Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 208 209 210 211 212 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 20:58
Post #4181









Widzisz, to jak zapytać... która opona letnia jest lepsza : Potenza RE070 czy Linglong GREENMAX ?

A potem dać je małomiasteczkowemu taksówkarzowi z pastuchu B5 do przetestowania.
Nie widzi różnicy ? To po co przepłacać, skoro facet co jedzie codziennie wydał werdykt.
Zgadasz się czy nie ?

CYTAT(tomeQ @ Tue, 25 Oct 2016 - 20:48) *
Co do sprzedaży to jak widać rynek EU trzyma się swoich marek i co by nie mówić to stąd pochodzi większość nowoczesnych i obciążonych silników.

Nie zgodzę się do końca. Może i nowoczesno-ekologoczne (nowoczesność wynika w nich z ekologii) i są ale w sporcie jednak nie umywają się do konstrukcji amerykańskich tunerów.
Jak wygląda żywotność silników z USA i tych europejskich ?

Sporo marek europejskich w ogóle nie występuje w USA więc ciężko porównywać możliwości koncernów. Do tego dodaj cła i inne opłaty zaporowe.
Jeżeli już mówisz o nowoczesnych silnikach dających fun... to życzę radości z fordowskiego, europejskiego i bardziej zaawansowanego niż V8 co mam ja w Mustangu.... obciążonego 1.0 z 3 cylindrami i doładowaniem wink.gif
Motoryzacja europejska w pewnym sensie umiera.. a zabija ją ekologia.

Patrząc nawet na dzisiejsze auta WRC z silnikami jakie maja kosiarki do trawy... a dawne B grupowe...
widzisz różnicę ? Na pewno dzisiejsze są bardziej zaawansowane.. ale czy taka motoryzację kochasz ?

... ja wolę to co jest w USA.
Nie są tak mega-zaawansowane 3-cylindrowe, ekologiczne, doładowane turbinami, mało palące, psujące się i samoutylizujące się ... ale maja brzmienie i dają radość z jazdy.

Choć nasza gosposia sobie taki silnik chwali i jest zadowolona smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Oct 2016 - 20:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomeQ
post Tue, 25 Oct 2016 - 21:09
Post #4182


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jeśli nie wykorzysta potencjału danego składnika to dla mnie jest to "oversized" i bilans całości wychodzi na "-" stąd też post o wstrzemięźliwości i nie jaraniu się bazą jako panaceum na wszystkie bolączki silnika. Przykłady co jakiś czas rzucają się w oczy, jak widzę że do samochodu którego silnik pamięta lata 80te optymalnie byłoby zalać PAO to ja się zastanawiam jak on przejeździł te 30lat i pewnie z 300-400tyś na mineralu/semisynt biggrin.gif

Samo to, że w EU są obecnie takie trendy, czyli downsizing, zwiększanie efektywności, zmniejszanie emisji itp. itd prowadzi do znacznie większego obciążenia wszystkich elementów silnikowych więc również i oleju, twierdzenie na tej podstawie, że motoryzacyjne jest to zaścianek i niedorozwój w stosunku do innych rynków jest jak dla mnie niedorzeczne wink.gif

Rajdowo w przyszłym roku wpadnij na RajdPolski, będzie ciekawiej niż ostatnio wink.gif Nie ma co się jarać pojemnością silników bo w odniesieniu do 1,5T z F1 sprzed 30lat to B grupa była nędzną popierdułką, można tak długo wymieniać poglądy ale ja proponuję powrót do konkretów o olejach i trochę więcej faktów, wykresów, analiz, danych etc wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 21:31
Post #4183









CYTAT(tomeQ @ Tue, 25 Oct 2016 - 21:09) *
Jeśli nie wykorzysta potencjału danego składnika to dla mnie jest to "oversized" i bilans całości wychodzi na "-" stąd też post o wstrzemięźliwości i nie jaraniu się bazą jako panaceum na wszystkie bolączki silnika. Przykłady co jakiś czas rzucają się w oczy, jak widzę że do samochodu którego silnik pamięta lata 80te optymalnie byłoby zalać PAO to ja się zastanawiam jak on przejeździł te 30lat i pewnie z 300-400tyś na mineralu/semisynt biggrin.gif

