![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4541
|
![]() |
najbezpieczniej ori ASO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4542
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Podepne sie pod temat:
Kumpel smiga od ponad roku WRX 2.5 2006 rok. Kupił go na oleju Total 5w40 i na takim śmigał. Olej raczej bez rewelacji jak do takich aut (ja tak mysle, może sie myle). Oleju mu brał 200-250 ml na tysiac km. Za namową jego serwisanta, przeszedł na Motul 15w50, ze to super najlepszy olej do takich aut. Olej z pewnego źródła.... ale teraz zdziwienie i wkurwienie kumpla - tego Motula bierze minimum 2 razy więcej niz tego zwykłego taniego Totala. Styl jazdy ten sam. Mi to dziwne sie wydaje, ze wzglednie gestego 15w50 bierze wiecej niz popularnego taniego 5w40 ?? Gdzie w tym logika? moze ktos obeznany mi to wytłumaczy?? Pomijajac ze ten Motul jest prawie 3 razy drozszy od Totala.... Wiec co lac do WRX? Tak zeby chronic dobrze silnik i żeby nie brał za duzo oleju? Może jakies 10w60? |
|
|
![]()
Post
#4543
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Jak miałem WRX lałem Valvoline VR1 5W50. 10W60 lałem po zakuciu jak był luzniej pasowany.
-------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#4544
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Minimum 2x 200/250 ml to już ok 0,5l oleju na 1000 km. To bardzo dużo, choć słyszałem że te silniki trochę oleju lubią czasem łyknąć. W pierwszej kolejności należy sprawdzić co dzieje się z olejem - czy nie ma wycieków itp. W sumie trochę dziwna sprawa ale czasami tak jest, że tego oleju którego teoretycznie powinno ubywać mniej ubywa w praktyce więcej bo sama klasa lepkości to nie wszystko.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4545
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Wycieków oczywiscie nie ma zadnych, ogladalismy silnik kilka razy z kazdej strony na podnosniku. Suchy jak pieprz. Musi go spijac. No wychodzi mu pół litra na 1000 km, a któregos miesiaca gdy miał dłuzsza trase i troche pogonił auto wyszło mu nawet 0,7 na 1000 km.
A na Totalu nigdy 250 ml na 1000km nie przekroczył. Przeszedł na tego Motula m.in. po to by zmniejszyc jeszcze branie oleju. A tu zupełnie odwrotny efekt.... |
|
|
![]()
Post
#4546
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
A może to ma znaczenie że to boxer?
Mam na myśli że tuleje na leząco są i przez podniesioną lepkość miej spływa do miski i pozostały olej nie jest do końca zgarniany przez pierścień olejowy. Na 5w40 może szybciej spływa/mniej na tulejach zostanie. Tylko teoria ![]() |
|
|
![]()
Post
#4547
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekawa teoria. Na nastepna wymiane moze mu jakies dobre 5w30 polece. Fabrycznie Subaru zaleca 5w30. Za to magicy i tunerzy od Subaru czesto upieraja sie ze 15w50 i koniec, a na 5w30 wieszczą silnik zatarty szybciutko...
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4548
|
![]() |
podejrzewam, że jak wróci do jakiegoś 5/40 lub 5/50 to "branie" wróci do normy
|
|
|
![]()
Post
#4549
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jest kilka fajnych olejów 5w30 na których silnik zatarty szybciutko nie będzie np. Fuchs Titan Race Pro S 5w30 czy Millers CFS 5w30. Rozmawiałem kiedyś z jednym gościem z jakiegoś Klubu Subaru i on do swojego WRX-a, którym ścigał się w KJs-ach i Rallysprintach lał 10w60 bo mu tak tuner zalecił. Jeden Klient do 2.5 Forestera wolnossącego leje 0w30 lub 5w30 a nawet 0w20 i patrzy tylko aby był jak najwięcej PAO-estrów a silnik oleju praktycznie nie bierze bo na dolewkę miedzy wymianami bierze 1l zapasu i to mu spokojnie wystarcza.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4550
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Jak subaru łyka tyle oleju to sprawdziłbym cz któryś tłok nie jest pęknięty. Miałem 2 wrx i jedno sti. Przy normalnej jeździe dolewałem litra na 10 tyś.
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#4551
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika.
![]() |
|
|
![]()
Post
#4552
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika. ![]() Może robisz bardzo małe przebiegi i nie dogrzewasz motoru |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4553
|
![]() |
|
|
|
gość_FunThomas_* |
![]()
Post
#4554
|
![]() |
Czy coś takiego pod korkiem może być spowodowane złym olejem? Auto przyjechało BMW E39 M54B25 z DE na Castrolu nie było nic pod korkiem poza rdzawym nalotem. Obecnie siedzi Motul 5w40. Odma cała ori z przewodami nowe oringi bagnetu i większość uszczelnień podstawa filtra i pokrywy głowicy również. Dodam że często pojawia się spore ilości wody/ cieczy na korku. Dodam że oleju znika sporo ale reszta płynów bez zmian. Test CO2 na płynie negatywny, sam płyn też nie znika. ![]() Robisz za krotkie przebiegi, tez tak kiedys mialem. Nie ma sie czym przejmowac. |
|
|
![]()
Post
#4555
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
To się akurat zgadza jeśli chodzi o przebiegi. Problem polega na tym że tak na prawdę całe prowadzenie w górnej pokrywie i przewód odmy z pokrywy jest pełny tego i nie wiem czy nie przytyka to jej i spływu do miski. Można by ten efekt zmniejszyć innym olejem?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4556
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4557
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Obstawiam że płukanka plus dobry olej typu 0w30 skoro małe przebiegi plus 1x w tyg przepałować pare Km i był by spokój.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4558
|
![]() |
mniej więcej dokładnie to
ale 0/40 też rozwiąże sprawe |
|
|
![]()
Post
#4559
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
ogarnij oil catch tank, poszukaj czy jest taka mozliwosc i jak to sie robi w bmw, maslo zniknie. sprawdzone
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4560
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
To tak jak Koledzy piszą typowe przy krótkich przebiegach i niedogrzanym silniku. Zmiana oleju na 0w30/0w40 lub nawet na innego producenta może pomóc ale może nie do końca wyeliminować problem. Różnie z tym bywa. Warto jednak spróbować. Znam przypadek, że na Mobilu była maź a na Specolu
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 04:20 |