![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4261
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
może wybuchnąć ? ![]() weźcie chłopaki ochłońcie trochę nie wiem co wy się sracie o te dopuszczenia producentów całe szczęście, że nie zrobili jeszcze normy na tankowanie paliwa w określonych koncernach ![]() To może jeszcze napisz, co da trzymanie zasady zalewania oleju z aprobatami w silniku który nie jest seryjny. ![]() olej musi spełniać w zasadzie tylko dwa "parametry" jeden to lepkościowy.. i dobrze by był zbliżony do tego założonego przez producenta i "regulujemy" nim w zależności od sposobu użytkowania, stanu technicznego i warunków w jakich ma pracować silnik drugi... to parametry jakościowe czyli patrzymy tu na API.. czyli im wyższe tym lepiej dla silnika resztę można w zasadzie olać Ok czyli na lato zostaje przy 5w40 teraz zaleje 0w40 tylko zastanowie sie nad zmiana marki oleju. Dzieki za pomoc |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4262
|
![]() |
@siewcu, to jakieś bajki
nierówna praca po zalaniu porównywalnego oleju innego (na pewno nie gorszego) producenta ? ![]() bardziej realna jest "ingerencja PR handlarzy" ![]() Co do wyciszania się silnika to jest to możliwe.. ale dwie kwestie : - z jakiego oleju na jaki olej była zmiana - nawet jak zalewasz dokładnie taki sam olej ale jest on świeży, to silnik będzie pracował lepiej czyli bardziej cicho i miekko |
|
|
![]()
Post
#4263
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
O logice korporacji możemy porozmawiać ale raczej nie to forum. Dla mnie niepoważne jest wyciąganie wniosków o składzie chemicznym oleju na podstawie działalności grupy kapitałowej i tyle. Jakieś umowy handlowe z poszczególnymi dealerami to są konkretne pieniądze, nie trzeba jeździć po warsztatach i namawiać do brania olejów, zbyt jest zapewniony, a że w KII tak wygląda instrukcja to bardziej ich temat bo nie wydali kasy na wydruk nowej, lotos mógł tego przypilnować ale w sumie co za różnica, bo i tak w serwisie zaleją coś z beczki jak klient nie przywiezie swojego oleju. Wracając do lotosu to od dawna mieli dobre bazy olejowe, handlowali nimi z francuzami teraz mają jedną z lepszych rafinerii w europie więc z tym dziadowaniem bym tak nie przesadzał.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4264
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
@siewcu, to jakieś bajki nierówna praca po zalaniu porównywalnego oleju innego (na pewno nie gorszego) producenta ? ![]() bardziej realna jest "ingerencja PR handlarzy" ![]() Co do wyciszania się silnika to jest to możliwe.. ale dwie kwestie : - z jakiego oleju na jaki olej była zmiana - nawet jak zalewasz dokładnie taki sam olej ale jest on świeży, to silnik będzie pracował lepiej czyli bardziej cicho i miekko niezbyt, ostatnio znajomy po valvo 5w30 zalał millersa 5w40 do tdi na pompie i chodził 3x głośniej niż normalnie, przejechał tak ponad 100 km, po zalaniu liqui 5w30 znowu się wyciszyło... słyszałem jak silnik pracuje, więc ciężko mówić tu o czyimś PR. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4265
|
![]() |
Lotos pod względem umów z salonami/serwisami .... leży bezradnie na plecach
patrząc na to co robi Castrol i Mobil. Trochę też w tym wina i "polityki". Jak chcesz możesz czytać materiały reklamowe i na ich podstawie wyciągać wnioski ale pamiętaj, te materiały piszą moi koledzy ![]() Co do technologii... to zgoda. Posiadają dobre zaplecze i spore możliwości produkcyjne ale głównie produkują dla innych, bardzo dużo produkują. Jest to bardziej opłacalne niż robienie swoich produktów. Wiesz jaki procent z całej produkcji jest produkcja pod własnym logo ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4266
|
![]() |
niezbyt, ostatnio znajomy po valvo 5w30 zalał millersa 5w40 do tdi na pompie i chodził 3x głośniej niż normalnie, przejechał tak ponad 100 km, po zalaniu liqui 5w30 znowu się wyciszyło... słyszałem jak silnik pracuje, więc ciężko mówić tu o czyimś PR. a zwrócił się z tym do głównego dystrybutora ? bo w takim układzie jak opisujesz nie powinno coś takiego nastąpić |
|
|
![]()
Post
#4267
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Myślę, że to dobry temat na to pytanie: czy wywalanie oleju odmą może być spowodowane zmianą oleju? Wcześniej tylko opary, woda, troszeczkę jakiegoś syfu, po zmianie oleju na innego producenta z dnia na dzień wywala 1l oleju na ok 1000km, silnik jest w dobrej kondycji. Silnik uturbione NA, olej 10w60, wcześniej Millers teraz Penrite.
