![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3901
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
ulica i tor. Teraz zalalem liqui moly i na goracym mi klepie glowica, tylko nie wiem czy to przez olej czy filtorna
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3902
|
![]() |
Nie będzie dobrze na jednym oleju na ulicy i torze.
Silnik seria czy lekko "dłubnięty" czy już znacznie przebudowany ? |
|
|
![]()
Post
#3903
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
seria
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3904
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3905
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
A ten motul to pao? Jakos stracilem zaufanie do motula po tym jak mialem kiedys brokat w oleju. A to? http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-race-pro-...1ltr.html?sl=pl
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3906
|
![]() |
najprawdopodobniej tak
za granicą jest uznawany/opisywany za pełny syntetyk, więc musi w znacznej części zawierać PAO/GTL |
|
|
![]()
Post
#3907
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3908
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 December 2010 ![]() |
Specu nudzi już się trochę to że w każdym temacie jaki tylko ma jakiś związek z olejem polecasz tylko penrite :-P nie mówie że olej zły ale sa jeszcze inne wcale nie gorsze :-)
|
|
|
![]()
Post
#3909
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Od Penrite z serii Premium lub Racing ciężko znaleźć lepszy olej uwierz mi
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3910
|
![]() |
dobry olej nie potrzebuje dodatków
![]() |
|
|
![]()
Post
#3911
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
nigdy nie jest tak dobrze aby nie mogło być lepiej
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3912
|
![]() |
zawsze można wmówić klientom, że coś im jest niezbędnie potrzebne
a jak jeszcze "forumowe lobby" zacznie zachwalać, że "czuć poprawę"......... to mamy sytuacje jak z magnetyzerami ![]() wielu czuło zbawienną moc po ich zamontowaniu... a handlarze zacierali ręce goląc frajerów ![]() jaki jest sens kupować tani olej i dopłacać do jakiegoś dodatku (który może być tylko placebo), skoro można od razu kupić dobry i właściwie dobrany ? |
|
|
![]()
Post
#3913
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie porównuj magnetyzerów do produktów, których działanie zostało potwierdzone wielokrotnie różnymi badaniami laboratoryjnymi (w tym niezależnymi). Nie pisz o jakiś dodatkach, które mogą być tylko placebo tylko napisz, które wg. Ciebie są placebo i czemu tak sądzisz. Ja nie pisze o dodatkach placebo tylko o DOBRYCH działających dodatkach i nikomu nie wmawiam, ze coś jest niezbędne i musi to kupić. Tani olej nie oznacza z automatu zły olej a drogi olej nie musi równać się dobry olej. Czasami tani dobry olej + dobry dodatek wychodzi taniej niż drogi olej, który jest co najwyżej średni. Dobrze wiesz,że oleje ekologiczne© są najczęściej wykastrowane z dodatków i zazwyczaj słabiej chronią silnik niż oleje bez norm ekologicznych. I jeśli zastosowanie dodatku może pomóc to jest to uzasadnione. Producenci robią przede wszystkim oleje tak aby spełniały określone normy i wymagania producentów. W olejach "masowych" producentom średnio opłaca się upychanie drogich dodatków, lepiej tą kasę przeznaczyć na zmasowany marketing i reklamę i napisać na butelce titanium albo inna bzdurę.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3914
|
![]() |
Wiesz...
magnetyzery też zostały potwierdzone badaniami naukowymi. Poważnie. ... a dodatki ? Większość to placebo albo prawie placebo. Nie mogą zmieniać w znaczny sposób właściwości oleju silnikowego ani paliwa... wiesz dlaczego ? Potrafisz odpowiedzieć ? |
|
|
![]()
Post
#3915
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może skonkretyzujmy o których dodatkach mowa, to będzie jasność. I na które właściwości oleju wpływ mają/nie mają.
Myślę że myśli krążą tu wokół Archoil 9100 oraz 9200. Z opisów odpowiednio ze związkami boru oraz dwusiarczkiem wolframu. Które to związki mają znacząco zmniejszać tarcie. Czy tak jest czy nie jest ? Jeśli jest to powinna być mniejsza "produkcja" ciepła przez silnk -to dobrze. Na samo działanie oleju jako odbiorcy ciepła z silnika to wpływu taki dodatek nie ma raczej, bo jak, ale jeśli tarcie zmniejsza to i produkcję ciepła zmniejsza. Na lepkość w temperaturze rozruchu też nie wpłyną. Hexx - działają tak czy nie działają (Archoil 9100 i 9200) - powodują zmniejszenie tarcia ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3916
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Im więcej czytam, tym wiekszy mętlik
![]() T jet, 180 koni(na wiosne bedzie wiecej), zmieniam i tak co 8-10 tys km, uzytkowanie 50% normalnie, 50% mocno dynamicznie.Przebieg 134 tys. km, pobór oleju 300ml na 10 tys km. Lany obecnie 5w40 Motula. Coś lepszego do 160-170zł za bańkę? Żadne nano, 300v itp mnie nie interesują, Skłaniam się najbardziej ku marce Liqui Molly, bo nam się bardzo łądnie w civicu sprawuję, tylko teraz który ten LM. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3917
