Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 199 200 201 202 203 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
szlimak86
post Fri, 09 Sep 2016 - 16:24
Post #4001


Rookie
Dołączył: Thu, 14 June 2012





CYTAT(hexx @ Fri, 09 Sep 2016 - 16:11) *
potrzebny ci olej wyczynowy ?
jak masz odpowiednie auto to i owszem. jak nie to nie.

Chcialem wlac cos z lepszej polki, stestowac i dlatego go kupilem smile.gif
Mam zwykle, nie modzone w zaden sposob, praktycznie 100% seria. Wiem, ze nie jest to taki kozak, jak "tutaj sie na forum trafiaja", ale jezdze dynamicznie, chociaz tylko po miescie i ew jakies trasy.
Po wlaniu tego oleju moga byc jakies negatywne skutki w porownaniu do zwyklego 8100 xclean 5w40, ktory wlasnie wczesniej zalewalem?


--------------------
Red Abarth Punto Evo '11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Sep 2016 - 16:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 09 Sep 2016 - 17:56
Post #4002









nie wykorzystasz jego możliwości
to olej który powinien pracować w temp. około 120 stopni przez kilka setek kilometrów i do zmiany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dlugii
post Fri, 09 Sep 2016 - 18:31
Post #4003


User
Dołączył: Wed, 13 June 2012





CYTAT(hexx @ Fri, 09 Sep 2016 - 17:56) *
nie wykorzystasz jego możliwości
to olej który powinien pracować w temp. około 120 stopni przez kilka setek kilometrów i do zmiany


Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.

Jak lałeś Motula X-cess to lej go dalej. Nawet w autach ze zdwojoną mocą nie trzeba lać oleju wyczynowego/rajdowego. Np ja mam już 2 lata zdwojoną moc w ibizie ATD i leje cały czas Motul Specific 5w40 i jest w porządku. Moim zdaniem tym olejem wyczynowym mozesz zrobić wiecej złego niż dobrego wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szlimak86
post Mon, 12 Sep 2016 - 13:45
Post #4004


Rookie
Dołączył: Thu, 14 June 2012





CYTAT(dlugii @ Fri, 09 Sep 2016 - 18:31) *
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.

Jak lałeś Motula X-cess to lej go dalej. Nawet w autach ze zdwojoną mocą nie trzeba lać oleju wyczynowego/rajdowego. Np ja mam już 2 lata zdwojoną moc w ibizie ATD i leje cały czas Motul Specific 5w40 i jest w porządku. Moim zdaniem tym olejem wyczynowym mozesz zrobić wiecej złego niż dobrego wink.gif

Jak narazie, z waszych odp wnioskuje, ze 300v kompletnie nie nadaje sie do codziennej zwyklej (miejskiej lub ew trasa raz na mc) jazdy? Moze to was rozbawi - ale poprosze tak lopatologicznie smile.gif
Jezeli chodzi o czas wymiany tego 8100 czy nawet 300v, to i tak robie raptem 5-10 tys rocznie i wymianka oliwy, wiec nie mam zamiaru sprawdzac tzw modnej opcji "long-life" smile.gif


--------------------
Red Abarth Punto Evo '11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Tue, 13 Sep 2016 - 23:47
Post #4005


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Panowie, czy stała temp. oleju w benzynowcu na trasie na poziomie 80-85st źle wpłynie na motorownię? Pomiar z podstawki pod filtr.
Olej Amsoil 5W50 Signature Series + AR9100. Przejdę chyba na jakieś 5W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Wed, 14 Sep 2016 - 00:41
Post #4006


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





CYTAT(kabanv70 @ Tue, 13 Sep 2016 - 23:47) *
Panowie, czy stała temp. oleju w benzynowcu na trasie na poziomie 80-85st źle wpłynie na motorownię? Pomiar z podstawki pod filtr.
Olej Amsoil 5W50 Signature Series + AR9100. Przejdę chyba na jakieś 5W40.


Nie, jest ok. Skad to pytanie?


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dlugii
post Wed, 14 Sep 2016 - 00:51
Post #4007


User
Dołączył: Wed, 13 June 2012





CYTAT(szlimak86 @ Mon, 12 Sep 2016 - 13:45) *
Jak narazie, z waszych odp wnioskuje, ze 300v kompletnie nie nadaje sie do codziennej zwyklej (miejskiej lub ew trasa raz na mc) jazdy? Moze to was rozbawi - ale poprosze tak lopatologicznie smile.gif
Jezeli chodzi o czas wymiany tego 8100 czy nawet 300v, to i tak robie raptem 5-10 tys rocznie i wymianka oliwy, wiec nie mam zamiaru sprawdzac tzw modnej opcji "long-life" smile.gif


Ale kto tu mówił cokolwiek o opcji Long life. Chyba mało kto tutaj wymienia olej rzadziej iż 10K smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Wed, 14 Sep 2016 - 01:02
Post #4008


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





CYTAT(kajman500 @ Wed, 14 Sep 2016 - 00:41) *
Nie, jest ok. Skad to pytanie?



