![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3921
|
![]() |
Bajki kolega pisze
![]() Zacznijmy od tego, że takie dodatki to... biznes, więc musi się opłacać i dawać zyski. Takie dodatki do olejów są kupowane przez określone grupy odbiorców.. czyli takie osoby, które nie kupują najtańszych środków smarowych, a głównie takie klasy średniej i premium. Takie oleje maja różne bazy olejowe.. zatem substancja bazowa z jaką są mieszane poszczególne składniki takiego dodatku, musi być rozpuszczalna w każdej bazie olejowej i nie wchodzi w nią w żadne niepożądane interakcje (rozwarstwienia oleju, wytrącanie się jakiś osadów itp itd). Musi być zupełnie obojętny dla bazy olejowej do które będzie wlany dodatek oraz pakietów uszlachetniających.... nie znając składu oleju do jakiego będzie wlany takie dodatek. Kolejna sprawa to utrzymanie norm ekologicznych, lepkościowych, Energy Conserving i kilku innych... jednym słowem nie mogą zmieniać właściwości oleju. Nigdy też nie wiadomo do jakiego oleju będzie dolany taki dodatek. Może się trafić, że będzie to olej "ubogi" w pakiety uszlachetniające ale też i taki który będzie miał ich dużo. Po dolaniu takiego dodatku, takie oleje dalej muszą spełniać określone normy ekologii (na przykład nie przekraczać ilości ZDDP) by nie powodowały uszkodzeń silnika, układu uszczelnień, elastomerów, układu katalizatorów czy filtrów cząstek stałych. Nie mogą też powodować obniżenia norm emisji spalin EURO. Mając takie założenia robimy dodatek który.... musi się sprzedawać. Pomijając całe zamieszanie marketingowe... robimy listę składu i tu pojawiają się dziwne pierwiastki które mają powodować cuda w silniku.. począwszy od obniżenia temperatury przez inne cudowne właściwości a skończywszy na dodaniu dodatkowych koni mocy, które wynikają z wcześniej matematycznego obniżenia tarcia a więc i oporów ![]() Czy da się to udowodnić ? Matematycznie pewnie tak, jest to do udowodnienia. Czy praktycznie jest to do odczucia ? Zupełnie nie.... no może po za wiskozatorem lepkości, który spowoduje, ze silnik będzie mniej klepał i to się da usłyszeć. Jaki zatem jest przepis na magiczną "pożywną zupę mięsną" ? Bierzemy 10 litrowe wiadro wody, wrzucamy jedną dżdżownicę, pół marchewki, pół pietruszki, pół cebuli, jedna kostkę rosołową i kilka innych pomniejszych dodatków... szczypta pieprzu, trochę soli.... i gotowe ![]() Tak mniej więcej wygląda zrobienie cud dodatku do oleju. Podaje się "co".. ale nie "ile" Czy zaszkodzi taki dodatek ? Nie. Czy pomoże taki dodatek ? Też nie. Zatem co robi ? Drenuje kieszeń ![]() ... tyle ode mnie w humorystyczny sposób ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3922
|
![]() |
Nie trzeba być sprzedawcą aby przeczytać sobie opis produktów i poczytać informacje techniczne. fakt, robią wrażenie ![]() CYTAT Archoil AR6900-D MAX – Advanced Fuel Synthesis (PD&CR DIESEL) – to najbardziej zaawansowany unikalny 100% aktywny kompleksowy koncentrat silnego nano modyfikatora spalania oleju napędowego Archoil, najwyższej skuteczności detergentów oraz dodatków smarnych i obniżających tarcie, cetane boostera i innych uzupełniających składników (m.in. przeciwutleniacz, demulgator, inhibitor korozji) opracowany dla najbardziej wymagających użytkowników oczekujących maksymalnej ochrony i osiągów od każdego silnika wysokoprężnego. wow ![]() |
