![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4501
|
|
User Dołączył: Wed, 28 August 2013 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4502
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx praktyka częstej wymiany jest znana od dawna widzę że się przekonujesz do niej.
Jeszcze wiecej byś zauważył by wóz na krótkich trasach jeździł. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4503
|
![]() |
preferuję silniki PB ...
a tam olej po 5k km inaczej wygląda ![]() kolejną rzeczą jest też wielkość filtra oleju i jego zdolność zatrzymania określonej ilości zanieczyszczeń w silniku KIA 2.0 jest on większy niż w Ford RANGER 3.2 |
|
|
![]()
Post
#4504
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
w lexie w V8, ktore ma 8.6L oleju tez jest zwykly, malutki wkladzik
ciekawe czym podyktowana jest wlk filtra w kii, ekonomia czyli taki juz mieli czy jakies inne wzgledy -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4505
|
![]() |
jak przyglądałem się silnikowi, to koreańscy wsadzili do niego nie to co najnowsze.. ale to co sprawdzone
nie ma paska, jest łańcuch na rozrządzie wtryskiwacze nie są hi-endowe, które kosztują pierdylion, są mega szybkie ale drogie.. ale jakieś model sprawdzony i mało awaryjny ogólnie.. wygląda to tak.. że auto ma być do jazdy a części powszechnie dostępne i ma nie być zanadto awaryjne zobaczymy jak będzie w praktyce ciekawostką jest to, że w kładach filtrów kupowanych w ASO masz już w środku śrubę do oleju banalna rzecz... ale nie zapominasz i masz w komplecie |
|
|
![]()
Post
#4506
|
|
User Dołączył: Wed, 28 August 2013 ![]() |
Spróbuję jeszcze raz. Która opcja lepsza dla motoru M57N2TU 370KM?
1. Specol 5W30 C3 -interwał zmiany co 10 tkm. 2. Millers Oils EE Longlife 5W30 -interwał zmiany co 20 tkm. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4507
|
![]() |
do tego silnika ?
z tych zaproponowanych Millers z wymianą co 10k ale można pójść w 0/40 |
|
|
![]()
Post
#4508
|
|
User Dołączył: Wed, 28 August 2013 ![]() |
Dzięki. Czyli Specol to pomyje.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4509
|
![]() |
Jak byś był taksówkarzem i powoził się pastuchem B5 w TDI, to by wystarczył
ale do tego silnika co masz + zwiększenie mocy... może być za słaby |
|
|
![]()
Post
#4510
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Dzięki. Czyli Specol to pomyje. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Bo odpowiadając na Twoje pytanie wybrałbym Specola i wyminę co 10 tys. Przez ten dystans ten olej nie zgubi parametrów (albo w stopniu minimalnym) a w przypadku 20 tys. na Millersie to już loteria uzależniona od warunków eksploatacji. Znam przypadki wyraźnej zmiany w pracy silnika i wyraźnych zmian w temperaturze oleju na Millersie EE już po 14-16 tys. Jak chcesz dobry olej (Millers, Penrite) to jak najbardziej ale 15 tys. z wymianą to max, chyba, że zrobisz sobie raz czy dwa analizę przepracowanego oleju po powiedzmy 15 tys. i będziesz wiedział na czym stoisz. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4511
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Ogólnie wymiana oleju w aucie z modyfikowanym silnikiem rzadziej niż co 10 kkm, to dziwne podejście do tematu.
Oleje z fabrycznymi normami są do fabrycznych silników, potem to już trzeba trochę pomyśleć. -------------------- G27.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4512
|
![]() |
racja
|
|
|
![]()
Post
#4513
|
|
User Dołączył: Wed, 28 August 2013 ![]() |
Nie mam zamiaru trzymać jakiegokolwiek oleju w tym silniku dłużej niż 8-10 tkm. Chciałem się tylko dowiedzieć na ile informacje zawarte w tym temacie na temat oleju Specol przesiąknięte są marketingiem. Czytając informację od kolegi tomek evo ciśnie się na klawiaturę kolejne pytanie. Co lepiej:
1. Specol 5W30 C3 -interwał zmiany co 5 tkm. 2. Millers Oils EE Longlife 5W30 -interwał zmiany co 10 tkm. ??? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4514
|
![]() |
zejdź z lepkości 5/30 na rzecz 0/40 lub w lato nawet na 5/40
w ofercie 5/40 do silników diesla jest kilka zacnych pozycji |
|
|
![]()
Post
#4515
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Panowie co zalać do multijeta 1,9 16v. Silnik jest praktycznie po kapitalce, nowe tłoki, nowe panewki, nowa pompa oleju, wał po sprawdzeniu, nie był szlifowany. Cała góra nowa czyli popychacze, dźwigienki itd. Silnik oczywiście suchy w środku, wszystko czyste itd.
