Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 225 226 227 228 229 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Hipo
post Mon, 12 Dec 2016 - 08:21
Post #4521


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Dzięki za informację wszystkim, zaleje w takim razie na start minerala. Docieranie oczywiście etapowo, za dużo kasy poszło w silnik żeby efekt spartolić na samym finiszu.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 12 Dec 2016 - 08:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pablo155
post Mon, 12 Dec 2016 - 19:34
Post #4522


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Tomek89 @ Sun, 11 Dec 2016 - 22:32) *
Pierwsze 100 km zalej 15w40. Tendencyjnie mają dużo dodatków przeciw zużyciowych, i są tanie. Najgorszy syf w oleju jest właśnie z świeżych pierścieni.
Pierwsza ta wymiana pozwoli na wyeliminowanie większości opiłków i brudów z składania.

Było już o tym gdzieś na forum o docieraniu na etapy, w skrócie wyglada to tak:
Minerał-pierwsze rozgrzanie/100 km małe obciążenie
Minerał\Półsyntetyk 500 km, małe-średnie obciążenie
Półsyntetyk/syntetyk/docelowy 2~3 kkm, narastające obciążenie
I silnik powinien być dotarty. Cała idea polega na zwiększaniu przebiegu i obciazenia między etapami. Są oleje do docierania. Są opinię że na mineralnym oleju lepiej pierścienie się docierają i są opinie że jedna wymiana starcza. Jestem zwolennikiem etapowej docierki i dużo się czyta o stosowaniu wariacji tego etapowania w silnikach do sportu.


Ja wszystkie składane przez siebie silniki docieram podobnie, tyle, że skracam czas pracy poszczególnych etapów.
Podobno najgorsze na świecie silniki Alfy TS 16v potrafią nie brać oleju i jeździć bezawaryjnie setki tysięcy km.
Tak więc to działa.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 13 Dec 2016 - 12:11
Post #4523


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





CYTAT(hexx @ Sun, 11 Dec 2016 - 20:48) *
można użyć dedykowanego oleju do docierania
rozważałeś to ?

Docierałeś tak kiedyś silnik, czy gdzieś wyczytałeś i doradzasz?

Co do samego docierania ja osobiście polecam to robić na ostro. Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie sprawuje się to wyśmienicie. Olej, półsyntetyk - broń boże sytnetyczny. Jakiś zwykły 10w40.

Zalewasz wszystkie płyny, odpalasz auto i po 5-10 sekundach (po rozprowadzeniu oleju) zaczynasz lekko bawić się gazem (1000-2000obr) nie pozwalając jej pracować na wolnych/równych obrotach.
Jeśli nie ma wycieków to wsiadasz do auta i jedziesz, póki silnik się nie rozgrzeje nie przekraczasz 2500 obrotów. Zwalniasz (kompletnie odpuszczając gaz, hamując silnikiem) i przyspieszasz - tak w różny sposób na różnych biegach.
Po dogrzaniu sukcesywnie zwiększasz obroty do których się rozkręcasz i zawsze hamujesz silnikiem, na początku 2-3 bieg, póżniej również na czwórce. Unikaj utrzymywania równych obrotów, zmieniaj obciążenie. Jak już kilka razy przekręcisz do ok 1000obr przed odcinką(przejechane już około 30-40km lub więcej) możesz żwawiej używać gazu.
Możesz już od czasu do czasu przeciągnąć pod odcięcie jednak nie pełnym ogniem, na początku raczej 2-3 bieg.
Po przejechaniu w sumie 70-80km możesz pogonić mocniej co któryś raz, jak zaczniesz zbliżać się do 100km przejechanych pogoń kilka razy pełnym ogniem na 2-3 biegu do odcięcia.

Pamiętaj by zawsze hamować silnikiem, trzymaj wysokie obroty (>2500 czy 3000) kiedy to robisz.

Jak już hamujesz silnikiem zwalniaj do przynajmniej 1500obr.