|
|
![]()
Post
#3923
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jeśli pisze bzdury to napisz konkretnie, co jest Twoim zdaniem nieprawdziwe. Napisałeś dużo prawdziwych rzeczy, które posłużyły ci do zbudowania tezy, ze skoro olej po zastosowaniu dodatku powinien nadal spełniać określone normy to dodatek ten nie ma prawa działać. Ale to co Ty napisałeś do zdania "Nie mogą też powodować obniżenia norm emisji spalin EURO" równie dobrze mógłbym napisać ja bo z tego nie wynika, ze dodatki nie mają prawa działać. Napisałeś, że "Mając takie założenia robimy dodatek który.... musi się sprzedawać". Ale rozwiń może temat i napisz czemu tak sądzisz bo moim zdaniem jedno nie wyklucza drugiego. Na razie tylko mamy Twoje niepoparte "dowodami" przekonanie, że tak musi być. Wybacz ale starasz się wcisnąć mi coś czego ja nie napisałem. Czy ja pisze o udowadnianiu czegoś matematycznie? Z tego co wiem AR9200 był przebadany kilkukrotnie w Polsce w ten sposób, że auto jeździło na oleju bez dodatku a następnie na oleju z dodatkiem i wykonywane były analizy stopnia zużycia silnika, które wykazały ponad wszelką wątpliwość, ze dodatek powoduje obniżenie zużycia silnika o kilkadziesiąt % (dokładnie nie pamiętam ile bo było kilka testów ale chyba ok.70-80%). No chyba, ze wszyscy kłamią i fabrykują dane z Blackstone (a ziemia jest płaska). Analizę AR9100, który podnosi TBN o nawet kilka punktów można znaleźć w necie. Pisałem o estrach w dodatkach. Estry mają odpowiednie funkcje ale stosowane są głównie w drogich olejach (przede wszystkim wyczynowych). Jednak są do tych drogich olejów dodawane a do tanich już nie i chyba decydujący jest tu czynnik ekonomiczny a nie to czy coś dają. Jeśli estry nic nie dają (z tego co piszesz tak wynika) to po jaką cholerę są one stosowane w drogich olejach?
Nie wiem z czego wynika Twoja niezachwiana wiara, ze dodatki nic nie dają bo nic konkretnego niestety nie napisałeś na ten temat. Moje doświadczenia są zupełnie inne i naprawdę chętnie zapoznam się z jakimiś fachowymi analizami. Np. dodatki do paliwa Archoil były poddawane różnym wystandaryzowanym testom takim jak Carbon Mass Balance czy TMC/SAE Fuel Consumption Test Procedure Type II, które wykazały że działają. Więc albo rzeczywiście działają (ja na własnej skórze przekonałem się, że tak ale mi nie musisz wierzyć jestem w końcu sprzedawcą) albo coś z tymi testami jest nie tak. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3924
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Płukanka Archoila akurat działa - to bankowo, bo miałem po niej rozkładany silnik, wcześniej częściowo przez tego samego mechanika i sam pytał co tam dałem, że tak wyczyściło go (działa też płukanka LM i pewnie inne).
