Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 206 207 208 209 210 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomek evo
post Sat, 22 Oct 2016 - 11:06
Post #4141


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Sat, 22 Oct 2016 - 08:45) *
to właśnie kluczowy argument
skoro producent robi jakąś mieszankę i ona ma działać w określony sposób, to dodawanie jakiś przypadkowych "zalewajek" może zmienić/zakłócić jego działanie lub powodować jakieś nieprzewidziane konsekwencje dla samej struktury oleju

dlatego zastrzega : nie dolewaj nic bo spieprzysz dobrze przygotowany produkt


Hexx wybacz ale strasznie lawirujesz i gmatwasz. Wychodzi mi na to, że uważasz, ze Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 na bazie syntetycznej PAO to jest zły olej a ROWE na HC to jest dobry olej. Bo tak wynika z Twoich wypowiedzi i odpowiedz jasno czy tak jest czy nie (najlepiej 1 słowem).
Dodawanie przypadkowych "zalewajek" do oleju może spowodować pogorszenie jego parametrów itd. I przed tym zabezpiecza się producent. Ale może zalanie nieprzypadkowego dodatku takiego jak Ceratec czy Archoil będzie mieć pozytywny wpływ? Producent oleju nie wie co komu przyjdzie do głowy dolewać i czy będzie to moto doctor czy archoil. Poza tym ze względów wizerunkowych oleje danego producenta są zawsze takie super, że nie trzeba ich modyfikować. I zwróć uwagę, że nie zaleca się modyfikować każdego oleju, czyli nie tylko tych topowych np. 0w40 tylko też 15w40. Idąc tym tropem to producent również uważa, że te 15w40 są takie super?
Nie bądź stronniczy bo wychwalasz produkty HC a o pełnych syntetykach piszesz, że to nie są dobre oleje.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 22 Oct 2016 - 11:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kunis
post Sat, 22 Oct 2016 - 11:15
Post #4142


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





CYTAT(rOBERTO795 @ Sat, 22 Oct 2016 - 10:16) *
1. Wymienić na świeży przed i po. Na track day polecam np. Millers CFS 5w40NT.
Po na coś bardziej cywilnego w lepkości jak wyżej.


A jest coś tańszego bez nano bzdur? Jak na jeden dzień to trochę skórka za wyprawkę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 22 Oct 2016 - 11:35
Post #4143


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Meguin Super Leichtlauf 5w40 będzie dobry i stosunkowo tani.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Sat, 22 Oct 2016 - 12:00
Post #4144


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





CYTAT(tomek evo @ Sat, 22 Oct 2016 - 11:35) *
Meguin Super Leichtlauf 5w40 będzie dobry i stosunkowo tani.


Nie jestem specem i pierwszy raz słyszę o tym producencie. W czym będzie lepszy od obecnego M1 5W-50 jeżeli można wiedzieć?
Ostatnie pytanie i zamawiam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Sat, 22 Oct 2016 - 12:05
Post #4145


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





Zostaw tak jak jest i zmien dopiero po td. Nie widze sensu zeby zmieniac przed jak olej ma 4,5k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 22 Oct 2016 - 12:06
Post #4146


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(hexx @ Sat, 22 Oct 2016 - 08:47) *
zalać świeżym i niekoniecznie Mobil
po imprezie wymienić na nowy

oczywiście z założeniem, że auto będzie jeździło a nie stało wink.gif



1 trackady - 1 zmiana oleju ? smile.gif to chyba jakiegoś "niedobrego" oleju lub do plastelinowego silnika.
(tak, teoretycznie to najlepiej, wszyscy wiemy, ale to amatorski trackday, nie Le Mans)

Co do dodatków - producent nie musi nic pisać, co zrobi użytkownik to jego decyzja i jej skutki. I na pewno nie oznacza brak takiego zastrzeżenia, że to marny produkt. Oznacza jedynie, że producent nie uważa użytkownika za idiotę, którego trzeba instruować, że "obiektyw w lusterku .." itd


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 22 Oct 2016 - 12:33
Post #4147


