Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 211 212 213 214 215 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 19:58
Post #4241









tak samo przeszliśmy do Twojego stwierdzenia, że jest bo... Lotos ma możliwości i może sobie zrobić a nawet swego czasu robił
równie dobre co moje, prawda ? laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 Nov 2016 - 19:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 20:08
Post #4242


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Konkrety i fakty, tym operujmy, choć w tym wątku nie jest to regułą jak obserwuję co jakiś czas wink.gif
"LOTOS QUAZAR SPORT 10W50
Wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy wytworzony w oparciu o PAO i estrowe oleje bazowe
oraz pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym"
http://www.lotosoil.pl/resource/show/11786.pdf


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 20:13
Post #4243









jak dla mnie "w oparciu" to nic innego jak "śladowe ilości"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 20:19
Post #4244


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Masz parametry w karcie więc sobie ogarnij poszczególne właściwości i wydedukuj z czego ten olej nie jest zrobiony, a jak nie masz zacięcia do tego to :

CYTAT(hexx @ Sat, 05 Nov 2016 - 17:43) *
nie wydaje mi się, by Lotos robił coś na PAO
ale jest to do sprawdzenia


i podziel się wynikiem na forum, może coś konkretnego wreszcie sie pojawi smile.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 05 Nov 2016 - 21:31
Post #4245


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Rafal87 @ Sat, 05 Nov 2016 - 00:13) *
Mam 2.0 TDI zrobionego na 240KM obecnie jezdze na Motulu xclean 5w40 albo 5w30 (w zaleznosci co maja na stanie podczas wymiany)

Auto robi kilometry od czasu do czasu jezdzone ostrzej. Podczas jazdy w trasie zdarzaja sie wysokie predkosci.

Zbliza sie wymiana, profilaktycznie chcialem zastosowac plukanke liqui moly i zastanawiam sie czy nie zalac silnik Millersem 5w40

Co myslicie ? zmienic marke oleju czy dalej jezdzic na Motulu? lac 5w30 czy 5w40?


A masz jeszcze dpf-a? Przy tej mocy nie sądzę biggrin.gif . W takim razie czemu używasz oleju low saps? Motul xclean 5w40 nie jest zły ale jak nie masz dpf-a to masz dużo większy wybór a i z olejów low saps jest kilka lepszych propozycji. Na zimę można zastanowić się nad jakimś dobrym 0w40. Jak chcesz Motula to Motul X-max 0w40 jest niezły. Inny dobry 0w40 to Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40. Żaden z nich nie spełnia jednak 504/507 jeśli o trzymanie się norm chodzi. Płukanka jak najbardziej zalecana jeśli dawno lub nigdy nie była robiona.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 21:52
Post #4246









CYTAT(tomeQ @ Sat, 05 Nov 2016 - 20:19) *
Masz parametry w karcie więc sobie ogarnij poszczególne właściwości i wydedukuj z czego ten olej nie jest zrobiony

imo HC, w przeważającej części HC
a zbadanie ? tym powinni zająć się Ci co to sprzedają wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 22:33
Post #4247


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





To chyba po indeksie lepkości wnioskowane i interpretacji że im jest wyższy tym olej bardziej syntetyczny smile.gif Ja bym nie wymiękał i zainwestował flaszkę w udowodnienie, że masz rację wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 23:13
Post #4248









bez inwestowania wiem, że mam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafal87
post Sat, 05 Nov 2016 - 23:14
Post #4249


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





CYTAT(tomek evo @ Sat, 05 Nov 2016 - 21:31) *
A masz jeszcze dpf-a? Przy tej mocy nie sądzę biggrin.gif . W takim razie czemu używasz oleju low saps? Motul xclean 5w40 nie jest zły ale jak nie masz dpf-a to masz dużo większy wybór a i z olejów low saps jest kilka lepszych propozycji. Na zimę można zastanowić się nad jakimś dobrym 0w40. Jak chcesz Motula to Motul X-max 0w40 jest niezły. Inny dobry 0w40 to Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40. Żaden z nich nie spełnia jednak 504/507 jeśli o trzymanie się norm chodzi. Płukanka jak najbardziej zalecana jeśli dawno lub nigdy nie była robiona.



Nie mam DPF KATA EGR I calej ekologi. Nigdy nie robilem wlasnie plukanki a duzo jezdze dlatego sie nad tym zastanawialem. Jak nie ma ekologi to olej nie musi spelniac tych norm VW ? co bys polecal w takim razie z 5w40 lepszego niz motul a w rozsadnych pieniadzach? ten Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 bedzie lepszy niz motul x-max 0w40 pierwszy raz slysze o tej firmie. Zalezy mi zeby silnik utrzymac w jak najlepszej kondycji, jednak ma troche ciezej niz z seryjna moca. Obecnie wymieniam co 9-10tys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 05 Nov 2016 - 23:27
Post #4250


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Meguin to marka Liqui Moly. Oleje Meguin i Liqui Moly są produkowane w zakładach Meguin-a w Saarlouis. Ten Meguin to pełny syntetyk na bazie PAO. Czy jest lepszy od Motula X-maxa 0w40? Nie wiem bo x-max tez ma doskonałe parametry ale wiem, ze to bardzo dobry olej - w zasadzie topowy olej Liqui Moly/Meguin dostępny w normalnej sprzedaży. Na pewno jest wart każdej wydanej złotówki. Pytanie czy "zaryzykujesz" zalanie oleju bez normy? Chociaż z drugiej strony jeśli stosowałeś Motula X-clean c3 5w40 to on też nie ma normy 504/507.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafal87
post Sat, 05 Nov 2016 - 23:40
Post #4251