Więc jakieś tam zaufanie do tego, co dany producent jednego działającego produktu podaje, przenosimy na inne jego środki. Możliwości sprawdzenia amator nie ma żadnych. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3925
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
fakt, robią wrażenie ![]() wow ![]() Wiesz rożnie dobrze można się naśmiewać z opisu każdego produktu, praktycznie dowolnej firmy np. Amsoila, Penrite czy Motula. ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3926
|
![]() |
Więc albo rzeczywiście działają (ja na własnej skórze przekonałem się, że tak ale mi nie musisz wierzyć jestem w końcu sprzedawcą) albo coś z tymi testami jest nie tak. pozwolisz, że podam link do profesjonalnego testu..... https://www.youtube.com/watch?v=YtC2IIBf_FY Sądzisz, że Leszek Kuzaj nie wie co mówi ? ![]() tak to działa |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3927
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3928
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie no jak dla Ciebie to jest profesjonalny test.... Dla mnie to jest reklama. Wiesz ja lubię Leszka ale on chyba dostał jakieś pieniądze od Castrola za tą reklamę. Tak to działa. Znajomy prawnik powiedział mi nie tak dawno : zapłać mi 200 tys. z a napisze ci dowolną korzystna dla Ciebie ekspertyzę prawną ( w kontekście, ze rząd zamawia ekspertyzy prawne korzystne dla siebie). Proszę nie sprowadzaj dyskusji do reklam Castrola bo to trochę słaby argument.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3929
|
![]() |
Z tego co wiem AR9200 był przebadany kilkukrotnie w Polsce w ten sposób, że auto jeździło na oleju bez dodatku a następnie na oleju z dodatkiem i wykonywane były analizy stopnia zużycia silnika, które wykazały ponad wszelką wątpliwość, ze dodatek powoduje obniżenie zużycia silnika o kilkadziesiąt % (dokładnie nie pamiętam ile bo było kilka testów ale chyba ok.70-80%). wow... masakryczny wynik ile było zrobionych kilometrów na każdym silniku ? (bo chyba, nie na jednym) mniemam, że nie mniej niż 100.000km poważne i kosztowne badania masz jakiś link do nich ? chętnie spojrzę na metodologię... |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3930
|
![]() |
Wiesz rożnie dobrze można się naśmiewać z opisu każdego produktu, praktycznie dowolnej firmy np. Amsoila, Penrite czy Motula. ![]() spoko ale możesz coś więcej napisać o tym : .... najbardziej zaawansowany unikalny 100% aktywny kompleksowy koncentrat silnego nano modyfikatora spalania oleju napędowego.. ? przyznam, że nie mam pojęcia co to jest |
|
|
![]()
Post
#3931
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie wybaczcie, że się wtrącę, ale mam pytanie...
BMW M5 e39 2000r, 187k km przebiegu, weekendówka, zimą jeździć nie będzie -jaki olej? Myślałem o Fuchs Titan Race Pro S 10w60, albo o Liqui Moly 10W60 Syntholl Race Tech GT1... Który lepszy? Dużo posiadaczy m5 leje tego LM... W poprzednim m52 lałem millersa cfs 5w40 bez nano i byłem bardzo zadowolony, ale lałem też tego Fuchsa i przy moim użytkowaniu nie zauważyłem najmniejszej różnicy... Tyle, że s62b50 to nie m52b28... Edit: A może coś innego? Może nie ma sensu lać 10w60 skoro samochód nie będzie latał po torach? -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#3932
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Po 22 sierpnia może coś uda mi się zamieścić i więcej dowiedzieć. Badania nie musza być bardzo kosztowne, żeby można było stwierdzić pewne fakty.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3933
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie wybaczcie, że się wtrącę, ale mam pytanie... BMW M5 e39 2000r, 187k km przebiegu, weekendówka -jaki olej? Myślałem o Fuchs Titan Race Pro S 10w60, albo o Liqui Moly 10W60 Syntholl Race Tech GT1... Który lepszy? Dużo posiadaczy m5 leje tego LM... W poprzednim m52 lałem millersa cfs 5w40 bez nano i byłem bardzo zadowolony, ale lałem też tego Fuchsa i przy moim użytkowaniu nie zauważyłem najmniejszej różnicy... Tyle, że s62b50 to nie m52b28... Zarówno LM jak Fuchs (te konkretnie) to górna półka olejów 10w60 i z każdego z nich będziesz zadowolony jednak Fuchs może być nieco lepszy (z tego co kojarzę ma bogatszy pakiet dodatków). Zamiast LM możesz wybrać też odpowiednik- Meguina Racera 10w60 (wyjdzie taniej). Rozważ też lepkość 5w50 i olej Penritw 10tnths Premium 5w50 - naprawdę dobry olej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3934
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Dzięki Tomek, właśnie sprawdziłem i Fuchsa nie ma litrówek, czyli trzeba kupić 10l... Bez sensu...
