![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4201
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Wracając do różnic w praktyce między PAO a HC, to bardzo "widać różnicę w skrzyniach automatycznych. Tu oleje na HC znacznie szybciej tracą właściwości a skrzynia zaczyna źle pracować. nie ma olejów PAO w skrzyniach A/T to taka róznica są mieszaniny różnych dodatjków baz itp. To nie baza PAO ale jakość i różne dodatki oraz uszlachetniacze -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4202
|
![]() |
nie ma pao ?
to co ma np. Amsoil w swoim oleju, skoro opisane jest : http://www.amsoil.com/shop/by-product/tran.../?code=ATLQT-EA |
|
|
![]()
Post
#4203
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A gdzie pisze PAO ?
Oczywiście może być jakaś domieszka PAO jak najbardziej ale przy jakiej zawartości mamy mówić że to olej na PAO ? Oczywiście w tym oleju napewno jest baza PAO wjakiejś tam czesci na pewno nie mniej niż 50% a nie wykluczone że i prawie 100% to już tajemnica producenta. Tu masz olej na PAO ![]() http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/...an-zh-4300-b-1l Fabryczny olej do ciężarówek MAN oraz wielu Niemieckich produkcjach. Widzisz wskaźnik lepkości, widzisz temp. płynięcia ale i tak nie ma tam 100% PAO bo same dodatki uszlachetniające nie dało by się rozpuścić jak należy. Oczywiście można taki olej zrobić aby zmiany lepkościowe w zależnosci od temp. były wręcz marginalne ale to juz pytanie do producentów jak Aisin Warner, ZF itp. którzy wcale nie oczekują baz PAO aby robić większosć olejów. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4204
|
![]() |
w 100% PAO/GTL to chyba nie ma nigdzie
![]() i jak już to nie "pisze" a "jest napisane" ![]() mniej oczy bolą |
|
|
![]()
Post
#4205
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
No dobra, to na przykładzie tego Amsoila i Fuchsa zabawmy się w "typowanie" ile bazy syntetycznej posiada dany olej, +/- kilkanaście % ? Rozwikłanie tej zagadki z pewnym przybliżeniem nie powinno zająć więcej niż kilka minut dla kogoś obeznanego z tematyką olejową
![]() Ps. widzę, że ktoś jednak znalazł jakiś olej spełniający wymagane kryteria ![]() Ps.2 Croom - nie mieszajmy w jakość olejów czegoś co pochodzi z działań przestępczych, czyli jest produktem niewiadomego pochodzenia i nic wspólnego z oryginałem nie ma oprócz przypominającego kształtem i naklejką opakowania, więc twierdzenie, że w Europie to generalnie jest olejowy 3-ci świat jest ![]() ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4206
|
![]() |
Ps. widzę, że ktoś jednak znalazł jakiś olej spełniający wymagane kryteria ![]() no baaa... ![]() co więcej niedługo zaleję go do auta z przebiegiem około 3k km i przetestuję na 20k Nie będę się wgłębiał co zalewa np. Ferrari, Lambo, Bugatti do swoich sprzętów ale nie podejrzewam czegoś made in US ![]() głównie rekomendują Castrola 10/60 Supercar mało spotykanego u nas ![]() |
|
|
![]()
Post
#4207
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ps.2 Croom - nie mieszajmy w jakość olejów czegoś co pochodzi z działań przestępczych, ) Co masz na myśli. Nie ma się co podniecać hamerykanskim Castrolem który na pewno nie jest lepszy od dobrych Penzzoilów czy Mobilów :-) Choć sam syntec z tej firmy jest w mojej ocenie dużo lepszym produketm niż to co się leje u nas w Polsce czy jakiś innych bneldowni bowiem warto zaznaczyć że sam Castrol oprócz wyśmienitego marketingu ( osobiscie tego nie mogę potwierdzić bo kontakt oceniam na mierny z minusem) ale rynkowo widzę że ludzie wiedzą co robią to nie ma żadnego swojego zakładu produkcyjnego. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4208
|
![]() |
więc twierdzenie, że w Europie to generalnie jest olejowy 3-ci świat jest ![]() bo w pewnym sensie jest ale nie w wyniku braku technologii do robienia czegoś dobrego ale głównie (choć nie tylko) z przyczyn ekologii która narzuca określone ubogie składy dla najbardziej popularnych i chodliwych produktów a te robią statystyki "co się sprzedaje" kolejna rzecz to zapotrzebowanie do motosportu w Europie jest małe |
|
|
![]()
Post
#4209
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
hexx: wiesz ile oleju w Polsce pochodzi z nielegalnych źródeł, rozlewanych gdzieś w szopach, warsztatach....
