![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4361
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4362
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
W temacie olejów, ale do skrzyni biegów. Skrzynia transaxle skoda 130/135/136 współpracująca z silnikiem który generuje +250% Nm niż seryjnie(100Nm->270-300Nm). 3 lata jeździła na Castrol transaxle 75w90 i musze powiedzieć że bardzo jej pasował ten olej, bo kiedyś testowałem róźne inne i na tym naprawde chodzi cicho i gladko od razu na zimno. Minus taki ze trzeba wymieniać 2x na sezon bo robi sie czarnawy i troche go czuć spalenizną, co utwierdza minie w zasadności założenia jej chłodnicy oleju.. Niesety ostatnio, z mojej winy, zaszła konieczność jej rozebrania - praktycznie zero śladów zużycia na łożyskach i synchronizatorach vs. to co zobaczyłem jak ją weryfkowałem przed włożeniem. Jak znowu trafi na swoje miejsce to będe zakładał wzmocniene korpusu w okolicach dyfra + chłodnice z pompką obiegowa, żeby też maksymalnie ograniczyć potencjalne przegrzewanie i zwiazana z tym rozszerzalność korpusu i powiększanie luzów międzyzębnych. I teraz pytanie - jest coś "lepszego" czym możnaby zastąpić wspomnianego castrola? GL-4 konieczne ze względu na synchronizatory. Patrząc na specyfikację lepkości tego castrola i normy(501.50) to każdy olej co ma lepkość przy 40st.C w okolicach 70 cSt da rady Idąc po lepkości przy tych 40st. C to masz do wyboru: motul gear 300 75w90 nie jest 501.50 ale ma niską lepkość na zimno w okolicach 70cSt texaco geartex s4 75w90, ponoć full syntetyk 501.50 shell spirax s4 g 75w90 pisze full ale jest raczej półsyntetykiem i tez zmieniał bym go jak tego castrola i jest śmiesznie tani(23~30 za litr). shell ma też 501.50 i na zimno fajnie biegi wskakują |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4363
|
![]() |
tylko pytanie
czy pełne syntetyki są dobre do tak leciwej konstrukcyjnie skrzyni biegów ? |
|
|
![]()
Post
#4364
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
no proszę cię ![]() nie odpływaj Rozumiem, ze możesz przedstawić merytoryczne argumenty. Znasz te produkty w ogóle, że już na wstępie je "oceniasz" czy tylko tak sobie piszesz? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4365
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
tylko pytanie czy pełne syntetyki są dobre do tak leciwej konstrukcyjnie skrzyni biegów ? A ma na coś wpływ fakt że pełen syntetyk lub też nie? Generalnie nie ma sie co sugerować co producent tutaj zaleca, bo nie mógł przewidziać że aż takim skrajnym obciążeniom będzie poddawana.. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4366
|
![]() |
Weź Tomek daj już spokój....
Penrite Racing ? Nie raz pisałem.. jaki z niego "racing" jak ma aprobaty i dopuszczenia ograniczające możliwości i zastosowanie. Klasa premium może i owszem... ale to wszystko i nic powyżej. CFS ? Zadałem pytanie Croom'ow.. o ilość estrów w oleju, bo tak się nimi producent chwali. Jak chcesz możesz również podjąć wyzwanie i odpowiedzieć. Ja znam wyniki z 2013 roku, opakowanie kupione przez stronę millers.pl Fuchs ? Jaką klasę jakościowa API posiada ? Czy to nie jest coś co obowiązywało jakieś 15 lat temu ? Dzisiaj standardem jest SM a nie SL. Aż dziwne że nie podałeś do zestawienia zajebistego Specola czy czegoś podobnego ![]() Konie kują a żaby przychodzą i płetwy podstawiają. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4367
|
![]() |
A ma na coś wpływ fakt że pełen syntetyk lub też nie? Generalnie nie ma sie co sugerować co producent tutaj zaleca, bo nie mógł przewidziać że aż takim skrajnym obciążeniom będzie poddawana.. ma i nie ma z olejami do skrzyń manualnych jest ciężko trafić kiedyś bawiłem się w poprawianie oleju w skrzyni VAG'a.. i po kilku wymianach wróciłem do tego co oferowało ASO a co było o połowę tańsze a skrzynia najlepiej pracowała jak dobrze działa Castrol, to pozostań tylko zrób o jedna wymianę więcej i już |
|
|
![]()
Post
#4368
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Chyba źle się zrozumieliśmy.