Penrite też nie ma litrówek? WTF? Co to za dziwne patenty? Do silnika wchodzi 6,5l.. Niby s62 lubi podjeść oleju, ale nie tyle żebym potrzebował 10l ![]() Edit: Jakiś inny dobry olej do s62, którego można kupić 7-8l, nie 10? -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#3935
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W moim silniku (R4 2 litry Twinspark Alfy ) LM10W60 płynność taką, że ciśnienie spada do ciut mnie niż 2 bary na jałowych obrotach to osiąga po kilku w upale czy kilkunastu kółkach w chłodzie torów krótkich, gdzie dominuje 2ka i 3ka na wysokich obrotach . Wcześniej i po 200km zwykłej jazdy drogami i na jałowych (ale spokojnej - dojazd) - dobrze ponad 2 bary. Wnoszę z tego, że swe właściwości (małą lepkość --> większy przepływ) ma dopiero gdy naprawdę, ale to naprawdę dostaje w d. A na obrotach taki niedogrzany, bardziej lepki olej stawia większy opór przepływu i leci pewnie w dużej części zaworem upustowym, a nie na silnik gdzie powinien.To ciśnienia z Alfowskiego 2.0TS niemodyfikowanego do sportu.
To chyba dobry olej (LM10W60) także dlatego , bo po awarii pompy oleju (tak rozwalona że pompować nie mogła nic) kawałeczek jeszcze jechałem z gazem zanim zobaczyłem kontrolkę i miejsce na zjechanie, później kilka krótkich uruchomień "diagnostycznych" i z wjazdem na lawetę, i w efekcie tylko jedna panewka była przytarta, reszta nie. A no i był w tym oleju rozpuszczony Archoil 9100 a wcześniej o ile pamiętam AR9200 - ten chyba ma przywierać do metalu. Co zadziałało ? wszystko razem jakoś zadziałało . @Hexx - czyli mówiąc wprost (strasznie nie chcesz mówić wprost ![]() Sam nie wiem, te obniżone tarcia jakoś do mnie przemawiają jednak. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3936
|
![]() |
@Hexx - czyli mówiąc wprost (strasznie nie chcesz mówić wprost ![]() Sam nie wiem, te obniżone tarcia jakoś do mnie przemawiają jednak. Naczelną zasadą jest, by tego typu "uszlachetniacze" nie przynosiły absolutnie żadnych negatywnych skutków i by producent nie był narażony na procesy odszkodowawcze za jakieś szkody które mogły by wyrządzić. U nas nie jest to tak rozpowszechnione jak np. w USA... ale szum medialny i negatywny PR robi i tak swoje spustoszenia. Biorąc pod uwagę powszechną ich dostępność, nieprzewidywalność gdzie mogą być zalane... ich skład musi być bezpieczny pod każdym względem dla silnika niezależnie z jakim olejem będą wymieszane. Oczywiście, na utokach można napisać co zawierają, podeprzeć to zamówionymi badaniami, które mają udowodnić założoną z góry tezę.... i malowniczo opisywać jakie zaawansowane technologię w sobie posiadają (co wcześniej poruszyłem) ale nie znajdziesz szczegółowej informacji jakie ilość są poszczególnych składników. Dlatego dość swobodnie porównałem to do gotowaniu "pożywnej zupy mięsnej" wraz z podaniem jej składu ![]() Przyznaję, analiz składu nie robiłem (choć są takie czasem robione na jakimś produkcie). To nie moja praca.. choć związany jest z branżą motoryzacyjną ![]() Mam natomiast kontakt z producentami (nie dystrybutorami) tego typu rozwiązań.. i jakąś tam wiedzę czy informacje od nich często uda się wyciągnąć ![]() Generalnie... można stosować. Nie zaszkodzą.. ale też nie liczył bym na jakieś spektakularne efekty. Chcesz mieć dobre smarowanie ? Kub dobry olej... i tyle. |
|
|
![]()
Post
#3937
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
hexx konkretów z Twojej strony nadal brak, może poza przyznaniem, ze nie znasz ani składu ani nie znasz wyników badań. Wiesz za to, że nie działają i że na bank te badania były zamówione(badania czy wyniki tych badań). Relacje użytkowników twierdzących, ze czują poprawę/różnicę czy inne pozytywne skutki nazwiesz efektem placebo. Wybacz ale to dla mnie trochę za mało. Odpowiedz proszę Andrzejowi czy AR9100/AR9200 obniża tarcie czy nie. Rozumiem, że nie skoro wg. Ciebie nie działa.
