![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4181
|
![]() |
Widzisz, to jak zapytać... która opona letnia jest lepsza : Potenza RE070 czy Linglong GREENMAX ?
A potem dać je małomiasteczkowemu taksówkarzowi z pastuchu B5 do przetestowania. Nie widzi różnicy ? To po co przepłacać, skoro facet co jedzie codziennie wydał werdykt. Zgadasz się czy nie ? Co do sprzedaży to jak widać rynek EU trzyma się swoich marek i co by nie mówić to stąd pochodzi większość nowoczesnych i obciążonych silników. Nie zgodzę się do końca. Może i nowoczesno-ekologoczne (nowoczesność wynika w nich z ekologii) i są ale w sporcie jednak nie umywają się do konstrukcji amerykańskich tunerów. Jak wygląda żywotność silników z USA i tych europejskich ? Sporo marek europejskich w ogóle nie występuje w USA więc ciężko porównywać możliwości koncernów. Do tego dodaj cła i inne opłaty zaporowe. Jeżeli już mówisz o nowoczesnych silnikach dających fun... to życzę radości z fordowskiego, europejskiego i bardziej zaawansowanego niż V8 co mam ja w Mustangu.... obciążonego 1.0 z 3 cylindrami i doładowaniem ![]() Motoryzacja europejska w pewnym sensie umiera.. a zabija ją ekologia. Patrząc nawet na dzisiejsze auta WRC z silnikami jakie maja kosiarki do trawy... a dawne B grupowe... widzisz różnicę ? Na pewno dzisiejsze są bardziej zaawansowane.. ale czy taka motoryzację kochasz ? ... ja wolę to co jest w USA. Nie są tak mega-zaawansowane 3-cylindrowe, ekologiczne, doładowane turbinami, mało palące, psujące się i samoutylizujące się ... ale maja brzmienie i dają radość z jazdy. Choć nasza gosposia sobie taki silnik chwali i jest zadowolona ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4182
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jeśli nie wykorzysta potencjału danego składnika to dla mnie jest to "oversized" i bilans całości wychodzi na "-" stąd też post o wstrzemięźliwości i nie jaraniu się bazą jako panaceum na wszystkie bolączki silnika. Przykłady co jakiś czas rzucają się w oczy, jak widzę że do samochodu którego silnik pamięta lata 80te optymalnie byłoby zalać PAO to ja się zastanawiam jak on przejeździł te 30lat i pewnie z 300-400tyś na mineralu/semisynt
![]() Samo to, że w EU są obecnie takie trendy, czyli downsizing, zwiększanie efektywności, zmniejszanie emisji itp. itd prowadzi do znacznie większego obciążenia wszystkich elementów silnikowych więc również i oleju, twierdzenie na tej podstawie, że motoryzacyjne jest to zaścianek i niedorozwój w stosunku do innych rynków jest jak dla mnie niedorzeczne ![]() Rajdowo w przyszłym roku wpadnij na RajdPolski, będzie ciekawiej niż ostatnio ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4183
|
![]() |
Jeśli nie wykorzysta potencjału danego składnika to dla mnie jest to "oversized" i bilans całości wychodzi na "-" stąd też post o wstrzemięźliwości i nie jaraniu się bazą jako panaceum na wszystkie bolączki silnika. Przykłady co jakiś czas rzucają się w oczy, jak widzę że do samochodu którego silnik pamięta lata 80te optymalnie byłoby zalać PAO to ja się zastanawiam jak on przejeździł te 30lat i pewnie z 300-400tyś na mineralu/semisynt ![]() Samo to, że w EU są obecnie takie trendy, czyli downsizing, zwiększanie efektywności, zmniejszanie emisji itp. itd prowadzi do znacznie większego obciążenia wszystkich elementów silnikowych więc również i oleju, twierdzenie na tej podstawie, że motoryzacyjne jest to zaścianek i niedorozwój w stosunku do innych rynków jest jak dla mnie niedorzeczne ![]() Rajdowo w przyszłym roku wpadnij na RajdPolski, będzie ciekawiej niż ostatnio ![]() ![]() To forum ma w nazwie racing ... więc z założenia są ludzie, którzy użytkują swoje auta inaczej niż taksówkarze. Konstrukcje tych silników to nie są jednostki budowane od podstaw a wysilanie w bardziej lub mniej