Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 218 219 220 221 222 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:02
Post #4381


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Sun, 27 Nov 2016 - 21:10) *
ooo.. nowe informacje się pojawiły ?
bo chętnie poznam te wymierne efekty smile.gif

Nic nowego. Porozmawiaj sobie z osobami, które stosują AR9200 i poznaj ich opinie. Jak komuś podczas upalania na torze temperatura oleju spada o 6-7 stopni a moc po zastosowaniu dodatku rośnie o 4-5 KM to chyba można mówić o wymiernych efektach. Masz swoje zdanie ja mam swoje i nie ciągnijmy tematu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:11
Post #4382









rozmawiałem z moją babcią która jak jeszcze żyła to dostawała rewelacyjne leki od pana doktora, które musiała bardzo regularnie zażywać
jak sama twierdziła, pomagały
jak przeczytałem etykietkę to okazało się, że jest to... kwas askorbinowy

wymierne efekty maja tylko handlarze, bo im przybywa pieniędzy
reszta dostaje placebo i się nakręca
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:28
Post #4383


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Temperatura oleju mniejsza o kilka stopni to nie jest placebo.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:30
Post #4384


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(djpanczo @ Sun, 27 Nov 2016 - 21:29) *
Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju?

Przykład: pacjent 1.6mjet ( przyjmijmy każdy diesel 1.6-2.0) wykorzystywany normalnie, z dbałością, interwały co 10k km. Co i ile może dać mi lanie zamiast Motula x-clean powiedzmy......penrite albo jeszcze lepiej amsoil? Pomijając zachowanie przy bardzo niskich temperaturach, których ostatnio u nas jak na lekarstwo. Lepszy olej pozwoli zrobić zamiast...szacunkowych 400k km aż 500k km? Gdzie jest rozsądek dla zwykłego klekota gonić za dobrymi olejami?


To zależy od bardzo wielu czynników. Po pierwsze nie napisałeś jakie Penrite i jaki Amsoil. Zakładam, że skoro Motul X-clean to odpowiednikiem będzie Penrite enviro+. Motul to już jest raczej górna półka, więc jak niepodrobiony to będzie dawał radę, tym bardziej przy wymianie co 10 tys. Penrite enviro+ jest moim zdaniem lepszym olejem i takie też są subiektywne odczucia osób, które przeszły z X-cleana na Enviro. Na ile lepszy olej wydłuży żywotność silnika tak naprawdę ciężko powiedzieć bo jest zbyt dożo zmiennych i każdy użytkuje samochód inaczej. Może okazać się, że na oleju A, który ma słabsza pompowalność i lepkość niskotemperaturową zdecydowanie szybciej poleci turbina lub olej A będzie miał tendencje do tworzenia nagarów co z biegiem czasu doprowadzi np. do jakiejś niedrożności, która spowoduje spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika. Na różnych olejach różna może być praca różnych napinaczy i innych mechanizmów, na które wpływ ma prawidłowe ciśnienie oleju oraz smarowanie. To nie jest tak prosto, że na powiedzmy Lotosie zrobimy 300 tys., Motulu 400 tys. a Penrite 500 tys. Różne silniki mają swoją specyfikę i w jednym nie będzie miało większego znaczenia a w innym olej będzie robił różnice. Wybór możliwie najlepszego (nie koniecznie najlepszego na rynku) oleju jest po prostu najbezpieczniejszym rozwiązaniem, co nie oznacza, że teoretycznie gorszy olej będzie gorzej spełniał swoje zadanie. Swoją drogą różnica w cenie pomiędzy X-cleanem a Penrite nie jest wcale taka duża, tym bardziej jak się dobrze pogada ze sprzedającym biggrin.gif Problemem Motula zaczyna być to, że jest już bardzo mocno podrabiany i trzeba kupować z zaufanych źródeł.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:31
Post #4385


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 28 Nov 2016 - 09:11) *
rozmawiałem z moją babcią która jak jeszcze żyła to dostawała rewelacyjne leki od pana doktora, które musiała bardzo regularnie zażywać
jak sama twierdziła, pomagały
jak przeczytałem etykietkę to okazało się, że jest to... kwas askorbinowy

wymierne efekty maja tylko handlarze, bo im przybywa pieniędzy
reszta dostaje placebo i się nakręca


Proszę nie ciągnijmy tego - wszyscy znamy Twoje zdanie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:32
Post #4386









CYTAT(specu @ Mon, 28 Nov 2016 - 09:28) *
Temperatura oleju mniejsza o kilka stopni to nie jest placebo.

po jakim okresie i przebiegu od nalania dodatku ?

lepiej dać dobry olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:34
Post #4387









CYTAT(tomek evo @ Mon, 28 Nov 2016 - 09:31) *
Proszę nie ciągnijmy tego - wszyscy znamy Twoje zdanie.

wiesz, bardzo nie lubię jak handlarze oszukują odbiorców/klientów

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:43
Post #4388


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Hudy @ Sun, 27 Nov 2016 - 22:57) *
Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci).
Motul 8100? Czy isc w cos innego?


