![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4121
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
jaki olej do S62 BMW ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4122
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4123
|
![]() |
a wcale bym się nie zdziwił gdyby to był właśnie ten olej bo oba zakłady produkcyjne są blisko siebie ech.. siedzisz w tym i jeszcze nie wiesz, że NIE MA nigdy takiej opcji, by olej zalewany fabrycznie miał swój odpowiednik w jakimś produkcie dostępnym z półki ? |
|
|
![]()
Post
#4124
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Wiem, że oleje pod pierwsze zalanie to trochę inna bajka i oprócz wymagań technicznych będzie decydowała cena. Dokładnego odpowiednika pewnie nie ma ale ten Meguin New Engine FE 5w20 jest na tyle niszowy (robiony specjalnie pod 1 normę forda -dla silników ecoboost), że jeśli faktycznie Meguin robi dla Forda oleje ( co by nie było takie dziwne biorąc pod uwagę, że zakłady oddalone sa od siebie o kilka kilometrów co ma swoje logistyczno-organizacyjne plusy a poza tym Niemcy lubią wspierać się lokalnie nawzajem) to ten olej może sie niewiele różnić od "fabrycznego". Słyszałem, ze ecoboosty zalewane są właśnie 5w20 i że zakład Forda w Saarlouis stosował w przeszłości środki smarne z fabryki Meguina. Oczywiście to o niczym jeszcze nie świadczy i to tylko moje luźne gdybania bo napisałem tylko, że "wcale bym się nie zdziwił" a nie że tak jest.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4125
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
producent dobrego oleju zastrzega... by do jego produkty NIE DOLEWAĆ żadnych dodatków O dodatkach już dyskutowaliśmy szkoda wracać do tematu ale siedzisz w tym i wiesz, ze to takie zabezpieczenie dla producenta by mu nie "mieszać w przepisie na dobra zupę". Swoją drogą Liqui Moly jakoś dopuszcza stosowanie dodatków, a nawet zaleca. Może dlatego, ze sama je produkuje. Tak wiec punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4126
|
![]() |
napisałem: producent dobrego oleju
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4127
|
![]() |
Dokładnego odpowiednika pewnie nie ma ale ten Meguin New Engine FE 5w20 jest na tyle niszowy (robiony specjalnie pod 1 normę forda -dla silników ecoboost), że jeśli faktycznie Meguin robi dla Forda oleje ( co by nie było takie dziwne biorąc pod uwagę, że zakłady oddalone sa od siebie o kilka kilometrów co ma swoje logistyczno-organizacyjne plusy a poza tym Niemcy lubią wspierać się lokalnie nawzajem) to ten olej może sie niewiele różnić od "fabrycznego". Fabryka mogła i kiedyś robić coś na zlecenie forda. Jest to możliwe. Możliwe też, że i w przyszłości będzie robić... ale nigdy nie będzie to produkt tej firmy a to co Ford sobie zażyczy wg. dostarczonej receptury ![]() czy produkt niszowy ? kwestia tylko tego, komu będzie się opłacało kupić dopuszczenia... bo chyba nie uważasz, że ten olej z taką aprobatą różni się czymś od od innego oleju 5/20 ![]() |
|
|
![]()
Post
#4128
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Hexx bardzo upraszczasz sprawę norm i aprobat. Ja rozumiem, że zazwyczaj w mocnych furach to nie jest problem ale nie zawsze można zastosować olej bez normy bez konsekwencji. Nie zalejesz natomiast racowego 10w60 do hybrydy chyba? Mam w ofercie kilka olejów 5w20 ale tylko ten jeden spełnia tą konkretną normę. Tak więc uważam, że te oleje się różnią (być może nieznacznie). Inną sprawą jest czy dana norma ma jakieś sensowne uzasadnienie bo często chodzi o ekologie i ekonomię a nie o ochronę silnika i w tym miejscu rozumiem Twój punkt widzenia.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4129
|
![]() |
nie upraszczam
ale dokładnie tak jest.... to jest zwykły biznes bez żadnych podtekstów czy uzasadnień technicznych to tylko kasa... i to nie mała kasa dlatego co jakiś czas wprowadza się nowe specyfikacje i mus kupowania kolejnych aprobat przez producentów ![]() Jak zatem wytłumaczysz fakt, że taki sam silnik występuje np. w dwu markach.. i oleje dedykowane do tego samego silnika pod rożnymi markami (fabrycznymi) wzajemnie się wyklucza ? Przykład 10/60 do hybrydy jaki podałeś... to zły przykład. Tu chodzi o zastosowaną złą lepkość a nie brak aprobaty. Do Forda z silnikiem PB i wymagającego oleju 5/20 z aprobatą.. możesz bez problemy zalać inny 5/20 (np. Amsoil), który tej aprobaty nie będzie miał a silnik od niego nie zatrzyma się i nie ulegnie awarii. Odmówienie naprawy ? To tylko straszenie klienta. Nie ma czegoś takiego jak utrata gwarancji (choć to bardzo specyficzny dokument). W skrajnym wypadku można odmówić naprawy uszkodzonego elementu kiedy jest to ewidentna wina użytego złego materiału.. ale utrata tyczy się tylko tego co związane z tym uzytym materiałem. Równie dobrze można odmówić też takiej naprawy, kiedy stosujesz zalecane materiały ale producent uzna... że nie używałeś auta w opisany sposób.. czyli jechałeś za szybko, z za dużymi obrotami i za długo w jednostce czasu autostradą ![]() Generalnie... silnik ma się psuć po gwarancji a nie na gwarancji ![]() |
