![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3801
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3802
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie sądzę. W necie dostępne analizy niektórych preparatów Archoila i przy odpowiednim poziomie wiedzy można wywnioskować jaki mogą mieć wpływ. Pisząc o świadomych Klientach pisze o takich, którzy potrafią sobie nawet olej przebadać
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3803
|
![]() |
owszem.
laboratoryjnie można wszystko wyliczyć... ale by to jeszcze wyczuć na aucie w sposób powtarzalny... jeszcze daleka droga czasem na jednym paliwie w odstępie kilku godzin subiektywnie wyczuwam inną pracę silnika, jak by inne mapy się podbierały dlaczego ? czynniki zewnętrzne ? co do zamawiania dodatków... pamiętasz takie ustrojstwa jak magnetyzery ? wiesz jak wielu kupowało za ciężkie pieniądze i czuło zmiany ? ![]() sam kupowałem takie dodatki i do ON i do Pb czy chemicznie coś dawały ? zapewne tak. czy odczuwałem ich działanie ? subiektywnie niby tak.. ale obiektywnie raczej nie generalnie póki ewidentnie nie szkodzą to niech każdy leje do woli |
|
|
![]()
Post
#3804
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ja wychodzę z założenia, że skoro paliwo mamy nie najlepszej jakości i w celu poprawy jego smarności dość powszechnie stosuje się olej 2T to tym bardziej sprawdzą się dedykowane dodatki, których stosowanie kosztuje mnie dużo mniej niż lanie paliwa premium zawierające podobne dodatki tylko zapewne w mniejszym stężeniu i prawdopodobnie nie tak skuteczne znając pazerność koncernów paliwowych,
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3805
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Szanowni Koledzy,
jak to jest z płynnością oleju w niskich temperaturach i tym co jest w karcie charakterystyki ? np, Amsoil 10w40 podje płynność do -44st a przy -28st nie mogłem go wylać z butelki bo stał się masłem a nie olejem... jak to jest z tym parametrem płynności? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3806
|
![]() |
Szanowni Koledzy, jak to jest z płynnością oleju w niskich temperaturach i tym co jest w karcie charakterystyki ? np, Amsoil 10w40 podje płynność do -44st a przy -28st nie mogłem go wylać z butelki bo stał się masłem a nie olejem... jak to jest z tym parametrem płynności? a jaki konkretnie olej tak testowałeś ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3807
|
![]() |
Ja wychodzę z założenia, że skoro paliwo mamy nie najlepszej jakości i w celu poprawy jego smarności dość powszechnie stosuje się olej 2T to tym bardziej sprawdzą się dedykowane dodatki, których stosowanie kosztuje mnie dużo mniej niż lanie paliwa premium zawierające podobne dodatki tylko zapewne w mniejszym stężeniu i prawdopodobnie nie tak skuteczne znając pazerność koncernów paliwowych, to, że część osób stosuje olej 2T nie oznacza, że wychodzi to silnikowi na zdrowie szczególnie w nowszych silnikach a co lepiej ? paliwa premium na dużych sieciowych stacjach + co jakiś czas dodatek do czyszczenia to wystarczy na grubo powyżej 500k km |
|
|
![]()
Post
#3808
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3809
|
![]() |
Masz jeszcze ten olej ?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3810
|
![]() |
Jakaś dziwna moda w sklepach internetowych z olejami się pojawiła (nie wszystkich, w części).
Wchodzimy do sklepy, sprawdzamy produkt.... jest dostępny. Kupujemy, płacimy .. i na drugi dzień informacja, ze produktu nie ma, nie ma u dystrybutora.. a będzie za 2-3 miesiące. Już mam prawie 1500 PLN wsadzone w takie zakupy i czekam aż ktoś teraz je zwróci. Amatorszczyzna. Chyba powinna być jakaś lista takich sklepów. ![]() |
|
|
![]()
Post
#3811
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
mam bedę wymieniał jutro
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3812
|
![]() |
spróbuj zrobić z tego próbkę... tak z 0.5 litra
może sprzedawca zrobi badanie takiego oleju ? zarzut padł mocny... producent zacny, więc wypadało by to wyjaśnić przez jakieś badanie badanie nie jest drogie |
|
|
![]()
Post
#3813
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Chodzi pewnie o ten olej:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/...fluid-atl-0946l Wszyscy chcą kupować czy o ten olej chodzi ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#3814
|
|
User Dołączył: Thu, 22 May 2008 ![]() |
ot ciekawe porównanie olei w niskich temperaturach
-20 https://www.youtube.com/watch?v=alnOguGvyh8 -40 https://www.youtube.com/watch?v=uQ_vxdO_9nc |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3815
|
![]() |
bez sensu
nie podane oleje jakie biorą udział w teście i co najważniejsze, butelka a dokładnie jej kształt i średnica otworu ma znaczenie |
|
|
![]()
Post
#3816
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Krótkie pytania.
E39 M52B28 stan silnika bdb - nie pali oleju, olej zmieniany co 15tys km 1. Mam Motul Specific 913D 5W30 albo Liqui Moly TopTec 4600 5W30 - czy któryś się nada? 2. Jaką płukankę zastosować przed zmianą oleju, poprzedni właściciel jeździł na Castrolu i było troszkę syfu na pokrywie zaworów - LM Engine Flush Pro Line będzie ok? -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3817
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Moim zdaniem LM TT4600 będzie lepszy. Generalnie nie potrzebujesz jednak oleju low/mid saps więc na przyszłość proponuje np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40.
Co do płukanki to LM z serii Pro-line jest bardzo skuteczna ale również dość agresywna. Mogę polecić również płukankę Archoila AR2820. Najlepszym jak dla mnie sposobem na wyczyszczenie silnika jest zastosowanie preparatu czyszczącego Archoil AR2300, z którym jeździmy minimum 1,5-2 tys.km w silniku (na starym oleju przed wymianą). Preparat czyści ale nie pogarsza smarowania. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3818
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Spoko dzięki
![]() Generalnie zawsze do e36/e39 lałem Motula 8100 X-Clean 5w40. Co do płukanki niedaleko mam sklep z ofertą LM dlatego wolałbym kupić coś od LM ![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3819
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Do BMW z filtrem DPF polecam tego X-Clean-a i bedzie to dobry wybór.
Do kazdego innego benzynowca któy jeździł na 5W40 lepszym wyborem bedzie olej X-Cess 5W40 : http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/335...-x-cess-5w40-5l -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_paczka_* |
![]()
Post
#3820
|
![]() |
Panowie, gorąca prośba o poradę
pacjent to 1.9 TDI AXR 90 tys przelotu, zmieniona sprężarka, wywalony egr, program, jeżdzę w całym zakresie obrotów, przebiegi okolo 12-15k rocznie, w nocy garażowany więc w zimę ma troche łatwiej rano, jezdzony codziennie do roboty i z powrotem okolo 10km w jedna strone, olej zmieniany co 8-10 tys od nowosci, aktualnie MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40, na co zmienić aby uzyskać optymalną ochronę dla mojego sposobu użytkowania? pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 02:44 |