![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4521
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Dzięki za informację wszystkim, zaleje w takim razie na start minerala. Docieranie oczywiście etapowo, za dużo kasy poszło w silnik żeby efekt spartolić na samym finiszu.
-------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4522
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Pierwsze 100 km zalej 15w40. Tendencyjnie mają dużo dodatków przeciw zużyciowych, i są tanie. Najgorszy syf w oleju jest właśnie z świeżych pierścieni. Pierwsza ta wymiana pozwoli na wyeliminowanie większości opiłków i brudów z składania. Było już o tym gdzieś na forum o docieraniu na etapy, w skrócie wyglada to tak: Minerał-pierwsze rozgrzanie/100 km małe obciążenie Minerał\Półsyntetyk 500 km, małe-średnie obciążenie Półsyntetyk/syntetyk/docelowy 2~3 kkm, narastające obciążenie I silnik powinien być dotarty. Cała idea polega na zwiększaniu przebiegu i obciazenia między etapami. Są oleje do docierania. Są opinię że na mineralnym oleju lepiej pierścienie się docierają i są opinie że jedna wymiana starcza. Jestem zwolennikiem etapowej docierki i dużo się czyta o stosowaniu wariacji tego etapowania w silnikach do sportu. Ja wszystkie składane przez siebie silniki docieram podobnie, tyle, że skracam czas pracy poszczególnych etapów. Podobno najgorsze na świecie silniki Alfy TS 16v potrafią nie brać oleju i jeździć bezawaryjnie setki tysięcy km. Tak więc to działa. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#4523
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
można użyć dedykowanego oleju do docierania rozważałeś to ? Docierałeś tak kiedyś silnik, czy gdzieś wyczytałeś i doradzasz? Co do samego docierania ja osobiście polecam to robić na ostro. Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie sprawuje się to wyśmienicie. Olej, półsyntetyk - broń boże sytnetyczny. Jakiś zwykły 10w40. Zalewasz wszystkie płyny, odpalasz auto i po 5-10 sekundach (po rozprowadzeniu oleju) zaczynasz lekko bawić się gazem (1000-2000obr) nie pozwalając jej pracować na wolnych/równych obrotach. Jeśli nie ma wycieków to wsiadasz do auta i jedziesz, póki silnik się nie rozgrzeje nie przekraczasz 2500 obrotów. Zwalniasz (kompletnie odpuszczając gaz, hamując silnikiem) i przyspieszasz - tak w różny sposób na różnych biegach. Po dogrzaniu sukcesywnie zwiększasz obroty do których się rozkręcasz i zawsze hamujesz silnikiem, na początku 2-3 bieg, póżniej również na czwórce. Unikaj utrzymywania równych obrotów, zmieniaj obciążenie. Jak już kilka razy przekręcisz do ok 1000obr przed odcinką(przejechane już około 30-40km lub więcej) możesz żwawiej używać gazu. Możesz już od czasu do czasu przeciągnąć pod odcięcie jednak nie pełnym ogniem, na początku raczej 2-3 bieg. Po przejechaniu w sumie 70-80km możesz pogonić mocniej co któryś raz, jak zaczniesz zbliżać się do 100km przejechanych pogoń kilka razy pełnym ogniem na 2-3 biegu do odcięcia. Pamiętaj by zawsze hamować silnikiem, trzymaj wysokie obroty (>2500 czy 3000) kiedy to robisz. Jak już hamujesz silnikiem zwalniaj do przynajmniej 1500obr. Po kliku-kilkunastu kolejnych mocniejszych pogonieniach wracasz do garażu spokojnie, oczywiście unikając jednostajnego obciążenia. Powinieneś mieć przejechane około 100km. Zmieniasz olej, znów 10w40 - tym razem jakiś lepszy. Od tego momentu używasz auta w miarę normalnie jednak raczej stylem agresywnym niż spokojnym, unikasz jednostajnego obciążenia. Robisz na tym oleju jeszcze przynajmniej 300-400km, różnie obciążając silnik. Później zalewasz docelowy olej i cieszysz się zerowym zużyciem oleju i poprawną kompresją. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4524
|
![]() |
Sam dla siebie nie docieram.. nie miałem nigdy silnika tego wymagającego.
Widziałem tylko takie docieranie na dedykowanym produkcie Millersa (na hamowni u jednego z warszawskich tunerów). |
|
|
![]()
Post
#4525
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Cześć.
