Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
mammoth
post Thu, 04 Dec 2008 - 15:15
Post #421


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





dla TDI VP w przypadku polsyntetyka 10W40 a w przypadku syntetyka 5W40...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 Dec 2008 - 15:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 Dec 2008 - 15:25
Post #422









nie spotkałem się z informacją, by do nowego silnika VP producent zalecał półsyntetyk 10/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Fri, 05 Dec 2008 - 09:44
Post #423


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





98rok to nie nowe auto...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 05 Dec 2008 - 21:04
Post #424









w 98 było nowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maniek22
post Mon, 08 Dec 2008 - 21:34
Post #425


Rookie
Dołączył: Thu, 20 January 2005





Panowie, macie może jakieś uciski na głowe? PW od tego służy a nie nabijacie posty bez sensu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Tue, 09 Dec 2008 - 16:17
Post #426


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Ja mam auto po lekkich modach(1.9TDI AGR(VP) leje tylko Synergi 10W40(motul) nigdy nic innego nie wlewałem, wymiana co 8-9tys km auto ma nalatane ponad 200k km i jest wszystko OK...jakąś manie niektórzy mają z tymi olejami..musi być syntetyk...kto tak powiedział? nie wiedziałem co było i leje półsyntetyk i jest git a turbo ma sie wysmienicie


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sun, 21 Dec 2008 - 18:31
Post #427


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Mam dylemat, obecnie mój AFN jeździ na oleju 10w40 Castrol magnatec i zastawiam się czy zostać przy 10w40 czy może lepszym olejem będzie 5w50 np Valvoline?


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 21 Dec 2008 - 18:33
Post #428









ja nic się nie dziele.... a auto nie ma żadnych modów to zostań na 10/40
... byle nie Castrol.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sun, 21 Dec 2008 - 20:08
Post #429


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Auto ma 140 ps i 300 nm


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 21 Dec 2008 - 20:39
Post #430









no to przy następnej wymianie możesz eksperymentalnie zalać 5/50 i sam ocenisz jak silnik pracuje.
na pewno żadna krzywda mu się nie stanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Sun, 21 Dec 2008 - 22:19
Post #431


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





CYTAT(bezduszny @ Sun, 21 Dec 2008 - 18:33) *
... byle nie Castrol.


czemu tak myslisz?

u mnie w asz po wlaniu motula 505.01 5w40 oliwa bardziej sie grzała po wciskaniu gazu, na castrolu edge 5w40 505.01 grzanie jest mniejsze, nie sa to jakies oczałamiajace wyniki ale około 5-10C


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 21 Dec 2008 - 22:42
Post #432









Bo ile razy kupowaliśmy Castrola... tyle razy nie trzymał deklarowanych parametrów.
Na zgłoszenia reklamacyjne Castrol wymyślał milion bredni by ich nie uznać...

PS
Motula też nigdy nie polecam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 21 Dec 2008 - 23:11
Post #433


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





ile olei tyle opini wink.gif


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 21 Dec 2008 - 23:16
Post #434









Olej dobierasz do silnika i jego stanu technicznego... + warunków w jakich ma pracować.
Nie ma tak, że jakaś marka jest całkowicie "dobra" a jakaś całkowicie "zła".

Podaj silnik, jego stan techniczny i warunki w jakich będzie pracował a coś się dobierze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sun, 21 Dec 2008 - 23:30
Post #435


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sun, 21 Dec 2008 - 23:16) *
Olej dobierasz do silnika i jego stanu technicznego... + warunków w jakich ma pracować.
Nie ma tak, że jakaś marka jest całkowicie "dobra" a jakaś całkowicie "zła".

Podaj silnik, jego stan techniczny i warunki w jakich będzie pracował a coś się dobierze.


To jeszcze ja ponowie pytanie 10w40 czy 5w50?

Przebieg niby 200 tyś moc 140 i 300 nm używany w weekendy czyli średnio co 7-14 dni. 90% miasto reszta trasa. Obecnie zalany jest Castrol 10w40 po przejechaniu 8 tyś ubyło go może z 300-500ml.( 2-3mm) na miarce. Preferuje dynamiczny styl jazdy . Zależy mi na jak najlepszym oleju.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 21 Dec 2008 - 23:37
Post #436









no to daj mu 5/50 Mobil1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Mon, 22 Dec 2008 - 14:27
Post #437


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





CYTAT(bezduszny @ Sun, 21 Dec 2008 - 22:42) *
Bo ile razy kupowaliśmy Castrola... tyle razy nie trzymał deklarowanych parametrów.
Na zgłoszenia reklamacyjne Castrol wymyślał milion bredni by ich nie uznać...

PS
Motula też nigdy nie polecam wink.gif


a jak sie sprawdza "te" parametry?


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 22 Dec 2008 - 14:40
Post #438









u nas ?...... najczęściej wychodzi to "w praniu" i wynikach badań próbek wysyłanych do badania.

Skoro olej zalany do wirówki zaczyna się pienić i łapie wysoka temperaturę to oznacza, że coś jest nie tak.
Wysyłamy próbkę do analizy... i wychodzi, że np. lepkość zamiast 68 jest 58.
Zgłaszasz do producenta... a on szuka milion wymówek by nie uznać reklamacji.

Tak działa Castrol.


Mieliśmy też poważna awarię na syntetycznym oleju Statoil Mereta 460. Wyciekło prawie 500 z 2000 litrów oleju.
Po zgłoszeniu problemu tego samego dnia przyjechało ich laboratorium... badania pokazały, że w resztkach oleju jest bardzo duża zawartość opiłków metalu.
Wina nie była zatem po stronie oleju (czy złego jego doboru) a firmy która źle naprawiła przekładnie.

W Castrolu nikt się nie pofatygował nawet by zbadać olej.
Sami musieliśmy to robić na własny koszt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebcio1115
post Tue, 30 Dec 2008 - 21:40
Post #439


Rookie
Dołączył: Tue, 30 December 2008





Witam wink.gif mam pytanie czytałem już sporo ale wole spytac wink.gif szczerze to nie wiedziałem że tyle jest tych olejów ;p Mianowicie

w moim vw golfie 4 99rok,silnik 1,9sdi przy przebiegu 140 tyś. był jeszcze olej 10w40 potem zostal wlany mobil 1 15w40 i (wymieniany co 15 tys) teraz mam 180tyś i można zalac półsyntetyk ? czy w ogóle coś to zmieni ? jest sens ?

pozdrawiam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 30 Dec 2008 - 21:47
Post #440









możesz "zaeksperymentować"... ale nie oczekuj jakiegoś przełomu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 23:13