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(Kunis @ Sat, 22 Oct 2016 - 12:00) *
Nie jestem specem i pierwszy raz słyszę o tym producencie. W czym będzie lepszy od obecnego M1 5W-50 jeżeli można wiedzieć?
Ostatnie pytanie i zamawiam smile.gif


Meguin to marka należąca do Liqui Moly i jednocześnie producent olejów sprzedawanych pod markami Liqui Moly i Meguin.
Tu masz dane tego oleju :
http://pim.meguin.de/pidoc/P002068/4808-me...nth-15.0-de.pdf



--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 22 Oct 2016 - 20:05
Post #4148









CYTAT(tomek evo @ Sat, 22 Oct 2016 - 11:06) *
Hexx wybacz ale strasznie lawirujesz i gmatwasz. Wychodzi mi na to, że uważasz, ze Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 na bazie syntetycznej PAO to jest zły olej a ROWE na HC to jest dobry olej. Bo tak wynika z Twoich wypowiedzi i odpowiedz jasno czy tak jest czy nie (najlepiej 1 słowem).
Dodawanie przypadkowych "zalewajek" do oleju może spowodować pogorszenie jego parametrów itd. I przed tym zabezpiecza się producent. Ale może zalanie nieprzypadkowego dodatku takiego jak Ceratec czy Archoil będzie mieć pozytywny wpływ? Producent oleju nie wie co komu przyjdzie do głowy dolewać i czy będzie to moto doctor czy archoil. Poza tym ze względów wizerunkowych oleje danego producenta są zawsze takie super, że nie trzeba ich modyfikować. I zwróć uwagę, że nie zaleca się modyfikować każdego oleju, czyli nie tylko tych topowych np. 0w40 tylko też 15w40. Idąc tym tropem to producent również uważa, że te 15w40 są takie super?
Nie bądź stronniczy bo wychwalasz produkty HC a o pełnych syntetykach piszesz, że to nie są dobre oleje.

Widzisz, nie jestem handlarzem i nie piszę co kto ma kupować by napełnić mi sakiewkę.

Czy olej jest dobry czy zły.. zależy od tego, do jakiego silnika nalejesz. Powinieneś to wiedzieć.
Dla mnie i na moje potrzeby ten LM piszesz jest przeciętny.. tylko przeciętny i nie widzę u mnie zastosowania, bo jest za słaby do wszystkiego co mam.
Jego "syntetyczność" też jest dyskusyjna. Chyba, że masz materiał źródłowy gdzie jest to wyraźnie napisane i ile jest bazy PAO czy GTL.

API dla diesla ma tylko CF, więc olej przeciętny cieżarówkowy jest od niego lepszy, bo każdy ma co najmniej CH-4.
API dla benzyny ma tylko CM, gdzie standardem jest już CN

Jak masz jakiś wiekowy i seryjny silnik w pastuchu B5 i używasz go delikatnie.... to będzie cacy.

Naprawdę dobry 5/40 do diesla (nie wyczynowego) ? Proszę : http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2245.pdf
Niestety, ma zastrzeżenie : Aftermarket oil additives are not recommended for use with AMSOIL motor oils. wink.gif


a ROWE ?
Masz jasno przy każdym napisane jaka jest baza i do czego on jest.
Nie szastają też słowami "racing" i "sport".



O dodatkach pisaliśmy.
Poprawiają głównie sakiewkę sprzedającego.
Te warte uwagi są tak drogie, że lepiej kupić dobry olej niż lać taki dodatek do słabego oleju na słabej bazie i oczekiwać cudów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 22 Oct 2016 - 20:11
Post #4149









CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 22 Oct 2016 - 12:06) *
1 trackady - 1 zmiana oleju ? smile.gif to chyba jakiegoś "niedobrego" oleju lub do plastelinowego silnika.
(tak, teoretycznie to najlepiej, wszyscy wiemy, ale to amatorski trackday, nie Le Mans)

