![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4221
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Chopy, troche przegialem palke
![]() Panewkowy Saab 9-5 b235. Zmienilem termostaty: wody z 89 na 82st oraz oleju z 105 na 80st. W lato sprawdza sie fajnie ale teraz w zime dla 5w50 w trasie jest chyba troche za zimno tzn przy ok +3st na zew przy predkosci 140km/h mam oba termostaty uchylone i temp cieczy takie jak termostatow. Mozeby przejsc na zime na 0W40? Amsoil Signature Series? Penrite 10tenths Premium? Na ta chwile byl Amsoil + AR9100. Wydaje mi sie, ze stala temp oleju 5w50 na poziomie 79-81st jest zbyt niska zeby tak sobie poganiac w trasie. PS. Macie cos pojecie o Dexronach do skrzyn Aisin? Tez mam zagwozdke, ale juz bardziej o jego typ a nie markę. Troche bedzie nie w temacie... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4222
|
![]() |
możesz dać 0/40
co do DEX'ów.. to jakie przewiduje producent ? |
|
|
![]()
Post
#4223
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4224
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Producent auta wymaga płynu Dexron III, Texaco 7045e "mineral based oil".
Na mnie slowo "mineral" wywoluje ciary i jesli jest mozliwosc nalania czegos znacznie lepszego a przede wszystkim bardziej odpornego na temperatury to bardzo chetnie. Moja skrzynie juz cos bolalo wczesniej, wymienilem plyn na Specol III Hipospec (semisynthetic). Ani sie nie polepszylo ani pogorszylo. Podejrzewam zamulony filtr, troche narozrabial ale wymienic go w AW50 nie jest takie proste. Wg niektorych zrodel Dexrony IIIG czy H sa zamienne a nawet Dexron VI jest kompatybilny wstecznie a to juz w wiekszej czesci syntetyk. Czaję się na nowa fabrycznie skrzynie i badam teren. Olewam gwarancje bo nie bede jezdzil do np. Holandii na montaz/demontaz i dochodzenie. To nie jest prosty temat, bo oprocz lepkosci wazny jest tez wspolczynnik tarcia, wiecie, plytki i te sprawy. Czesciowa wymiana plynu w skrzyni to nie jest jakis duzy klopot. Wraz z wymiana oleju w silniki moge wymienic a raczej domieszac 3l nowego plynu, bo tyle schodzi korkiem spustowym. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4225
|
![]() |
ja bym lał to co zalecił producent
poprawianie jakości oleju w automacie najczęściej przynosi odwrotny efekt od zamierzonego |
|
|
![]()
Post
#4226
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
dołożenie wiskozatora lepkości wpływa wydajnie też na indeks lepkości a nie tylko na sama lepkość kinematyczną ? generalnie, im bliżej 180 tym teoretycznie powinna być większa zawartość PAO bo tym mniejsze zmiany lepkości oleju ze zmianą temperatury i tak... LOTOS Quazar Sport SAE 10W-50 - indeks lepkości nie mniej niż 160 Amsoil 5/50 - 184 jest różnica ? Amsoil 0/20 - 167 0/30 - 171 0/40 - 181 Co do pierwszego zdania to wydawało mi się to oczywiste, ale potwierdzając to, tak wiskozatory wpływają na wskaźnik lepkości, pierwsze google z brzegu http://www.fuchs-oil.pl/fileadmin/fuchs/pd...marzec2015b.pdf Lotos 10w50 jest akurat PAO/estrowy więc raczej fullsynt i cóż z VI wynika ? Pewnie to samo co dla Amsoila 5w20 o VI=152 ![]() A tak w temacie ATF to z racji posiadania jakiegoś AW w jednym z samochodów zalany jest bodajże tym --> http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/...nol-atf-t-iv-4l , trochę ponad stan max, podobno kiedyś poszarpywał, obecnie nie słyszałem narzekań i jak sie przejechałem działa jak należy. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4227
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
kaban, mi pokazuje olej 60-70 stopni w tej pogodzie na 5w50. Chłodnicy nie ma, prędkość patrolowa.
