![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4381
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
ooo.. nowe informacje się pojawiły ? bo chętnie poznam te wymierne efekty ![]() Nic nowego. Porozmawiaj sobie z osobami, które stosują AR9200 i poznaj ich opinie. Jak komuś podczas upalania na torze temperatura oleju spada o 6-7 stopni a moc po zastosowaniu dodatku rośnie o 4-5 KM to chyba można mówić o wymiernych efektach. Masz swoje zdanie ja mam swoje i nie ciągnijmy tematu. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4382
|
![]() |
rozmawiałem z moją babcią która jak jeszcze żyła to dostawała rewelacyjne leki od pana doktora, które musiała bardzo regularnie zażywać
jak sama twierdziła, pomagały jak przeczytałem etykietkę to okazało się, że jest to... kwas askorbinowy wymierne efekty maja tylko handlarze, bo im przybywa pieniędzy reszta dostaje placebo i się nakręca |
|
|
![]()
Post
#4383
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Temperatura oleju mniejsza o kilka stopni to nie jest placebo.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#4384
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju? Przykład: pacjent 1.6mjet ( przyjmijmy każdy diesel 1.6-2.0) wykorzystywany normalnie, z dbałością, interwały co 10k km. Co i ile może dać mi lanie zamiast Motula x-clean powiedzmy......penrite albo jeszcze lepiej amsoil? Pomijając zachowanie przy bardzo niskich temperaturach, których ostatnio u nas jak na lekarstwo. Lepszy olej pozwoli zrobić zamiast...szacunkowych 400k km aż 500k km? Gdzie jest rozsądek dla zwykłego klekota gonić za dobrymi olejami? To zależy od bardzo wielu czynników. Po pierwsze nie napisałeś jakie Penrite i jaki Amsoil. Zakładam, że skoro Motul X-clean to odpowiednikiem będzie Penrite enviro+. Motul to już jest raczej górna półka, więc jak niepodrobiony to będzie dawał radę, tym bardziej przy wymianie co 10 tys. Penrite enviro+ jest moim zdaniem lepszym olejem i takie też są subiektywne odczucia osób, które przeszły z X-cleana na Enviro. Na ile lepszy olej wydłuży żywotność silnika tak naprawdę ciężko powiedzieć bo jest zbyt dożo zmiennych i każdy użytkuje samochód inaczej. Może okazać się, że na oleju A, który ma słabsza pompowalność i lepkość niskotemperaturową zdecydowanie szybciej poleci turbina lub olej A będzie miał tendencje do tworzenia nagarów co z biegiem czasu doprowadzi np. do jakiejś niedrożności, która spowoduje spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika. Na różnych olejach różna może być praca różnych napinaczy i innych mechanizmów, na które wpływ ma prawidłowe ciśnienie oleju oraz smarowanie. To nie jest tak prosto, że na powiedzmy Lotosie zrobimy 300 tys., Motulu 400 tys. a Penrite 500 tys. Różne silniki mają swoją specyfikę i w jednym nie będzie miało większego znaczenia a w innym olej będzie robił różnice. Wybór możliwie najlepszego (nie koniecznie najlepszego na rynku) oleju jest po prostu najbezpieczniejszym rozwiązaniem, co nie oznacza, że teoretycznie gorszy olej będzie gorzej spełniał swoje zadanie. Swoją drogą różnica w cenie pomiędzy X-cleanem a Penrite nie jest wcale taka duża, tym bardziej jak się dobrze pogada ze sprzedającym ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4385
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
rozmawiałem z moją babcią która jak jeszcze żyła to dostawała rewelacyjne leki od pana doktora, które musiała bardzo regularnie zażywać jak sama twierdziła, pomagały jak przeczytałem etykietkę to okazało się, że jest to... kwas askorbinowy wymierne efekty maja tylko handlarze, bo im przybywa pieniędzy reszta dostaje placebo i się nakręca Proszę nie ciągnijmy tego - wszyscy znamy Twoje zdanie. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4386
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4387
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4388
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci). Motul 8100? Czy isc w cos innego? Moim zdaniem Dexos2 to pic na wodę a nie norma, której trzeba się trzymać ale jest kilka olejów z tą normą godnych polecenia, np. Penrite Enviro+5w40 czy Liqui Moly top tec 4600 5w30/Meguin Efficency 5w30. z tych co znam dobre będą też Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w40 i Meguin High Condition 5w40 - nawet wyszukiwarki producenta je podają do AstryJ 1.4T mimo braku dexos2. Ja bym olał ekologie i zalał jakiś w pełni syntetyczny full saps np. Meguin, Neste, Amsoil. Producent zaleca 5w30 i zdaje się 5w40 ale jak zastosujesz 0w40 to silnika nie zatrzesz. ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4389
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
wiesz, bardzo nie lubię jak handlarze oszukują odbiorców/klientów Też tego nie lubię i dlatego tego nie robię. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4390
|
![]() |
sugerowanie zakupu taniego oleju + jakiegoś dodatku jest właśnie czymś takim
|
|
|
![]()
Post
#4391
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 25 November 2016 Skąd: Włocławek ![]() |
Ja używam Castrol Edge Turbo Diesel i bardzo polecam
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4392
|
![]() |
nooo...