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3918
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Wiesz... magnetyzery też zostały potwierdzone badaniami naukowymi. Poważnie. Co czemu nie działają? Chyba coś te badania naciągane. ... a dodatki ? Większość to placebo albo prawie placebo. Nie mogą zmieniać w znaczny sposób właściwości oleju silnikowego ani paliwa... wiesz dlaczego ? Potrafisz odpowiedzieć ? Słowem klucz jest większość. Może zatem porozmawiamy o konkretnych przykładach. Ja nie bez powodu pisze o DOBRYCH dodatkach drukowanymi literami żeby była jasność, że nie mam na myśli super wynalazku na bazie teflonu tylko co najmniej dobrą ceramikę. Dodatki faktycznie nie zmieniają właściwości oleju silnikowego w sposób znaczący co nie znaczy, że w sposób znaczący nie są w stanie podnieść niektórych parametrów i zapewnić znacząco lepszej ochrony silnika. Jeśli dodatki zawierają (odpowiednio dobrane) estry i są dodawane do oleju silnikowego nie zawierającego estrów to w uproszczeniu olej ten jest bogatszy o dodatki (estry) jakie posiada zazwyczaj dużo droższy olej estrowy (PAO-estrowy). Zakładając,ze dodatek, który zawiera estry to placebo to po co w takim razie do dobrych (drogich) seryjnych olejów dodawane są estry? Oczywiście osobny temat to dopasowanie dodatku do konkretnego oleju i jego wpływ na parametry. Co do zmiany właściwości paliwa to już bym polemizował. Oczywiście dla każdego "znaczący" będzie oznaczało coś innego jednak obniżenie temperatury spalania (nawet o 400 stopni F w przypadku AR6200) i wzrost liczby cetanowej ON nawet o 8 pkt (w przypadku AR6800) to dla mnie jest znacząca zmiana, gdyż daje wymierne i odczuwalne korzyści. Zerknij na to : http://archoil.pl/wp-content/uploads/2016/...Produktu-PL.pdf Oczywiście można nie wierzyć w to co producent pisze (bo różnie z tą prawdziwością jest) ale w większości przypadków nie można z góry zakładać, że coś jest tylko po to aby wyciągnąć od nas kasę. Uważam,że stosowanie dobrych dedykowanych dodatków do paliwa jest ekonomicznie uzasadnione i znacznie lepsze niż dodawanie oleju 2T, który oprócz swoich zalet ma również słabe strony (spadek liczby cetanowej, nieporządne składniki). Stosowanie dedykowanych dodatków do zwykłego paliwa może wychodzić taniej niż tankowanie paliw typu premium, których skuteczność działania jest bardzo ograniczona i sprowadza się zazwyczaj do utrzymywania większej czystości układu (często niestety kosztem gorszego smarowania). Podaje przykłady dodatków Archoila bo akurat w nich jestem najlepiej zorientowany i sam je przetestowałem (oprócz AR6900 D-MAX, który jest na rynku od 2-3 tygodni choć mam go na stanie to jeszcze nie użyłem) ale są inne firmy robiące dobre dodatki (z Liqui Moly na czele) i każdy może znaleźć coś dla siebie. Wiesz ja co chwile słyszę,ze po płukance silnika się silnik rozszczelni i padnie turbo nie mówiąc już o tym , ze jak auto ma ponad 200 tys. to już pora na 10w40 a z półsyntetyka na syntetyk to już nie ma odwrotu bo silnik się zatrze albo co najmniej rozszczelni. Niektórych nie przekonasz - ludzie wiedzą lepiej. Tak samo jest z olejami i dodatkami. Niektórym nie przetłumaczysz, ze Castrol Magnatec czy Mobil Łan 10w40 to nie są najlepsze oleje na świecie a tyryb long life jest szkodliwy. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3919
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
poczekajmy na to co odpowie sprzedawca... bo powinien być kompetentny w tym co oferuje ![]() ja dorzucę od siebie coś na końcu ![]() Nie trzeba być sprzedawcą aby przeczytać sobie opis produktów i poczytać informacje techniczne. AR9200 nie zmienia właściwości chemicznych środków smarnych, do których jest dodawany, tylko w uproszeniu daje dodatkowe zabezpieczenie tworząc film smarny o bardzo niskim współczynniku tarcia. Jest stosowany w NASCAR, gdzie podobno obniża temperaturę pracy silnika nawet o 10%. Jest też stosowany a DRAG Racingu a tam warunki są ekstremalne. AR9200 jest oparty na nano dwusiarczku wolframu, PAO i odpowiednio dobranych estrach. Zresztą jak ktoś potrzebuje dodatkowych informacji to sobie wygoogluje wiec nie będę się rozpisywał. ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3920
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Im więcej czytam, tym wiekszy mętlik ![]() T jet, 180 koni(na wiosne bedzie wiecej), zmieniam i tak co 8-10 tys km, uzytkowanie 50% normalnie, 50% mocno dynamicznie.Przebieg 134 tys. km, pobór oleju 300ml na 10 tys km. Lany obecnie 5w40 Motula. Coś lepszego do 160-170zł za bańkę? Żadne nano, 300v itp mnie nie interesują, Skłaniam się najbardziej ku marce Liqui Molly, bo nam się bardzo łądnie w civicu sprawuję, tylko teraz który ten LM. T-JET z tego co kojarzę wymaga ACEA C3 i HTHS powyżej 3,5. Z Liqui Moly olej, który spełnia te wymagania to Top Tec 4100 5w40, którego polecam bo to bardzo dobry olej (choć z normą C3). Ma stosunkowo dobry stosunek ceny do jakości (teraz można kupić ten olej w obniżonej cenie). Inny bardzo dobry olej z C3 to np. Penrite Enviro+5w40 (kosztuje 199 zł ale możesz wytargować rabat). -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 01:00 |