przemyślany sposób jednostek seryjnych. W takich wypadkach zastosowanie oleju bardziej odpornego na wysoką temperaturę i obciążenie jest jak najbardziej uzasadnione. Zgadza się ? Co do drugiego akapitu... Obciążenie w nowych silnika jest i owszem większe.. ale też optymalizowane są pod kątem określonego sposobu użytkowania, czyli bardzo delikatnego. Daj im w dupę na autostradzie... i padną. Oleje są dobierane głównie pod względem ekologii, bo całość układu ma spełniać jakieś określone wymagania emisji. Jeżeli przeciążysz taki silnik, wyjdziesz po za założone ramy sposobu eksploatacji... padnie. W amerykańskich konstrukcjach tego nie widzę .. ale za to widzę spory zapas możliwości jakie są w silnikach. Tu jest ta przewaga... dlatego jak chcesz z V8 osiągnąć 1000KM+ to nie sięgasz po nowoczesną jednostkę europejską BMW czy Merca... tylko po klasyczną amerykańską (popraw jeśli się mylę). |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4184
|
![]() |
... nowoczesna technologia
![]() |
|
|
![]()
Post
#4185
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Właśnie z takim założeniem się nie zgadzam, bo nie widziałem żeby tutaj ktokolwiek pokusił się o jakąś głębsza analizę porównując olej na bazie HC, pao, ester i po 200, czy 500km upalania pokazał, że tu lepkość spadła o tyle, tbn o tyle, Al jest tyle, a Fe tyle. Takie założenia, że jak coś upalam to trzeba stosować tophighend olej za kilkaset zł do mnie nie trafia bo nie jest to niczym poparte, no chyba jedynie ceną. Porównując do jakiegokolwiek innego aspektu choćby w samochodzie to można pytać, czemu nie polecać każdemu do zamontowania bigbrakekitu od alcona i jakichś mega miękkich klocków skoro lubi jeździć szybciej niż zwykły "taksówkarz", dla mnie to ślepa uliczka i nie brnę w to dalej.
Założenie drugie też jak dla mnie błędne, mam bieżącą styczność z użytkownikami floty opartej na tsi, lecą sprężarki jak już, nie silniki, a samochody latają po autostradach pod obciążeniem często większość swojego przebiegu. Logiczne jest, że żywotność silnika obciążonego jak obecnie będzie mniejsza ale nie generujmy jakichś legend, że jak pociśnie się go na autostradzie to będzie big bang i dziura w bloku. W amerykańskich konstrukcjach to jeszcze teraz widać taką technologię, że mają rozrządy OHV, a jak potrzebowali zrobić mocny, konkurencyjny silnik do pojazdu użytkowego to musieli pukać do Europy albo Jpn bo sami nie ogarniali 4cyl. głowic. Budując 1000hp silnik na bazie amerykańskiej V8 mamy plus w postaci pojemności, którą można sobie budować z części, 6, 7, 8 litrów, no problem jest aftermarket w ilościach i konfiguracjach dowolnych, szczególnie że typoszeregów silników jest dosłownie kilka, a nie ma tego w odniesieniu do europejskich marek bo jest ich za dużo i rynek zbytu takich części byłby za mały. Jednak jak już pisałem 30lat temu powstawały w Europie silniki o mocach 1000hp/litr napędzane paliwem węglowodorowym więc 10000hp z 10 litrów na nitrometanie nie robi wow. Wystarczy zwykła czynność serwisowa przy wtrysku bezpośrednim i zawory będą jak nowe, raz na kilka tyś aplikacja wodnego roztworu w postaci aerozolu do dolotu ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#4186
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Yyy, bo jest tani i prosty sposób, czyli dokładnie przeciwnie do olei na jakich niby jeździ jeździ
![]() PS Zdejmij te klapki z oczu z napisem USA, bo nic do Ciebie nie dociera. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4187
|
![]() |