Moim zdaniem Dexos2 to pic na wodę a nie norma, której trzeba się trzymać ale jest kilka olejów z tą normą godnych polecenia, np. Penrite Enviro+5w40 czy Liqui Moly top tec 4600 5w30/Meguin Efficency 5w30. z tych co znam dobre będą też Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w40 i Meguin High Condition 5w40 - nawet wyszukiwarki producenta je podają do AstryJ 1.4T mimo braku dexos2. Ja bym olał ekologie i zalał jakiś w pełni syntetyczny full saps np. Meguin, Neste, Amsoil. Producent zaleca 5w30 i zdaje się 5w40 ale jak zastosujesz 0w40 to silnika nie zatrzesz. biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 09:43
Post #4389


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 28 Nov 2016 - 09:34) *
wiesz, bardzo nie lubię jak handlarze oszukują odbiorców/klientów

Też tego nie lubię i dlatego tego nie robię.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 14:36
Post #4390









sugerowanie zakupu taniego oleju + jakiegoś dodatku jest właśnie czymś takim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ojcowiec
post Mon, 28 Nov 2016 - 14:56
Post #4391


Rookie
Dołączył: Fri, 25 November 2016
Skąd: Włocławek





Ja używam Castrol Edge Turbo Diesel i bardzo polecam biggrin.gif Najwyższa jakość. A wy jakie macie swój "ulubiony"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 15:34
Post #4392









nooo...
ja najbardziej lubię Americo Quattrociocchi, z regionu Lazio

smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 16:17
Post #4393


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 28 Nov 2016 - 14:36) *
sugerowanie zakupu taniego oleju + jakiegoś dodatku jest właśnie czymś takim


Co to znaczy wg. Ciebie tani olej bo dla jednego to będzie olej za 50 zł a dla drugiego olej za 150 zł. I czy tani olej nie może być dobry a bardziej precyzyjnie czy tani olej nie może być dobrym wyborem biorąc pod uwagę potrzeby i zasobność portfela kupującego? Wg. Ciebie jestem oszustem bo proponuje, żeby ktoś kupił naprawdę dobrego Specola Golda + dodatek Archoila, który zbiera wśród użytkowników naprawdę świetne recenzje (wiem wg. Ciebie to wszystko placebo) zamiast badziewnego Castrola Edga titanium itd. za którego zapłaci więcej? Ja zawsze proponuje jak najlepszy olej ale nie każdego stać na oleje za 200 zł+ i nie każdy takiego oleju potrzebuje a w niższych cenach też można znaleźć wiele sensownych propozycji. Szkoda, że uważasz mnie za oszusta, mam nadzieję, że inni tak nie uważają. Pamiętaj , że dodatki sprzedaje prawie każdy podły handlarz więc czy tylko ja jestem oszustem czy inni (np Croom) też? Prosiłem abyś nie ciągnął dalej tego wątku bo mamy różne zdania i dyskusja do niczego nie prowadzi ale najwyraźniej wolisz obrażać innych publicznie w imię swoich przekonań.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 28 Nov 2016 - 16:18
Post #4394


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(ojcowiec @ Mon, 28 Nov 2016 - 14:56) *
Ja używam Castrol Edge Turbo Diesel i bardzo polecam biggrin.gif Najwyższa jakość. A wy jakie macie swój "ulubiony"?

??????????????????????????????????


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 16:33
Post #4395









CYTAT(tomek evo @ Mon, 28 Nov 2016 - 16:17) *
Co to znaczy wg. Ciebie tani olej bo dla jednego to będzie olej za 50 zł a dla drugiego olej za 150 zł. I czy tani olej nie może być dobry a bardziej precyzyjnie czy tani olej nie może być dobrym wyborem biorąc pod uwagę potrzeby i zasobność portfela kupującego? Wg. Ciebie jestem oszustem bo proponuje, żeby ktoś kupił naprawdę dobrego Specola Golda + dodatek Archoila, który zbiera wśród użytkowników naprawdę świetne recenzje (wiem wg. Ciebie to wszystko placebo) zamiast badziewnego Castrola Edga titanium itd. za którego zapłaci więcej? Ja zawsze proponuje jak najlepszy olej ale nie każdego stać na oleje za 200 zł+ i nie każdy takiego oleju potrzebuje a w niższych cenach też można znaleźć wiele sensownych propozycji. Szkoda, że uważasz mnie za oszusta, mam nadzieję, że inni tak nie uważają. Pamiętaj , że dodatki sprzedaje prawie każdy podły handlarz więc czy tylko ja jestem oszustem czy inni (np Croom) też? Prosiłem abyś nie ciągnął dalej tego wątku bo mamy różne zdania i dyskusja do niczego nie prowadzi ale najwyraźniej wolisz obrażać innych publicznie w imię swoich przekonań.

skoro taki np. specol jest dobry, to po co dodatek ? smile.gif
albo olej jest dobry i nie potrzebuje. albo jest słaby i trzeba go wspierać chemią zewnętrzną

zwykłe dodatki to takie placebo... zupełnie nic nie dają albo prawie nic wymiernego nie dają
są tak samo skuteczne jak magnetyzery.. i tak samo oceniam sprzedawcę jednego jak i drugiego
a sami producenci DOBRYCH smarowideł, też nie życzą sobie takich "polepszaczy" w swoich produktach

padł argument obniżenia temperatury
tak samo się obniży, jak zmienimy dobrej klasy olej z przebiegiem 20k km na taki sam ale świeży
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 28 Nov 2016 - 17:40
Post #4396


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A kto mówił o wlewaniu dodatku do oleju po 20 tysiącach km ???