|
|
![]()
Post
#4130
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4131
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 ![]() |
Przetestowałem większość 10w-60 na rynku na swoim aucie i najlepiej jeździło się na Millers z NT. Na obecną zimę trochę częściej auto będzie opuszczać garaż i myślę o lepkości 5w-50. ok a co znaczy że się na nim najlepiej jeździło? czym ten olej wyróżnial się względem innych? |
|
|
![]()
Post
#4132
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
napisałem: producent dobrego oleju ![]() Czyli Liquy Moly to nie są dobre oleje? Czy to aby nie przesada ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4133
|
![]() |
Skoro producent danego oleju robi/dopuszcza użycie uszlachetniacza do produkowanego przez siebie oleju.... to co sądzisz o tych produkowanych olejach, które wymagają dodatkowego wspomagania by właściwie działać ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#4134
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie, nie , tak nie możesz, Jak powiedziałeś A to powiedz B a nie znów półsłówka . To nie jest tak proste i nie można tak prosto półsłówkami sugerować że jakiś olej jest zły, bo producent nie dorzuca miliona zastrzeżeń do produktu. Z takich powątpiewań możemy przypuszczać, że wiesz o czymś w składzie ich na przykład, co sprawia ze "nie są dobre" , ale nie chcesz się tym z nami podzielć.
Może amerykanom trzeba pisać pewne oczywistości - typu żeby nie pić oleju, lub żeby czegoś nie dolewać ? bo może któryś by wpadł na pomysł dolania nie wiem - benzyny do oleju ? Napisz wprost co sprawia że np Liquy Moly 5W40 High tech lub np Liquy moly racetehc 10W60 to nie są dobre oleje. Same w sobie , a nie na podstawie tego co robi producent z ulotkami czy co jeszcze produkuje. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4135
|
![]() |
Czy jak wyglądam na prawicowego wieszcza, który będzie pisał gawiedzi "jak jest" ?
Nie ma tak, że olej jest dobry albo jest zły. Zależy od tego gdzie ma być zastosowany, w jakim silniku i jak ten silnik będzie eksploatowany. Do jednego będzie za słaby do innego będzie za dobry. Z drugiej strony jak nie zrozumiałeś tego co napisałem wcześniej, nie dało Ci to do myślenia.... to napiszę tylko: przykro mi |
|
|
![]()
Post
#4136
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Oczywiście że zrozumiałem, jednak uważam że jak nie możesz konkretnie napisać, to nie powinieneś takich insynuacji rzucać - że niedobry bo producent nie zabrania stosowania dodatków. To żaden argument i nic do myślenia nie daje, chyba że się szuka spiskowych teorii.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4137
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Panowie, potrzebuje pomocy. Auto Golf V GTI z programem na 250KM - jeździ na Mobil 1 5W50, wymieniony w kwietniu. Aktualnie ma przejechane jakieś 4,5tyś km.
Wybieram się 30.10 na Tor Poznań. Dylemat jest taki: 1. Zostawić jak jest i wymienić dopiero po track day'u, 2. Zalać świeżym Mobilem, 3. Wymienić na coś lepszego? Może ktoś z doświadczenia coś podpowiedzieć? Temp. już nie są zbyt wysokie więc z grzaniem oliwy pewnie nie będzie problemu, ale wiem że jak zacznę jeździć to mogę nie mieć litości dla auta.... ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4138
|
![]() |
Oczywiście że zrozumiałem, jednak uważam że jak nie możesz konkretnie napisać, to nie powinieneś takich insynuacji rzucać - że niedobry bo producent nie zabrania stosowania dodatków. To żaden argument i nic do myślenia nie daje, chyba że się szuka spiskowych teorii. to właśnie kluczowy argument skoro producent robi jakąś mieszankę i ona ma działać w określony sposób, to dodawanie jakiś przypadkowych "zalewajek" może zmienić/zakłócić jego działanie lub powodować jakieś nieprzewidziane konsekwencje dla samej struktury oleju dlatego zastrzega : nie dolewaj nic bo spieprzysz dobrze przygotowany produkt |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4139
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4140
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Panowie, potrzebuje pomocy. Auto Golf V GTI z programem na 250KM - jeździ na Mobil 1 5W50, wymieniony w kwietniu. Aktualnie ma przejechane jakieś 4,5tyś km. Wybieram się 30.10 na Tor Poznań. Dylemat jest taki: 1. Zostawić jak jest i wymienić dopiero po track day'u, 2. Zalać świeżym Mobilem, 3. Wymienić na coś lepszego? Może ktoś z doświadczenia coś podpowiedzieć? Temp. już nie są zbyt wysokie więc z grzaniem oliwy pewnie nie będzie problemu, ale wiem że jak zacznę jeździć to mogę nie mieć litości dla auta.... ![]() 1. Wymienić na świeży przed i po. Na track day polecam np. Millers CFS 5w40NT. Po na coś bardziej cywilnego w lepkości jak wyżej. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 20:39 |