![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4161
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4162
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Szkoda że nie ma motul sport 5w50 na rynku,w sam raz dla mnie bo: estry+ prestiżowa marka+ sport w nazwie = produkt na moje potrzeby wink.gif Ja go mam :-) Ale uważam że z tych super 5W50jest jeszcze Amsoil i niedoceniany Neste ! MObil to już olej HC to już nie to co przed laty -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4163
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Są dwa powody a w zasadzie trzy : - nie mają takich ograniczeń ekologicznych - mają więcej silników PB - mają bardziej rozwinięty rynek sportów motorowych i tuningu do nich... a więc i potrzebę odpowiednich środków smarowych Równie dobre pytanie... dlaczego najszybsze auta na 1/4 mili są na silnikach amerykańskich.. skoro technologia jest po stronie europejskich ? -są stany gdzie są nawet ostrzejsze, głównie dla diesli, więc to marny argument -O jakim wysilnielu z litra mają wiecej tych silników żeby robić takie cudne oleje? Japonia ma jeszcze więszky procent silników na Pb i jakoś nie piejesz z zachwytu nad ich olejami... -tak, ale ich silniki po tuningu mają dopiero pułap "wdajności z litra" usportowionych wersji seryjnych aut EU. -Ich jara 1/4, nas F1/WRC/LeMans gdzie jesteśmy lepsi, gdzie potrzeba lepszej jakości i technologii? Na 400m czy setkach/tysiacach km pod max obciążeniem? Wracając do pytania o S62 to mi na Millersie pracował najpłynniej (a to nie jest aksamitne V8 by Lexus), zuzycie oliwy było najniższe i tyle co zwykły śmiertelnik może zauważyć po 6-8kkm. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4164
|
![]() |
- napisz o tych stanach, gdzie są normy emisji bardziej restrykcyjne niż europejskie
- wysilenie z litra nie ma znaczenia - jakie znasz oleje z Japonii (tam produkowane i do nas dostarczane) dostępne u nas ? - motosport w USA nie kończy się na 1/4 mili Generalnie nasz kontynent jest drugim światem dla koncernów motoryzacyjnych. Wystarczy spojrzeć na dane sprzedażowe. |
|
|
![]()
Post
#4165
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie zgodzę się z tym ostatnim stwierdzeniem. Rynek europejski jest najbardziej wymagający. Ilość sprzedanych aut nie odzwierciedla tego co jest 1 ,2,3 światem. Gdyby tak było to najważniejszym rynkiem były by Chiny. Są oczywiście mega ważne ze względu na ilość sprzedanych aut ale ta sprzedaż zleży w bardzo dużym stopniu od tego jak dana marka jest postrzegana w Europie.
Ford nie jest dobrym przykładem bo oni jako jedyni mają inne rozwiązania odnośnie dpf-a i dozwolone jest u nich stosowanie olejów full saps. Jakośc paliw amamy marną. Można ją poprawić dodatkami poprawiającymi smarność/czystość/liczbę centanową ale stosowanie dodatków paliwowych nie jest u nas w Polsce. rozpowszechnione. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4166
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
w sumie dwa zaliczyłem zwyczajnie szkoda mi auta, bo nie jest do tego przygotowane kosztowna zabawa zwykłe auta słabo się nadają, imo trzeba robić dedykowane... wtedy ma to sens inne nie nadają się do tego ![]() Eee, to to sobie możesz dla kaprysu (czy też olej jedno-imprezowy ?, lub silnik jakoś niesamowicie wrażliwy i strach o niego?) zmieniać. Przy kilkunastu powiedzmy w roku (z grubsza raz na miesiąc) dość to uciążliwe by było dla amatora nie sądzisz ? I chyba jednak nie uzasadnione. I prędzej z innego powodu (nie wiem - program, materiały, "odpowiednie" poskładanie silnika, niedogrzani czy zły dobór jak już o oleju coś itd coś się zwykłemu silnikowi myślę stanie, niż z powodu oleju nie zmienionego na świeży na trackday i bez zlania go zaraz . W wyczynowym sporcie ok, no jednak tam i opony świeżutkie i out po np kwalifikacjach, i hamulce itd itp. Ale mowa o amatorskim trackday'u , a nie o wyczynie. Co do nadawania się lub nie - kiedyś , gdy na desce zaczynałem pływać, siedziała taka loża na brzegu i marudziła "jakbym miał mniejszą / większą dechę to bym śmigał, moja się _nie nadaje_ na te warunki jakie są teraz , to siedzę " (a jak decha ok, to żagiel nie itd). Efekt taki że posiedzieli na brzegu i wracali z kwaśnymi minami. A kto _chciał_ - pływał na tym co miał, i wracał ze spota z bananem na gębie i wrażeniami . Co kto woli. Bo tak to dojedziemy do tego, że poza bolidem F1 to nic się nie nada i w ogóle nie ma się bez niego co na asfalcie pojawiać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4167
