![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3961
|
![]() |
jak jeździsz normalnie i silnik seria.. to każdy z grupy premium da radę, niezależnie czy to będzie Millers czy Motul czy nawet coś na bazie HC
silnik i tak nie padnie przed sprzedaniem z powodu słabego oleju (szybciej złapie awarie od słabego paliwa) jak dużo miasta, to wymiana co 15k jak masz program, to nie masz seryjnego silnika i nie potrzeba już aprobat ![]() jak do tego dajesz w przysłowiowy "palnik" to szedł bym już w jakiś 0/40 i olał aprobaty po gwarancji olać aprobaty (choć ja olewam i na gwarancji) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3962
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tak ale zauważ, że do aut z dpf-em jesteśmy mocno ograniczeni normami C2/C3 itd. Millersa, Motula czy Penrite z 504/507 znam - myślałem,że zaproponujesz coś czego nie znam
![]() Wymianę rekomenduje generalnie co 10-15 tys. (chyba, że auto faktycznie śmiga prawie same trasy wtedy max można do 20 tys.przeciągnąć) a w przypadku ostrego upalania 8-10 to max co rekomenduje (zależy też od oleju i silnika oczywiście). Paradoksalnie w nowszych silnikach ryzyko uszkodzenia z powodu niewłaściwego smarowania jest często dużo większe niż w starych silnikach ze względu na różne, czasami "drobne" przypadłości, które mogą np. spowodować spadek ciśnienia oleju jak w 2.0 CDTI - marny i przede wszystkim mocno przepracowany olej (tryb long life) wydatnie przyczynia się do uszkodzenia silnika. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3963
|
![]() |
ale po co się bardzo przejmować normami ?
niedawna afera VW pokazała, że jednak wszystko jest naciągane ![]() by wszystko "grało" i było "ekologiczne" musi być bardzo dobre paliwo zgodne z normą... każdy ma napisane w książce obsługi jaka to norma ![]() tylko co z tego, skoro nasze paliwa są generalnie raczej słabe i nie powtarzalne jakościowo większego zagrożenia dla silnika osobiście upatruję w paliwie i następstwach jego słabej jakości czyli w pierwszej kolejności wtryskiwacze a dokładnie ich końcówki skoro one "leją" i paliwo jest słabe.... to cały misterny plan z ekologią w pizdu (jak mawiał siara) czy przy tym zalanie oleju bez aprobaty coś zmieni ? jak przetestowałem na sobie.. zupełnie nic testy robiłem na swoim aucie z silnikiem CFBG. zrobiło prawie 200k na najlepszym paliwie jakie udawało się trafić na trasach polskich i zagranicznych i ani razu nie miało zalanego oleju z aprobatą ![]() serwis mocno nie marudził nawet.. i tylko raz zwrócił na to uwagę silnik się zepsuł ? nie. działał bardzo dobrze nowy właściciel też zrobił ze 150k i też nie wspominał o jakimś problemie na lato był lany 0/40 a na zimę 0/30 silnik nie brał oleju w jakiś zauważany sposób. nie trzeba było robić dolewek bo czym się różni silnik CR forda od silnika CR Audi, KIA czy innego producenta ? zasada działania jest taka sama a często i elementy są takie same albo bardzo podobne dlaczego więc olej z Forda nie może pracować w VW czy w KIA ? ograniczenie techniczne czy.... biznesowe ? ![]() weź wtryskiwacz Bosch 0 445 110 239 w jakich autach występuje ? ano mamy go w Fordzie, mamy w Citroenie, mamy w Fiacie , mamy w Peugeocie... i mamy nawet w Mazdzie ![]() może filtry DPF ? kilka modeli Forda i Volvo mają dokładnie takie same, łącznie z katalizatorami ![]() |
|
|
![]()
Post
#3964
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Tomek, budżetowo ? gratulacje ![]() kilka razy próbowałem się bawić w takie pomiary... ale zabrakło cierpliwości i powtarzalności przejazdów ![]() Kolega zalewa do Sprinterów olej 5w40 z dodatkiem AR9100. Sprintery robią 4-5 kkm w miesiącu. Wcześniej zalewał ten sam olej bez dodatku. Spalanie spadło 0,5l na 100 km, wielkich pomiarów nie trzeba robić, trasy powtarzalna, ładunek również, tankowane na tej samej stacji, liczone z dystrybutora. Chyba jednak działa ... Silniki 2.0 JTDm/CDTi mają pracę jak sieczkarnia, po zalaniu deklarowanej ilości do dedykowanego oleju mają zdecydowanie spokojniejszą charakterystykę pracy. Nie pojedyncze przypadki, a wszystkie, do których AR9100 został dodany. Spalanie podobno spada, ale nie wypowiem się, nie mam takiego silnika w swoim aucie. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#3965
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Kolega zalewa do Sprinterów olej 5w40 z dodatkiem AR9100. Sprintery robią 4-5 kkm w miesiącu. Wcześniej zalewał ten sam olej bez dodatku. Spalanie spadło 0,5l na 100 km, wielkich pomiarów nie trzeba robić, trasy powtarzalna, ładunek również, tankowane na tej samej stacji, liczone z dystrybutora. Chyba jednak działa ... Tylko 0.5L, a nie o 5L spadło? Coś ujowy ten dodatek... ![]() |
|
|
![]()
Post
#3966
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Przy zrzucie głowicy jak wiadomo wlało się trochę płynu do oleju. Normalnie puściłem ile się dało wężem, potem rozpiąłem wąż od pompy wody i zaczeło się lać po czym podniosłem głowicę i jeszcze coś gdzieś się wylało. Martwić się? Czy spokojnie jeździć i nie panikować ?
