Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 207 208 209 210 211 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 19:51
Post #4161









CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 23 Oct 2016 - 19:48) *
Jasne, ile trackday'ów rocznie robisz ?

w sumie dwa zaliczyłem
zwyczajnie szkoda mi auta, bo nie jest do tego przygotowane
kosztowna zabawa
zwykłe auta słabo się nadają, imo trzeba robić dedykowane... wtedy ma to sens

inne nie nadają się do tego wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Oct 2016 - 19:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Sun, 23 Oct 2016 - 20:32
Post #4162


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Szkoda że nie ma motul sport 5w50 na rynku,w sam raz dla mnie bo:
estry+ prestiżowa marka+ sport w nazwie = produkt na moje potrzeby wink.gif


Ja go mam :-)

Ale uważam że z tych super 5W50jest jeszcze Amsoil i niedoceniany Neste !
MObil to już olej HC to już nie to co przed laty


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 23 Oct 2016 - 21:23
Post #4163


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(hexx @ Sun, 23 Oct 2016 - 13:36) *
Są dwa powody a w zasadzie trzy :
- nie mają takich ograniczeń ekologicznych
- mają więcej silników PB
- mają bardziej rozwinięty rynek sportów motorowych i tuningu do nich... a więc i potrzebę odpowiednich środków smarowych

Równie dobre pytanie...
dlaczego najszybsze auta na 1/4 mili są na silnikach amerykańskich.. skoro technologia jest po stronie europejskich ?


-są stany gdzie są nawet ostrzejsze, głównie dla diesli, więc to marny argument
-O jakim wysilnielu z litra mają wiecej tych silników żeby robić takie cudne oleje? Japonia ma jeszcze więszky procent silników na Pb i jakoś nie piejesz z zachwytu nad ich olejami...
-tak, ale ich silniki po tuningu mają dopiero pułap "wdajności z litra" usportowionych wersji seryjnych aut EU.
-Ich jara 1/4, nas F1/WRC/LeMans gdzie jesteśmy lepsi, gdzie potrzeba lepszej jakości i technologii? Na 400m czy setkach/tysiacach km pod max obciążeniem?

Wracając do pytania o S62 to mi na Millersie pracował najpłynniej (a to nie jest aksamitne V8 by Lexus), zuzycie oliwy było najniższe i tyle co zwykły śmiertelnik może zauważyć po 6-8kkm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 21:33
Post #4164









- napisz o tych stanach, gdzie są normy emisji bardziej restrykcyjne niż europejskie
- wysilenie z litra nie ma znaczenia
- jakie znasz oleje z Japonii (tam produkowane i do nas dostarczane) dostępne u nas ?
- motosport w USA nie kończy się na 1/4 mili

Generalnie nasz kontynent jest drugim światem dla koncernów motoryzacyjnych.
Wystarczy spojrzeć na dane sprzedażowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 23 Oct 2016 - 21:59
Post #4165


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Nie zgodzę się z tym ostatnim stwierdzeniem. Rynek europejski jest najbardziej wymagający. Ilość sprzedanych aut nie odzwierciedla tego co jest 1 ,2,3 światem. Gdyby tak było to najważniejszym rynkiem były by Chiny. Są oczywiście mega ważne ze względu na ilość sprzedanych aut ale ta sprzedaż zleży w bardzo dużym stopniu od tego jak dana marka jest postrzegana w Europie.
Ford nie jest dobrym przykładem bo oni jako jedyni mają inne rozwiązania odnośnie dpf-a i dozwolone jest u nich stosowanie olejów full saps. Jakośc paliw amamy marną. Można ją poprawić dodatkami poprawiającymi smarność/czystość/liczbę centanową ale stosowanie dodatków paliwowych nie jest u nas w Polsce. rozpowszechnione.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 23 Oct 2016 - 22:01
Post #4166


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(hexx @ Sun, 23 Oct 2016 - 19:51) *
w sumie dwa zaliczyłem
zwyczajnie szkoda mi auta, bo nie jest do tego przygotowane
kosztowna zabawa
zwykłe auta słabo się nadają, imo trzeba robić dedykowane... wtedy ma to sens

inne nie nadają się do tego wink.gif



Eee, to to sobie możesz dla kaprysu (czy też olej jedno-imprezowy ?, lub silnik jakoś niesamowicie wrażliwy i strach o niego?) zmieniać.
Przy kilkunastu powiedzmy w roku (z grubsza raz na miesiąc) dość to uciążliwe by było dla amatora nie sądzisz ? I chyba jednak nie uzasadnione.
I prędzej z innego powodu (nie wiem - program, materiały, "odpowiednie" poskładanie silnika, niedogrzani czy zły dobór jak już o oleju coś itd coś się zwykłemu silnikowi myślę stanie, niż z powodu oleju nie zmienionego na świeży na trackday i bez zlania go zaraz . W wyczynowym sporcie ok, no jednak tam i opony świeżutkie i out po np kwalifikacjach, i hamulce itd itp. Ale mowa o amatorskim trackday'u , a nie o wyczynie.