Docelowo planuje Amsa 5W40 FS, jednak na dotarcie potrzebuje czegoś tańszego a równie dobrego. Jak przeprowadzić docieranie, zrobić z 50km żeby przepłukać, zmiana i powiedzmy z 2-3tyś. docierania przed docelowym olejem? -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4516
|
![]() |
można użyć dedykowanego oleju do docierania
rozważałeś to ? |
|
|
![]()
Post
#4517
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie mam zamiaru trzymać jakiegokolwiek oleju w tym silniku dłużej niż 8-10 tkm. Chciałem się tylko dowiedzieć na ile informacje zawarte w tym temacie na temat oleju Specol przesiąknięte są marketingiem. Czytając informację od kolegi tomek evo ciśnie się na klawiaturę kolejne pytanie. Co lepiej: 1. Specol 5W30 C3 -interwał zmiany co 5 tkm. 2. Millers Oils EE Longlife 5W30 -interwał zmiany co 10 tkm. ??? Millers - przy wymianie co 10 tys. olej powinien utrzymać pierwotne parametry lub stracić je w niewielkim stopniu. Przy 20 tys. takiej pewności nie ma a lepszy Specol trzymający parametry niż Millers, który je całkiem zgubi. Przy modyfikowanym silniku i znacznej mocy degradacja oleju może być przyspieszona to raz a dwa to zawsze lepiej zainwestować w lepszy olej ale nie kosztem znacznego wydłużenia interwału wymiany. Millers/Penrite albo co najmniej Meguin Efficency/top tec 4600 co 10 tys. i powinno być ok. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4518
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie co zalać do multijeta 1,9 16v. Silnik jest praktycznie po kapitalce, nowe tłoki, nowe panewki, nowa pompa oleju, wał po sprawdzeniu, nie był szlifowany. Cała góra nowa czyli popychacze, dźwigienki itd. Silnik oczywiście suchy w środku, wszystko czyste itd. Docelowo planuje Amsa 5W40 FS, jednak na dotarcie potrzebuje czegoś tańszego a równie dobrego. Jak przeprowadzić docieranie, zrobić z 50km żeby przepłukać, zmiana i powiedzmy z 2-3tyś. docierania przed docelowym olejem? Do docierania zaleca się zwykle w początkowej fazie półsyntetyka lub nawet minerała tak aby zużycie silnika w początkowej fazie docierania było stosunkowo duże i był on podatny na tarcie. Potem już lepszy olej przed docelowym. Można zaleć jakiś 10w40 na pierwsze kilkadziesiąt kilometrów a potem bym zalał Specola Golda 5w40, na którym można bez obaw zrobić kilka tysięcy (sprawdzi się nawet jako olej docelowy) a jest tani. Ale specem od docierania nie jestem, zresztą opinii na ten temat dużo i dużo różnych. Specjalny olej do docierania to na pewno pomysł wart rozważenia. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4519
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Pierwsze 100 km zalej 15w40. Tendencyjnie mają dużo dodatków przeciw zużyciowych, i są tanie. Najgorszy syf w oleju jest właśnie z świeżych pierścieni.
Pierwsza ta wymiana pozwoli na wyeliminowanie większości opiłków i brudów z składania. Było już o tym gdzieś na forum o docieraniu na etapy, w skrócie wyglada to tak: Minerał-pierwsze rozgrzanie/100 km małe obciążenie Minerał\Półsyntetyk 500 km, małe-średnie obciążenie Półsyntetyk/syntetyk/docelowy 2~3 kkm, narastające obciążenie I silnik powinien być dotarty. Cała idea polega na zwiększaniu przebiegu i obciazenia między etapami. Są oleje do docierania. Są opinię że na mineralnym oleju lepiej pierścienie się docierają i są opinie że jedna wymiana starcza. Jestem zwolennikiem etapowej docierki i dużo się czyta o stosowaniu wariacji tego etapowania w silnikach do sportu. |
|
|
![]()
Post
#4520
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja docieram wyścigówkę na najtańszym mineralu kilkanaście km ze zmienną prędkością obrotową ,2tyś - 4.5tyś obr Zlewam (totalny syf i wlewam docelowy z nowym filtrem. Działa to bardzo dobrze.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 15:07 |