|
![]() |
Nie zgodzę się z tym ostatnim stwierdzeniem. Rynek europejski jest najbardziej wymagający. Ilość sprzedanych aut nie odzwierciedla tego co jest 1 ,2,3 światem. wymagający jest... pod pewnymi względami ale to biznes i liczy się sprzedaż aut spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA porównaj modele jakie są w Europie a jakie w USA (czy nawet Rosji) popatrz: https://www.kia.ru/models/quoris/desc/ w Rosji jest a w europie już nie. dlaczego ? popatrz: http://www.kia.com/us/en/vehicle/k900/2016 w USA jest.. a w europie już nie. dlaczego ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4168
|
![]() |
I chyba jednak nie uzasadnione. wbrew pozorom jest silnika w seryjnym aucie nie masz przygotowane do takich obciążeń jak jazda po torze. nie był budowany do tego typu eksploatacji. jak jeszcze podniesiesz mu moc, to tym bardziej jest narażony na uszkodzenie i tym bardziej powinien mieć zapewniona ochronę ale tak jak pisałem, każdy robi jak uważa |
|
|
![]()
Post
#4169
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
wymagający jest... pod pewnymi względami ale to biznes i liczy się sprzedaż aut spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA porównaj modele jakie są w Europie a jakie w USA (czy nawet Rosji) popatrz: https://www.kia.ru/models/quoris/desc/ w Rosji jest a w europie już nie. dlaczego ? popatrz: http://www.kia.com/us/en/vehicle/k900/2016 w USA jest.. a w europie już nie. dlaczego ? Tak na szybko. Specyfika rynku i dopasowania konkretnych modeli to jedno ale wizerunek i prestiż marki to co innego. W Azji spzredają się rozmaite modele marek Europejskich, których nie ma u nas w Europie ale dlatego, ze w dużej mierze wypracowana pozycja marki w Europie rzutuje na sprzedaż aut w Azji. Chodzi głównie o rynek Chiński. Jeśli coś się w Europie dobrze sprzedaje (marka jest mocna) to już jest połowa sukcesu. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4170
|
![]() |
Prawda jest taka, że rynek europejski jest... mało atrakcyjny (z rożnych przyczyn).
|
|
|
![]()
Post
#4171
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
- napisz o tych stanach, gdzie są normy emisji bardziej restrykcyjne niż europejskie - wysilenie z litra nie ma znaczenia - jakie znasz oleje z Japonii (tam produkowane i do nas dostarczane) dostępne u nas ? - motosport w USA nie kończy się na 1/4 mili -CA -ma ogromne znaczenie, mówi o postępie technologicznym jednostek/osprzętu/chemii -a czy ja wychwalam oleje z JAP jak Ty z USA? -to argumentu z 1/4 użyłeś, skoro jest tak słaby? Ilość sprzedanych aut nie świadczy o ich jakości i technologii, to jakbyś powiedział, że McDonalds robi najlepsze Burgery w Polsce ![]() |
|
|
![]()
Post
#4172
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Czytałem niedawno że w CA zakazano stosowania niektórych typów oleju, łapie się pod to valvoline vr1.
https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthread..._sale_of_obsole |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4173
|
![]() |
-CA -ma ogromne znaczenie, mówi o postępie technologicznym jednostek/osprzętu/chemii -a czy ja wychwalam oleje z JAP jak Ty z USA? -to argumentu z 1/4 użyłeś, skoro jest tak słaby? Ilość sprzedanych aut nie świadczy o ich jakości i technologii, to jakbyś powiedział, że McDonalds robi najlepsze Burgery w Polsce ![]() - CA nie ma norm emisji spalin bardziej restrykcyjnych. Europa w tym przoduje. - Wysilenie silników wynikające ze zmieszania ich pojemności to nie efekt postępu technologicznego ale stale rosnących norm ekologicznych. Silniki są przez to bardziej awaryjne i bardziej podatne na awarie... i zabierają przyjmność z jazdy - Możesz wychwalać. Chętnie poznam jakieś z górnej półki ich produkcji. Poważnie. - 1/4 mili jest flagowym przykładem możliwości tuningu w silnikach. 10.000 KM to już ładna moc. Co masz sensownego w europie ? A kto napisał, że ilość świadczy o jakości i technologi ? Ilość dostępnych modeli i ich wyposażenia świadczy o tym, jak koncern podchodzi do danego rynku. |
|
|
![]()
Post
#4174
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
"ale to biznes i liczy się sprzedaż aut
spójrz na ilości sprzedanych aut przez np. KIA czy Toyota czy inni koncern w europie i w USA" a kto to napisał ? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4175
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
I to :