Samo to, że w EU są obecnie takie trendy, czyli downsizing, zwiększanie efektywności, zmniejszanie emisji itp. itd prowadzi do znacznie większego obciążenia wszystkich elementów silnikowych więc również i oleju, twierdzenie na tej podstawie, że motoryzacyjne jest to zaścianek i niedorozwój w stosunku do innych rynków jest jak dla mnie niedorzeczne wink.gif

Rajdowo w przyszłym roku wpadnij na RajdPolski, będzie ciekawiej niż ostatnio wink.gif Nie ma co się jarać pojemnością silników bo w odniesieniu do 1,5T z F1 sprzed 30lat to B grupa była nędzną popierdułką, można tak długo wymieniać poglądy ale ja proponuję powrót do konkretów o olejach i trochę więcej faktów, wykresów, analiz, danych etc wink.gif

To forum ma w nazwie racing ... więc z założenia są ludzie, którzy użytkują swoje auta inaczej niż taksówkarze.
Konstrukcje tych silników to nie są jednostki budowane od podstaw a wysilanie w bardziej lub mniej przemyślany sposób jednostek seryjnych.
W takich wypadkach zastosowanie oleju bardziej odpornego na wysoką temperaturę i obciążenie jest jak najbardziej uzasadnione. Zgadza się ?

Co do drugiego akapitu...
Obciążenie w nowych silnika jest i owszem większe.. ale też optymalizowane są pod kątem określonego sposobu użytkowania, czyli bardzo delikatnego. Daj im w dupę na autostradzie... i padną.
Oleje są dobierane głównie pod względem ekologii, bo całość układu ma spełniać jakieś określone wymagania emisji.
Jeżeli przeciążysz taki silnik, wyjdziesz po za założone ramy sposobu eksploatacji... padnie.

W amerykańskich konstrukcjach tego nie widzę .. ale za to widzę spory zapas możliwości jakie są w silnikach.
Tu jest ta przewaga... dlatego jak chcesz z V8 osiągnąć 1000KM+ to nie sięgasz po nowoczesną jednostkę europejską BMW czy Merca... tylko po klasyczną amerykańską (popraw jeśli się mylę).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 21:49
Post #4184









... nowoczesna technologia




Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 25 Oct 2016 - 22:18
Post #4185


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Właśnie z takim założeniem się nie zgadzam, bo nie widziałem żeby tutaj ktokolwiek pokusił się o jakąś głębsza analizę porównując olej na bazie HC, pao, ester i po 200, czy 500km upalania pokazał, że tu lepkość spadła o tyle, tbn o tyle, Al jest tyle, a Fe tyle. Takie założenia, że jak coś upalam to trzeba stosować tophighend olej za kilkaset zł do mnie nie trafia bo nie jest to niczym poparte, no chyba jedynie ceną. Porównując do jakiegokolwiek innego aspektu choćby w samochodzie to można pytać, czemu nie polecać każdemu do zamontowania bigbrakekitu od alcona i jakichś mega miękkich klocków skoro lubi jeździć szybciej niż zwykły "taksówkarz", dla mnie to ślepa uliczka i nie brnę w to dalej.

Założenie drugie też jak dla mnie błędne, mam bieżącą styczność z użytkownikami floty opartej na tsi, lecą sprężarki jak już, nie silniki, a samochody latają po autostradach pod obciążeniem często większość swojego przebiegu. Logiczne jest, że żywotność silnika obciążonego jak obecnie będzie mniejsza ale nie generujmy jakichś legend, że jak pociśnie się go na autostradzie to będzie big bang i dziura w bloku.