Po kliku-kilkunastu kolejnych mocniejszych pogonieniach wracasz do garażu spokojnie, oczywiście unikając jednostajnego obciążenia. Powinieneś mieć przejechane około 100km.

Zmieniasz olej, znów 10w40 - tym razem jakiś lepszy.
Od tego momentu używasz auta w miarę normalnie jednak raczej stylem agresywnym niż spokojnym, unikasz jednostajnego obciążenia. Robisz na tym oleju jeszcze przynajmniej 300-400km, różnie obciążając silnik.

Później zalewasz docelowy olej i cieszysz się zerowym zużyciem oleju i poprawną kompresją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 13 Dec 2016 - 12:23
Post #4524









Sam dla siebie nie docieram.. nie miałem nigdy silnika tego wymagającego.
Widziałem tylko takie docieranie na dedykowanym produkcie Millersa (na hamowni u jednego z warszawskich tunerów).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Tue, 13 Dec 2016 - 21:25
Post #4525


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Cześć.
Stosował ktoś oleje marki xenum?
I dodatki ceramiczne, chodzi mi konkretnie o xenum vrx 500.


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 13 Dec 2016 - 22:49
Post #4526


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Gdzieś coś słyszałem ale teraz z ciekawości wygooglowałem i ceny mają mocno pojechanie po bandzie. Co do samego dodatku to "stwierdza się obniżenie tarcia pomiedzy elementami o wartość 41%". To mniej niż deklaruje producent w kilkukrotnie tańszym AR9100 (60-80%) i znacznie mniej niż znacznie tańszy AR9200 na dwusiarczku wolframu, który technologicznie wydaje się produktem bardziej zaawansowanym , przynajmniej na podstawie opisu produktu. Pachnie mi tu produktem podobnym do Cera Tec-a, z tą różnicą że dodany został olej bogaty w estry. Jak ktoś da próbkę to chętnie zlecę badania i będzie wiadomo więcej.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Wed, 14 Dec 2016 - 08:32
Post #4527


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Kolega ktory polecił mi vrx 500 twierdzi ze nie moze zagrzać w zimie diesla do temperatury roboczej,gdzie przed dolaniem nie było problemu. Odezwę się z próbką jak wpadnie mi w ręce.


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 14 Dec 2016 - 09:38
Post #4528









CYTAT(MS13 @ Wed, 14 Dec 2016 - 08:32) *
Kolega ktory polecił mi vrx 500 twierdzi ze nie moze zagrzać w zimie diesla do temperatury roboczej,gdzie przed dolaniem nie było problemu.

jakieś bajki
Jeżeli nie może zagrzać.. to nie jest to wina dodatku smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 14 Dec 2016 - 09:50
Post #4529


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Wed, 14 Dec 2016 - 09:38) *
jakieś bajki
Jeżeli nie może zagrzać.. to nie jest to wina dodatku smile.gif


Wpływ dodatku na temperaturę cieczy chłodzącej jest niewielki i bardziej odczuwalne jest to przy zdecydowanie wyższych temperaturach np. podczas upalania lub jazdy w korkach w lecie. Co to znaczy, że nie może dogrzać? To jaka ma temperaturę a jaką powinien mieć? Zakładam, że powinno być ok. 90 stopni po rozgrzaniu (u mnie w CDTI jest to przedział 85-90 stopni). Czy aby nie miał 1,9 cdti/jtd bo tam padnięty termostat to norma. Jak miałem kłopoty z termostatem to miałem problem nagrzać go jesienią do 80 stopni a teraz kolega w swoim 1.9 ledwo osiąga 70 stopni, a jak jedzie spokojnie na niskich obrotach to ma ok. 60-65 stopni. Niech posprawdza układ chłodzenia bo w niemożliwość dogrzania silnika po zastosowaniu dodatku to ja nie wierzę, no chyba że wcześniej miał 90 a teraz 85 stopni i teraz ma silnik wg. niego niedogrzany.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 14 Dec 2016 - 10:10
Post #4530









CYTAT(tomek evo @ Wed, 14 Dec 2016 - 09:50) *
Co to znaczy, że nie może dogrzać?

proste
zapewne to, że silnik nie łapie swojej normalnej temperatury roboczej którą osiągał po pewnym czasie...