Chyba nie ma wyjścia - potrzebny jest test typu - pół sesji na samym oleju, drugie pół po dolaniu do niego dodatku. Z rejestracją temperatur kamerą nonstop w jednej i drugiej sesji. I będzie wiadomo przynajmniej pod tym względem, sobie każdy obejrzy i zdecyduje.

To powyżej to poważnie - trackday'ów masa teraz bo i torów, podejść do kogoś ze wskaźnikiem temperatury, z olejem bez dodatków, wręczyć mu 100 czy 200ml dodatku XYZ - ile trzeba, przyczepić kamerę wycelowaną we wskaźnik i jazda. Jakiś Stig by się przydał, żeby w miarę powtarzalnie jechał. Nagrania na YT i każdy sobie pod tym względem zdanie wyrobi.

A poniżej "ciut" wink.gif zgryźliwie - odnośnie co to jest "DOBRY OLEJ" - taki co zniesie dodatki ? czy taki co zastrzega aby ich nie dawać ? taki co zniesie więcej jak kilka kółek na torze przyzwoicie i pozwoli na dalsze trackday;e na nim ? czy taki co zniesie tylko jeden wypad (chroniąc świetnie, zamiast tylko przyzwoicie) - i do wywalenia ? Który to jest DOBRY ? a czy na jazdy cywilne ten sam co na tor , nawet do tego samego auta będzie DOBRY ?
Który jest dobry dla przeciętnego użytkownika racingforum.pl - jeżdżącego amatorsko bez zespołu, sponsorów itd. A który dla zespołu bez ograniczeń w tm względzie ?

Bardzo nieprecyzyjnie używasz tego określenia "dobry" olej, naprawdę. Bo uniwersalnego do wszystkich w/w założeń raczej nie ma prawda?

No ja sam dla siebie zrobię ten test w końcu, ale dopiero za około 1-2 tys km czysto torowych, więc pewnie latem najwcześniej, bo wtedy wymiana, kolejny raz przy ok 3 tysiącach znów (upsss.. gafa chyba trochę, przecież co wyjazd należy zmieniać! wink.gif no ale ja mam przeciętny chyba, a nie "dobry" olej, więc nie muszę. I dodatek w nim pływający;)


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 18:26
Post #4397









to kolejna rzecz do rozważenia... i pytanie:
Czy takie dodatki mają jakieś zastrzeżenia dotyczące stosowania ich w silnikach spełniających EURO5 czy EURO6 ?

Pytanie jest zasadne..
bo taki dodatek mający jakieś związki dodatkowe w postaci powiedźmy większej ilości ZDDP powodował by sytuacje, że olej nie spełniał by wymogów norm ekologicznych
a silnik/osprzęt formalnie tracił by gwarancję (wg. dokumentu gwarancji).

Czy jest jakaś wzmianka o tym na dodatku ?
Jeżeli nie ma... to znaczy "można stosować, nie zaszkodzi".... a skoro nie zaszkodzi to nie ma w nim nic, co powodowało by zwiększenie popiołów itp...

... czyli nie ma nic sensownego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 18:34
Post #4398









CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 28 Nov 2016 - 17:40) *
Chyba nie ma wyjścia - potrzebny jest test typu - pół sesji na samym oleju, drugie pół po dolaniu do niego dodatku. Z rejestracją temperatur kamerą nonstop w jednej i drugiej sesji. I będzie wiadomo przynajmniej pod tym względem, sobie każdy obejrzy i zdecyduje.

tylko pół sesji ? mało...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 28 Nov 2016 - 18:43
Post #4399


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Pól dnia torowego - na różnych są różne zasady jazdy, co innego jest sesją nazywane, lub sesji nie ma - się jeździ po prostu. Chyba jasne jak takie coś przeprowadzić, nawet dla amatora, który zna swój wóz i wie ile czasu do jakich temperatur/ jakich spadków ciśnień się olej grzeje.
Po co te rozważania co który producent napisał, a czego nie napisał i na podstawie takich gdybań (co kto napisał i dlaczego i dlaczego nie ) wyciąganie wniosków.
Gdzieś na stronach Archoila (bo chyba o tych dodatkach mowa) są / były pdf'y z jakimiś testami , ale można we własnym zakresie sobie ten prosty przeprowadzić.




--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 19:09
Post #4400









testy były też i na magnetyzery wink.gif
i też wychodziły rewelacyjnie

pytanie dalej aktualne
czy dodatek powoduje, ze olej traci (bądź nie) dopuszczenie do stosowania w silniku z EURO5/6 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 218 219 220 221 222 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 05:24