Ile oleju wprowadza się nielegalnie poz podatków... W USA każdy płaci podatek i mało kto podrabia tak olej..jak u nas. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4210
|
![]() |
nie mam pojęcia ile
masz jakieś dane ? |
|
|
![]()
Post
#4211
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
O tym lepiej nie mówić bo od tego są inne służby a moje zdanie tutaj nic nie zmieni.
Co jakiś czas wypływają jakieś "rodzynki". Mało ludzi pyta o pochodzenie oleju, a jeszcze mniej zwraca uwagę czy ktoś wystawia FV VAT albo paragon fiskalny z naszym podatkiem VAT. Czarna strefa nie płacąca podatków, cła etc...uderza mocno w oficjalne i zgodnie z prawem Polskim prowadzone sklepy, importerów, dystrybutorów. Tak się zastanawiam czy nie lepiej by było ustalić jeden unijny podatek liniowy np. 10% a ten kto nie płaci idzie do paki no ale lepiej zejdzmy z polityki... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4212
|
![]() |
no ale pytam tylko o skale procederu a nie o sprawców
skoro twierdzisz, że jest.. a znając życie, to jest.. to podaj jakieś szacunkowe ilości lub choć miejsce gdzie można o tym poczytać |
|
|
![]()
Post
#4213
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Wszystkie inne Elfy Shelle BP, Mobile Castrole nie dość że robione są w wielu manufakturach które sukcesywnie zajmują celnicy czy Policja to pochodzi z różnych źródeł i blendowni co żadko kiedy jest powtarzalne i oferuje dobrą jakość Ps.2 Croom - nie mieszajmy w jakość olejów czegoś co pochodzi z działań przestępczych, czyli jest produktem niewiadomego pochodzenia i nic wspólnego z oryginałem nie ma oprócz przypominającego kształtem i naklejką opakowania, więc twierdzenie, że w Europie to generalnie jest olejowy 3-ci świat jest ![]() Co masz na myśli. hexx: wiesz ile oleju w Polsce pochodzi z nielegalnych źródeł, rozlewanych gdzieś w szopach, warsztatach.... Ile oleju wprowadza się nielegalnie poz podatków... W USA każdy płaci podatek i mało kto podrabia tak olej..jak u nas. ![]() W złotym okresie bałaganu to podejrzewam, że tak jak w paliwach szara strefa była na poziomie co najmniej kilkunastu procent całego rynku, czy się coś zmieni będzie można zobaczyć po danych za 2016, jeśli oficjalne zużycie środków smarowych znacząco wzrośnie to będzie czarno na białym ile poszło lewego oleju na rynek w ostatnich latach. Wracając do olejowego challangeu, to kto "typuje" skład, niestety nic do wygrania ewentualni rispekt wśród czytających forum ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4214
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4215
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jak dla mnie to może wyjść w badaniach, że jest oparta na brighstocku tylko można to dużo łatwiej określić z pewnym przybliżeniem z poziomu fotela przed kompem
![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4216
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4217
|
![]() |
Tomek, chyba najprościej określić po indeksie lepkości
im jest on wyższy, tym olej zawiera więcej bazy PAO/GTL |
|
|
![]()
Post
#4218
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
TYPICAL TECHNICAL PROPERTIES
AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil Klasa Lepkości 0W-20_______5W-20_____0W-30________5W-30_____10W-30_______0W-40______5W-50 VI (ASTMD2270) 167__________152________171_________163________156__________181________184 Dla najprostszego Lotosa 5w40 po 15zł/litr VI jest >160 ![]() Wskaźnik lepkości to wartość którą można sztucznie modelować poprzez wiskozatory więc nie znając ich stężenia niewiele ta surowa wartość nam daje. Możliwość utrzymania lepkości pomiędzy 40 i 100'C jak widać zależy też od samej klasy i determinowanie po tym parametrze bazy jak dla mnie jest niemożliwe, szczególnie jeśli zamierzamy rozróżnić oleje HC i typowo syntetyczne. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4219
|
![]() |
dołożenie wiskozatora lepkości wpływa wydajnie też na indeks lepkości a nie tylko na sama lepkość kinematyczną ?
generalnie, im bliżej 180 tym teoretycznie powinna być większa zawartość PAO bo tym mniejsze zmiany lepkości oleju ze zmianą temperatury |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4220
|
![]() |
i tak...
LOTOS Quazar Sport SAE 10W-50 - indeks lepkości nie mniej niż 160 Amsoil 5/50 - 184 jest różnica ? Amsoil 0/20 - 167 0/30 - 171 0/40 - 181 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:02 |