Zmieniłem termostaty wody i oleju.
Woda z 89st na 82st.
Olej z 105st na 80st.
(temperatury uchylania)

W mieście przy 30st nie osiągam teraz więcej jak 105st oleju więc to byłoby super ale zastanawiałem się, czy w trasie nie bedzie za 'chłodno'. Zawyczaj porządane parametry podaje się przy 100st C...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sd3
post Wed, 14 Sep 2016 - 14:04
Post #4009


Rookie
Dołączył: Wed, 22 June 2016





CYTAT(hexx @ Tue, 30 Aug 2016 - 11:50) *
0/40 lub 5/40 powinny poprawić sytuację
z 5/50 bym się na razie nie spieszył no chyba, że masz LPG, to wtedy 5/50

Czemu do LPG 5w50 zalecasz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 14 Sep 2016 - 15:43
Post #4010


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(sd3 @ Wed, 14 Sep 2016 - 14:04) *
Czemu do LPG 5w50 zalecasz?


Przypuszczam, że chodzi o wysoką temperaturę spalania, w upalne dni olej trzyma lepsze ciśnienie. Mylę się? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 14 Sep 2016 - 16:02
Post #4011









tak właśnie jest smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Thu, 15 Sep 2016 - 00:24
Post #4012


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





CYTAT(kabanv70 @ Wed, 14 Sep 2016 - 01:02) *
Zmieniłem termostaty wody i oleju.
Woda z 89st na 82st.
Olej z 105st na 80st.
(temperatury uchylania)

W mieście przy 30st nie osiągam teraz więcej jak 105st oleju więc to byłoby super ale zastanawiałem się, czy w trasie nie bedzie za 'chłodno'. Zawyczaj porządane parametry podaje się przy 100st C...


U mnie temp w obecnych warunkach to okolice 90stopni. W chlodniejsze dni 80-90. Byle tylko nie spadala nizej i jest OK.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szlimak86
post Fri, 16 Sep 2016 - 11:37
Post #4013


Rookie
Dołączył: Thu, 14 June 2012





CYTAT(dlugii @ Wed, 14 Sep 2016 - 00:51) *
Ale kto tu mówił cokolwiek o opcji Long life. Chyba mało kto tutaj wymienia olej rzadziej iż 10K smile.gif

Tak tylko o tym wspomnialem, zeby byla jasnosc, gdyz sam tez nie wierze w te bzdury typu "long life" smile.gif

Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy? Chodzi mi o wasze doswiadczenia, gdyz sa tutaj wymiatacze i takie inforamcje od takich ludzi sa cenne. Wiem, ze jest to juz olej wyczynowy, ktory zachowuje swoje parametry przy wyzszej temperaturze i upalaniu, wiec dlaczego mialby "nie dzialac" poprawnie w cywilnych, normalnych warunkach, gdzie nie bedzie na 101% wykorzystywany?


--------------------
Red Abarth Punto Evo '11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Fri, 16 Sep 2016 - 11:42
Post #4014


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





CYTAT(szlimak86 @ Fri, 16 Sep 2016 - 11:37) *
Tak tylko o tym wspomnialem, zeby byla jasnosc, gdyz sam tez nie wierze w te bzdury typu "long life" smile.gif

Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy? Chodzi mi o wasze doswiadczenia, gdyz sa tutaj wymiatacze i takie inforamcje od takich ludzi sa cenne. Wiem, ze jest to juz olej wyczynowy, ktory zachowuje swoje parametry przy wyzszej temperaturze i upalaniu, wiec dlaczego mialby "nie dzialac" poprawnie w cywilnych, normalnych warunkach, gdzie nie bedzie na 101% wykorzystywany?


To nie jest tak, ze ludzie nie jezdza na tym oleju jako daily. Zapewne sprawa jest w tym, ze tego typu oleje traca swoje parametry znacznie szybciej. Czesciej trzeba wymieniac.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 16 Sep 2016 - 12:09
Post #4015









CYTAT(szlimak86 @ Fri, 16 Sep 2016 - 11:37) *
Jednak nadal nikt nie napisal, dlaczego 300v nie nadaje sie do codziennej jazdy?

tak samo jak opony typu slick/drag się nie nadają, tak samo jak sportowe klocki hamulcowe i tak samo jak samochód WRC też się nie nadaje do jazdy codziennie po mieście do pracy

olej do wyczynu łapie swoje parametry w określonych warunkach (ciśnienie, temperatura itp), których nie stworzysz w normalnej jeździe
dodatkowo trzyma bardzo dobrze swoje parametry przez jakiś okres.. a potem gwałtownie je traci w przeciwieństwie do oleju "zwykłego" który traci je sukcesywnie i stopniowo
nie ma też pewnych dodatków jakie mają zwykłe oleje

chcesz go zmieniać co 500km ? proszę cię bardzo
wtedy pewnie i w zwykłym aucie da radę

no litości
trochę wyobraźni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 16 Sep 2016 - 12:53
Post #4016


