Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 212 213 214 215 216 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Rafal87
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:44
Post #4261


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





CYTAT(hexx @ Sun, 06 Nov 2016 - 08:32) *
może wybuchnąć ? biggrin.gif
weźcie chłopaki ochłońcie trochę

nie wiem co wy się sracie o te dopuszczenia producentów
całe szczęście, że nie zrobili jeszcze normy na tankowanie paliwa w określonych koncernach tongue.gif


To może jeszcze napisz, co da trzymanie zasady zalewania oleju z aprobatami w silniku który nie jest seryjny. smile.gif



olej musi spełniać w zasadzie tylko dwa "parametry"
jeden to lepkościowy.. i dobrze by był zbliżony do tego założonego przez producenta i "regulujemy" nim w zależności od sposobu użytkowania, stanu technicznego i warunków w jakich ma pracować silnik
drugi... to parametry jakościowe czyli patrzymy tu na API.. czyli im wyższe tym lepiej dla silnika
resztę można w zasadzie olać



Ok czyli na lato zostaje przy 5w40 teraz zaleje 0w40 tylko zastanowie sie nad zmiana marki oleju. Dzieki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:44
Post #4262









@siewcu, to jakieś bajki
nierówna praca po zalaniu porównywalnego oleju innego (na pewno nie gorszego) producenta ? smile.gif niby z czego miała by wynikać ?
bardziej realna jest "ingerencja PR handlarzy" wink.gif

Co do wyciszania się silnika to jest to możliwe.. ale dwie kwestie :
- z jakiego oleju na jaki olej była zmiana
- nawet jak zalewasz dokładnie taki sam olej ale jest on świeży, to silnik będzie pracował lepiej czyli bardziej cicho i miekko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:56
Post #4263


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





O logice korporacji możemy porozmawiać ale raczej nie to forum. Dla mnie niepoważne jest wyciąganie wniosków o składzie chemicznym oleju na podstawie działalności grupy kapitałowej i tyle. Jakieś umowy handlowe z poszczególnymi dealerami to są konkretne pieniądze, nie trzeba jeździć po warsztatach i namawiać do brania olejów, zbyt jest zapewniony, a że w KII tak wygląda instrukcja to bardziej ich temat bo nie wydali kasy na wydruk nowej, lotos mógł tego przypilnować ale w sumie co za różnica, bo i tak w serwisie zaleją coś z beczki jak klient nie przywiezie swojego oleju. Wracając do lotosu to od dawna mieli dobre bazy olejowe, handlowali nimi z francuzami teraz mają jedną z lepszych rafinerii w europie więc z tym dziadowaniem bym tak nie przesadzał.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:58
Post #4264


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(hexx @ Sun, 06 Nov 2016 - 10:44) *
@siewcu, to jakieś bajki
nierówna praca po zalaniu porównywalnego oleju innego (na pewno nie gorszego) producenta ? smile.gif niby z czego miała by wynikać ?
bardziej realna jest "ingerencja PR handlarzy" wink.gif

Co do wyciszania się silnika to jest to możliwe.. ale dwie kwestie :
- z jakiego oleju na jaki olej była zmiana
- nawet jak zalewasz dokładnie taki sam olej ale jest on świeży, to silnik będzie pracował lepiej czyli bardziej cicho i miekko

niezbyt, ostatnio znajomy po valvo 5w30 zalał millersa 5w40 do tdi na pompie i chodził 3x głośniej niż normalnie, przejechał tak ponad 100 km, po zalaniu liqui 5w30 znowu się wyciszyło... słyszałem jak silnik pracuje, więc ciężko mówić tu o czyimś PR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 11:04
Post #4265









Lotos pod względem umów z salonami/serwisami .... leży bezradnie na plecach
patrząc na to co robi Castrol i Mobil. Trochę też w tym wina i "polityki".

Jak chcesz możesz czytać materiały reklamowe i na ich podstawie wyciągać wnioski
ale pamiętaj, te materiały piszą moi koledzy wink.gif


Co do technologii... to zgoda. Posiadają dobre zaplecze i spore możliwości produkcyjne ale głównie produkują dla innych, bardzo dużo produkują.
Jest to bardziej opłacalne niż robienie swoich produktów.
Wiesz jaki procent z całej produkcji jest produkcja pod własnym logo ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 11:06
Post #4266









CYTAT(siewcu @ Sun, 06 Nov 2016 - 10:58) *
niezbyt, ostatnio znajomy po valvo 5w30 zalał millersa 5w40 do tdi na pompie i chodził 3x głośniej niż normalnie, przejechał tak ponad 100 km, po zalaniu liqui 5w30 znowu się wyciszyło... słyszałem jak silnik pracuje, więc ciężko mówić tu o czyimś PR.

a zwrócił się z tym do głównego dystrybutora ?
bo w takim układzie jak opisujesz nie powinno coś takiego nastąpić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 06 Nov 2016 - 11:34
Post #4267


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Myślę, że to dobry temat na to pytanie: czy wywalanie oleju odmą może być spowodowane zmianą oleju? Wcześniej tylko opary, woda, troszeczkę jakiegoś syfu, po zmianie oleju na innego producenta z dnia na dzień wywala 1l oleju na ok 1000km, silnik jest w dobrej kondycji. Silnik uturbione NA, olej 10w60, wcześniej Millers teraz Penrite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 06 Nov 2016 - 12:22
Post #4268