W amerykańskich konstrukcjach to jeszcze teraz widać taką technologię, że mają rozrządy OHV, a jak potrzebowali zrobić mocny, konkurencyjny silnik do pojazdu użytkowego to musieli pukać do Europy albo Jpn bo sami nie ogarniali 4cyl. głowic. Budując 1000hp silnik na bazie amerykańskiej V8 mamy plus w postaci pojemności, którą można sobie budować z części, 6, 7, 8 litrów, no problem jest aftermarket w ilościach i konfiguracjach dowolnych, szczególnie że typoszeregów silników jest dosłownie kilka, a nie ma tego w odniesieniu do europejskich marek bo jest ich za dużo i rynek zbytu takich części byłby za mały. Jednak jak już pisałem 30lat temu powstawały w Europie silniki o mocach 1000hp/litr napędzane paliwem węglowodorowym więc 10000hp z 10 litrów na nitrometanie nie robi wow.

Wystarczy zwykła czynność serwisowa przy wtrysku bezpośrednim i zawory będą jak nowe, raz na kilka tyś aplikacja wodnego roztworu w postaci aerozolu do dolotu wink.gif Producenci powinni to wpisać do książki obsługi wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 25 Oct 2016 - 22:25
Post #4186


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Yyy, bo jest tani i prosty sposób, czyli dokładnie przeciwnie do olei na jakich niby jeździ jeździ tongue.gif


PS Zdejmij te klapki z oczu z napisem USA, bo nic do Ciebie nie dociera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 22:43
Post #4187









CYTAT(tomeQ @ Tue, 25 Oct 2016 - 22:18) *
Właśnie z takim założeniem się nie zgadzam, bo nie widziałem żeby tutaj ktokolwiek pokusił się o jakąś głębsza analizę porównując olej na bazie HC, pao, ester i po 200, czy 500km upalania pokazał, że tu lepkość spadła o tyle, tbn o tyle, Al jest tyle, a Fe tyle. Takie założenia, że jak coś upalam to trzeba stosować tophighend olej za kilkaset zł do mnie nie trafia bo nie jest to niczym poparte, no chyba jedynie ceną. Porównując do jakiegokolwiek innego aspektu choćby w samochodzie to można pytać, czemu nie polecać każdemu do zamontowania bigbrakekitu od alcona i jakichś mega miękkich klocków skoro lubi jeździć szybciej niż zwykły "taksówkarz", dla mnie to ślepa uliczka i nie brnę w to dalej.

Założenie drugie też jak dla mnie błędne, mam bieżącą styczność z użytkownikami floty opartej na tsi, lecą sprężarki jak już, nie silniki, a samochody latają po autostradach pod obciążeniem często większość swojego przebiegu. Logiczne jest, że żywotność silnika obciążonego jak obecnie będzie mniejsza ale nie generujmy jakichś legend, że jak pociśnie się go na autostradzie to będzie big bang i dziura w bloku.

W amerykańskich konstrukcjach to jeszcze teraz widać taką technologię, że mają rozrządy OHV, a jak potrzebowali zrobić mocny, konkurencyjny silnik do pojazdu użytkowego to musieli pukać do Europy albo Jpn bo sami nie ogarniali 4cyl. głowic. Budując 1000hp silnik na bazie amerykańskiej V8 mamy plus w postaci pojemności, którą można sobie budować z części, 6, 7, 8 litrów, no problem jest aftermarket w ilościach i konfiguracjach dowolnych, szczególnie że typoszeregów silników jest dosłownie kilka, a nie ma tego w odniesieniu do europejskich marek bo jest ich za dużo i rynek zbytu takich części byłby za mały. Jednak jak już pisałem 30lat temu powstawały w Europie silniki o mocach 1000hp/litr napędzane paliwem węglowodorowym więc 10000hp z 10 litrów na nitrometanie nie robi wow.

Wystarczy zwykła czynność serwisowa przy wtrysku bezpośrednim i zawory będą jak nowe, raz na kilka tyś aplikacja wodnego roztworu w postaci aerozolu do dolotu wink.gif Producenci powinni to wpisać do książki obsługi wink.gif


BBK ma tylko jedną wadę...
to cena za sam zestaw i potem jego eksploatacja.
Przy założeniu, że klocki będziesz miał z dopuszczeniem na ulicę nie ma problemu z jego użytkowaniem w taksówce smile.gif
Podobnie jak w przypadku dobrych opon do taksówki. wink.gif