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(hexx @ Fri, 16 Sep 2016 - 12:09) *
no litości
trochę wyobraźni


Myślę, że to nie jest kwestia wyobraźni. Kiedyś świadomość "motoryzacyjna" przeciętnego użytkownika była mizerna, bo i nie musiała być szeroka...wystarczy, że mechanik wiedział, że przy 100 tys. km przebiegu leje się już półsyntetyk, a po 200 przechodzi na mineralny wink.gif

Zauważcie, ile powstaje dzisiaj firm choćby do autodetailingu. Kiedyś gość na swojej pięknej czarnej S-klasie nie widział nawet swirli i rys, bo nie wiedział, że ma ich nie być biggrin.gif Ostatnio oglądałem film z nówką autem (Audi A8?(, gdzie nawet na ekranie TV strach patrzeć - film z 1997 roku. Jakby jeździł dwa razy dziennie na myjnię automatyczną ze szczotkami.

To samo z olejami - 5-10 lat temu nikt nie wiedział, że na zimę można lać 5W30, a na lato 5W40. Ale i nie wszystkie auta miały DPF, skomplikowane rozrządy/pompy i inne czynniki wpływające na definicję konkretnego oleju, który ma być zalany - a nie co jest "pod ręką".

Opony? To samo. Nie tylko jakość, ale i dobór rozmiaru np. w 4x4 (X-drive w BMW, torsen w Audi itd.) .

Ludzie zaczynają się interesować takimi tematami bo auta przestały być dla ludzi, teraz to ludzie muszą być dla auta, chuchać, dmuchać i wracać do domu okrężną drogą bo procedura wypalania DPF się zaczęła na 100 metrów przed garażem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 16 Sep 2016 - 13:31
Post #4017









może też być przyczyną "chęć mania" czegoś co jest "Racing" lub Sport"

o ile kupi się produkt komercyjny, powszechnie dostępny to nie ma problemu, nic się nie stanie
ale jak kupimy prawdziwy produkt dedykowany do sportu jak klocki czy olej, to może okazać się, że silnik nam stanie a auto nie zatrzyma się, bo klocki choć kosztowały połowę wypłaty... to zwyczajnie nie zadziałają, bo są zimne
wtedy są już problemiki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szlimak86
post Fri, 16 Sep 2016 - 13:33
Post #4018


Rookie
Dołączył: Thu, 14 June 2012





Teraz juz wiem, w czym konkretnie jest roznica. Tylko swoja droga, to nie wiedzialem, ze az tyle zachodu jest z tego typu olejem wyczynowym - o tym to juz nikt nie wspominal, jak zbieralem o nim info smile.gif Wymianka co 5tys to i tak nie jest problem u mnie, wiec gdyby na tyle trzymal swoje wlasciwosci to bylbym zadowolony. Zastanowie sie co z nim zrobic, bo mam 2x2L...
Ps. Klocki / tarcze / zawieszenie / slicki "racingowe" to wiem, ze nie nadaja sie do jazdy 24/7/365, to jest oczywiste akurat smile.gif


--------------------
Red Abarth Punto Evo '11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 16 Sep 2016 - 13:48
Post #4019









Szczerze powiedziawszy, to nie mam pojęcia ile wytrzyma olej wyczynowy w silniku choć jest mi znana ich "charakterystyka" (w internecie też dostępna).
Nie znam nikogo kto robił by taki test. Może okazać się, że wytrzyma i 2000 km ale tez i 1000 km.
Problem w tym, ze utrata jego właściwości jest dość gwałtowna w stosunku do normalnego oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szlimak86
post Fri, 16 Sep 2016 - 14:20
Post #4020


Rookie
Dołączył: Thu, 14 June 2012





CYTAT(hexx @ Fri, 16 Sep 2016 - 13:48) *
Szczerze powiedziawszy, to nie mam pojęcia ile wytrzyma olej wyczynowy w silniku choć jest mi znana ich "charakterystyka" (w internecie też dostępna).
Nie znam nikogo kto robił by taki test. Może okazać się, że wytrzyma i 2000 km ale tez i 1000 km.
Problem w tym, ze utrata jego właściwości jest dość gwałtowna w stosunku do normalnego oleju.

Szczegolnie multiair jest bardzo czuly na olej, wiec nie zamierzam tego testowac u siebie - jak cos sie wysypie, to bedzie cienko smile.gif


--------------------
Red Abarth Punto Evo '11
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 199 200 201 202 203 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 03:51