ja najbardziej lubię Americo Quattrociocchi, z regionu Lazio ![]() |
|
|
![]()
Post
#4393
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
sugerowanie zakupu taniego oleju + jakiegoś dodatku jest właśnie czymś takim Co to znaczy wg. Ciebie tani olej bo dla jednego to będzie olej za 50 zł a dla drugiego olej za 150 zł. I czy tani olej nie może być dobry a bardziej precyzyjnie czy tani olej nie może być dobrym wyborem biorąc pod uwagę potrzeby i zasobność portfela kupującego? Wg. Ciebie jestem oszustem bo proponuje, żeby ktoś kupił naprawdę dobrego Specola Golda + dodatek Archoila, który zbiera wśród użytkowników naprawdę świetne recenzje (wiem wg. Ciebie to wszystko placebo) zamiast badziewnego Castrola Edga titanium itd. za którego zapłaci więcej? Ja zawsze proponuje jak najlepszy olej ale nie każdego stać na oleje za 200 zł+ i nie każdy takiego oleju potrzebuje a w niższych cenach też można znaleźć wiele sensownych propozycji. Szkoda, że uważasz mnie za oszusta, mam nadzieję, że inni tak nie uważają. Pamiętaj , że dodatki sprzedaje prawie każdy podły handlarz więc czy tylko ja jestem oszustem czy inni (np Croom) też? Prosiłem abyś nie ciągnął dalej tego wątku bo mamy różne zdania i dyskusja do niczego nie prowadzi ale najwyraźniej wolisz obrażać innych publicznie w imię swoich przekonań. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4394
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ja używam Castrol Edge Turbo Diesel i bardzo polecam ![]() ?????????????????????????????????? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4395
|
![]() |
Co to znaczy wg. Ciebie tani olej bo dla jednego to będzie olej za 50 zł a dla drugiego olej za 150 zł. I czy tani olej nie może być dobry a bardziej precyzyjnie czy tani olej nie może być dobrym wyborem biorąc pod uwagę potrzeby i zasobność portfela kupującego? Wg. Ciebie jestem oszustem bo proponuje, żeby ktoś kupił naprawdę dobrego Specola Golda + dodatek Archoila, który zbiera wśród użytkowników naprawdę świetne recenzje (wiem wg. Ciebie to wszystko placebo) zamiast badziewnego Castrola Edga titanium itd. za którego zapłaci więcej? Ja zawsze proponuje jak najlepszy olej ale nie każdego stać na oleje za 200 zł+ i nie każdy takiego oleju potrzebuje a w niższych cenach też można znaleźć wiele sensownych propozycji. Szkoda, że uważasz mnie za oszusta, mam nadzieję, że inni tak nie uważają. Pamiętaj , że dodatki sprzedaje prawie każdy podły handlarz więc czy tylko ja jestem oszustem czy inni (np Croom) też? Prosiłem abyś nie ciągnął dalej tego wątku bo mamy różne zdania i dyskusja do niczego nie prowadzi ale najwyraźniej wolisz obrażać innych publicznie w imię swoich przekonań. skoro taki np. specol jest dobry, to po co dodatek ? ![]() albo olej jest dobry i nie potrzebuje. albo jest słaby i trzeba go wspierać chemią zewnętrzną zwykłe dodatki to takie placebo... zupełnie nic nie dają albo prawie nic wymiernego nie dają są tak samo skuteczne jak magnetyzery.. i tak samo oceniam sprzedawcę jednego jak i drugiego a sami producenci DOBRYCH smarowideł, też nie życzą sobie takich "polepszaczy" w swoich produktach padł argument obniżenia temperatury tak samo się obniży, jak zmienimy dobrej klasy olej z przebiegiem 20k km na taki sam ale świeży |
|
|
![]()
Post
#4396
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A kto mówił o wlewaniu dodatku do oleju po 20 tysiącach km ???