Co do nadawania się lub nie - kiedyś , gdy na desce zaczynałem pływać, siedziała taka loża na brzegu i marudziła "jakbym miał mniejszą / większą dechę to bym śmigał, moja się _nie nadaje_ na te warunki jakie są teraz , to siedzę " (a jak decha ok, to żagiel nie itd). Efekt taki że posiedzieli na brzegu i wracali z kwaśnymi minami. A kto _chciał_ - pływał na tym co miał, i wracał ze spota z bananem na gębie i wrażeniami . Co kto woli. Bo tak to dojedziemy do tego, że poza bolidem F1 to nic się nie nada i w ogóle nie ma się bez niego co na asfalcie pojawiać.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 22:15
Post #4167









CYTAT(tomek evo @ Sun, 23 Oct 2016 - 21:59) *
Nie zgodzę się z tym ostatnim stwierdzeniem. Rynek europejski jest najbardziej wymagający. Ilość sprzedanych aut nie odzwierciedla tego co jest 1 ,2,3 światem.

wymagający jest... pod pewnymi względami
ale to biznes i liczy się sprzedaż aut

spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA
porównaj modele jakie są w Europie a jakie w USA (czy nawet Rosji)

popatrz: https://www.kia.ru/models/quoris/desc/
w Rosji jest a w europie już nie. dlaczego ?

popatrz: http://www.kia.com/us/en/vehicle/k900/2016
w USA jest.. a w europie już nie. dlaczego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 22:19
Post #4168









CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 23 Oct 2016 - 22:01) *
I chyba jednak nie uzasadnione.

wbrew pozorom jest
silnika w seryjnym aucie nie masz przygotowane do takich obciążeń jak jazda po torze. nie był budowany do tego typu eksploatacji.
jak jeszcze podniesiesz mu moc, to tym bardziej jest narażony na uszkodzenie i tym bardziej powinien mieć zapewniona ochronę

ale tak jak pisałem, każdy robi jak uważa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 23 Oct 2016 - 23:14
Post #4169


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Sun, 23 Oct 2016 - 22:15) *
wymagający jest... pod pewnymi względami
ale to biznes i liczy się sprzedaż aut

spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA
porównaj modele jakie są w Europie a jakie w USA (czy nawet Rosji)

popatrz: https://www.kia.ru/models/quoris/desc/
w Rosji jest a w europie już nie. dlaczego ?

popatrz: http://www.kia.com/us/en/vehicle/k900/2016
w USA jest.. a w europie już nie. dlaczego ?


Tak na szybko. Specyfika rynku i dopasowania konkretnych modeli to jedno ale wizerunek i prestiż marki to co innego. W Azji spzredają się rozmaite modele marek Europejskich, których nie ma u nas w Europie ale dlatego, ze w dużej mierze wypracowana pozycja marki w Europie rzutuje na sprzedaż aut w Azji. Chodzi głównie o rynek Chiński. Jeśli coś się w Europie dobrze sprzedaje (marka jest mocna) to już jest połowa sukcesu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 24 Oct 2016 - 07:12
Post #4170









Prawda jest taka, że rynek europejski jest... mało atrakcyjny (z rożnych przyczyn).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Mon, 24 Oct 2016 - 22:23
Post #4171


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(hexx @ Sun, 23 Oct 2016 - 21:33) *
- napisz o tych stanach, gdzie są normy emisji bardziej restrykcyjne niż europejskie
- wysilenie z litra nie ma znaczenia
- jakie znasz oleje z Japonii (tam produkowane i do nas dostarczane) dostępne u nas ?
- motosport w USA nie kończy się na 1/4 mili


-CA
-ma ogromne znaczenie, mówi o postępie technologicznym jednostek/osprzętu/chemii
-a czy ja wychwalam oleje z JAP jak Ty z USA?
-to argumentu z 1/4 użyłeś, skoro jest tak słaby?
Ilość sprzedanych aut nie świadczy o ich jakości i technologii, to jakbyś powiedział, że McDonalds robi najlepsze Burgery w Polsce tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Mon, 24 Oct 2016 - 22:38
Post #4172


