Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 197 198 199 200 201 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Tue, 16 Aug 2016 - 21:26
Post #3961









jak jeździsz normalnie i silnik seria.. to każdy z grupy premium da radę, niezależnie czy to będzie Millers czy Motul czy nawet coś na bazie HC
silnik i tak nie padnie przed sprzedaniem z powodu słabego oleju (szybciej złapie awarie od słabego paliwa)
jak dużo miasta, to wymiana co 15k

jak masz program, to nie masz seryjnego silnika i nie potrzeba już aprobat wink.gif
jak do tego dajesz w przysłowiowy "palnik" to szedł bym już w jakiś 0/40 i olał aprobaty

po gwarancji olać aprobaty (choć ja olewam i na gwarancji)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Aug 2016 - 21:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Tue, 16 Aug 2016 - 22:40
Post #3962


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Tak ale zauważ, że do aut z dpf-em jesteśmy mocno ograniczeni normami C2/C3 itd. Millersa, Motula czy Penrite z 504/507 znam - myślałem,że zaproponujesz coś czego nie znam tongue.gif . Zgadzam się, że zazwyczaj dobre 0w40 jest lepsze ale niestety norm już zazwyczaj spełniać już nie będzie (z małymi wyjątkami bo dość dużo 0w40 ma np. 502/505). Z tym olewaniem norm producenta to różnie może być. W "starych" silnikach generalnie problemu nie ma jeśli przechodzimy na dobry olej ale w nowych "ekologicznych" zabawkach już nie ma takiej dowolności (bo a to dpf a to wtrysk bezpośredni a to jeszcze zaawansowany układ katalityczny). Z normą 505.01 też bym uważał i Klientom raczej nie zarekomenduje "olanie" tej normy, raczej wybór dobrego oleju spełniającego tą normę.
Wymianę rekomenduje generalnie co 10-15 tys. (chyba, że auto faktycznie śmiga prawie same trasy wtedy max można do 20 tys.przeciągnąć) a w przypadku ostrego upalania 8-10 to max co rekomenduje (zależy też od oleju i silnika oczywiście). Paradoksalnie w nowszych silnikach ryzyko uszkodzenia z powodu niewłaściwego smarowania jest często dużo większe niż w starych silnikach ze względu na różne, czasami "drobne" przypadłości, które mogą np. spowodować spadek ciśnienia oleju jak w 2.0 CDTI - marny i przede wszystkim mocno przepracowany olej (tryb long life) wydatnie przyczynia się do uszkodzenia silnika.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 16 Aug 2016 - 22:53
Post #3963









ale po co się bardzo przejmować normami ?
niedawna afera VW pokazała, że jednak wszystko jest naciągane wink.gif

by wszystko "grało" i było "ekologiczne" musi być bardzo dobre paliwo zgodne z normą... każdy ma napisane w książce obsługi jaka to norma smile.gif
tylko co z tego, skoro nasze paliwa są generalnie raczej słabe i nie powtarzalne jakościowo
większego zagrożenia dla silnika osobiście upatruję w paliwie i następstwach jego słabej jakości czyli w pierwszej kolejności wtryskiwacze a dokładnie ich końcówki
skoro one "leją" i paliwo jest słabe.... to cały misterny plan z ekologią w pizdu (jak mawiał siara)

czy przy tym zalanie oleju bez aprobaty coś zmieni ?
jak przetestowałem na sobie.. zupełnie nic
testy robiłem na swoim aucie z silnikiem CFBG. zrobiło prawie 200k na najlepszym paliwie jakie udawało się trafić na trasach polskich i zagranicznych i ani razu nie miało zalanego oleju z aprobatą wink.gif
serwis mocno nie marudził nawet.. i tylko raz zwrócił na to uwagę

silnik się zepsuł ?
nie. działał bardzo dobrze
nowy właściciel też zrobił ze 150k i też nie wspominał o jakimś problemie
na lato był lany 0/40 a na zimę 0/30
silnik nie brał oleju w jakiś zauważany sposób. nie trzeba było robić dolewek