Ale z czego to wnioskujesz skoro nie znasz nawet składu. Odnoszenie do innych podobnych produktów i uogólnienia (czy przykłady z gotowaniem) są nie na miejscu bo są różne dodatki i nawet jeśli 80% nie daje nic lub prawie nic to te pozostałe 20% daje wymierne efekty (proporcje przykładowe). Tak się składa, że dodatki Archoila (modyfikatory tarcia na bazie AR9100/9200) stosowane są przez co najmniej dwie poważne firmy tuningowe w PL, które przygotowują auta o mocach kilkuset koni w tym auta do wyczynu. Nie napisze jakie bo nie chcą zdradzać swoich "tajemnic" i nawet proszę nie naciskaj na mnie w tym temacie. Dla jednej z tych firm robiłem (wspólnie) nawet badania składu Meguina Racera 10w60 pod kontem sprawdzenia go jako bazy dla modyfikatora Archoila i przy okazji sprawdzenia czy na pewno to to samo co LM Race Tech 10w60 (to samo a olej ten jest bardzo dobą bazą dla AR9100/AR9200). Jak widać lista tych "nabitych w butelkę" jest całkiem spora. Aha i nie bierz mojego czepialstwa do siebie - miło się gawędzi ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3938
|
![]() |
Po co konkrety ?
Wystarczy znać "zasadę robienia takich dodatków" ..... i to wszystko. Nie będę pisał o jakimś konkretnym produkcie, bo nie na tym to polega. Czytający ma się zastanowić nad tym co kupuje i sam podjąć decyzję czy chce "cud preparat"..... czy lepiej wydać to na lody z koleżanką ![]() CYTAT Tak się składa, że dodatki Archoila (modyfikatory tarcia na bazie AR9100/9200) stosowane są przez co najmniej dwie poważne firmy tuningowe w PL, które przygotowują auta o mocach kilkuset koni w tym auta do wyczynu. Nie napisze jakie bo nie chcą zdradzać swoich "tajemnic" i nawet proszę nie naciskaj na mnie w tym temacie. wow ![]() nie naciskam ale ...... tak mi sie jakoś to skojarzyło CYTAT Dla jednej z tych firm robiłem (wspólnie) nawet badania składu Meguina Racera 10w60 pod kontem sprawdzenia go jako bazy dla modyfikatora Archoila i przy okazji sprawdzenia czy na pewno to to samo co LM Race Tech 10w60 (to samo a olej ten jest bardzo dobą bazą dla AR9100/AR9200). Jak widać lista tych "nabitych w butelkę" jest całkiem spora. wow ... wstaw wyniki tych badań, bom niezmiernie ciekaw ![]() powaznie |
|
|
![]()
Post
#3939
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
To może podyskutować na podstawie jakichś konkretów:
ARCHOIL9100 Potassium Tetraborate 1-10% Fatty Acid Ester 10-50% Methyl Oleate 20-40% Tetra ester 10-40% Paraffin 20-50% Znalezienie zajęło mi kilkadziesiąt sekund. Teraz można wyciągać wnioski z tego co tam jest i jak może/powinno działać. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3940
|
![]() |
do tego trzeba dodać, że na 1 litr oleju daje się tego specyfiku jakieś 35 ml.. jak doczytałem
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 16:52 |