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Czytałem niedawno że w CA zakazano stosowania niektórych typów oleju, łapie się pod to valvoline vr1.
https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthread..._sale_of_obsole
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 24 Oct 2016 - 23:06
Post #4173









CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 24 Oct 2016 - 22:23) *
-CA
-ma ogromne znaczenie, mówi o postępie technologicznym jednostek/osprzętu/chemii
-a czy ja wychwalam oleje z JAP jak Ty z USA?
-to argumentu z 1/4 użyłeś, skoro jest tak słaby?
Ilość sprzedanych aut nie świadczy o ich jakości i technologii, to jakbyś powiedział, że McDonalds robi najlepsze Burgery w Polsce tongue.gif


- CA nie ma norm emisji spalin bardziej restrykcyjnych. Europa w tym przoduje.
- Wysilenie silników wynikające ze zmieszania ich pojemności to nie efekt postępu technologicznego ale stale rosnących norm ekologicznych. Silniki są przez to bardziej awaryjne i bardziej podatne na awarie... i zabierają przyjmność z jazdy
- Możesz wychwalać. Chętnie poznam jakieś z górnej półki ich produkcji. Poważnie.
- 1/4 mili jest flagowym przykładem możliwości tuningu w silnikach. 10.000 KM to już ładna moc. Co masz sensownego w europie ?

A kto napisał, że ilość świadczy o jakości i technologi ?
Ilość dostępnych modeli i ich wyposażenia świadczy o tym, jak koncern podchodzi do danego rynku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 25 Oct 2016 - 11:44
Post #4174


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





"ale to biznes i liczy się sprzedaż aut

spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA"

a kto to napisał ?


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Tue, 25 Oct 2016 - 11:47
Post #4175


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





I to :
"Generalnie nasz kontynent jest drugim światem dla koncernów motoryzacyjnych.
Wystarczy spojrzeć na dane sprzedażowe."

Nie piszesz co prawda o jakości technologi ale swój wywód w kilku miejscach opierasz na ważności rynku wg. kryterium ilości sprzedanych pojazdów.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 13:14
Post #4176









i dalej to podtrzymuję co napisałem a co zacytowałeś
koncerny na nasz kontynent dają bardziej uboga ofertę nie tylko modelowa ale tez i wyposażenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 25 Oct 2016 - 17:58
Post #4177


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Obecny wątek całkiem z d.. w odniesieniu do głównego tematu ale z ciekawości aż sobie popatrzyłem porównując rynki EU vs US i za rok 2015 mamy sprzedaż za LINK:

EU US
BMW 743.466 346.023
AUDI 763.308 202.202
MB 738.351 372.977
VW 1.699.221 349.440
FORD 1.036.249 2.501.855
FIAT 653.212 42.410
HONDA 130.808 1.409.386

wybór taki bo https://pl.wikipedia.org/wiki/International...ine_of_the_Year
Jakoś nie widzę opcji gdzie producent z EU sprzedaje mniej na lokalnym rynku niż za wodą, tam do głosu dochodzi Daleki Wschód ze względu na politykę podatkową i tyle. Dalsze porównania o mocach, wyczynach, normach to już całkiem odlot w kosmos który z rzeczywistością dużo wspólnego nie ma jak dla mnie wink.gif

Wracając do olejowego tematu to proszę napiszcie mi i innym konkretnie co daje magiczne PAO w przypadku upalania oleju przez jedną, dwie, trzy typowo trackdayowe imprezy i późniejszej wymiany, w porównaniu do bazy HC ? Tylko konkrety, bez blablania bo do mnie nie trafia pokrętna argumentacja.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 19:35
Post #4178









to w ramach uzupełnienia: 2015 rok
ci najwięksi, ogólnoświatowi (bo nie każdy sprzedaje do US)

US - EU - Chiny

Toyota: 2.098.545 - 556.480 - 1.010.178
KIA: 625.818 - 383.047 - 616.096
Hyundai: 761.710 - 466.167 - 1.029.569
HONDA: 1.409.386 - 130.808 - 980.662
FORD: 2.501.855 - 1.036.249 - 870.652
Nissan: 1.351.420 - 554.046 - 891.361
MAZDA: 319.183 - 209.290 - 226.926
Lexus: 344.601 - 39.255 - -------

