![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4001
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
potrzebny ci olej wyczynowy ? jak masz odpowiednie auto to i owszem. jak nie to nie. Chcialem wlac cos z lepszej polki, stestowac i dlatego go kupilem ![]() Mam zwykle, nie modzone w zaden sposob, praktycznie 100% seria. Wiem, ze nie jest to taki kozak, jak "tutaj sie na forum trafiaja", ale jezdze dynamicznie, chociaz tylko po miescie i ew jakies trasy. Po wlaniu tego oleju moga byc jakies negatywne skutki w porownaniu do zwyklego 8100 xclean 5w40, ktory wlasnie wczesniej zalewalem? -------------------- Red Abarth Punto Evo '11
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4002
|
![]() |
nie wykorzystasz jego możliwości
to olej który powinien pracować w temp. około 120 stopni przez kilka setek kilometrów i do zmiany |
|
|
![]()
Post
#4003
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 13 June 2012 ![]() |
nie wykorzystasz jego możliwości to olej który powinien pracować w temp. około 120 stopni przez kilka setek kilometrów i do zmiany Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Jak lałeś Motula X-cess to lej go dalej. Nawet w autach ze zdwojoną mocą nie trzeba lać oleju wyczynowego/rajdowego. Np ja mam już 2 lata zdwojoną moc w ibizie ATD i leje cały czas Motul Specific 5w40 i jest w porządku. Moim zdaniem tym olejem wyczynowym mozesz zrobić wiecej złego niż dobrego ![]() |
|
|
![]()
Post
#4004
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Jak lałeś Motula X-cess to lej go dalej. Nawet w autach ze zdwojoną mocą nie trzeba lać oleju wyczynowego/rajdowego. Np ja mam już 2 lata zdwojoną moc w ibizie ATD i leje cały czas Motul Specific 5w40 i jest w porządku. Moim zdaniem tym olejem wyczynowym mozesz zrobić wiecej złego niż dobrego ![]() Jak narazie, z waszych odp wnioskuje, ze 300v kompletnie nie nadaje sie do codziennej zwyklej (miejskiej lub ew trasa raz na mc) jazdy? Moze to was rozbawi - ale poprosze tak lopatologicznie ![]() Jezeli chodzi o czas wymiany tego 8100 czy nawet 300v, to i tak robie raptem 5-10 tys rocznie i wymianka oliwy, wiec nie mam zamiaru sprawdzac tzw modnej opcji "long-life" ![]() -------------------- Red Abarth Punto Evo '11
|
|
|
![]()
Post
#4005
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Panowie, czy stała temp. oleju w benzynowcu na trasie na poziomie 80-85st źle wpłynie na motorownię? Pomiar z podstawki pod filtr.
Olej Amsoil 5W50 Signature Series + AR9100. Przejdę chyba na jakieś 5W40. |
|
|
![]()
Post
#4006
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Panowie, czy stała temp. oleju w benzynowcu na trasie na poziomie 80-85st źle wpłynie na motorownię? Pomiar z podstawki pod filtr. Olej Amsoil 5W50 Signature Series + AR9100. Przejdę chyba na jakieś 5W40. Nie, jest ok. Skad to pytanie? -------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#4007
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 13 June 2012 ![]() |
Jak narazie, z waszych odp wnioskuje, ze 300v kompletnie nie nadaje sie do codziennej zwyklej (miejskiej lub ew trasa raz na mc) jazdy? Moze to was rozbawi - ale poprosze tak lopatologicznie ![]() Jezeli chodzi o czas wymiany tego 8100 czy nawet 300v, to i tak robie raptem 5-10 tys rocznie i wymianka oliwy, wiec nie mam zamiaru sprawdzac tzw modnej opcji "long-life" ![]() Ale kto tu mówił cokolwiek o opcji Long life. Chyba mało kto tutaj wymienia olej rzadziej iż 10K ![]() |
|
|
![]()
Post
#4008
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Nie, jest ok. Skad to pytanie? Zmieniłem termostaty wody i oleju. Woda z 89st na 82st. Olej z 105st na 80st. (temperatury uchylania) W mieście przy 30st nie osiągam teraz więcej jak 105st oleju więc to byłoby super ale zastanawiałem się, czy w trasie nie bedzie za 'chłodno'. Zawyczaj porządane parametry podaje się przy 100st C... |
|
|
![]()
Post
#4009
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 June 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4010
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4011
|
![]() |
tak właśnie jest
![]() |
|
|
![]()
Post
#4012
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Zmieniłem termostaty wody i oleju. Woda z 89st na 82st. Olej z 105st na 80st. (temperatury uchylania) W mieście przy 30st nie osiągam teraz więcej jak 105st oleju więc to byłoby super ale zastanawiałem się, czy w trasie nie bedzie za 'chłodno'. Zawyczaj porządane parametry podaje się przy 100st C... U mnie temp w obecnych warunkach to okolice 90stopni. W chlodniejsze dni 80-90. Byle tylko nie spadala nizej i jest OK. -------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#4013
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
Ale kto tu mówił cokolwiek o opcji Long life. Chyba mało kto tutaj wymienia olej rzadziej iż 10K ![]() Tak tylko o tym wspomnialem, zeby byla jasnosc, gdyz sam tez nie wierze w te bzdury typu "long life" ![]() Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy? Chodzi mi o wasze doswiadczenia, gdyz sa tutaj wymiatacze i takie inforamcje od takich ludzi sa cenne. Wiem, ze jest to juz olej wyczynowy, ktory zachowuje swoje parametry przy wyzszej temperaturze i upalaniu, wiec dlaczego mialby "nie dzialac" poprawnie w cywilnych, normalnych warunkach, gdzie nie bedzie na 101% wykorzystywany? -------------------- Red Abarth Punto Evo '11
