efekt zmniejszyć innym olejem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:29
Post #4556









CYTAT(kepa416 @ Thu, 29 Dec 2016 - 15:15) *
Można by ten efekt zmniejszyć innym olejem?

można
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:30
Post #4557


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Obstawiam że płukanka plus dobry olej typu 0w30 skoro małe przebiegi plus 1x w tyg przepałować pare Km i był by spokój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:35
Post #4558









mniej więcej dokładnie to
ale 0/40 też rozwiąże sprawe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 29 Dec 2016 - 20:18
Post #4559


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





ogarnij oil catch tank, poszukaj czy jest taka mozliwosc i jak to sie robi w bmw, maslo zniknie. sprawdzone


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 30 Dec 2016 - 11:26
Post #4560


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





To tak jak Koledzy piszą typowe przy krótkich przebiegach i niedogrzanym silniku. Zmiana oleju na 0w30/0w40 lub nawet na innego producenta może pomóc ale może nie do końca wyeliminować problem. Różnie z tym bywa. Warto jednak spróbować. Znam przypadek, że na Mobilu była maź a na Specolu biggrin.gif (poprzedzonym płukanką) zniknął.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 226 227 228 229 230 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 04:20