Wracając do oleju...
to stawiałem raz pytanie i postawie ponowie : pokaż mi dobry jakościowo (wysokie API, co najmniej CH-4) olej do nowoczesnego diesla w klasie 5/30, baza może być HC, który będzie użytkowany łagodnie w trasach.
Odpowiedź: nie ma takiego

Dlaczego ? Nie potrafimy zrobić ?
Owszem potrafimy ale.... blokuje ekologia. Dziwne ? Niekoniecznie jak się pozna mechanizm tego "błędnego koła".
W każdym silniku do nowoczesnego diesla jest DPF... a olej musi być najlepiej "low saps".
Co to są te zasrane sapsy ? Ogólnie mówiąc popioły... które nie biorą się z bazy olejowej a głównie z dodatków/pakietów uszlachetniających.

W tym momencie dochodzimy do absurdu ekologii europejskiej smile.gif która brzmi : będziesz ekologiczny, to zabijesz swój silnik.
Działa to banalnie... olej low saps ma mniej popiołów ale ma i mniej dodatków poprawiających jakość oleju, które wymiernie wpływają na zużycie silnika.

Pytanie: co się stanie jak damy olej full saps (który zamiast 0.6% ma np. 1.1% popiołów) ? Teoretycznie filtr będzie nam się częściej wypalał.
Jak częściej ? Na przykład zamiast co 500km to zrobi to co 495 km smile.gif choć w zasadzie to głównie paliwo jakie lejemy ma wpływ na jego wypalanie.

... i tak jesteśmy w błędnym kółku ekologicznym smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 22:45
Post #4188









CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 25 Oct 2016 - 22:25) *
PS Zdejmij te klapki z oczu z napisem USA, bo nic do Ciebie nie dociera.

jestem związany z europejskim Fordem, więc mam oczy na to co oferuje w europie i w US wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 25 Oct 2016 - 23:16
Post #4189


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





laugh.gif no i przykładem bbk dochodzimy do sedna, niby można tylko, że po pierwsze jest drogo, a po drugie jak się go nie wykorzysta to jest...podwójnie drogo i to tyle z "korzyści".
Ja tam dobieraniem oleju się nie zajmuję, tym bardziej do diesli bo takowych nie posiadam i nie zamierzam posiadać więc sorry, pytanie nie do mnie smile.gif Gdybym musiał to na pewno da się znaleźć kompromis i jest wyjście, jak zawsze. Widać już na początek, że uwzględniając kilka informacji o tym ile silnik spala oleju, jak często dopala dpfa, jak wygląda recyrkulacja spalin, odmy itp można próbować optymalizować stosowany olej ale nijak się to ma do wcześniejszych dyskusji o pao, usa, rynkach, i takich tam laugh.gif Brakuje jeszcze dorzucenia tematów o paliwie, kryzysie na Ukrainie i globalnym ociepleniu wink.gif Dla mnie EOT.

Przy rozmowach o amerykańskiej motoryzacji przypomina mi się pewna rewelacyjna relacja z btcc gdzie akurat występuje w roli głownej Ford. Co prawda teraz się już to trochę zmienia na plus dla jankesów ale jeszcze chwilę temu to rolleyes.gif no szału w motorsporcie nie robili, Rs1600 Vs 5.7 na dobranoc:


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 23:24
Post #4190









Nic nie zoptymalizujesz. Poważnie.
Możesz zrobić materiałowo tyle ile księgowy zezwoli a smarować tak by z rury wydechowej "wyleciały" określone dane. smile.gif

Co do filmu to stare czasy...
ale w kwestii "prowadzenia" Europa dalej subiektywnie jest przed US.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 26 Oct 2016 - 00:00
Post #4191


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(hexx @ Tue, 25 Oct 2016 - 22:43) *
Wracając do oleju...
to stawiałem raz pytanie i postawie ponowie : pokaż mi dobry jakościowo (wysokie API, co najmniej CH-4) olej do nowoczesnego diesla w klasie 5/30, baza może być HC, który będzie użytkowany łagodnie w trasach.
Odpowiedź: nie ma takiego


