Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 210 211 212 213 214 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
kabanv70
post Fri, 04 Nov 2016 - 09:40
Post #4221


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Chopy, troche przegialem palke wink.gif

Panewkowy Saab 9-5 b235. Zmienilem termostaty: wody z 89 na 82st oraz oleju z 105 na 80st.
W lato sprawdza sie fajnie ale teraz w zime dla 5w50 w trasie jest chyba troche za zimno tzn przy ok +3st na zew przy predkosci 140km/h mam oba termostaty uchylone i temp cieczy takie jak termostatow. Mozeby przejsc na zime na 0W40?

Amsoil Signature Series? Penrite 10tenths Premium? Na ta chwile byl Amsoil + AR9100. Wydaje mi sie, ze stala temp oleju 5w50 na poziomie 79-81st jest zbyt niska zeby tak sobie poganiac w trasie.


PS. Macie cos pojecie o Dexronach do skrzyn Aisin? Tez mam zagwozdke, ale juz bardziej o jego typ a nie markę. Troche bedzie nie w temacie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 04 Nov 2016 - 09:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 04 Nov 2016 - 09:45
Post #4222









możesz dać 0/40

co do DEX'ów.. to jakie przewiduje producent ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Fri, 04 Nov 2016 - 11:14
Post #4223


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





CYTAT(Croom @ Sun, 23 Oct 2016 - 20:32) *
Ja go mam :-)

Ale uważam że z tych super 5W50jest jeszcze Amsoil i niedoceniany Neste !
MObil to już olej HC to już nie to co przed laty

croom masz tego motula 5w50? Bo na stronie nie widze a nie moge pw wyslac do Ciebie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Fri, 04 Nov 2016 - 11:21
Post #4224


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Producent auta wymaga płynu Dexron III, Texaco 7045e "mineral based oil".
Na mnie slowo "mineral" wywoluje ciary i jesli jest mozliwosc nalania czegos znacznie lepszego a przede wszystkim bardziej odpornego na temperatury to bardzo chetnie.
Moja skrzynie juz cos bolalo wczesniej, wymienilem plyn na Specol III Hipospec (semisynthetic). Ani sie nie polepszylo ani pogorszylo. Podejrzewam zamulony filtr, troche narozrabial ale wymienic go w AW50 nie jest takie proste.
Wg niektorych zrodel Dexrony IIIG czy H sa zamienne a nawet Dexron VI jest kompatybilny wstecznie a to juz w wiekszej czesci syntetyk. Czaję się na nowa fabrycznie skrzynie i badam teren. Olewam gwarancje bo nie bede jezdzil do np. Holandii na montaz/demontaz i dochodzenie.
To nie jest prosty temat, bo oprocz lepkosci wazny jest tez wspolczynnik tarcia, wiecie, plytki i te sprawy. Czesciowa wymiana plynu w skrzyni to nie jest jakis duzy klopot. Wraz z wymiana oleju w silniki moge wymienic a raczej domieszac 3l nowego plynu, bo tyle schodzi korkiem spustowym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 04 Nov 2016 - 11:44
Post #4225









ja bym lał to co zalecił producent
poprawianie jakości oleju w automacie najczęściej przynosi odwrotny efekt od zamierzonego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 04 Nov 2016 - 21:06
Post #4226


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Sun, 30 Oct 2016 - 16:33) *
dołożenie wiskozatora lepkości wpływa wydajnie też na indeks lepkości a nie tylko na sama lepkość kinematyczną ?

generalnie, im bliżej 180 tym teoretycznie powinna być większa zawartość PAO
bo tym mniejsze zmiany lepkości oleju ze zmianą temperatury


CYTAT(hexx @ Sun, 30 Oct 2016 - 17:03) *
i tak...
LOTOS Quazar Sport SAE 10W-50 - indeks lepkości nie mniej niż 160
Amsoil 5/50 - 184

jest różnica ?

