![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4101
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4102
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Skład ponoć jakiś "kosmiczny" -baza pao-estry plus jakaś wysoko zaawansowana technologia syntetyczna (syntetyczna nic wspólnego z HC, żeby nie było niedomówień) "wyższej klasy" niż PAO-estry. Plus bardzo bogaty pakiet dodatków z dodatkami modyfikującymi tarcie. Z tego co poszperałem w necie to firma znana głownie z wysokiej jakości olejów motocyklowych, w tym wyczynowych do motocrossu. Cena niestety nie jest niska bo 89 zł za 1litr (teraz na start cena 79 zł) i nie jest to cena z sufitu na mega marży. Zakupiłem małą partię i szukam chętnych do testów bo do siebie do diesla 1.9 to mi trochę szkoda lać taki olej. Czekam kiedy u Ciebie w ofercie pojawi się fajne 5w50 w cenie do 150zł za 4-5l ;P Myślałem o Xado ale nie masz w sprzedaży więc na razie zalałem 10w60 z braku laku o specola ( 3 zmiany oleju w ciągu 2 miesięcy to i tak spory wydatek był) |
|
|
![]()
Post
#4103
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 26 October 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Którego Millersa wybierzesz ? Zajrzałem do instrukcji i wymagają 0w-30 z normą fordowską WSSM2C950A. Millers ma 0w30 ale bez tej normy, więc dolałem na razie litr tego millersa i chyba wymienię niestety na castrola, bo nie chcę mieć problemów gwarancyjnych gdyby co. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4104
|
![]() |
Valvoline 0/30 ma dopuszczenie Forda
choć ja bym się mocno brakiem tej aprobaty nie przejmował ![]() |
|
|
![]()
Post
#4105
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak rozumiem masz już euro 6 bo o ile dobrze kojarzę ta norma jest pod euro 6. Chyba jednak dużo nie zaryzykujesz jak zalejesz tego Millersa mimo braku normy.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4106
|
![]() |
Chyba jednak dużo nie zaryzykujesz jak zalejesz tego Millersa mimo braku normy. nic nie zaryzykuje Tylko jest jeden problem. Nie każde ASO Forda dopuszcza stosowanie oleju dostarczonego przez klienta. Na takie postępowanie pozwala umowa dealerska. Jak już znajdziemy takie ASO, które nie ma ciśnienia na wylanie odpowiedniej ilości Castrola, to można śmiało jechać ![]() Mnie zapytali dlaczego 0/40 a nie 5/30.. to odpowiedziałem, że mocno to auto jest eksploatowane na autostradach i to zamknęło temat. W Opolu jest w miarę ogarnięty dealer i nieźle (jak na forda) działający serwis. Nie robią fochów. |
|
|
![]()
Post
#4107
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx jeśli jest tam ekipa przeniesiona z Dąbrowy to nie robią fochów bo nie wiedzą o co chodzi
![]() MisioLBN też szukam 5w50, vr1 mi się przejadł. Co byś powiedział na eni eurosports 5w50? Krążą dane że pao/ester, bardzo wysoki indeks lepkości i obecnie oferta na polskim rynku ograniczona. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4108
|
![]() |
tego to nie wiem
ale nie są uciążliwi we współpracy jak kilka innych serwisów z Polski |
|
|
![]()
Post
#4109
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
hexx jeśli jest tam ekipa przeniesiona z Dąbrowy to nie robią fochów bo nie wiedzą o co chodzi ![]() MisioLBN też szukam 5w50, vr1 mi się przejadł. Co byś powiedział na eni eurosports 5w50? Krążą dane że pao/ester, bardzo wysoki indeks lepkości i obecnie oferta na polskim rynku ograniczona. Co do Eni 5W50 - miałem w zeszłym roku beczkę 20l - b tanio kupiony, później nie widziałem oferty. Zalewałem do V6 Alfy codziennego jak i do torówki - ale wówczas to był czas licznych napraw i przeróbek w silniku więc długich przeboiegów tam nie miał. Za to zrobiłem analizę w Blackstone : ![]() A tu cytat - interpretacja tego wyniku kolegi mającego conieco pojęcia o olejach : "Pakiet ZDDP typowy dla full saps, brak modyfikatora tarcia niestety a w przypadku klasy 'sport' by się przydał - stąd uzupełnienie AR9200. Pakiet detergentów Ca/Mg trochę słabszy z epoki API SL - obecnie stosowany raczej w olejach dedykowanych turbo dieselom (w tej ilości bez DPF). Trochę niższa lepkość od deklarowanych 19cSt w karcie - wyszło 17,24 czyli bardzo lekkie 5W-50 (min. to 16,3 a max. 21,9). Wyżej od deklaracji wypadła za to temp zapłonu bo 455F to 235C - dobrze i wskazuje na mniej lotne bazy możliwe, że z PAO jak deklarują." Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogol...l#ixzz4NWfwlOoE Dodam jeszcze że na dnie beczki był trochę męty, ponoć może to wynikać ze składowania złęgo (?) . Byłem na nim na kilku trackdayach w tym na takim gdzie przez wałki balansujące gdzieś tam (jak się później okazało) ciśnienie ucieakło tak że nawet na 6 tys obrotów było coś około 3 bary, na jałowych do 0,5 spadało. Silnik zniósł to ładnie (był później rozbierany) więc olej chyba ok. Przed tą diagnozą gdzie ciśnienie ucieka było podejrzenie że ten olej za bardzo się "rozrzedza" w warunkach torowych (był upał i ok. 100km ogniemn na torze) . Ale nie, winny był hardware ![]() Tak że jak w cenie dobrej (w tych beczkach b tanio wychodził) i jeśli osiągalny i nie bardzo stary to chyba przyzwoity olej. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A jak oceniacie popularny olej 0W50 Eneosa ?
