![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4141
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
to właśnie kluczowy argument skoro producent robi jakąś mieszankę i ona ma działać w określony sposób, to dodawanie jakiś przypadkowych "zalewajek" może zmienić/zakłócić jego działanie lub powodować jakieś nieprzewidziane konsekwencje dla samej struktury oleju dlatego zastrzega : nie dolewaj nic bo spieprzysz dobrze przygotowany produkt Hexx wybacz ale strasznie lawirujesz i gmatwasz. Wychodzi mi na to, że uważasz, ze Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 na bazie syntetycznej PAO to jest zły olej a ROWE na HC to jest dobry olej. Bo tak wynika z Twoich wypowiedzi i odpowiedz jasno czy tak jest czy nie (najlepiej 1 słowem). Dodawanie przypadkowych "zalewajek" do oleju może spowodować pogorszenie jego parametrów itd. I przed tym zabezpiecza się producent. Ale może zalanie nieprzypadkowego dodatku takiego jak Ceratec czy Archoil będzie mieć pozytywny wpływ? Producent oleju nie wie co komu przyjdzie do głowy dolewać i czy będzie to moto doctor czy archoil. Poza tym ze względów wizerunkowych oleje danego producenta są zawsze takie super, że nie trzeba ich modyfikować. I zwróć uwagę, że nie zaleca się modyfikować każdego oleju, czyli nie tylko tych topowych np. 0w40 tylko też 15w40. Idąc tym tropem to producent również uważa, że te 15w40 są takie super? Nie bądź stronniczy bo wychwalasz produkty HC a o pełnych syntetykach piszesz, że to nie są dobre oleje. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4142
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4143
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Meguin Super Leichtlauf 5w40 będzie dobry i stosunkowo tani.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4144
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4145
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Zostaw tak jak jest i zmien dopiero po td. Nie widze sensu zeby zmieniac przed jak olej ma 4,5k
|
|
|
![]()
Post
#4146
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
zalać świeżym i niekoniecznie Mobil po imprezie wymienić na nowy oczywiście z założeniem, że auto będzie jeździło a nie stało ![]() 1 trackady - 1 zmiana oleju ? ![]() (tak, teoretycznie to najlepiej, wszyscy wiemy, ale to amatorski trackday, nie Le Mans) Co do dodatków - producent nie musi nic pisać, co zrobi użytkownik to jego decyzja i jej skutki. I na pewno nie oznacza brak takiego zastrzeżenia, że to marny produkt. Oznacza jedynie, że producent nie uważa użytkownika za idiotę, którego trzeba instruować, że "obiektyw w lusterku .." itd -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4147
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie jestem specem i pierwszy raz słyszę o tym producencie. W czym będzie lepszy od obecnego M1 5W-50 jeżeli można wiedzieć? Ostatnie pytanie i zamawiam ![]() Meguin to marka należąca do Liqui Moly i jednocześnie producent olejów sprzedawanych pod markami Liqui Moly i Meguin. Tu masz dane tego oleju : http://pim.meguin.de/pidoc/P002068/4808-me...nth-15.0-de.pdf -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4148
|
![]() |
Hexx wybacz ale strasznie lawirujesz i gmatwasz. Wychodzi mi na to, że uważasz, ze Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 na bazie syntetycznej PAO to jest zły olej a ROWE na HC to jest dobry olej. Bo tak wynika z Twoich wypowiedzi i odpowiedz jasno czy tak jest czy nie (najlepiej 1 słowem). Dodawanie przypadkowych "zalewajek" do oleju może spowodować pogorszenie jego parametrów itd. I przed tym zabezpiecza się producent. Ale może zalanie nieprzypadkowego dodatku takiego jak Ceratec czy Archoil będzie mieć pozytywny wpływ? Producent oleju nie wie co komu przyjdzie do głowy dolewać i czy będzie to moto doctor czy archoil. Poza tym ze względów wizerunkowych oleje danego producenta są zawsze takie super, że nie trzeba ich modyfikować. I zwróć uwagę, że nie zaleca się modyfikować każdego oleju, czyli nie tylko tych topowych np. 0w40 tylko też 