|
|
|
![]()
Post
#4268
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Miałem ostatnio 2 przypadki, że raz ktoś narzekał na głośniejszą pracę (wcześniej właśnie Liqui toptec 4100) a drugi, że się kanały olejowe poprzytykały (wyskoczyła podczas jazdy kontrolka ciśnienia oleju) i po rozbiórce silnika straszne gluty w oleju pływały ale nie łączyłbym tego z zastosowanym olejem bo nie wiadomo co tam było lane od nowości a Millers leciał na kilka ostatnich wymian.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4269
|
![]() |
Takie "gluty" mogą pojawić się chyba tylko w dwu przypadkach..
kiedy nowy olej wypłukuje jakieś bardzo stare osady oraz kiedy coś się stało z olejem w sposób chemiczny albo coś dostało się do oleju i spowodowało wytrącenie się właśnie takich "glutów". |
|
|
![]()
Post
#4270
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Osobiście obstawiam to pierwsze. Dlatego warto raz na jakiś czas zrobić płukankę.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4271
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Silnik ma mozna powiedziec 10tys km przebiegu, od nowa skladany i myty na wiosne. Czyli to zbieg okolicznosci i trzeba bedzie przejrzec co sie dzieje. Dzieku za odpowiedzi.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4272
|
![]() |
płyn chłodniczy nie dostaje się do oleju ?
|
|
|
![]()
Post
#4273
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Od siebie dodam że te płukanki są zbyt krótko w silniku i zbyt łagodne by powodowały gluty. Testowałem metodę 20% ATF w beznyniakach i niedługo robię rewizję w jednym. W innym silniku zauważyłem że po zabiegu znacznie wyciszyła się góra i zmniejszyła się ilość osadu wokół korka wlewu.
Jeśli gluty jak majonez to woda/płyn się przedostaje. Inna opcja to znaczne przeciągnięcie interwału wymiany oleju. |
|
|
![]()
Post
#4274
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Nie, plynu nie ubywa nic, po prostu bedzie trzeba go przejrzec po sezonie.
|
|
|
![]()
Post
#4275
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Jak już tak dobrze idzie określanie bazy oleju to może wrócimy do tych ATFów sprzed kilku dni ? Bardzo chętnie ![]() No więc skrzynia AW50-42LE MOntowana m.in w Saabach 9-5 do 2001r, Volvo serii 800 i 70 do połowy 98r oraz Deawoo i chyba Oplach. Volvo zaleca Mobil-3309 Saab zaleca Texaco 7045e mineral based oil. W jakiejś serwisówce AW50-42 znalazłem zalecenie Dexron IIE. Przykładowe oleje i ich niektóre normy: Texaco 7045e: -wymagania Dexron IIIG -Man339 typ F - Allison C4 -Ford Mercon/ NIE Ford Mercon V. Specol Hipospec ATF III: - jakość Dexron IIIG - Dexron IIIH - Mercon i Mercon V -Allison C4 -Caterpillar TO2 -Man339 typ F Nowość Valvoline ATF DEX/MERC -Dexron III -Mercon -Allison C4 a poprzednik Maxlife ATF: -Allison C4 -Mercon i Mercon V -man339 typ F Elfmatic G3: -Dex IIIG -Mercon Allison C4 Man 339 typ V-1 i Z-1 ale NIE typ F ciekawy link choć nie wzbudza zaufania: http://prnd.pl/prawda-i-mity-o-typach-olej...iegow,4,80.html jeszcze jeden o Dexronach: http://www.nowe.prnd.pl/porady/dex.htm PDF Petro Canada o Dexronie VI: http://sklep.petrocanadaoil.pl/images/dexronVI.PDF I dlatego mnie swędzi ten temat, zalałbym Dexron VI ... |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4276
|
![]() |
daj spokój
zalej DX III w skrzyni AW4 po zalaniu DX-VI słabo zaczął działać lock-up po wymianie na DX-III problem nie wrócił |
|
|
![]()
Post
#4277
|
|
User Dołączył: Wed, 16 September 2015 ![]() |
Panowie, co zalac do 3.0TDI CCWA z moca ~360KM, ktorym lubie polatac po torze czasami? Jaki jest najbardziej sensowny olej do tego setupu?
|
|
|
![]()
Post
#4278
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak silnik często rzeczywiście "dostaje po dupie" to szukaj coś z wyższej półki np. Penrite 10thts premium 0w40 lub Millers CFS 5w40 NT, choć coś bardziej cywilnego z dodatkiem Archoila (najoptymalniej mix 9100/9200) też powinno dać radę.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4279
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Zima idzie a ja mam zalane lm 10w60. Szkoda mi to spuszczac bo ma 3tys km. Tylko czy to nie bedzie zabojstwo dla silnika przy zimowych startach i lepiej zmienic?
|
|
|
![]()
Post
#4280
|
|
User Dołączył: Wed, 16 September 2015 ![]() |
Jak silnik często rzeczywiście "dostaje po dupie" to szukaj coś z wyższej półki np. Penrite 10thts premium 0w40 lub Millers CFS 5w40 NT, choć coś bardziej cywilnego z dodatkiem Archoila (najoptymalniej mix 9100/9200) też powinno dać radę. To ma jakies znaczenie ze one nie maja normy vw 507? czy ich parametry przewyzszaja te z normy i nie ma to znaczenia? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 17:37 |