![]() Źródło: https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthread...opics/3143754/1 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4111
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
A jaki jest Noack tego oleju?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4112
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Andrzejsr kłaniam się i dziękuję
Temat wyczerpany, dokupię jakiś archoil i z głowy. Pytanie do dealerów ar9200 czy 9100? |
|
|
![]()
Post
#4113
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak ma być naprawdę konkretna ochrona przed upalaniem to AR9200 lub mix ar9100/9200 (ma coś takiego -szczegóły na priv).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4114
|
![]() |
Dalej nie łapie podejścia... tani olej + dodatek zamiast dobry olej
![]() Cenowo wychodzi na to samo. |
|
|
![]()
Post
#4115
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Dobry olej +dodatek to dobre podejście?
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4116
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tak prawidłowe tani olej i dobry dodatek to takie rozwiązanie jak najtansza opona z cilawej mieszanki i super dobry bieżnik o najnowszym wzornictwie, co bedzie lepiej hamowało ? :-)))
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#4117
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx kupiłem już dawno ten olej bo chciałem sprawdzić go w przekonaniu że jest dobry. Post Andrzejsr mnie uświadomił mnie że jest miejsce na poprawę. Cenowo wyjdzie prawie co np taki amsoil amr ale trzeba się samemu przekonać co i jak bo inaczej nie dociera
![]() Eni według mnie to średnia półka, zaintersowałem się tym 5w50 bo z średniej półki miał troszeczkę wyższą gorącą lepkość niż vr1 i inne. Gdyby dostępny by był gulf racing 5w50 w starej formulacji to (18cSt@100C aktualnie,20cSt@100C stara formulacja) to brał bym gulf. Szkoda że nie ma motul sport 5w50 na rynku,w sam raz dla mnie bo: estry+ prestiżowa marka+ sport w nazwie = produkt na moje potrzeby ![]() tomek evo pw |
|
|
![]()
Post
#4118
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z 5W50, to jest jeszcze Mobil 1 5W50 - kiedyś nazywał się Rally Formula, teraz Peak Formula. Ponoć i skład się zmienił z nazwą, ale może ktoś coś bliżej wie ?
W mojej 156 V6 od >10ciu lat i prawie 200tysięcy km był ten olej, auto jeździ wszystko ok, na torze nią tylko kilka razy byłem, nic się nie stało z powodu oleju. Wiem że to olej HC , ale to nie oznacza chyba "samo zło" ? ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4119
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 March 2006 ![]() |
Witam,
Sorry, ale pozwolicie, że podepnę się pod temat, bo sprawa też olejowa ![]() Znajomy kupił nowe auto w salonie - Forda 1.5EB. Namawiałem go by po ok 3tyś km wymienił olej, bo to jednak silnik o większej mocy (182km) i raczej taka wymiana pomoże, a nie zaszkodzi nowemu silnikowi. On natomiast ripostuje, że doradca serwisowy odradza mu takiej czynności bo olej lany w fabryce jest o wiele lepszej jakości niż z butli. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#4120
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
No zależy co oni tam z tej butli leją. Nie liczyłbym aby ten fabryczny olej to był jakiś super-hiper. Generalnie zalecam zrobienie takiej wymiany po kilku tysiącach kilometrów pomimo, że nowe silniki są już wstępnie dotarte. Natomiast olej można wybrać samemu. Mam takiego Meguina 5w20 specjalnie dedykowanego pod eco-boosty (WSS-M2C-948-
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 20:39 |