15w40. Idąc tym tropem to producent również uważa, że te 15w40 są takie super? Nie bądź stronniczy bo wychwalasz produkty HC a o pełnych syntetykach piszesz, że to nie są dobre oleje. Widzisz, nie jestem handlarzem i nie piszę co kto ma kupować by napełnić mi sakiewkę. Czy olej jest dobry czy zły.. zależy od tego, do jakiego silnika nalejesz. Powinieneś to wiedzieć. Dla mnie i na moje potrzeby ten LM piszesz jest przeciętny.. tylko przeciętny i nie widzę u mnie zastosowania, bo jest za słaby do wszystkiego co mam. Jego "syntetyczność" też jest dyskusyjna. Chyba, że masz materiał źródłowy gdzie jest to wyraźnie napisane i ile jest bazy PAO czy GTL. API dla diesla ma tylko CF, więc olej przeciętny cieżarówkowy jest od niego lepszy, bo każdy ma co najmniej CH-4. API dla benzyny ma tylko CM, gdzie standardem jest już CN Jak masz jakiś wiekowy i seryjny silnik w pastuchu B5 i używasz go delikatnie.... to będzie cacy. Naprawdę dobry 5/40 do diesla (nie wyczynowego) ? Proszę : http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2245.pdf Niestety, ma zastrzeżenie : Aftermarket oil additives are not recommended for use with AMSOIL motor oils. ![]() a ROWE ? Masz jasno przy każdym napisane jaka jest baza i do czego on jest. Nie szastają też słowami "racing" i "sport". O dodatkach pisaliśmy. Poprawiają głównie sakiewkę sprzedającego. Te warte uwagi są tak drogie, że lepiej kupić dobry olej niż lać taki dodatek do słabego oleju na słabej bazie i oczekiwać cudów. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4149
|
![]() |
1 trackady - 1 zmiana oleju ? ![]() (tak, teoretycznie to najlepiej, wszyscy wiemy, ale to amatorski trackday, nie Le Mans) Co do dodatków - producent nie musi nic pisać, co zrobi użytkownik to jego decyzja i jej skutki. I na pewno nie oznacza brak takiego zastrzeżenia, że to marny produkt. Oznacza jedynie, że producent nie uważa użytkownika za idiotę, którego trzeba instruować, że "obiektyw w lusterku .." itd tak jedna impreza jeden olej i to taki pod kątem imprezy oczywiście nie ma przymusu |
|
|
![]()
Post
#4150
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Hexx jak zwykle lawirujesz. Powiedz mi co ma do rzeczy, że nie jesteś handlarzem? .
Jak byś nie wiedział nie tylko ROWE rozróżnia oleje na syntetyki i te w technologi syntetycznej. Liqui Moly robi to cały czas i nawet na naszym rynku, choć zgodnie z naszymi przepisami nie musi. Nie szasta też słowami racing i sport. I tak samo jest jasno napisane co jest do czego. Nie rozumiem po co to piszesz, bo nie o to pytałem tylko o to czemu polecasz oleje HC od ROWE a PAO od Liqui Moly już nie? Nie udawaj, że nie wiesz jak jest w Niemczech z nazewnictwem. Jeśli Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 jest na Niemieckim rynku vollsynthetisch to znaczy, że jest na pełnej bazie syntetycznej a nie bazie HC (ani GTL). Jeden z kolegów z forum alfy korespondował z LM w Niemczech i mu potwierdzili, że ten olej jest na bazie syntetycznej PAO. Tak więc Synthoila na PAO nie uznajesz za dobry olej a oleje ROWE na HC już tak (sam tak napisałeś i temu nie zaprzeczasz). Dobrze, że mamy to ustalone. O tym B5 seryjnym i delikatnej jeździe bzdury piszesz i sam o tym wiesz. Jeśli na takim oleju można tylko delikatnie takim autem jeździć to co powiedzieć o 99% olejów na rynku, które na pewno nie są lepsze. Podajesz przykład bardzo dobrego oleju Amsoila, który swoją drogą ma niemal identyczne parametry jak LM Synthoil/Meguin Super Leichtlauf (link 3 posty wyżej), niektóre nawet gorsze (np. NOACK) ale czy to ma być dowód, ze ten Liqui Moly jest zły. Dla mnie i jeden i drugi to bardzo dobre oleje. Może Amsoil jest ciut lepszy. Może tak, może nie ale na pewno jest prawie 2x droższy od Meguina. I nadaje się wyłącznie do diesla. Ale to nie ma znaczenia bo nie o tym pisaliśmy. I od kiedy przejmujesz się normami? Co do dodatków to masz swoje zdanie, ja mam swoje i proszę skończmy dyskusję na ten temat bo argumenty, że dodatki poprawiają gównie sakiewkę sprzedającego są tyle samo warte co, że drogie oleje poprawiają głównie sakiewkę sprzedającego (w tych drogich też są dodatki). Hexx nie obraź się ale masz bardzo radykalne poglądy i nie dopuszczasz innego punktu widzenia. Poza tym fajnie się dyskutuje ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4151