Chyba nie ma wyjścia - potrzebny jest test typu - pół sesji na samym oleju, drugie pół po dolaniu do niego dodatku. Z rejestracją temperatur kamerą nonstop w jednej i drugiej sesji. I będzie wiadomo przynajmniej pod tym względem, sobie każdy obejrzy i zdecyduje. To powyżej to poważnie - trackday'ów masa teraz bo i torów, podejść do kogoś ze wskaźnikiem temperatury, z olejem bez dodatków, wręczyć mu 100 czy 200ml dodatku XYZ - ile trzeba, przyczepić kamerę wycelowaną we wskaźnik i jazda. Jakiś Stig by się przydał, żeby w miarę powtarzalnie jechał. Nagrania na YT i każdy sobie pod tym względem zdanie wyrobi. A poniżej "ciut" ![]() Który jest dobry dla przeciętnego użytkownika racingforum.pl - jeżdżącego amatorsko bez zespołu, sponsorów itd. A który dla zespołu bez ograniczeń w tm względzie ? Bardzo nieprecyzyjnie używasz tego określenia "dobry" olej, naprawdę. Bo uniwersalnego do wszystkich w/w założeń raczej nie ma prawda? No ja sam dla siebie zrobię ten test w końcu, ale dopiero za około 1-2 tys km czysto torowych, więc pewnie latem najwcześniej, bo wtedy wymiana, kolejny raz przy ok 3 tysiącach znów (upsss.. gafa chyba trochę, przecież co wyjazd należy zmieniać! ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4397
|
![]() |
to kolejna rzecz do rozważenia... i pytanie:
Czy takie dodatki mają jakieś zastrzeżenia dotyczące stosowania ich w silnikach spełniających EURO5 czy EURO6 ? Pytanie jest zasadne.. bo taki dodatek mający jakieś związki dodatkowe w postaci powiedźmy większej ilości ZDDP powodował by sytuacje, że olej nie spełniał by wymogów norm ekologicznych a silnik/osprzęt formalnie tracił by gwarancję (wg. dokumentu gwarancji). Czy jest jakaś wzmianka o tym na dodatku ? Jeżeli nie ma... to znaczy "można stosować, nie zaszkodzi".... a skoro nie zaszkodzi to nie ma w nim nic, co powodowało by zwiększenie popiołów itp... ... czyli nie ma nic sensownego. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4398
|
![]() |
Chyba nie ma wyjścia - potrzebny jest test typu - pół sesji na samym oleju, drugie pół po dolaniu do niego dodatku. Z rejestracją temperatur kamerą nonstop w jednej i drugiej sesji. I będzie wiadomo przynajmniej pod tym względem, sobie każdy obejrzy i zdecyduje. tylko pół sesji ? mało... |
|
|
![]()
Post
#4399
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Pól dnia torowego - na różnych są różne zasady jazdy, co innego jest sesją nazywane, lub sesji nie ma - się jeździ po prostu. Chyba jasne jak takie coś przeprowadzić, nawet dla amatora, który zna swój wóz i wie ile czasu do jakich temperatur/ jakich spadków ciśnień się olej grzeje.
Po co te rozważania co który producent napisał, a czego nie napisał i na podstawie takich gdybań (co kto napisał i dlaczego i dlaczego nie ) wyciąganie wniosków. Gdzieś na stronach Archoila (bo chyba o tych dodatkach mowa) są / były pdf'y z jakimiś testami , ale można we własnym zakresie sobie ten prosty przeprowadzić. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4400
|
![]() |
testy były też i na magnetyzery
![]() i też wychodziły rewelacyjnie pytanie dalej aktualne czy dodatek powoduje, ze olej traci (bądź nie) dopuszczenie do stosowania w silniku z EURO5/6 ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 05:24 |