Właśnie z takim założeniem się nie zgadzam, bo nie widziałem żeby tutaj ktokolwiek pokusił się o jakąś głębsza analizę porównując olej na bazie HC, pao, ester i po 200, czy 500km upalania pokazał, że tu lepkość spadła o tyle, tbn o tyle, Al jest tyle, a Fe tyle. Takie założenia, że jak coś upalam to trzeba stosować tophighend olej za kilkaset zł do mnie nie trafia bo nie jest to niczym poparte, no chyba jedynie ceną. Porównując do jakiegokolwiek innego aspektu choćby w samochodzie to można pytać, czemu nie polecać każdemu do zamontowania bigbrakekitu od alcona i jakichś mega miękkich klocków skoro lubi jeździć szybciej niż zwykły "taksówkarz", dla mnie to ślepa uliczka i nie brnę w to dalej. Założenie drugie też jak dla mnie błędne, mam bieżącą styczność z użytkownikami floty opartej na tsi, lecą sprężarki jak już, nie silniki, a samochody latają po autostradach pod obciążeniem często większość swojego przebiegu. Logiczne jest, że żywotność silnika obciążonego jak obecnie będzie mniejsza ale nie generujmy jakichś legend, że jak pociśnie się go na autostradzie to będzie big bang i dziura w bloku. W amerykańskich konstrukcjach to jeszcze teraz widać taką technologię, że mają rozrządy OHV, a jak potrzebowali zrobić mocny, konkurencyjny silnik do pojazdu użytkowego to musieli pukać do Europy albo Jpn bo sami nie ogarniali 4cyl. głowic. Budując 1000hp silnik na bazie amerykańskiej V8 mamy plus w postaci pojemności, którą można sobie budować z części, 6, 7, 8 litrów, no problem jest aftermarket w ilościach i konfiguracjach dowolnych, szczególnie że typoszeregów silników jest dosłownie kilka, a nie ma tego w odniesieniu do europejskich marek bo jest ich za dużo i rynek zbytu takich części byłby za mały. Jednak jak już pisałem 30lat temu powstawały w Europie silniki o mocach 1000hp/litr napędzane paliwem węglowodorowym więc 10000hp z 10 litrów na nitrometanie nie robi wow. Wystarczy zwykła czynność serwisowa przy wtrysku bezpośrednim i zawory będą jak nowe, raz na kilka tyś aplikacja wodnego roztworu w postaci aerozolu do dolotu ![]() ![]() BBK ma tylko jedną wadę... to cena za sam zestaw i potem jego eksploatacja. Przy założeniu, że klocki będziesz miał z dopuszczeniem na ulicę nie ma problemu z jego użytkowaniem w taksówce ![]() Podobnie jak w przypadku dobrych opon do taksówki. ![]() Wracając do oleju... to stawiałem raz pytanie i postawie ponowie : pokaż mi dobry jakościowo (wysokie API, co najmniej CH-4) olej do nowoczesnego diesla w klasie 5/30, baza może być HC, który będzie użytkowany łagodnie w trasach. Odpowiedź: nie ma takiego Dlaczego ? Nie potrafimy zrobić ? Owszem potrafimy ale.... blokuje ekologia. Dziwne ? Niekoniecznie jak się pozna mechanizm tego "błędnego koła". W każdym silniku do nowoczesnego diesla jest DPF... a olej musi być najlepiej "low saps". Co to są te zasrane sapsy ? Ogólnie mówiąc popioły... które nie biorą się z bazy olejowej a głównie z dodatków/pakietów uszlachetniających. W tym momencie dochodzimy do absurdu ekologii europejskiej ![]() Działa to banalnie... olej low saps ma mniej popiołów ale ma i mniej dodatków poprawiających jakość oleju, które wymiernie wpływają na zużycie silnika. Pytanie: co się stanie jak damy olej full saps (który zamiast 0.6% ma np. 1.1% popiołów) ? Teoretycznie filtr będzie nam się częściej wypalał. Jak częściej ? Na przykład zamiast co 500km to zrobi to co 495 km ![]() ... i tak jesteśmy w błędnym kółku ekologicznym ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4188
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4189
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
![]() Ja tam dobieraniem oleju się nie zajmuję, tym bardziej do diesli bo takowych nie posiadam i nie zamierzam posiadać więc sorry, pytanie nie do mnie ![]() ![]() ![]() Przy rozmowach o amerykańskiej motoryzacji przypomina mi się pewna rewelacyjna relacja z btcc gdzie akurat występuje w roli głownej Ford. Co prawda teraz się już to trochę zmienia na plus dla jankesów ale jeszcze chwilę temu to ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4190
|
![]() |
Nic nie zoptymalizujesz. Poważnie.