|
![]() |
Liqui Moly robi to cały czas i nawet na naszym rynku, choć zgodnie z naszymi przepisami nie musi. doprawdy ? to podaj opis na naszej stronie, gdzie jest informacja o tym... że dany produkt jest HC albo, że baza jest PAO/GTL To tak kamyczkiem w ogródek.... skoro jest informacja, to po co ktoś koresponduje ? ![]() CYTAT Może Amsoil jest ciut lepszy. Może tak, może nie ale na pewno jest prawie 2x droższy od Meguina. I nadaje się wyłącznie do diesla. ma API SN a co to oznacza ? ![]() CYTAT I od kiedy przejmujesz się normami? klasami jakościowymi jak już ![]() nie przejmuje się dopuszczeniami i aprobatami producentów... bo te się kupuje to tak w kwestii formalnej ![]() a skoro Amsoil nie jest tak dobry... to zaproponuj coś ze swojej ofert, co będzie 5/40 i będzie równie dobre i nie droższe ? ![]() może będzie warte rozważenia no chyba, że znajdziesz jakiś wypasiony 5/30 w API CH-4 lub lepszej do zwykłego auta, które musi zrobić po naszych drogach tak z 60-70k km rocznie.. i bezawaryjnie żadnego sportu też nie będzie może być jak najbardziej HC, byle dobra klasa jakościowa |
|
|
![]()
Post
#4152
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Gdzie ja napisałem, że Amsoil dobry nie jest? Pokaż mi w którym miejscu. Ja znam ten olej i wiem, że jest bardzo dobry i to właśnie napisałem. Jak nie doczytałeś albo zrozumiałeś na odwrót to nic się nie dzieje - wczoraj była sobota
![]() Dyskusja jednak dotyczyła zasadniczo czego innego. Napisałeś, że Liqui Moly to nie są dobre oleje a jednocześnie stoisz na stanowisku, że ROWE to dobre oleje i je polecasz. Zatem proszę Cię o zaproponowanie jakiegoś oleju z oferty ROWE, który będzie lepszy do silnika diesla od Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40, którego nie uważasz za dobry olej. Nie powinieneś mieć z tym kłopotu, prawda? Ja ze swojej strony oprócz wspomnianych Meguina i LM Diesel Synthoil 5w40 mogę polecić jeszcze Penrite HPR Diesel5 5w40. Nie piszę, że to równie dobre oleje co Amsoil bo nigdy tak nie twierdziłem ale to na pewno bardzo dobre i godne polecenia oleje z tych bez eko norm. I żeby było jasne. Ja nie twierdze, że ROWE to nie są dobre oleje. Sam zacząłeś dyskusje i wyraziłeś woje zdanie więc proszę tylko bądź konsekwentny i nie odwracaj sytuacji, że niby ja mam udowodnić jakąś tezę, której nie wygłosiłem. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4153
|
![]() |
Gdzie ja napisałem, że Amsoil dobry nie jest? Pokaż mi w którym miejscu. Ja znam ten olej i wiem, że jest bardzo dobry i to właśnie napisałem. zrównałeś go z gorszymi produktami, iwstotnie gorszymi ![]() ... no i poprosiłem o pokazanie pewnych informacji na stronie LM ![]() Nie możesz znaleźć ? ![]() Co do porównania LM i standardowych ROWE ... to w zasadzie ta sama półka jakościowa. W tym segmencie nikt nic innego w europejskich eko-warunkach nie wymyśli... ...z jednym zastrzeżeniem. Firma ROWE podaje jakie oleje są na bazach HC a LM już nie. Czy to nie jest uczciwe podejście ? a produkt ROWE 5/40 który będzie lepszy niż LM ? oleje 5/40 to już w pewnym sensie przeżytek w warunkach europejskiej motoryzacji i nikt nie stosuje ich do nowych czy prawie nowych silników. Ich era skończyła się na EURO3 jak pamiętam... i nikt ich nie rozwija. Chcesz olej do porównania ale przygotowany do nowych konstrukcji ? Proszę.. 5/30 : HIGHTEC TRUCKSTAR SAE 5W-30 MULTI-LA .... i zapewne może on spokojnie zastąpić 5/40 Możesz poszukać czegoś w tej klasie jakościowej i lepkościowej z oferty LM |
|
|
![]()
Post
#4154
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Mnie tylko zastanawia dlaczego oleje z USA miałbybyc takie super skoro silniki technologicznie w znacznej większości są za Europejskimi, kupy to się nie trzyma - przeciętne silniki z super olejami, ale po co???