Mobil Delvac 1 LE 5W-30 nawet nie ma normy VW więc tak jak lubisz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 26 Oct 2016 - 06:48
Post #4192









ciężarówkowy
ale spełnia kryteria
API CJ-4
API CI-4 PLUS
API CI-4
API SN

i o dziwo właśnie tylko te z ciężarówek są godne zainteresowania

cena 125 pln na allegro za 4 litry też jest akceptowalna

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 26 Oct 2016 - 07:01
Post #4193









Wracając do różnic w praktyce między PAO a HC, to bardzo "widać różnicę w skrzyniach automatycznych.
Tu oleje na HC znacznie szybciej tracą właściwości a skrzynia zaczyna źle pracować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Wed, 26 Oct 2016 - 13:38
Post #4194


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 26 Oct 2016 - 14:00
Post #4195









do jakiego silnika ?
choć pewnie da rade spokojnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 26 Oct 2016 - 15:12
Post #4196


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Frolik @ Wed, 26 Oct 2016 - 13:38) *
Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada?


Ja tego Meguina polecałem będzie dobry jak chcesz syntetyka bez eko. Dodatkowo jest na PAO cool.gif Na 3-4 tys. to praktycznie każdy niepodrobiony da radę jeśli bez upalania.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 28 Oct 2016 - 07:49
Post #4197


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(hexx @ Wed, 26 Oct 2016 - 14:00) *
do jakiego silnika ?
choć pewnie da rade spokojnie

Forester 2.5 turbo 2006.
Poprzedni wlasciciel na lato zalewał Motul 15w50.
Na zime nie widzę sensu takiego oleju, tym bardziej ze auto nie bedzie upalane.
Bedzie jezdziła spokojnie jezdzaca kobietka.

Myslałem ze jakis 5w40 bedzie dobrym kompromisem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 28 Oct 2016 - 08:04
Post #4198


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





tomeQ: co ty piszesz o jakich różnicach piszesz....
Zobacz nowoczesne silniki benzynowe z turbinami , przecież tam są najnowsze silniki BMW, MB czy Forda ecoboostami .....
Protestuję i nie zgadzam się z taką hipokryzją.

CYTAT
hodzi o to żeby na forum nie prowadzić jakichś pseudonaukowych wywodów tylko pisać jak jest wink.gif swego czasu sporo konkretnych rzeczy się tutaj pojawiało i warto raz na jakiś czas uświadomić czytających, że zapłacenie 2 czy 3 stów za bańke oleju to niekoniecznie jest jedyny wybór jakiego może dokonać.


Zgadzam się ale raczej w przypadku olejów dedykowanych do samochodów seryjnych.

tomeQ: nadal pieję że nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO , trzeba patrzyć całościowo można robić oleje świetne niekoniecznie za 300zł i sam to widzę.
Jest naprawdę niewiele dobrych olejów z Europy która jest już zepsuta do szpiku kości...
Broni sie nadal Motul , Millers Oils. ENI, Fuchs Oil który zresztą wchłonął całego olejowego Statoila który był jakościowo jeko jedyny podobny do Neste który w olejach standardowych jest w mojej ocenie jednym z najlepszych w Europie a najmniej doceniany przynajmniej u nas.
Wszystkie inne Elfy Shelle BP, Mobile Castrole nie dość że robione są w wielu manufakturach które sukcesywnie zajmują celnicy czy Policja to pochodzi z różnych źródeł i blendowni co żadko kiedy jest powtarzalne i oferuje dobrą jakość


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 28 Oct 2016 - 08:05
Post #4199


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(Frolik @ Wed, 26 Oct 2016 - 13:38) *
Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada?


Neste Oil, Specol Gold 5W40.
neste czołówka jakościowa w Europie Specol tani i niezły.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 28 Oct 2016 - 08:08
Post #4200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(hexx @ Wed, 26 Oct 2016 - 06:48) *
ciężarówkowy
ale spełnia kryteria
API CJ-4
API CI-4 PLUS
API CI-4
API SN

i o dziwo właśnie tylko te z ciężarówek są godne zainteresowania

cena 125 pln na allegro za 4 litry też jest akceptowalna



A to jakiś dziki import zaa granicy :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 208 209 210 211 212 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:00