Co do dodatków - producent nie musi nic pisać, co zrobi użytkownik to jego decyzja i jej skutki. I na pewno nie oznacza brak takiego zastrzeżenia, że to marny produkt. Oznacza jedynie, że producent nie uważa użytkownika za idiotę, którego trzeba instruować, że "obiektyw w lusterku .." itd

tak
jedna impreza jeden olej i to taki pod kątem imprezy
oczywiście nie ma przymusu


Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 22 Oct 2016 - 23:38
Post #4150


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Hexx jak zwykle lawirujesz. Powiedz mi co ma do rzeczy, że nie jesteś handlarzem? .
Jak byś nie wiedział nie tylko ROWE rozróżnia oleje na syntetyki i te w technologi syntetycznej. Liqui Moly robi to cały czas i nawet na naszym rynku, choć zgodnie z naszymi przepisami nie musi. Nie szasta też słowami racing i sport. I tak samo jest jasno napisane co jest do czego. Nie rozumiem po co to piszesz, bo nie o to pytałem tylko o to czemu polecasz oleje HC od ROWE a PAO od Liqui Moly już nie? Nie udawaj, że nie wiesz jak jest w Niemczech z nazewnictwem. Jeśli Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 jest na Niemieckim rynku vollsynthetisch to znaczy, że jest na pełnej bazie syntetycznej a nie bazie HC (ani GTL). Jeden z kolegów z forum alfy korespondował z LM w Niemczech i mu potwierdzili, że ten olej jest na bazie syntetycznej PAO. Tak więc Synthoila na PAO nie uznajesz za dobry olej a oleje ROWE na HC już tak (sam tak napisałeś i temu nie zaprzeczasz). Dobrze, że mamy to ustalone. O tym B5 seryjnym i delikatnej jeździe bzdury piszesz i sam o tym wiesz. Jeśli na takim oleju można tylko delikatnie takim autem jeździć to co powiedzieć o 99% olejów na rynku, które na pewno nie są lepsze. Podajesz przykład bardzo dobrego oleju Amsoila, który swoją drogą ma niemal identyczne parametry jak LM Synthoil/Meguin Super Leichtlauf (link 3 posty wyżej), niektóre nawet gorsze (np. NOACK) ale czy to ma być dowód, ze ten Liqui Moly jest zły. Dla mnie i jeden i drugi to bardzo dobre oleje. Może Amsoil jest ciut lepszy. Może tak, może nie ale na pewno jest prawie 2x droższy od Meguina. I nadaje się wyłącznie do diesla. Ale to nie ma znaczenia bo nie o tym pisaliśmy. I od kiedy przejmujesz się normami? Co do dodatków to masz swoje zdanie, ja mam swoje i proszę skończmy dyskusję na ten temat bo argumenty, że dodatki poprawiają gównie sakiewkę sprzedającego są tyle samo warte co, że drogie oleje poprawiają głównie sakiewkę sprzedającego (w tych drogich też są dodatki).
Hexx nie obraź się ale masz bardzo radykalne poglądy i nie dopuszczasz innego punktu widzenia. Poza tym fajnie się dyskutuje biggrin.gif


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 08:48
Post #4151









CYTAT(tomek evo @ Sat, 22 Oct 2016 - 23:38) *
Liqui Moly robi to cały czas i nawet na naszym rynku, choć zgodnie z naszymi przepisami nie musi.

doprawdy ?
to podaj opis na naszej stronie, gdzie jest informacja o tym... że dany produkt jest HC albo, że baza jest PAO/GTL

To tak kamyczkiem w ogródek....
skoro jest informacja, to po co ktoś koresponduje ? wink.gif


CYTAT
Może Amsoil jest ciut lepszy. Może tak, może nie ale na pewno jest prawie 2x droższy od Meguina. I nadaje się wyłącznie do diesla.

ma API SN
a co to oznacza ? smile.gif

CYTAT
I od kiedy przejmujesz się normami?

