Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 217 218 219 220 221 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 11:04
Post #4361









CYTAT(tomek evo @ Thu, 24 Nov 2016 - 11:01) *
Jakościowo i technologicznie podobno na jeszcze wyższym poziomie niż to co mamy najlepszego na naszym rynku (Penrite Racing, Millers CFS, Fuchs Race Pro).

no proszę cię rolleyes.gif
nie odpływaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 Nov 2016 - 11:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomek89
post Thu, 24 Nov 2016 - 12:06
Post #4362


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(killme @ Thu, 24 Nov 2016 - 10:50) *
W temacie olejów, ale do skrzyni biegów.

Skrzynia transaxle skoda 130/135/136 współpracująca z silnikiem który generuje +250% Nm niż seryjnie(100Nm->270-300Nm). 3 lata jeździła na Castrol transaxle 75w90 i musze powiedzieć że bardzo jej pasował ten olej, bo kiedyś testowałem róźne inne i na tym naprawde chodzi cicho i gladko od razu na zimno. Minus taki ze trzeba wymieniać 2x na sezon bo robi sie czarnawy i troche go czuć spalenizną, co utwierdza minie w zasadności założenia jej chłodnicy oleju..

Niesety ostatnio, z mojej winy, zaszła konieczność jej rozebrania - praktycznie zero śladów zużycia na łożyskach i synchronizatorach vs. to co zobaczyłem jak ją weryfkowałem przed włożeniem. Jak znowu trafi na swoje miejsce to będe zakładał wzmocniene korpusu w okolicach dyfra + chłodnice z pompką obiegowa, żeby też maksymalnie ograniczyć potencjalne przegrzewanie i zwiazana z tym rozszerzalność korpusu i powiększanie luzów międzyzębnych.

I teraz pytanie - jest coś "lepszego" czym możnaby zastąpić wspomnianego castrola? GL-4 konieczne ze względu na synchronizatory.


Patrząc na specyfikację lepkości tego castrola i normy(501.50) to każdy olej co ma lepkość przy 40st.C w okolicach 70 cSt da rady
Idąc po lepkości przy tych 40st. C to masz do wyboru:
motul gear 300 75w90 nie jest 501.50 ale ma niską lepkość na zimno w okolicach 70cSt
texaco geartex s4 75w90, ponoć full syntetyk 501.50
shell spirax s4 g 75w90 pisze full ale jest raczej półsyntetykiem i tez zmieniał bym go jak tego castrola i jest śmiesznie tani(23~30 za litr).
shell ma też 501.50 i na zimno fajnie biegi wskakują
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 12:12
Post #4363









tylko pytanie
czy pełne syntetyki są dobre do tak leciwej konstrukcyjnie skrzyni biegów ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:05
Post #4364


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Thu, 24 Nov 2016 - 11:04) *
no proszę cię rolleyes.gif
nie odpływaj


Rozumiem, ze możesz przedstawić merytoryczne argumenty. Znasz te produkty w ogóle, że już na wstępie je "oceniasz" czy tylko tak sobie piszesz?


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:13
Post #4365


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(hexx @ Thu, 24 Nov 2016 - 12:12) *
tylko pytanie czy pełne syntetyki są dobre do tak leciwej konstrukcyjnie skrzyni biegów ?


A ma na coś wpływ fakt że pełen syntetyk lub też nie? Generalnie nie ma sie co sugerować co producent tutaj zaleca, bo nie mógł przewidziać że aż takim skrajnym obciążeniom będzie poddawana..



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:16
Post #4366









Weź Tomek daj już spokój....

Penrite Racing ? Nie raz pisałem.. jaki z niego "racing" jak ma aprobaty i dopuszczenia ograniczające możliwości i zastosowanie. Klasa premium może i owszem... ale to wszystko i nic powyżej.
CFS ? Zadałem pytanie Croom'ow.. o ilość estrów w oleju, bo tak się nimi producent chwali. Jak chcesz możesz również podjąć wyzwanie i odpowiedzieć. Ja znam wyniki z 2013 roku, opakowanie kupione przez stronę millers.pl
Fuchs ? Jaką klasę jakościowa API posiada ? Czy to nie jest coś co obowiązywało jakieś 15 lat temu ? Dzisiaj standardem jest SM a nie SL.

Aż dziwne że nie podałeś do zestawienia zajebistego Specola czy czegoś podobnego rolleyes.gif

Konie kują a żaby przychodzą i płetwy podstawiają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:20
Post #4367









CYTAT(killme @ Thu, 24 Nov 2016 - 13:13) *
A ma na coś wpływ fakt że pełen syntetyk lub też nie? Generalnie nie ma sie co sugerować co producent tutaj zaleca, bo nie mógł przewidziać że aż takim skrajnym obciążeniom będzie poddawana..

ma i nie ma
z olejami do skrzyń manualnych jest ciężko trafić
kiedyś bawiłem się w poprawianie oleju w skrzyni VAG'a.. i po kilku wymianach wróciłem do tego co oferowało ASO a co było o połowę tańsze a skrzynia najlepiej pracowała
jak dobrze działa Castrol, to pozostań tylko zrób o jedna wymianę więcej i już
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:40
Post #4368


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Chyba źle się zrozumieliśmy. rolleyes.gif Myślałem, że chodzi ci o Rock Oil. W każdym razie podobno jest od ww. lepszy i bardziej zaawansowany technologicznie od Motula 300V, na którym jeździ pewnie połowa świata w motorsporcie. Rock Oil ma API SN CF i to jedyne oznaczenie na butelce. Jak będą jakieś niezależne analizy (a mają być) to dam znać.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:48
Post #4369