bo czym się różni silnik CR forda od silnika CR Audi, KIA czy innego producenta ?
zasada działania jest taka sama a często i elementy są takie same albo bardzo podobne
dlaczego więc olej z Forda nie może pracować w VW czy w KIA ? ograniczenie techniczne czy.... biznesowe ? wink.gif

weź wtryskiwacz Bosch 0 445 110 239
w jakich autach występuje ? ano mamy go w Fordzie, mamy w Citroenie, mamy w Fiacie , mamy w Peugeocie... i mamy nawet w Mazdzie smile.gif

może filtry DPF ?
kilka modeli Forda i Volvo mają dokładnie takie same, łącznie z katalizatorami smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Wed, 17 Aug 2016 - 07:01
Post #3964


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(hexx @ Tue, 16 Aug 2016 - 20:55) *
Tomek, budżetowo ?


gratulacje smile.gif
kilka razy próbowałem się bawić w takie pomiary... ale zabrakło cierpliwości i powtarzalności przejazdów wink.gif


Kolega zalewa do Sprinterów olej 5w40 z dodatkiem AR9100.
Sprintery robią 4-5 kkm w miesiącu.
Wcześniej zalewał ten sam olej bez dodatku.
Spalanie spadło 0,5l na 100 km, wielkich pomiarów nie trzeba robić, trasy powtarzalna, ładunek również, tankowane na tej samej stacji, liczone z dystrybutora.
Chyba jednak działa ...

Silniki 2.0 JTDm/CDTi mają pracę jak sieczkarnia, po zalaniu deklarowanej ilości do dedykowanego oleju mają zdecydowanie spokojniejszą charakterystykę pracy. Nie pojedyncze przypadki, a wszystkie, do których AR9100 został dodany. Spalanie podobno spada, ale nie wypowiem się, nie mam takiego silnika w swoim aucie.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Wed, 17 Aug 2016 - 07:52
Post #3965


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(Pablo155 @ Wed, 17 Aug 2016 - 07:01) *
Kolega zalewa do Sprinterów olej 5w40 z dodatkiem AR9100.
Sprintery robią 4-5 kkm w miesiącu.
Wcześniej zalewał ten sam olej bez dodatku.
Spalanie spadło 0,5l na 100 km, wielkich pomiarów nie trzeba robić, trasy powtarzalna, ładunek również, tankowane na tej samej stacji, liczone z dystrybutora.
Chyba jednak działa ...


Tylko 0.5L, a nie o 5L spadło? Coś ujowy ten dodatek... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 17 Aug 2016 - 13:36
Post #3966


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Przy zrzucie głowicy jak wiadomo wlało się trochę płynu do oleju. Normalnie puściłem ile się dało wężem, potem rozpiąłem wąż od pompy wody i zaczeło się lać po czym podniosłem głowicę i jeszcze coś gdzieś się wylało. Martwić się? Czy spokojnie jeździć i nie panikować ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Wed, 17 Aug 2016 - 17:37
Post #3967


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Dla mnie zdjęta głowica = wymiana oleju - przynajmniej zawsze tak robię mimo, że raczej grzebię w starych odpornych na różne rzeczy rolniczych silnikach. Zawsze coś poleci do miski trochę śmieci, czy płynu, a szkoda ryzykować i emulsją smarować silnik.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 17 Aug 2016 - 20:48
Post #3968









CYTAT(Pablo155 @ Wed, 17 Aug 2016 - 07:01) *
Chyba jednak działa ..

skoro właściciel zadowolony i potrafi wyłapać te 0.5 litra
to gratulować smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 17 Aug 2016 - 20:49
Post #3969









CYTAT(MisioLBN @ Wed, 17 Aug 2016 - 13:36) *
Martwić się? Czy spokojnie jeździć i nie panikować ?

wymień olej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Wed, 17 Aug 2016 - 21:23
Post #3970


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(MisioLBN @ Wed, 17 Aug 2016 - 13:36) *
Przy zrzucie głowicy jak wiadomo wlało się trochę płynu do oleju. Normalnie puściłem ile się dało wężem, potem rozpiąłem wąż od pompy wody i zaczeło się lać po czym podniosłem głowicę i jeszcze coś gdzieś się wylało. Martwić się? Czy spokojnie jeździć i nie panikować ?