klasami jakościowymi jak już smile.gif i to od zawsze, bo to one dla mnie określają przydatność produktu do mojego silnika
nie przejmuje się dopuszczeniami i aprobatami producentów... bo te się kupuje
to tak w kwestii formalnej smile.gif i wypadało by, aby kolega to rozróżniał


a skoro Amsoil nie jest tak dobry...
to zaproponuj coś ze swojej ofert, co będzie 5/40 i będzie równie dobre i nie droższe ? smile.gif
może będzie warte rozważenia

no chyba, że znajdziesz jakiś wypasiony 5/30 w API CH-4 lub lepszej
do zwykłego auta, które musi zrobić po naszych drogach tak z 60-70k km rocznie.. i bezawaryjnie
żadnego sportu też nie będzie
może być jak najbardziej HC, byle dobra klasa jakościowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 23 Oct 2016 - 12:44
Post #4152


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Gdzie ja napisałem, że Amsoil dobry nie jest? Pokaż mi w którym miejscu. Ja znam ten olej i wiem, że jest bardzo dobry i to właśnie napisałem. Jak nie doczytałeś albo zrozumiałeś na odwrót to nic się nie dzieje - wczoraj była sobota wink.gif Co do tego, że nadaje się tylko do diesla to faktycznie mój błąd - nie sprawdziłem tego a tak sobie kiedyś zakodowałem.
Dyskusja jednak dotyczyła zasadniczo czego innego. Napisałeś, że Liqui Moly to nie są dobre oleje a jednocześnie stoisz na stanowisku, że ROWE to dobre oleje i je polecasz. Zatem proszę Cię o zaproponowanie jakiegoś oleju z oferty ROWE, który będzie lepszy do silnika diesla od Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40, którego nie uważasz za dobry olej. Nie powinieneś mieć z tym kłopotu, prawda? Ja ze swojej strony oprócz wspomnianych Meguina i LM Diesel Synthoil 5w40 mogę polecić jeszcze Penrite HPR Diesel5 5w40. Nie piszę, że to równie dobre oleje co Amsoil bo nigdy tak nie twierdziłem ale to na pewno bardzo dobre i godne polecenia oleje z tych bez eko norm.
I żeby było jasne. Ja nie twierdze, że ROWE to nie są dobre oleje. Sam zacząłeś dyskusje i wyraziłeś woje zdanie więc proszę tylko bądź konsekwentny i nie odwracaj sytuacji, że niby ja mam udowodnić jakąś tezę, której nie wygłosiłem.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 13:05
Post #4153









CYTAT(tomek evo @ Sun, 23 Oct 2016 - 12:44) *
Gdzie ja napisałem, że Amsoil dobry nie jest? Pokaż mi w którym miejscu. Ja znam ten olej i wiem, że jest bardzo dobry i to właśnie napisałem.

zrównałeś go z gorszymi produktami, iwstotnie gorszymi wink.gif

... no i poprosiłem o pokazanie pewnych informacji na stronie LM smile.gif
Nie możesz znaleźć ? smile.gif


Co do porównania LM i standardowych ROWE ... to w zasadzie ta sama półka jakościowa.
W tym segmencie nikt nic innego w europejskich eko-warunkach nie wymyśli...
...z jednym zastrzeżeniem. Firma ROWE podaje jakie oleje są na bazach HC a LM już nie. Czy to nie jest uczciwe podejście ?

a produkt ROWE 5/40 który będzie lepszy niż LM ?
oleje 5/40 to już w pewnym sensie przeżytek w warunkach europejskiej motoryzacji i nikt nie stosuje ich do nowych czy prawie nowych silników.
Ich era skończyła się na EURO3 jak pamiętam... i nikt ich nie rozwija.

Chcesz olej do porównania ale przygotowany do nowych konstrukcji ?
Proszę.. 5/30 : HIGHTEC TRUCKSTAR SAE 5W-30 MULTI-LA .... i zapewne może on spokojnie zastąpić 5/40
Możesz poszukać czegoś w tej klasie jakościowej i lepkościowej z oferty LM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 23 Oct 2016 - 13:29
Post #4154


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Mnie tylko zastanawia dlaczego oleje z USA miałbybyc takie super skoro silniki technologicznie w znacznej większości są za Europejskimi, kupy to się nie trzyma - przeciętne silniki z super olejami, ale po co???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 13:36
Post #4155