Amsoil
0/20 - 167
0/30 - 171
0/40 - 181


Co do pierwszego zdania to wydawało mi się to oczywiste, ale potwierdzając to, tak wiskozatory wpływają na wskaźnik lepkości, pierwsze google z brzegu http://www.fuchs-oil.pl/fileadmin/fuchs/pd...marzec2015b.pdf
Lotos 10w50 jest akurat PAO/estrowy więc raczej fullsynt i cóż z VI wynika ? Pewnie to samo co dla Amsoila 5w20 o VI=152 wink.gif

A tak w temacie ATF to z racji posiadania jakiegoś AW w jednym z samochodów zalany jest bodajże tym --> http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/...nol-atf-t-iv-4l , trochę ponad stan max, podobno kiedyś poszarpywał, obecnie nie słyszałem narzekań i jak sie przejechałem działa jak należy.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 04 Nov 2016 - 23:35
Post #4227


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





kaban, mi pokazuje olej 60-70 stopni w tej pogodzie na 5w50. Chłodnicy nie ma, prędkość patrolowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafal87
post Sat, 05 Nov 2016 - 00:13
Post #4228


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





Mam 2.0 TDI zrobionego na 240KM obecnie jezdze na Motulu xclean 5w40 albo 5w30 (w zaleznosci co maja na stanie podczas wymiany)

Auto robi kilometry od czasu do czasu jezdzone ostrzej. Podczas jazdy w trasie zdarzaja sie wysokie predkosci.

Zbliza sie wymiana, profilaktycznie chcialem zastosowac plukanke liqui moly i zastanawiam sie czy nie zalac silnik Millersem 5w40

Co myslicie ? zmienic marke oleju czy dalej jezdzic na Motulu? lac 5w30 czy 5w40?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 07:31
Post #4229









jak działa to nie zmieniaj
zmiana z Motula na Millersa nic nowego nie wniesie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 07:50
Post #4230









CYTAT(tomeQ @ Fri, 04 Nov 2016 - 21:06) *
Pewnie to samo co dla Amsoila 5w20 o VI=152 wink.gif

chyba jednak nie
ten olej (jak i inne 5/20) jest do silników z systemem start/stop i HEMI
może się mylę ale on powinien mieć właśnie nie za wysoki indeks lepkości

z drugiej strony, chcesz porównywać ekonomiczny (ale nie ekonomiczny jakościowo) olej 5/20 do 10/50 SPORT ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 08:57
Post #4231


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Powinien, czy nie powinien to już zupełnie inna kwestia, rozmowa się rozpoczęła i toczyła odnośnie bazy na jakiej został skomponowany olej i określenia tego po VI, więc jak widać olej który ma VI=150 może być 100% syntetykiem, a olej o VI=160 może być HC (grupa III) i tyle smile.gif
Podobnie z przywołanym lotosem 10w50 i amsoilem 5w50, cóż z tego że może są między nimi róznice w VI (choć lotos nie podaje konkretnej wartości) jeśli oba są syntetyczne.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafal87
post Sat, 05 Nov 2016 - 10:45
Post #4232


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





CYTAT(hexx @ Sat, 05 Nov 2016 - 07:31) *
jak działa to nie zmieniaj
zmiana z Motula na Millersa nic nowego nie wniesie


Ok a co myslisz o plukance przed wymiana oleju jest sens czy nic to nie daje? 5w40 bedzie lepszym olejem w tym przypadku niz 5w30?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 15:33
Post #4233









CYTAT(tomeQ @ Sat, 05 Nov 2016 - 08:57) *
Podobnie z przywołanym lotosem 10w50 i amsoilem 5w50, cóż z tego że może są między nimi róznice w VI (choć lotos nie podaje konkretnej wartości) jeśli oba są syntetyczne.

masz pewność co to "syntetyczności" produktu Lotosu ? smile.gif

co do indeksu lepkości
czy można go chemicznie zmniejszyć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 15:37
Post #4234









CYTAT(Rafal87 @ Sat, 05 Nov 2016 - 10:45) *
Ok a co myslisz o plukance przed wymiana oleju jest sens czy nic to nie daje? 5w40 bedzie lepszym olejem w tym przypadku niz 5w30?

na pewno nie zaszkodzi
ale po produktach Motula raczej nie ma obligatoryjnej potrzeby

jak masz silnik poprawiony, to może daj 0/40 na zimę a przy następnej wymianie wrócisz do 5/40
taki złoty środek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafal87
post Sat, 05 Nov 2016 - 16:26
Post #4235


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





CYTAT(hexx @ Sat, 05 Nov 2016 - 15:37) *
na pewno nie zaszkodzi
ale po produktach Motula raczej nie ma obligatoryjnej potrzeby

jak masz silnik poprawiony, to może daj 0/40 na zimę a przy następnej wymianie wrócisz do 5/40
taki złoty środek



Silnik jest z koncowki 2006 roku BKD przejechane prawie 200tys i jak narazie jest wporzadku. Zrobie jak mowisz zaleje 0w40

Dzieki za porade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 17:14
Post #4236


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Sat, 05 Nov 2016 - 15:33) *
masz pewność co to "syntetyczności" produktu Lotosu ? smile.gif

co do indeksu lepkości
czy można go chemicznie zmniejszyć ?