"Generalnie nasz kontynent jest drugim światem dla koncernów motoryzacyjnych. Wystarczy spojrzeć na dane sprzedażowe." Nie piszesz co prawda o jakości technologi ale swój wywód w kilku miejscach opierasz na ważności rynku wg. kryterium ilości sprzedanych pojazdów. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4176
|
![]() |
i dalej to podtrzymuję co napisałem a co zacytowałeś
koncerny na nasz kontynent dają bardziej uboga ofertę nie tylko modelowa ale tez i wyposażenia |
|
|
![]()
Post
#4177
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Obecny wątek całkiem z d.. w odniesieniu do głównego tematu ale z ciekawości aż sobie popatrzyłem porównując rynki EU vs US i za rok 2015 mamy sprzedaż za LINK:
EU US BMW 743.466 346.023 AUDI 763.308 202.202 MB 738.351 372.977 VW 1.699.221 349.440 FORD 1.036.249 2.501.855 FIAT 653.212 42.410 HONDA 130.808 1.409.386 wybór taki bo https://pl.wikipedia.org/wiki/International...ine_of_the_Year Jakoś nie widzę opcji gdzie producent z EU sprzedaje mniej na lokalnym rynku niż za wodą, tam do głosu dochodzi Daleki Wschód ze względu na politykę podatkową i tyle. Dalsze porównania o mocach, wyczynach, normach to już całkiem odlot w kosmos który z rzeczywistością dużo wspólnego nie ma jak dla mnie ![]() Wracając do olejowego tematu to proszę napiszcie mi i innym konkretnie co daje magiczne PAO w przypadku upalania oleju przez jedną, dwie, trzy typowo trackdayowe imprezy i późniejszej wymiany, w porównaniu do bazy HC ? Tylko konkrety, bez blablania bo do mnie nie trafia pokrętna argumentacja. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4178
|
![]() |
to w ramach uzupełnienia: 2015 rok
ci najwięksi, ogólnoświatowi (bo nie każdy sprzedaje do US) US - EU - Chiny Toyota: 2.098.545 - 556.480 - 1.010.178 KIA: 625.818 - 383.047 - 616.096 Hyundai: 761.710 - 466.167 - 1.029.569 HONDA: 1.409.386 - 130.808 - 980.662 FORD: 2.501.855 - 1.036.249 - 870.652 Nissan: 1.351.420 - 554.046 - 891.361 MAZDA: 319.183 - 209.290 - 226.926 Lexus: 344.601 - 39.255 - ------- Uwarunkowania/ograniczenia podatkowe (szeroko rozumiane) są dość istotną zaporą na rynku US dla europejskiej produkcji. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4179
|
![]() |
Wracając do olejowego tematu to proszę napiszcie mi i innym konkretnie co daje magiczne PAO w przypadku upalania oleju przez jedną, dwie, trzy typowo trackdayowe imprezy i późniejszej wymiany, w porównaniu do bazy HC ? Tylko konkrety, bez blablania bo do mnie nie trafia pokrętna argumentacja. no bez jaj... nie wiesz ? ![]() Przecież jesteś chemikiem (?) i to w zasadzie Ty powinieneś nam tłumaczyć na czym polegają nasycone wiązania węglowodorowe i jak/dlaczego są odporne na utlenianie. Do tego powinieneś nam powiedzieć która baz jest bardziej czysta i która jest bardziej stabilna temperaturowo ? Olej na jakiej bazie będzie miał większy indeks lepkości (przy założeniu, że wszystkie pakiety jakie są dodane są takie same i w takiej samej ilości) ? Który olej będzie bardziej narażony na starzenie się/ utlenianie .. PAO czy HC ... zakładając, że pracują w takiej samej temperaturze i z takim samym pakietem dodatków ? Który olej szybciej straci swoje właściwości (założenia jak powyżej, pakiet taki sam i w takiej samej ilości) kiedy podniesiemy temperaturę pracy do powiedzmy o 20-30 stopni wyżej niż założył to producent ? |
|
|
![]()
Post
#4180
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Co do sprzedaży to jak widać rynek EU trzyma się swoich marek i co by nie mówić to stąd pochodzi większość nowoczesnych i obciążonych silników. Cóż z tego, że toyota czy ford sprzeda 2 mln samochodów w Us, czy chinach skoro do ich napędu służą silniki które swoimi osiągami i charakterystyką ustępują polonezowskiemu ohv sprzed 50lat. Tak rozumiany rynek i podaż dla mnie nijak się ma do tematu o olejach do trochę ambitniejszego użytkowania niż jeżdżenie po mieście w korkach, dla mnie eot.
Temat olejowy na chwilę obecną nie jest moim zajęciem i nie mam czasu na śledzenie wszystkiego co się tutaj pojawia ale jak pisałem już jakiś czas temu, kilka lat temu był megaorgazm na pachnące kwiatkami oleje estrowe, teraz jest odwrót do PAO tylko nikt nie pisze mniej świadomym użytkownikom że baza ma znaczenie przy długotrwałym użytkowaniu gdzie wykorzysta się jej zalety. Lejąc olej i patrząc głównie na bazę można się nieźle wykosztować i mieć co najwyżej lepsze samopoczucie i mniej $$ w portfelu ale co kto lubi. Chodzi o to żeby na forum nie prowadzić jakichś pseudonaukowych wywodów tylko pisać jak jest ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 07:41 |