Możesz zrobić materiałowo tyle ile księgowy zezwoli a smarować tak by z rury wydechowej "wyleciały" określone dane. ![]() Co do filmu to stare czasy... ale w kwestii "prowadzenia" Europa dalej subiektywnie jest przed US. |
|
|
![]()
Post
#4191
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Wracając do oleju... to stawiałem raz pytanie i postawie ponowie : pokaż mi dobry jakościowo (wysokie API, co najmniej CH-4) olej do nowoczesnego diesla w klasie 5/30, baza może być HC, który będzie użytkowany łagodnie w trasach. Odpowiedź: nie ma takiego Mobil Delvac 1 LE 5W-30 nawet nie ma normy VW więc tak jak lubisz ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4192
|
![]() |
ciężarówkowy
ale spełnia kryteria API CJ-4 API CI-4 PLUS API CI-4 API SN i o dziwo właśnie tylko te z ciężarówek są godne zainteresowania cena 125 pln na allegro za 4 litry też jest akceptowalna ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4193
|
![]() |
Wracając do różnic w praktyce między PAO a HC, to bardzo "widać różnicę w skrzyniach automatycznych.
Tu oleje na HC znacznie szybciej tracą właściwości a skrzynia zaczyna źle pracować. |
|
|
![]()
Post
#4194
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4195
|
![]() |
do jakiego silnika ?
choć pewnie da rade spokojnie |
|
|
![]()
Post
#4196
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada? Ja tego Meguina polecałem będzie dobry jak chcesz syntetyka bez eko. Dodatkowo jest na PAO ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4197
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
do jakiego silnika ? choć pewnie da rade spokojnie Forester 2.5 turbo 2006. Poprzedni wlasciciel na lato zalewał Motul 15w50. Na zime nie widzę sensu takiego oleju, tym bardziej ze auto nie bedzie upalane. Bedzie jezdziła spokojnie jezdzaca kobietka. Myslałem ze jakis 5w40 bedzie dobrym kompromisem. |
|
|
![]()
Post
#4198
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
tomeQ: co ty piszesz o jakich różnicach piszesz....
Zobacz nowoczesne silniki benzynowe z turbinami , przecież tam są najnowsze silniki BMW, MB czy Forda ecoboostami ..... Protestuję i nie zgadzam się z taką hipokryzją. CYTAT hodzi o to żeby na forum nie prowadzić jakichś pseudonaukowych wywodów tylko pisać jak jest wink.gif swego czasu sporo konkretnych rzeczy się tutaj pojawiało i warto raz na jakiś czas uświadomić czytających, że zapłacenie 2 czy 3 stów za bańke oleju to niekoniecznie jest jedyny wybór jakiego może dokonać. Zgadzam się ale raczej w przypadku olejów dedykowanych do samochodów seryjnych. tomeQ: nadal pieję że nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO , trzeba patrzyć całościowo można robić oleje świetne niekoniecznie za 300zł i sam to widzę. Jest naprawdę niewiele dobrych olejów z Europy która jest już zepsuta do szpiku kości... Broni sie nadal Motul , Millers Oils. ENI, Fuchs Oil który zresztą wchłonął całego olejowego Statoila który był jakościowo jeko jedyny podobny do Neste który w olejach standardowych jest w mojej ocenie jednym z najlepszych w Europie a najmniej doceniany przynajmniej u nas. Wszystkie inne Elfy Shelle BP, Mobile Castrole nie dość że robione są w wielu manufakturach które sukcesywnie zajmują celnicy czy Policja to pochodzi z różnych źródeł i blendowni co żadko kiedy jest powtarzalne i oferuje dobrą jakość -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4199
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Potrzebuje olej na zime. Bez zadnego upalania. Jakis 5w40 najlepiej, bez zadnych eko smieci no i dobrze jak by nie kosztowal 60-70zl za litr. Max na 3-4tys km, po zimie spuszczam. Total 5w40 sie nada? Neste Oil, Specol Gold 5W40. neste czołówka jakościowa w Europie Specol tani i niezły. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4200
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
ciężarówkowy ale spełnia kryteria API CJ-4 API CI-4 PLUS API CI-4 API SN i o dziwo właśnie tylko te z ciężarówek są godne zainteresowania cena 125 pln na allegro za 4 litry też jest akceptowalna ![]() A to jakiś dziki import zaa granicy :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:00 |