Nie mam pewności jedynie daleko posunięte przypuszczenia smile.gif
Czy VI można zmniejszyć, pewnie tak, pytanie tylko po co, nie spotkałem się z taką koniecznością. Uprzedzając dalszy rozwój tematu to od razu warto napisać, że praktycznie wszystkie oleje bazowe PAO od lepkości 2 do 40 w 100'C mają VI < 150, więc bez wiskozatorów olej oparty w 100% na PAO nie może mieć VI >150.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 17:43
Post #4237









CYTAT(tomeQ @ Sat, 05 Nov 2016 - 17:14) *
Nie mam pewności jedynie daleko posunięte przypuszczenia smile.gif
Czy VI można zmniejszyć, pewnie tak, pytanie tylko po co, nie spotkałem się z taką koniecznością. Uprzedzając dalszy rozwój tematu to od razu warto napisać, że praktycznie wszystkie oleje bazowe PAO od lepkości 2 do 40 w 100'C mają VI < 150, więc bez wiskozatorów olej oparty w 100% na PAO nie może mieć VI >150.

nie wydaje mi się, by Lotos robił coś na PAO
ale jest to do sprawdzenia

Po co zaniżać indeks lepkości ?
Nam wydaje się to bezsensowne ale skoro 0/20 ma wyższy niż 5/20 a ten drugi jest obowiązkowy w określonych tzw. ekologicznych silnikach
to może tu coś na rzeczy jest ?

silnik 5.7 HEMI do poprawnego działania systemu MDS (tzw. wyłączania cylindrów) wymaga właśnie takiego oleju
a nie 0/20 czy 5/30 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 18:19
Post #4238


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Lotos swego czasu robił PAO, czy robi to dalej, pewnie tak więc niby czemu mieliby nie brać na własny użytek. Co do VI to różnice w jego wartościach pomiędzy 0w i 5w mogą wynikać z innej formuły bazy, lub po prostu większej ilości wiskozatorów w 0w, dlaczego to już pewnie temat na inną rozprawkę, jeżeli olej ma utrzymywać ten parametr przez długi czas to nie może mieć za dodatków, wtedy ta wartość jest tymczasowa i "sztucznie" wywołana ponieważ nijak się ma do założeń oceny indeksu lepkości jak to sobie autorzy wymyślili, czyli odnosić się do bazy i wskazywać jej właściwości. Sytuacja identyczna jak w paliwach i oktan/cetan boosterach, co z tego, że wartość tą można zwiększyć niewielkimi domieszkami środków chemicznych skoro w odniesieniu do paliwa skomponowanego w ten sposób aby otrzymać naturalnie wysoką liczbę cetanową/oktanową jest pod każdym kątem gorsze.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 05 Nov 2016 - 18:48
Post #4239









CYTAT(tomeQ @ Sat, 05 Nov 2016 - 18:19) *
Lotos swego czasu robił PAO, czy robi to dalej, pewnie tak więc niby czemu mieliby nie brać na własny użytek.

zapotrzebowanie na taki produkt ?
Lotos nie należy do "topowych producentów" i raczej nie ma wyrobionej marki wśród docelowej grupy odbiorców takich produktów

Kiedyś Orlen miał kilka całkiem sensowych smarowideł (np. 5W-50) ale.. zrezygnował z nich.
Dlaczego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 05 Nov 2016 - 19:44
Post #4240


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





I na podstawie tego że Lotos "nie należy do topowych producentów" przeszliśmy przez brak grupy docelowej i brak zapotrzebowania aż do stwierdzenia, że dany olej nie jest syntetyczny wacko.gif laugh.gif Jak dla mnie eot, rozmowa była pierwotnie o bazach olejów, później o indeksie lepkości, fakty w postach powyżej, nie brnę dalej w handlowo-marketingowe potyczki, oddaję wątek z powrotem laugh.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 210 211 212 213 214 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 15:13