![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4021
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Nie popadalbym w skrajnosci. Jesli macie taki dylemat to moze mail do ow (Motul, Millers) firm z zapytaniem jak oni widza interwaly wymian w danych warunkach? Nic nie sugerowac, po prostu zapytac, wiadomo, ze nie beda do konca obiektywni ale cos powinni podpowiedziec.
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4022
|
![]() |
dobry pomysł
ciekawe co odpowiedzą i czy potraktują to pytanie w miarę poważnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#4023
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Jaki olej bedzie dobry do corvetty z ls3? Auto raczej nie upalane ale na obecnym 5w30 110 stopni to nie problem. Myslalem nad amsoilem 5w40 tylko nie wiem jaki bo sa rozne, albo nad 5w50 tez amsoila
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4024
|
![]() |
50 odpada, za duży ulep do tego silnika
Red Line 0/40 będzie dobry. seryjnie miały chyba 5/30 jak pamiętam |
|
|
![]()
Post
#4025
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Tak, seryjnie 5w30. Auto jezdzi tylko w cieple dni, wiec nie wiem czy 0w40 jest sens no i ciezko kupic tego red line. A co z tym 5w40 amsoila? Full saps czy zwykly? Ewentualnie jeszcze cos innego
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4026
|
![]() |
Na allegro jest dostępny ten Red Line. Tanio nie jest, ale jest solidnie i bez europejskiej tendencji do ekologii.
Zaletą jego jest wysoki indeks lepkości 197, HTHS też ma dość dobry Saps'y nie mają aż takiego znaczenia ![]() Możesz dać też jakiś 5/40 czy nawet 10/40 ale jak spojrzysz na parametry to będą one zbliżone do tego 0/40 Amsoil też będzie dobry ale te 5/40 robione są pod europejskie silniki jak już to też 0/40 |
|
|
![]()
Post
#4027
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
To może ja zacznę od tyłu jak zwykle :-)
Amsoil 5W40 robi doskonałe oleje ale nie każdy jest pod europejskie samochody. Przykład poniżej jeden z najlepszych olejów do silników wysokoprężnych: http://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=s...;submit_search= hexx: nie zawsze tak jest bo cześto zalewając 0W40 zaczyna klient dolewać olej ....niestety ale jest dużo produktów któe oferują doskonały poziom czystości silnika. Sapsy: do starszych stosuje się dodatki ZDDP do nowszych zaawansowane np. MODTC czyli ditokorbian molibdeny droiższy ale nie taki popiołówy oraz inne których produkuje może 4-5 firm na świecie. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4028
|
![]() |
ale pewnie nie spojrzałeś na parametry tego 0/40 Redl Line
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4029
|
![]() |
Przykład poniżej jeden z najlepszych olejów do silników wysokoprężnych: http://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=s...;submit_search= tylko do jakiego auta/klienta jest on dedykowany u nas na rynku ? wszystkie nowe i prawie nowe sadzomioty mają zalecane 5/30 i prawie każdy taki leje.. lepszej bądź gorszej jakości natomiast dla znacznej części właścicieli tych starszych, gdzie można go lać spokojnie będzie on zwyczajnie za drogi |
|
|
![]()
Post
#4030
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
W wielu przypadkach 5w30 można z powodzeniem zastąpić 5w40 bo są też oleje niskopopiołowe o tej lepkości.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4031
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Do jakiego auta cóż dobre pytanie.
Na pewno spełnia CJ-4, CI-4+, CF, SN, SM więc benzyna oraz diesel a dzięki najwyższym specyfikacjom do diesla oferuje lepszą smarność , dyspersję sadzy itp. Popioły 1% czyli więcej o 0.2% czyli tyle co nic względem olejów C3 lepiej chroni silnik. Bardzo fajnie sprawdza się w silnikach opartych na listwach common rail w silnikach CDI, wszystkich fiatowskich JTD itp. Spokojnie można na nim zrobić te 15-20 000km bez obaw że parametry spadną. No i tutaj macie porównanie w wymagającym teście którego mało kto publikuje w 180 cyklach: http://wpc.1c96.edgecastcdn.net/001C96/G-I...ived/index.html -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4032
|
![]() |
dobra dobra... "że można" i "ze nie wybuchnie" to wiem
a teraz proszę o konkretna odpowiedź : do jakiego auta i z jakim silnikiem ? w ramach podpowiedzi dam przykład: silnik FORD'a z linii Puma C, pojemność 3.2 litra, 5 cylindrów, moc 200KM/470Nm w Europie jest zalecany/nakazany olej 5/30 z uwagi na EUR5 i EUR6 ale już w USA ten silnik pracuje na 5/40 ![]() |
|
|
![]()
Post
#4033
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Póki jeszcze nic nie zalałem, to może zapytam. Co lać do M43B19 po remoncie (pierścienie, panewki, głowica). Zwykłe daily, niedługo wleci także LPG. Sporo będzie jeździło na trasie. 5w40?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4034
|
![]() |
jakaś sensowna będzie ta instalacja ?
|
|
|
![]()
Post
#4035
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4036
|
![]() |
5/40 lub 5/50 i po problemie
|
|
|
![]()
Post
#4037
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
A w sumie jeszcze zapytam co można zalać do A5 3.0 TDI CAPA, auto lata 50 trasa 50 miasto, w trasie z dużymi prędkościami, lać to co zaleca producent (5w30) czy może zalać co innego?
|
|
|
![]()
Post
#4038
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Panowie, od niedawna posiadam Civica 2.2diesel 2013 rok przebieg 112.000 kilometrow. Jaki olej mu wlac?
|
|
|
![]()
Post
#4039
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tam zdaje się zalecane jest C2 więc mogę zaproponować Penrite Enviro+ DL-1 5w30. Odpowiedni powinien być też Motul Eco Clean C2 0w30. Dobrym olejem jest też Shell Helix Ultra w30 AL-V ale jest C3 (choć moim zdaniem jak się C3 tam zastosuje o lepkości 5w30/0w30 to się nic złego nie stanie).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#4040
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
A w sumie jeszcze zapytam co można zalać do A5 3.0 TDI CAPA, auto lata 50 trasa 50 miasto, w trasie z dużymi prędkościami, lać to co zaleca producent (5w30) czy może zalać co innego? W przypadku VAG-a to bym za bardzo nie kombinował tylko zastosował olej spełniający normę 504/507 (oficjalna aprobata mile widziana ale niekoniecznie niezbędna). Polecić mogę np. Meguina Combatible 5w30/Liqui Moly Top Tec 4200, Penrite Enviro+5w30, Shell Helix Ultra 0w30 AL-V oraz Millersa EE longlife 5w30 (ten z Nanodrive) a także Neste z serii City Pro. Specol Spec Premium C3 5w30 VW505/507 też daje radę. Olejów z 504/507 jest cała masa ale niemal wszystkie to 5w30. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 03:50 |