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4155
|
![]() |
Są dwa powody a w zasadzie trzy :
- nie mają takich ograniczeń ekologicznych - mają więcej silników PB - mają bardziej rozwinięty rynek sportów motorowych i tuningu do nich... a więc i potrzebę odpowiednich środków smarowych Równie dobre pytanie... dlaczego najszybsze auta na 1/4 mili są na silnikach amerykańskich.. skoro technologia jest po stronie europejskich ? |
|
|
![]()
Post
#4156
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Amerykańskie oleje są zazwyczaj bardzo wysokiej jakości i ja tego nie neguje. Jeśli chodzi o oleje full saps to są jak najbardziej godne polecenia, z tym zastrzeżeniem, że są drogie i nie zawsze stosunek cena/jakość jest korzystny. Natomiast zbytnie ich gloryfikowanie uważam za przesadę tak samo jak twierdzenie, że w Europie nie produkuje się dobrych olejów (hexx nie do Ciebie ogólnie piszę). Tym bardziej takich pod normy pojazdów europejskich a te stanowią większość rynku.
PS. na prostej zawsze auta made in usa były szybkie ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4157
|
![]() |
Jeśli chodzi o oleje full saps to są jak najbardziej godne polecenia, z tym zastrzeżeniem, że są drogie i nie zawsze stosunek cena/jakość jest korzystny. to jeszcze napisz jaka róznica jest między full saps a low saps ![]() bo to jest dość istotne a często pada ta nazwa bardzo dużo osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.... o jakich ilościach rozmawiamy ![]() |
|
|
![]()
Post
#4158
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Podpuszczasz mnie ale co tam. W uproszczeniu (dużym). Chodzi o to, że praktycznie wszystkie nowe diesle ze względu na szeroko rozumianą ekologię potrzebują oleju z normami c1,c2,c3,c4. Dotyczy to również wielu (coraz większej liczby) silników benzynowych, które m.in ze względu na zaawansowane układy katalityczne a nawet wtrysk bezpośredni potrzebują olejów z normami C (niskopopiołowych). Oleje są zwykle wykastrowane z dodatków chroniących silnik (mniej lub bardziej) bo inaczej by nie dały rady spełnić normy. Starsze silniki (również diesle przez dpf) nie są ograniczone normami ekologicznymi ale nowe konstrukcje w przeważającej części już tak. Nie zawsze w silnikach benzynowych zalecane przez producenta używanie olejów low saps (niskopopiołowych) jest uzasadnione i zwykle nie jest szkodliwe dla silnika.
Ale olejów, o których dyskutowaliśmy (Amsoil, Meguin, Penrite HPR, Diesel Synthoil) nie użyjemy w dieslach prosto z salonu. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4159
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
tak jedna impreza jeden olej i to taki pod kątem imprezy oczywiście nie ma przymusu Jasne, ile trackday'ów rocznie robisz ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4160
|
![]() |
błąd
silniki tego nie potrzebują ![]() jest to tylko i wyłącznie ekologia, która wymusza oleje z mniejszymi pakietami uszlachetniaczy... które dają mniej "sapsów" ale też mają gorsze parametry a te wpływają na żywotność silników swego czasu ford robił testy wypalania filtra DPF na low-saps i full-saps różnica około ... 12km ![]() większy wpływ na częstotliwość wypalania ma jakość paliwa niż ilość "sapsów" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 07:42 |