|
|
|
![]()
Post
#4228
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
Mam 2.0 TDI zrobionego na 240KM obecnie jezdze na Motulu xclean 5w40 albo 5w30 (w zaleznosci co maja na stanie podczas wymiany)
Auto robi kilometry od czasu do czasu jezdzone ostrzej. Podczas jazdy w trasie zdarzaja sie wysokie predkosci. Zbliza sie wymiana, profilaktycznie chcialem zastosowac plukanke liqui moly i zastanawiam sie czy nie zalac silnik Millersem 5w40 Co myslicie ? zmienic marke oleju czy dalej jezdzic na Motulu? lac 5w30 czy 5w40? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4229
|
![]() |
jak działa to nie zmieniaj
zmiana z Motula na Millersa nic nowego nie wniesie |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4230
|
![]() |
Pewnie to samo co dla Amsoila 5w20 o VI=152 ![]() chyba jednak nie ten olej (jak i inne 5/20) jest do silników z systemem start/stop i HEMI może się mylę ale on powinien mieć właśnie nie za wysoki indeks lepkości z drugiej strony, chcesz porównywać ekonomiczny (ale nie ekonomiczny jakościowo) olej 5/20 do 10/50 SPORT ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#4231
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Powinien, czy nie powinien to już zupełnie inna kwestia, rozmowa się rozpoczęła i toczyła odnośnie bazy na jakiej został skomponowany olej i określenia tego po VI, więc jak widać olej który ma VI=150 może być 100% syntetykiem, a olej o VI=160 może być HC (grupa III) i tyle
![]() Podobnie z przywołanym lotosem 10w50 i amsoilem 5w50, cóż z tego że może są między nimi róznice w VI (choć lotos nie podaje konkretnej wartości) jeśli oba są syntetyczne. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4232
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4233
|
![]() |
Podobnie z przywołanym lotosem 10w50 i amsoilem 5w50, cóż z tego że może są między nimi róznice w VI (choć lotos nie podaje konkretnej wartości) jeśli oba są syntetyczne. masz pewność co to "syntetyczności" produktu Lotosu ? ![]() co do indeksu lepkości czy można go chemicznie zmniejszyć ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4234
|
![]() |
Ok a co myslisz o plukance przed wymiana oleju jest sens czy nic to nie daje? 5w40 bedzie lepszym olejem w tym przypadku niz 5w30? na pewno nie zaszkodzi ale po produktach Motula raczej nie ma obligatoryjnej potrzeby jak masz silnik poprawiony, to może daj 0/40 na zimę a przy następnej wymianie wrócisz do 5/40 taki złoty środek |
|
|
![]()
Post
#4235
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
na pewno nie zaszkodzi ale po produktach Motula raczej nie ma obligatoryjnej potrzeby jak masz silnik poprawiony, to może daj 0/40 na zimę a przy następnej wymianie wrócisz do 5/40 taki złoty środek Silnik jest z koncowki 2006 roku BKD przejechane prawie 200tys i jak narazie jest wporzadku. Zrobie jak mowisz zaleje 0w40 Dzieki za porade |
|
|
![]()
Post
#4236
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
masz pewność co to "syntetyczności" produktu Lotosu ? ![]() co do indeksu lepkości czy można go chemicznie zmniejszyć ? Nie mam pewności jedynie daleko posunięte przypuszczenia ![]() Czy VI można zmniejszyć, pewnie tak, pytanie tylko po co, nie spotkałem się z taką koniecznością. Uprzedzając dalszy rozwój tematu to od razu warto napisać, że praktycznie wszystkie oleje bazowe PAO od lepkości 2 do 40 w 100'C mają VI < 150, więc bez wiskozatorów olej oparty w 100% na PAO nie może mieć VI >150. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4237
|
![]() |
Nie mam pewności jedynie daleko posunięte przypuszczenia ![]() Czy VI można zmniejszyć, pewnie tak, pytanie tylko po co, nie spotkałem się z taką koniecznością. Uprzedzając dalszy rozwój tematu to od razu warto napisać, że praktycznie wszystkie oleje bazowe PAO od lepkości 2 do 40 w 100'C mają VI < 150, więc bez wiskozatorów olej oparty w 100% na PAO nie może mieć VI >150. nie wydaje mi się, by Lotos robił coś na PAO ale jest to do sprawdzenia Po co zaniżać indeks lepkości ? Nam wydaje się to bezsensowne ale skoro 0/20 ma wyższy niż 5/20 a ten drugi jest obowiązkowy w określonych tzw. ekologicznych silnikach to może tu coś na rzeczy jest ? silnik 5.7 HEMI do poprawnego działania systemu MDS (tzw. wyłączania cylindrów) wymaga właśnie takiego oleju a nie 0/20 czy 5/30 ![]() |
|
|
![]()
Post
#4238
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Lotos swego czasu robił PAO, czy robi to dalej, pewnie tak więc niby czemu mieliby nie brać na własny użytek. Co do VI to różnice w jego wartościach pomiędzy 0w i 5w mogą wynikać z innej formuły bazy, lub po prostu większej ilości wiskozatorów w 0w, dlaczego to już pewnie temat na inną rozprawkę, jeżeli olej ma utrzymywać ten parametr przez długi czas to nie może mieć za dodatków, wtedy ta wartość jest tymczasowa i "sztucznie" wywołana ponieważ nijak się ma do założeń oceny indeksu lepkości jak to sobie autorzy wymyślili, czyli odnosić się do bazy i wskazywać jej właściwości. Sytuacja identyczna jak w paliwach i oktan/cetan boosterach, co z tego, że wartość tą można zwiększyć niewielkimi domieszkami środków chemicznych skoro w odniesieniu do paliwa skomponowanego w ten sposób aby otrzymać naturalnie wysoką liczbę cetanową/oktanową jest pod każdym kątem gorsze.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4239
|
![]() |
Lotos swego czasu robił PAO, czy robi to dalej, pewnie tak więc niby czemu mieliby nie brać na własny użytek. zapotrzebowanie na taki produkt ? Lotos nie należy do "topowych producentów" i raczej nie ma wyrobionej marki wśród docelowej grupy odbiorców takich produktów Kiedyś Orlen miał kilka całkiem sensowych smarowideł (np. 5W-50) ale.. zrezygnował z nich. Dlaczego ? |
|
|
![]()
Post
#4240
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
I na podstawie tego że Lotos "nie należy do topowych producentów" przeszliśmy przez brak grupy docelowej i brak zapotrzebowania aż do stwierdzenia, że dany olej nie jest syntetyczny
![]() ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 15:13 |