Są dwa powody a w zasadzie trzy :
- nie mają takich ograniczeń ekologicznych
- mają więcej silników PB
- mają bardziej rozwinięty rynek sportów motorowych i tuningu do nich... a więc i potrzebę odpowiednich środków smarowych

Równie dobre pytanie...
dlaczego najszybsze auta na 1/4 mili są na silnikach amerykańskich.. skoro technologia jest po stronie europejskich ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 23 Oct 2016 - 15:40
Post #4156


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Amerykańskie oleje są zazwyczaj bardzo wysokiej jakości i ja tego nie neguje. Jeśli chodzi o oleje full saps to są jak najbardziej godne polecenia, z tym zastrzeżeniem, że są drogie i nie zawsze stosunek cena/jakość jest korzystny. Natomiast zbytnie ich gloryfikowanie uważam za przesadę tak samo jak twierdzenie, że w Europie nie produkuje się dobrych olejów (hexx nie do Ciebie ogólnie piszę). Tym bardziej takich pod normy pojazdów europejskich a te stanowią większość rynku.
PS. na prostej zawsze auta made in usa były szybkie biggrin.gif W końcu to tam wynaleziono wyścigi na 1/4 mili. Duże mocne silniki z dużym potencjałem i przetartymi ścieżkami (gotowymi rozwiązaniami), stosunkowo dobra dostępność części i często zaawansowanie i skomplikowanie konstrukcji dużo, dużo mniejsze niż w europejskich wynalazkach (np. mclaren p1). Kilka innych powodów jeszcze by się znalazło.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 16:49
Post #4157









CYTAT(tomek evo @ Sun, 23 Oct 2016 - 15:40) *
Jeśli chodzi o oleje full saps to są jak najbardziej godne polecenia, z tym zastrzeżeniem, że są drogie i nie zawsze stosunek cena/jakość jest korzystny.

to jeszcze napisz jaka róznica jest między full saps a low saps wink.gif
bo to jest dość istotne a często pada ta nazwa
bardzo dużo osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.... o jakich ilościach rozmawiamy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 23 Oct 2016 - 19:43
Post #4158


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Podpuszczasz mnie ale co tam. W uproszczeniu (dużym). Chodzi o to, że praktycznie wszystkie nowe diesle ze względu na szeroko rozumianą ekologię potrzebują oleju z normami c1,c2,c3,c4. Dotyczy to również wielu (coraz większej liczby) silników benzynowych, które m.in ze względu na zaawansowane układy katalityczne a nawet wtrysk bezpośredni potrzebują olejów z normami C (niskopopiołowych). Oleje są zwykle wykastrowane z dodatków chroniących silnik (mniej lub bardziej) bo inaczej by nie dały rady spełnić normy. Starsze silniki (również diesle przez dpf) nie są ograniczone normami ekologicznymi ale nowe konstrukcje w przeważającej części już tak. Nie zawsze w silnikach benzynowych zalecane przez producenta używanie olejów low saps (niskopopiołowych) jest uzasadnione i zwykle nie jest szkodliwe dla silnika.
Ale olejów, o których dyskutowaliśmy (Amsoil, Meguin, Penrite HPR, Diesel Synthoil) nie użyjemy w dieslach prosto z salonu.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 23 Oct 2016 - 19:48
Post #4159


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(hexx @ Sat, 22 Oct 2016 - 20:11) *
tak
jedna impreza jeden olej i to taki pod kątem imprezy
oczywiście nie ma przymusu



Jasne, ile trackday'ów rocznie robisz ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Oct 2016 - 19:49
Post #4160









błąd
silniki tego nie potrzebują smile.gif a nawet nie jest dla dla nich wskazane

jest to tylko i wyłącznie ekologia, która wymusza oleje z mniejszymi pakietami uszlachetniaczy... które dają mniej "sapsów" ale też mają gorsze parametry
a te wpływają na żywotność silników

swego czasu ford robił testy wypalania filtra DPF na low-saps i full-saps
różnica około ... 12km smile.gif
większy wpływ na częstotliwość wypalania ma jakość paliwa niż ilość "sapsów"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 206 207 208 209 210 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 07:42