Ja bym radził jednak wymienić olej.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 20 Aug 2016 - 09:46
Post #3971









Tak przeglądam ulotkę oleju i na końcu taka wzmianka :

CYTAT
Aftermarket oil additives are not recommended for use with AMSOIL synthetic motor oils.

ciekawostka
w temacie dodatków

ulotka : http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 22 Aug 2016 - 14:53
Post #3972


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Panowie podpowiedzcie.
Jest tu dużo dobrych opinii na temat oleju Mobila 5w50 jako olej do normalnego użytkowania.
Co powiecie zatem na olej Mobila Esp Formula 5w30 jaki jest polecany do Audi A3 3.2? Auto raczej nie będzie bardzo upalane. Może trochę zimą.
Czy ewentualnie jakiś inny olej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 22 Aug 2016 - 15:51
Post #3973


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Ponoć nie jest zły tylko kup z odpowiedniego źródła (i fabryki biggrin.gif ). Mobil 5w50 był bardzo dobry jak był jeszcze rally formula a teraz to jest podobno już inny olej. Masz dużo innych "ciekawych" olejów do wyboru (Penrite, Millers,Liqui Moly itd.) moim zdaniem znacznie "pewniejszych" w zakupie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 22 Aug 2016 - 16:50
Post #3974


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Czyli patrzeć na normę i kupić coś innego producenta typu właśnie LM i tyle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 22 Aug 2016 - 17:12
Post #3975









olać normę
nic nie daje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 22 Aug 2016 - 17:28
Post #3976


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Czyli co proponujesz?
Macie jakieś opinie na temat oleju Comma tak z ciekawości? Do tego silnika zalecany jest Syner-g 5w40 i według opisu jest w pełni syntetyczny.
http://www.pl.commaoil.com/passenger-vehic...oducts/view/172
Dużo sprzedaje tego oleju do "normalnych" silników i mechanicy twierdzą że zlewa się czysty i kultura pracy silnika jest OK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 22 Aug 2016 - 17:39
Post #3977









skoro zlewają czysty olej...
to albo auto jest na LPG albo wszystkie zanieczyszczenia zostają w silniku wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 22 Aug 2016 - 18:04
Post #3978


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Czysty to nie mówię że taki jak z bańki tylko, że nie muł smile.gif
Widziałem parę silników pod pokrywą zaworów i też wyglądały nieźle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 22 Aug 2016 - 21:08
Post #3979


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





CYTAT(hexx @ Mon, 22 Aug 2016 - 17:39) *
skoro zlewają czysty olej...
to albo auto jest na LPG albo wszystkie zanieczyszczenia zostają w silniku wink.gif


tu się akurat zgodzę bo nawet czysty silnik zawsze "produkuje" jakieś zanieczyszczenia i nawet olej w silniku po dobrej płukance będzie mniej lub bardziej zanieczyszczony. Ważne aby zanieczyszczenia były w bezpieczny sposób "utrzymywane" w oleju, który później wymienimy (olej jest niejako ich pochłaniaczem i nośnikiem) a nie zostawały w silniku w postaci nagaru i innego syfu. A na barwę oleju w dieslu to już w ogóle nie ma co patrzeć. Liqui Moly/Meguin to dobry wybór. O olejach Comma się nie wypowiem bo nie miałem zbyt dużo z nimi do czynienia. Z tego co wiem to średnia półka. Preparaty maja dobre ale nie jakieś rewelacyjne (opinia zaprzyjaźnionego mechanika).


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 22 Aug 2016 - 21:50
Post #3980


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





To wleje LM top tec 4200 5w30 jak podaje katalog i chyba powinno być.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 197 198 199 200 201 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 09:48