Uwarunkowania/ograniczenia podatkowe (szeroko rozumiane) są dość istotną zaporą na rynku US dla europejskiej produkcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 25 Oct 2016 - 19:49
Post #4179









CYTAT(tomeQ @ Tue, 25 Oct 2016 - 17:58) *
Wracając do olejowego tematu to proszę napiszcie mi i innym konkretnie co daje magiczne PAO w przypadku upalania oleju przez jedną, dwie, trzy typowo trackdayowe imprezy i późniejszej wymiany, w porównaniu do bazy HC ? Tylko konkrety, bez blablania bo do mnie nie trafia pokrętna argumentacja.

no bez jaj... nie wiesz ? wink.gif

Przecież jesteś chemikiem (?) i to w zasadzie Ty powinieneś nam tłumaczyć na czym polegają nasycone wiązania węglowodorowe i jak/dlaczego są odporne na utlenianie.
Do tego powinieneś nam powiedzieć która baz jest bardziej czysta i która jest bardziej stabilna temperaturowo ?
Olej na jakiej bazie będzie miał większy indeks lepkości (przy założeniu, że wszystkie pakiety jakie są dodane są takie same i w takiej samej ilości) ?
Który olej będzie bardziej narażony na starzenie się/ utlenianie .. PAO czy HC ... zakładając, że pracują w takiej samej temperaturze i z takim samym pakietem dodatków ?
Który olej szybciej straci swoje właściwości (założenia jak powyżej, pakiet taki sam i w takiej samej ilości) kiedy podniesiemy temperaturę pracy do powiedzmy o 20-30 stopni wyżej niż założył to producent ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 25 Oct 2016 - 20:48
Post #4180


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Co do sprzedaży to jak widać rynek EU trzyma się swoich marek i co by nie mówić to stąd pochodzi większość nowoczesnych i obciążonych silników. Cóż z tego, że toyota czy ford sprzeda 2 mln samochodów w Us, czy chinach skoro do ich napędu służą silniki które swoimi osiągami i charakterystyką ustępują polonezowskiemu ohv sprzed 50lat. Tak rozumiany rynek i podaż dla mnie nijak się ma do tematu o olejach do trochę ambitniejszego użytkowania niż jeżdżenie po mieście w korkach, dla mnie eot.

Temat olejowy na chwilę obecną nie jest moim zajęciem i nie mam czasu na śledzenie wszystkiego co się tutaj pojawia ale jak pisałem już jakiś czas temu, kilka lat temu był megaorgazm na pachnące kwiatkami oleje estrowe, teraz jest odwrót do PAO tylko nikt nie pisze mniej świadomym użytkownikom że baza ma znaczenie przy długotrwałym użytkowaniu gdzie wykorzysta się jej zalety. Lejąc olej i patrząc głównie na bazę można się nieźle wykosztować i mieć co najwyżej lepsze samopoczucie i mniej $$ w portfelu ale co kto lubi. Chodzi o to żeby na forum nie prowadzić jakichś pseudonaukowych wywodów tylko pisać jak jest wink.gif swego czasu sporo konkretnych rzeczy się tutaj pojawiało i warto raz na jakiś czas uświadomić czytających, że zapłacenie 2 czy 3 stów za bańke oleju to niekoniecznie jest jedyny wybór jakiego może dokonać. Tak dla wiadomości i świadomości to robiąc badania węzłów tribologicznych dużo bardziej obciążonych niż te w silnikach spalinowych pojawiały się wyniki stawiające oleje HC lub nawet mineralne przed syntetykami z uwagi na pojawiające się w nich specyficzne produkty utleniania, które posiadały właściwości zwiększające smarność, podczas gdy w syntetykach wiązania bazy ulegały starzeniu do produktów działających agresywnie na skojarzenie, stabilne parametry w bazach syntetycznych utrzymywać mogą się dłużej ale ich degradacja jest znacznie szybsza. Nie wiem jak obecnie ale kilka lat temu silniki wyścigowych serii F2000, czy F3 jeździły na HC i jakoś przeżywały 200-300km oporowego upalania. Czy to znaczy, że teraz powinienem piać nad cudownością mineralnych bo wychodziło, że dawały radę, nie sądzę, za dużo zmiennych. Warto pogadać, popatrzeć jakie oleje lane są do kiepskich służbówek które latają 80% przebiegu na granicy obciążenia, te silniki dostają porównywalną albo i większą dawkę obciążeń termicznych i mechanicznych niż podczas trackdaya, kjsu, szczególnie w lecie.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 207 208 209 210 211 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 07:41