|
|
|
![]()
Post
#4014
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Tak tylko o tym wspomnialem, zeby byla jasnosc, gdyz sam tez nie wierze w te bzdury typu "long life" ![]() Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy? Chodzi mi o wasze doswiadczenia, gdyz sa tutaj wymiatacze i takie inforamcje od takich ludzi sa cenne. Wiem, ze jest to juz olej wyczynowy, ktory zachowuje swoje parametry przy wyzszej temperaturze i upalaniu, wiec dlaczego mialby "nie dzialac" poprawnie w cywilnych, normalnych warunkach, gdzie nie bedzie na 101% wykorzystywany? To nie jest tak, ze ludzie nie jezdza na tym oleju jako daily. Zapewne sprawa jest w tym, ze tego typu oleje traca swoje parametry znacznie szybciej. Czesciej trzeba wymieniac. -------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4015
|
![]() |
Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy? tak samo jak opony typu slick/drag się nie nadają, tak samo jak sportowe klocki hamulcowe i tak samo jak samochód WRC też się nie nadaje do jazdy codziennie po mieście do pracy olej do wyczynu łapie swoje parametry w określonych warunkach (ciśnienie, temperatura itp), których nie stworzysz w normalnej jeździe dodatkowo trzyma bardzo dobrze swoje parametry przez jakiś okres.. a potem gwałtownie je traci w przeciwieństwie do oleju "zwykłego" który traci je sukcesywnie i stopniowo nie ma też pewnych dodatków jakie mają zwykłe oleje chcesz go zmieniać co 500km ? proszę cię bardzo wtedy pewnie i w zwykłym aucie da radę no litości trochę wyobraźni |
|
|
![]()
Post
#4016
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
no litości trochę wyobraźni Myślę, że to nie jest kwestia wyobraźni. Kiedyś świadomość "motoryzacyjna" przeciętnego użytkownika była mizerna, bo i nie musiała być szeroka...wystarczy, że mechanik wiedział, że przy 100 tys. km przebiegu leje się już półsyntetyk, a po 200 przechodzi na mineralny ![]() Zauważcie, ile powstaje dzisiaj firm choćby do autodetailingu. Kiedyś gość na swojej pięknej czarnej S-klasie nie widział nawet swirli i rys, bo nie wiedział, że ma ich nie być ![]() To samo z olejami - 5-10 lat temu nikt nie wiedział, że na zimę można lać 5W30, a na lato 5W40. Ale i nie wszystkie auta miały DPF, skomplikowane rozrządy/pompy i inne czynniki wpływające na definicję konkretnego oleju, który ma być zalany - a nie co jest "pod ręką". Opony? To samo. Nie tylko jakość, ale i dobór rozmiaru np. w 4x4 (X-drive w BMW, torsen w Audi itd.) . Ludzie zaczynają się interesować takimi tematami bo auta przestały być dla ludzi, teraz to ludzie muszą być dla auta, chuchać, dmuchać i wracać do domu okrężną drogą bo procedura wypalania DPF się zaczęła na 100 metrów przed garażem ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4017
|
![]() |
może też być przyczyną "chęć mania" czegoś co jest "Racing" lub Sport"
o ile kupi się produkt komercyjny, powszechnie dostępny to nie ma problemu, nic się nie stanie ale jak kupimy prawdziwy produkt dedykowany do sportu jak klocki czy olej, to może okazać się, że silnik nam stanie a auto nie zatrzyma się, bo klocki choć kosztowały połowę wypłaty... to zwyczajnie nie zadziałają, bo są zimne wtedy są już problemiki ![]() |
|
|
![]()
Post
#4018
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
Teraz juz wiem, w czym konkretnie jest roznica. Tylko swoja droga, to nie wiedzialem, ze az tyle zachodu jest z tego typu olejem wyczynowym - o tym to juz nikt nie wspominal, jak zbieralem o nim info
![]() Ps. Klocki / tarcze / zawieszenie / slicki "racingowe" to wiem, ze nie nadaja sie do jazdy 24/7/365, to jest oczywiste akurat ![]() -------------------- Red Abarth Punto Evo '11
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#4019
|
![]() |
Szczerze powiedziawszy, to nie mam pojęcia ile wytrzyma olej wyczynowy w silniku choć jest mi znana ich "charakterystyka" (w internecie też dostępna).
Nie znam nikogo kto robił by taki test. Może okazać się, że wytrzyma i 2000 km ale tez i 1000 km. Problem w tym, ze utrata jego właściwości jest dość gwałtowna w stosunku do normalnego oleju. |
|
|
![]()
Post
#4020
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
Szczerze powiedziawszy, to nie mam pojęcia ile wytrzyma olej wyczynowy w silniku choć jest mi znana ich "charakterystyka" (w internecie też dostępna). Nie znam nikogo kto robił by taki test. Może okazać się, że wytrzyma i 2000 km ale tez i 1000 km. Problem w tym, ze utrata jego właściwości jest dość gwałtowna w stosunku do normalnego oleju. Szczegolnie multiair jest bardzo czuly na olej, wiec nie zamierzam tego testowac u siebie - jak cos sie wysypie, to bedzie cienko ![]() -------------------- Red Abarth Punto Evo '11
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 03:51 |