|
|
|
![]()
Post
#3967
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Dla mnie zdjęta głowica = wymiana oleju - przynajmniej zawsze tak robię mimo, że raczej grzebię w starych odpornych na różne rzeczy rolniczych silnikach. Zawsze coś poleci do miski trochę śmieci, czy płynu, a szkoda ryzykować i emulsją smarować silnik.....
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3968
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3969
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3970
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Przy zrzucie głowicy jak wiadomo wlało się trochę płynu do oleju. Normalnie puściłem ile się dało wężem, potem rozpiąłem wąż od pompy wody i zaczeło się lać po czym podniosłem głowicę i jeszcze coś gdzieś się wylało. Martwić się? Czy spokojnie jeździć i nie panikować ? Ja bym radził jednak wymienić olej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3971
|
![]() |
Tak przeglądam ulotkę oleju i na końcu taka wzmianka :
CYTAT Aftermarket oil additives are not recommended for use with AMSOIL synthetic motor oils. ciekawostka w temacie dodatków ulotka : http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf |
|
|
![]()
Post
#3972
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Panowie podpowiedzcie.
Jest tu dużo dobrych opinii na temat oleju Mobila 5w50 jako olej do normalnego użytkowania. Co powiecie zatem na olej Mobila Esp Formula 5w30 jaki jest polecany do Audi A3 3.2? Auto raczej nie będzie bardzo upalane. Może trochę zimą. Czy ewentualnie jakiś inny olej? |
|
|
![]()
Post
#3973
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ponoć nie jest zły tylko kup z odpowiedniego źródła (i fabryki
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3974
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Czyli patrzeć na normę i kupić coś innego producenta typu właśnie LM i tyle?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3975
|
![]() |
olać normę
nic nie daje |
|
|
![]()
Post
#3976
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Czyli co proponujesz?
Macie jakieś opinie na temat oleju Comma tak z ciekawości? Do tego silnika zalecany jest Syner-g 5w40 i według opisu jest w pełni syntetyczny. http://www.pl.commaoil.com/passenger-vehic...oducts/view/172 Dużo sprzedaje tego oleju do "normalnych" silników i mechanicy twierdzą że zlewa się czysty i kultura pracy silnika jest OK. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3977
|
![]() |
skoro zlewają czysty olej...
to albo auto jest na LPG albo wszystkie zanieczyszczenia zostają w silniku ![]() |
|
|
![]()
Post
#3978
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Czysty to nie mówię że taki jak z bańki tylko, że nie muł
![]() Widziałem parę silników pod pokrywą zaworów i też wyglądały nieźle. |
|
|
![]()
Post
#3979
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
skoro zlewają czysty olej... to albo auto jest na LPG albo wszystkie zanieczyszczenia zostają w silniku ![]() tu się akurat zgodzę bo nawet czysty silnik zawsze "produkuje" jakieś zanieczyszczenia i nawet olej w silniku po dobrej płukance będzie mniej lub bardziej zanieczyszczony. Ważne aby zanieczyszczenia były w bezpieczny sposób "utrzymywane" w oleju, który później wymienimy (olej jest niejako ich pochłaniaczem i nośnikiem) a nie zostawały w silniku w postaci nagaru i innego syfu. A na barwę oleju w dieslu to już w ogóle nie ma co patrzeć. Liqui Moly/Meguin to dobry wybór. O olejach Comma się nie wypowiem bo nie miałem zbyt dużo z nimi do czynienia. Z tego co wiem to średnia półka. Preparaty maja dobre ale nie jakieś rewelacyjne (opinia zaprzyjaźnionego mechanika). -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3980
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
To wleje LM top tec 4200 5w30 jak podaje katalog i chyba powinno być.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 09:48 |