Stosował ktoś oleje marki xenum? I dodatki ceramiczne, chodzi mi konkretnie o xenum vrx 500. -------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#4526
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Gdzieś coś słyszałem ale teraz z ciekawości wygooglowałem i ceny mają mocno pojechanie po bandzie. Co do samego dodatku to "stwierdza się obniżenie tarcia pomiedzy elementami o wartość 41%". To mniej niż deklaruje producent w kilkukrotnie tańszym AR9100 (60-80%) i znacznie mniej niż znacznie tańszy AR9200 na dwusiarczku wolframu, który technologicznie wydaje się produktem bardziej zaawansowanym , przynajmniej na podstawie opisu produktu. Pachnie mi tu produktem podobnym do Cera Tec-a, z tą różnicą że dodany został olej bogaty w estry. Jak ktoś da próbkę to chętnie zlecę badania i będzie wiadomo więcej.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4527
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Kolega ktory polecił mi vrx 500 twierdzi ze nie moze zagrzać w zimie diesla do temperatury roboczej,gdzie przed dolaniem nie było problemu. Odezwę się z próbką jak wpadnie mi w ręce.
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4528
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4529
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
jakieś bajki Jeżeli nie może zagrzać.. to nie jest to wina dodatku ![]() Wpływ dodatku na temperaturę cieczy chłodzącej jest niewielki i bardziej odczuwalne jest to przy zdecydowanie wyższych temperaturach np. podczas upalania lub jazdy w korkach w lecie. Co to znaczy, że nie może dogrzać? To jaka ma temperaturę a jaką powinien mieć? Zakładam, że powinno być ok. 90 stopni po rozgrzaniu (u mnie w CDTI jest to przedział 85-90 stopni). Czy aby nie miał 1,9 cdti/jtd bo tam padnięty termostat to norma. Jak miałem kłopoty z termostatem to miałem problem nagrzać go jesienią do 80 stopni a teraz kolega w swoim 1.9 ledwo osiąga 70 stopni, a jak jedzie spokojnie na niskich obrotach to ma ok. 60-65 stopni. Niech posprawdza układ chłodzenia bo w niemożliwość dogrzania silnika po zastosowaniu dodatku to ja nie wierzę, no chyba że wcześniej miał 90 a teraz 85 stopni i teraz ma silnik wg. niego niedogrzany. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4530
|
![]() |
Co to znaczy, że nie może dogrzać? proste zapewne to, że silnik nie łapie swojej normalnej temperatury roboczej którą osiągał po pewnym czasie... Niech posprawdza układ chłodzenia bo w niemożliwość dogrzania silnika po zastosowaniu dodatku to ja nie wierzę, no chyba że wcześniej miał 90 a teraz 85 stopni i teraz ma silnik wg. niego niedogrzany. różnica może się pojawić w temperaturze oleju ... i owszem może spaść przy podobnych/zbliżonych warunkach o te kilka stopni przy świeżym oleju czy dołożeniu jakiegoś dodatku.. ale nie może mieć wpływy na temperaturę płynu chłodniczego |
|
|
![]()
Post
#4531
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Kolega napisał tylko o temperaturze roboczej - nie napisał czy chodziło o "wodę" czy olej
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4532
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4533
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
proste zapewne to, że silnik nie łapie swojej normalnej temperatury roboczej którą osiągał po pewnym czasie... No to to ja się domyślam ale jakieś szczegóły. różnica może się pojawić w temperaturze oleju ... i owszem może spaść przy podobnych/zbliżonych warunkach o te kilka stopni przy świeżym oleju czy dołożeniu jakiegoś dodatku.. ale nie może mieć wpływy na temperaturę płynu chłodniczego W niewielkim (kilka stopni) stopniu może. Pisze na podstawie doświadczeń praktycznych. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4534
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Widzę ze wywołałem awanturę. Kolega twierdzi ze temperatyra cieczy spadła do ok 70 stopni z dnia na dzień. Chyba ze to zbieg okoliczności i padł termostat. On twierdzi ze to zmniejszenie tarcia. Dlatego pytam czy ktoś stosował, chciałem zasięgnąć opini.znam inny fajny srodek zmniejszający tarcie, jednak na nim silnik normalnie łapie temperatyrę.
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4535
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4536
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
A co myślicie o oleju Elf EVO 900 5W50? Mam do kupienia w dobrej cenie, olej będzie zalany do M43B19 z LPG, wcześniej miałem zalanego Comma Motorsport 5W50, a ten Elf jest w znacznie lepszej cenie, więc myśle, że do tego M43 w zupełności wystarczy. Auto głównie lata w trasie z wyższym prędkościami (tak, da się z tym silnikiem xd).
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4537
|
![]() |
da radę
|
|
|
![]()
Post
#4538
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
api sg/cd,
jakby przestarzałe te normy -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4539
|
![]() |
no przestarzałe
podobnie jak i silnik .. do tego z LPG do smarowania wystarczy |
|
|
![]()
Post
#4540
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Panowie, nie dotyczy to silnika, ale skrzyni jednak i tak stosownie bedzie tu zapytac.
8 biegowy aisin w lexusie. co mu wlac, ori aso czy cos lepszego i czy z tym lepszym skrzynia sie dogada bez problemu? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 15:05 |