API ?
u nich nie ma niezależnych analiz, tylko to co sami robią

te analizy które są najczęściej wstawiane nie definiują bazy olejowej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Thu, 24 Nov 2016 - 14:51
Post #4370


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Chodzi mi o analizy zlecone niezależnie. Z tym że większość analiz nie jest w stanie zdefiniować rodzaju bazy olejowej to zgoda ale im więcej informacji tym lepiej. Sama analiza składu też może być interesująca i daje jakieś pojęcie czego możemy się spodziewać. W przypadku wielu bardzo zaawansowanych produktów problem może być taki, że niektórych cech nie widać po prostu na analizie bądź konieczne sa specjalistyczne dodatkowe badania pod wąski zakres.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 24 Nov 2016 - 14:56
Post #4371









te o których piszesz są głównie nastawione na badanie oleju przepracowanego i jego zawartości
są przydatne

robi ktoś w kraju ogólnodostępne (za odpłatnością) badania z analizą zastosowanej bazy olejowej ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikolaj77
post Sun, 27 Nov 2016 - 18:13
Post #4372


Rookie
Dołączył: Sat, 03 January 2015





Dzień dobry,
witam wszystkich, to mój pierwszy post. Znalałem na allegro dodatek do oleju silnikowego proszek MoS2. Proszek miesza się z olejem i aplikuje do silnika. http://allegro.pl/dwusiarczek-molibdenu-mo...6356475491.html
Mam pytanie czy warto to coś dodawać czy dać sobie spokój?
Samochód to Renault Megane II 1,5 dci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 27 Nov 2016 - 18:43
Post #4373









dać sobie spokój
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikolaj77
post Sun, 27 Nov 2016 - 19:08
Post #4374


Rookie
Dołączył: Sat, 03 January 2015





OK. Dzięki za odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 27 Nov 2016 - 20:55
Post #4375


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





MoS2 może pomóc poprawić akustycznie pracę silnika ale jeśli chodzi o ochronę silnika czy obniżenie tarcia to nie ma się co spodziewać cudów bo raczej niewiele pomoże. Jak chcesz jakiś dobry dodatek to z Liqui Moly jest Cera Tec a jeszcze lepsze są dodatki Archoila AR9100 a zwłaszcza AR9200 i tam można już mówić o wymiernych efektach stosowania.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 27 Nov 2016 - 21:10
Post #4376









CYTAT(tomek evo @ Sun, 27 Nov 2016 - 20:55) *
a zwłaszcza AR9200 i tam można już mówić o wymiernych efektach stosowania

ooo.. nowe informacje się pojawiły ?
bo chętnie poznam te wymierne efekty smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Sun, 27 Nov 2016 - 21:29
Post #4377


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju?

Przykład: pacjent 1.6mjet ( przyjmijmy każdy diesel 1.6-2.0) wykorzystywany normalnie, z dbałością, interwały co 10k km. Co i ile może dać mi lanie zamiast Motula x-clean powiedzmy......penrite albo jeszcze lepiej amsoil? Pomijając zachowanie przy bardzo niskich temperaturach, których ostatnio u nas jak na lekarstwo. Lepszy olej pozwoli zrobić zamiast...szacunkowych 400k km aż 500k km? Gdzie jest rozsądek dla zwykłego klekota gonić za dobrymi olejami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy
post Sun, 27 Nov 2016 - 22:57
Post #4378


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Warszawa





Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci).
Motul 8100? Czy isc w cos innego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 07:04
Post #4379









CYTAT(djpanczo @ Sun, 27 Nov 2016 - 21:29) *
Panowie, takie pytanie w temacie olejów; jaki jest sens stosowania do normalnego cywilnego diesla top oleju?

top oleje ... ja rozumiem przez to oleje wyczynowe, sportowe
takie nie są Tobie potrzebne do auta normalnie lub trochę bardziej intensywnie eksploatowanego

dobre oleje..
jest sens. jeżeli masz nowoczesny silnik, to wymaga ona dobrej klasy oleju
oczywiście możesz kupić jakiś tani ale jedna awaria wynikająca z gorszego smarowania pożera z nawiązką oszczędności jakie zrobiłeś na oleju. jedno zatkanie kanału olejowego i... już

z olejami jest podobnie jak z wędlinami. możesz kupić taką, do której wyprodukowania 1 kg zużyto 1,4 kg mięsa.. a możesz taką, która zawiera tylko 50% mięsa ale jest tania

tanie paliwo ?
możesz dowiedzieć się ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy w silniku.... na przykład 3.0 CDI z Mercedesa
podpowiedź : wtryskiwacze nie są regenerowalne (choć niektórzy próbują) i trzeba kupować nowe. całość to jakieś... okolice 10.000 PLN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 28 Nov 2016 - 08:29
Post #4380









CYTAT(Hudy @ Sun, 27 Nov 2016 - 22:57) *
Pacjent astra j a14net. Jaki olej wlac? Jazda miejska glownie czasem trasa, wiem ze ma spelniac norme dexos 2, jezdzil na 5w30 (wymiany w serwisie od nowosci).
Motul 8100? Czy isc w cos innego?

zrobił tzw. płukankę bo olej GM jednak zostawia trochę zanieczyszczeń
i możesz tego Motula, Fuchs'a, Amsoil'a czy Millersa
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 217 218 219 220 221 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 04:26