CYTAT(tomek evo @ Wed, 14 Dec 2016 - 09:50) *
Niech posprawdza układ chłodzenia bo w niemożliwość dogrzania silnika po zastosowaniu dodatku to ja nie wierzę, no chyba że wcześniej miał 90 a teraz 85 stopni i teraz ma silnik wg. niego niedogrzany.

różnica może się pojawić w temperaturze oleju ... i owszem
może spaść przy podobnych/zbliżonych warunkach o te kilka stopni przy świeżym oleju czy dołożeniu jakiegoś dodatku.. ale nie może mieć wpływy na temperaturę płynu chłodniczego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 14 Dec 2016 - 10:27
Post #4531


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Kolega napisał tylko o temperaturze roboczej - nie napisał czy chodziło o "wodę" czy olej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 14 Dec 2016 - 10:45
Post #4532









CYTAT(Joker @ Wed, 14 Dec 2016 - 10:27) *
Kolega napisał tylko o temperaturze roboczej - nie napisał czy chodziło o "wodę" czy olej smile.gif

nie wydaje mi się możliwe... by w zdrowym silniku nie "zagrzać oleju"... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 14 Dec 2016 - 10:51
Post #4533


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Wed, 14 Dec 2016 - 10:10) *
proste
zapewne to, że silnik nie łapie swojej normalnej temperatury roboczej którą osiągał po pewnym czasie...
No to to ja się domyślam ale jakieś szczegóły.


różnica może się pojawić w temperaturze oleju ... i owszem
może spaść przy podobnych/zbliżonych warunkach o te kilka stopni przy świeżym oleju czy dołożeniu jakiegoś dodatku.. ale nie może mieć wpływy na temperaturę płynu chłodniczego


W niewielkim (kilka stopni) stopniu może. Pisze na podstawie doświadczeń praktycznych.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Wed, 14 Dec 2016 - 15:45
Post #4534


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Widzę ze wywołałem awanturę. Kolega twierdzi ze temperatyra cieczy spadła do ok 70 stopni z dnia na dzień. Chyba ze to zbieg okoliczności i padł termostat. On twierdzi ze to zmniejszenie tarcia. Dlatego pytam czy ktoś stosował, chciałem zasięgnąć opini.znam inny fajny srodek zmniejszający tarcie, jednak na nim silnik normalnie łapie temperatyrę.


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 14 Dec 2016 - 16:20
Post #4535









CYTAT(MS13 @ Wed, 14 Dec 2016 - 15:45) *
Kolega twierdzi ze temperatyra cieczy spadła do ok 70 stopni z dnia na dzień.

termostat albo czujnik temperatury
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Thu, 15 Dec 2016 - 01:42
Post #4536


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





A co myślicie o oleju Elf EVO 900 5W50? Mam do kupienia w dobrej cenie, olej będzie zalany do M43B19 z LPG, wcześniej miałem zalanego Comma Motorsport 5W50, a ten Elf jest w znacznie lepszej cenie, więc myśle, że do tego M43 w zupełności wystarczy. Auto głównie lata w trasie z wyższym prędkościami (tak, da się z tym silnikiem xd).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 15 Dec 2016 - 08:03
Post #4537









da radę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 15 Dec 2016 - 08:05
Post #4538


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





api sg/cd,
jakby przestarzałe te normy


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 15 Dec 2016 - 10:38
Post #4539









no przestarzałe
podobnie jak i silnik .. do tego z LPG
do smarowania wystarczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 21 Dec 2016 - 09:36
Post #4540


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Panowie, nie dotyczy to silnika, ale skrzyni jednak i tak stosownie bedzie tu zapytac.
8 biegowy aisin w lexusie. co mu wlac, ori aso czy cos lepszego i czy z tym lepszym skrzynia sie dogada bez problemu?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 225 226 227 228 229 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 15:05