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Miałem ostatnio 2 przypadki, że raz ktoś narzekał na głośniejszą pracę (wcześniej właśnie Liqui toptec 4100) a drugi, że się kanały olejowe poprzytykały (wyskoczyła podczas jazdy kontrolka ciśnienia oleju) i po rozbiórce silnika straszne gluty w oleju pływały ale nie łączyłbym tego z zastosowanym olejem bo nie wiadomo co tam było lane od nowości a Millers leciał na kilka ostatnich wymian.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 12:35
Post #4269









Takie "gluty" mogą pojawić się chyba tylko w dwu przypadkach..
kiedy nowy olej wypłukuje jakieś bardzo stare osady oraz kiedy coś się stało z olejem w sposób chemiczny albo coś dostało się do oleju i spowodowało wytrącenie się właśnie takich "glutów".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 06 Nov 2016 - 12:59
Post #4270


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Osobiście obstawiam to pierwsze. Dlatego warto raz na jakiś czas zrobić płukankę.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 06 Nov 2016 - 14:52
Post #4271


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Silnik ma mozna powiedziec 10tys km przebiegu, od nowa skladany i myty na wiosne. Czyli to zbieg okolicznosci i trzeba bedzie przejrzec co sie dzieje. Dzieku za odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 15:03
Post #4272









płyn chłodniczy nie dostaje się do oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sun, 06 Nov 2016 - 15:32
Post #4273


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Od siebie dodam że te płukanki są zbyt krótko w silniku i zbyt łagodne by powodowały gluty. Testowałem metodę 20% ATF w beznyniakach i niedługo robię rewizję w jednym. W innym silniku zauważyłem że po zabiegu znacznie wyciszyła się góra i zmniejszyła się ilość osadu wokół korka wlewu.

Jeśli gluty jak majonez to woda/płyn się przedostaje. Inna opcja to znaczne przeciągnięcie interwału wymiany oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 06 Nov 2016 - 16:49
Post #4274


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Nie, plynu nie ubywa nic, po prostu bedzie trzeba go przejrzec po sezonie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Sun, 06 Nov 2016 - 17:33
Post #4275


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





CYTAT(tomeQ @ Sun, 06 Nov 2016 - 09:42) *
Jak już tak dobrze idzie określanie bazy oleju to może wrócimy do tych ATFów sprzed kilku dni ?


Bardzo chętnie biggrin.gif
No więc skrzynia AW50-42LE MOntowana m.in w Saabach 9-5 do 2001r, Volvo serii 800 i 70 do połowy 98r oraz Deawoo i chyba Oplach.

Volvo zaleca Mobil-3309
Saab zaleca Texaco 7045e mineral based oil.
W jakiejś serwisówce AW50-42 znalazłem zalecenie Dexron IIE.


Przykładowe oleje i ich niektóre normy:

Texaco 7045e:
-wymagania Dexron IIIG
-Man339 typ F
- Allison C4
-Ford Mercon/ NIE Ford Mercon V.

Specol Hipospec ATF III:
- jakość Dexron IIIG
- Dexron IIIH
- Mercon i Mercon V
-Allison C4
-Caterpillar TO2
-Man339 typ F

Nowość Valvoline ATF DEX/MERC
-Dexron III
-Mercon
-Allison C4
a poprzednik Maxlife ATF:
-Allison C4
-Mercon i Mercon V
-man339 typ F

Elfmatic G3:
-Dex IIIG
-Mercon
Allison C4
Man 339 typ V-1 i Z-1 ale NIE typ F


ciekawy link choć nie wzbudza zaufania: http://prnd.pl/prawda-i-mity-o-typach-olej...iegow,4,80.html

jeszcze jeden o Dexronach: http://www.nowe.prnd.pl/porady/dex.htm

PDF Petro Canada o Dexronie VI: http://sklep.petrocanadaoil.pl/images/dexronVI.PDF


I dlatego mnie swędzi ten temat, zalałbym Dexron VI ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 17:47
Post #4276









daj spokój
zalej DX III

w skrzyni AW4 po zalaniu DX-VI słabo zaczął działać lock-up
po wymianie na DX-III problem nie wrócił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sztybor
post Sun, 06 Nov 2016 - 22:08
Post #4277


User
Dołączył: Wed, 16 September 2015





Panowie, co zalac do 3.0TDI CCWA z moca ~360KM, ktorym lubie polatac po torze czasami? Jaki jest najbardziej sensowny olej do tego setupu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 06 Nov 2016 - 23:44
Post #4278


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Jak silnik często rzeczywiście "dostaje po dupie" to szukaj coś z wyższej półki np. Penrite 10thts premium 0w40 lub Millers CFS 5w40 NT, choć coś bardziej cywilnego z dodatkiem Archoila (najoptymalniej mix 9100/9200) też powinno dać radę.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Mon, 07 Nov 2016 - 11:48
Post #4279


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





Zima idzie a ja mam zalane lm 10w60. Szkoda mi to spuszczac bo ma 3tys km. Tylko czy to nie bedzie zabojstwo dla silnika przy zimowych startach i lepiej zmienic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sztybor
post Mon, 07 Nov 2016 - 14:49
Post #4280


User
Dołączył: Wed, 16 September 2015





CYTAT(tomek evo @ Sun, 06 Nov 2016 - 23:44) *
Jak silnik często rzeczywiście "dostaje po dupie" to szukaj coś z wyższej półki np. Penrite 10thts premium 0w40 lub Millers CFS 5w40 NT, choć coś bardziej cywilnego z dodatkiem Archoila (najoptymalniej mix 9100/9200) też powinno dać radę.

To ma jakies znaczenie ze one nie maja normy vw 507? czy ich parametry przewyzszaja te z normy i nie ma to znaczenia?

Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 212 213 214 215 216 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 17:37