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4369
|
![]() |
API ?
u nich nie ma niezależnych analiz, tylko to co sami robią te analizy które są najczęściej wstawiane nie definiują bazy olejowej |
|
|
![]()
Post
#4370
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Chodzi mi o analizy zlecone niezależnie. Z tym że większość analiz nie jest w stanie zdefiniować rodzaju bazy olejowej to zgoda ale im więcej informacji tym lepiej. Sama analiza składu też może być interesująca i daje jakieś pojęcie czego możemy się spodziewać. W przypadku wielu bardzo zaawansowanych produktów problem może być taki, że niektórych cech nie widać po prostu na analizie bądź konieczne sa specjalistyczne dodatkowe badania pod wąski zakres.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4371
|
![]() |
te o których piszesz są głównie nastawione na badanie oleju przepracowanego i jego zawartości
są przydatne robi ktoś w kraju ogólnodostępne (za odpłatnością) badania z analizą zastosowanej bazy olejowej ? |
|
|
![]()
Post
#4372
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 January 2015 ![]() |
Dzień dobry,
witam wszystkich, to mój pierwszy post. Znalałem na allegro dodatek do oleju silnikowego proszek MoS2. Proszek miesza się z olejem i aplikuje do silnika. http://allegro.pl/dwusiarczek-molibdenu-mo...6356475491.html Mam pytanie czy warto to coś dodawać czy dać sobie spokój? Samochód to Renault Megane II 1,5 dci. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4373
|
![]() |
dać sobie spokój
|
|
|
![]()
Post
#4374
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 January 2015 ![]() |
OK. Dzięki za odpowiedź.
|
|
|
![]()
Post
#4375
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
MoS2 może pomóc poprawić akustycznie pracę silnika ale jeśli chodzi o ochronę silnika czy obniżenie tarcia to nie ma się co spodziewać cudów bo raczej niewiele pomoże. Jak chcesz jakiś dobry dodatek to z Liqui Moly jest Cera Tec a jeszcze lepsze są dodatki Archoila AR9100 a zwłaszcza AR9200 i tam można już mówić o wymiernych efektach stosowania.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4376
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4377
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju?
Przykład: pacjent 1.6mjet ( przyjmijmy każdy diesel 1.6-2.0) wykorzystywany normalnie, z dbałością, interwały co 10k km. Co i ile może dać mi lanie zamiast Motula x-clean powiedzmy......penrite albo jeszcze lepiej amsoil? Pomijając zachowanie przy bardzo niskich temperaturach, których ostatnio u nas jak na lekarstwo. Lepszy olej pozwoli zrobić zamiast...szacunkowych 400k km aż 500k km? Gdzie jest rozsądek dla zwykłego klekota gonić za dobrymi olejami? |
|
|
![]()
Post
#4378
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci).
Motul 8100? Czy isc w cos innego? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4379
|
![]() |
Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju? top oleje ... ja rozumiem przez to oleje wyczynowe, sportowe takie nie są Tobie potrzebne do auta normalnie lub trochę bardziej intensywnie eksploatowanego dobre oleje.. jest sens. jeżeli masz nowoczesny silnik, to wymaga ona dobrej klasy oleju oczywiście możesz kupić jakiś tani ale jedna awaria wynikająca z gorszego smarowania pożera z nawiązką oszczędności jakie zrobiłeś na oleju. jedno zatkanie kanału olejowego i... już z olejami jest podobnie jak z wędlinami. możesz kupić taką, do której wyprodukowania 1 kg zużyto 1,4 kg mięsa.. a możesz taką, która zawiera tylko 50% mięsa ale jest tania tanie paliwo ? możesz dowiedzieć się ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy w silniku.... na przykład 3.0 CDI z Mercedesa podpowiedź : wtryskiwacze nie są regenerowalne (choć niektórzy próbują) i trzeba kupować nowe. całość to jakieś... okolice 10.000 PLN |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4380
|
![]() |
Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci). Motul 8100? Czy isc w cos innego? zrobił tzw. płukankę bo olej GM jednak zostawia trochę zanieczyszczeń i możesz tego Motula, Fuchs'a, Amsoil'a czy Millersa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 04:26 |