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





Stosowalem i stosuje nadal bo gdy pytalem w miejscu gdzie zmieniam olej czym sie roznia te oleje i ktory bedzie lepszy odpowiedz padala ze obydwa moge stosowac a lepszy bedzie 5w40. Moje niedopatrzenie tych norm. Tuner ktory modyfikowal auto rowniez mowil ze moge lac motula 5w30 i 5w40. Teraz pytanie czy moze to miec jakies konsekwencje dla silnika ? moze lepiej wrocic do 5w30 z norma 504/507?
Liqui Moly znam uwazam ze to bardzo dobry olej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 06 Nov 2016 - 00:16
Post #4252


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Zdaniem niektórych w przypadku VAG-a lepiej trzymać się norm ale moim zdaniem w takim przypadku jak Twój (mocno podkręcony silnik, wywalona ekologia) najwalniejszy jest dobry olej. Oleje z normą maja swoje ograniczenia "ekologiczne" i "ekonomiczne" dlatego większość naprawdę dobrych olejów będzie ubogich w normy producentów. Dobry olej powinien spokojnie poradzić sobie z 2.0 TDI nawet jak nie ma normy 504/507 (taka jest potrzebna jak masz CR). Ja do 1.9 CDTI bez dpf-a olewam normy i leje full sapsa bez normy. Teraz właśnie wleci ten Meguin. W 1.9 jtd/cdti normami nie ma się co za bardzo przejmować. Jeździłeś do tej pory na olejach "ekologicznych" bez normy i było jak rozumiem ok więc nie ma się co za bardzo przejmować jak przejdziesz na lepszy olej też bez normy biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 08:32
Post #4253









CYTAT(tomek evo @ Sat, 05 Nov 2016 - 23:27) *
Pytanie czy "zaryzykujesz" zalanie oleju bez normy?

może wybuchnąć ? biggrin.gif
weźcie chłopaki ochłońcie trochę

nie wiem co wy się sracie o te dopuszczenia producentów
całe szczęście, że nie zrobili jeszcze normy na tankowanie paliwa w określonych koncernach tongue.gif


To może jeszcze napisz, co da trzymanie zasady zalewania oleju z aprobatami w silniku który nie jest seryjny. smile.gif



olej musi spełniać w zasadzie tylko dwa "parametry"
jeden to lepkościowy.. i dobrze by był zbliżony do tego założonego przez producenta i "regulujemy" nim w zależności od sposobu użytkowania, stanu technicznego i warunków w jakich ma pracować silnik
drugi... to parametry jakościowe czyli patrzymy tu na API.. czyli im wyższe tym lepiej dla silnika
resztę można w zasadzie olać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 06 Nov 2016 - 09:42
Post #4254


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Sat, 05 Nov 2016 - 23:13) *
bez inwestowania wiem, że mam smile.gif

rolleyes.gif
To jeszcze napisz co o tym świadczy i mamy temat załatwiony, a nawet wnosimy wartość dodaną do wątku. Jak już tak dobrze idzie określanie bazy oleju to może wrócimy do tych ATFów sprzed kilku dni ?


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 09:55
Post #4255









Tomek, to co dla mnie świadczy o czymś .. dla Ciebie nie.
Patrzysz z punktu widzenia "chemika" a ja z poziomu marketingu i opłacalności inwestycji wink.gif

Dlaczego Statoil zlikwidował blendownie w Ostrowcu Świętokrzyskim, skoro na rok przed likwidacją chcieli budować (trzecią czy czwartą na tej lokalizacji) jedną z najnowocześniejszych linii w europie ?

Dlaczego Lotos wychodzi z gazu likwidując spółkę córkę Lotos Gaz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:11
Post #4256









O dziadowaniu firmy Lotos świadczą miedzy innymi instrukcje obsługi samochodów KIA.
W oryginalne drukowanym jest informacja o tym, że zalecane/rekomendowane są oleje Shell z wyszczególnieniem jaki ma być stosowany do jakiego układu .... a Lotos w ramach współpracy zrobił tylko wklejki, że rekomendacja jest na ich produkt/brend.
Wygląda to co najmniej żałośnie ale głównie po dziadowsku.

Chcesz zobaczyć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:21
Post #4257













Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:38
Post #4258


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Instrukcja obsługi często nie podaje konkretnej lepkości jedynie normę. tak jest np. w instrukcji skody octavii, gdzie jest mowa o normie 507 bez podawania dopuszczalnych lepkości. Oleje z normą 507 są zazwyczaj 5w30 ale mogą tez być 0w30 (np. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30) więc 0w40 jest można powiedzieć lepkością zbliżoną.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:39
Post #4259









Piszesz o KIA ?
Zrobię zbliżenie i zobaczysz, ze są zalecane bardzo konkretne oleje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 06 Nov 2016 - 10:41
Post #4260


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





a odbiegając od dyskusji - miał ktoś problemy po zalaniu millersa? ostatnio coraz więcej ludzi na to zaczyna narzekać. a to silnik głośniejszy, nierówno pracuje itd... po wymianie oleju na liqui jest spokój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 211 212 213 214 215 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 17:35