![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3781
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Słyszałem ze 10W60 to strzał w kolano przy naszym klimacie i aucie na ulice, 10W50 powinien być optymalny pod te moce tym bardziej że silnik jest w bdb stanie ma wzorową kompresje i ciśnienia oleju. Aktualnie był wlany 300v 15w50 raz na pare dni potrafi coś poterkotać na zimnym i zaraz przechodzi to było głównie w chłodniejsze dni. VTC wykluczone, panewka też. Dużo ludzi pisało że przejscie na valvo 10w60 pomaga ale tak samo ktoś pisał że leje 10w60 do m54b30 albo m52bxx i jezdzi tylko po miescie ... co jest śmieszne. 10w60 do jazdy po mieście jest totalnie bez sensu. Generalnie w większości silników 10w60 do jazdy cywilnej jest średnim pomysłem,zwłaszcza zimą. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3782
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie, staruszek jakim jest Vento 1.9 TD 75KM. Przelotu pewnie z 500k albo i lepiej. To mój pierwszy diesel więc nie wiem jaki olej mu zalać. Słyszałem też, żeby co każdy bak dolewać mixolu, czy to prawda? Z góry dzięki za pomoc. Z tym mixolem to nie wiem czy to dobry pomysł, choc niektórzy leją. Dla poprawy smarności bardziej polecam jak już coś to olej 2T - nawet ten czerwony z Orlen-u do dostania na ich każdej stacji. A najlepiej specjalistyczny preparat np.Archoil AR6200 - cenowo wychodzi bardzo podobnie jak lanie oleju 2T a znacznie poprawia on nie tylko smarność ale też inne parametry paliwa nie obniżając (a nawet podwyższając) liczby cetanowej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3783
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Dokładnie, silnik to AAZ. Ile tego mixolu lać na cały bak Venta (55L) i jaki ma to być mixol? Jakiś konkretny, czy pierwszy lepszy ze stacji paliw? Dzięki za odpowiedź Tomku. :-) poszukaj sobie wątku na forum alfaholików, tam się nad tym doktoryzowali, z tego co pamiętam to 2t syntetyczny, z małą ilością popiołów i coś jeszcze, nie mixol -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3784
|
![]() |
hexx ponoć zmniejsza tarcie w pompie wtryskowej, gdzieś widziałem testy potwierdzające wzrost właściwości smarnych ON przy dolewce dobrego oleju 2t. Kryło by się to z wrażeniami jakie miałem po zastosowaniu. Słyszałem też opinie mechaniorów że jest to lekarstwo na padanie pompowtrysków od słabego paliwa. Znany temat wśród użytkowników silników diesla załóżmy, że zmniejsza tarcie.. to jak zmniejszenie tarcia na układzie zasilania w paliwo powoduje zmniejszenie spalania auta ? kolejna rzecz.. siarka i jej działanie na układ paliwowy jak wpływa siarka i jej związki/pochodne ? |
|
|
![]()
Post
#3785
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
A tak samo jak jazda z mniejszym odbiornikiem mocy. Minimalnie lżej się wszystko kręci.
Siarka? W układzie paliwowym jedyne co mi na myśl przychodzi to osadzanie na końcówkach wtrysków. W silniku to może trochę gorzej na katalizator działać, wóz w którym testowałem kata nie było od wieków ![]() Produkty 2t orlen i lotos mają w nazwie mixol ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3786
|
![]() |
no a jak układ paliwowy (na przykład wtryskiwacze CR czy powiedzmy PD ) "odbiera" moc z tego silnika ?
![]() by zrobić oszczędność te dziesiąte części litra na 100km |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3787
|
![]() |
Siarka? W układzie paliwowym jedyne co mi na myśl przychodzi to osadzanie na końcówkach wtrysków. W silniku to może trochę gorzej na katalizator działać, wóz w którym testowałem kata nie było od wieków ![]() a korodowanie układu zasilania paliwowego.. nie przychodzi do głowy ? do tego weź pod uwagę, że olej 2T obniża liczbę cetanową ON |
|
|
![]()
Post
#3788
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Z tego co kojarzę to na Orlenie jest i Mixol i 2T. O oleju 2T i jego zastosowaniu w dieslach napisano w światowym internecie tysiące stron (w PL ilośc stron też idzie w grube tysiące). Wiele na ten temat czytałem i sam w autach dostawczych stosowałem olej 2T. Czy miało to wpływ na zużycie ON? Nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć ale wydaje mi się, ze minimalnie tak. Stosowałem ten olej w celu ochrony układu wtryskowego (poprawa smarności). Jako, ze jestem dystrybutorem Archoila to od pewnego czasu testuje dedykowane dodatki do paliw tego producenta, które mają więcej zalet od oleju 2T a cenowo wychodzą podobnie a biorąc pod uwagę, że stwierdziłem faktyczny spadek spalania to jest to dla mnie dużo lepsze rozwiązanie niż stosowanie oleju 2T.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3789
|
![]() |
oczywiście
dedykowane dodatki do ON to zupełnie coś innego niż wlewanie Mixola tam, gdzie producent silnika nie przewidział go ... wraz z jego właściwościami i składem generalnie trzeba lać dobre paliwa i tyle ewentualnie jakieś DEDYKOWANE dodatki i nic więcej |
|
|
![]()
Post
#3790
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx, wyniki testów które widziałem wskazały na obniżenie liczby cetanowej, ale to były wartości niewielkie jedna może dwie jednostki. Lepkość nieznaczny wzrost, parametr smarności za to poszedł w górę o 20~25%, ale przy słabszym oleju też pogorszyła się znacznie liczba cetanowa i parametr smarności.
Co do siarki to nie wiem ile jest w oleju jeśli wyjdzie koło 10mg/kg to można pominąć temat bo w paliwie według tego co podaje orlen jest tyle samo. Wszystko jedno jaka pompa CR czy PD rotacyjna czy tłoczkowa, wszystko napędzane jakoś musi być. Jak parametry smarności polepszone, lepkość prawie bez zmian i słychać że ciszej pracuje to chyba oznacza że łatwiej się kręci. W rotacyjnej pompie miałem wrażenie że pracuje ciszej, nie testowałem w innych rodzajach pomp wtryskowych. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3791
|
![]() |
liczba cetanowa obniża się proporcjonalnie do ilości dolanego oleju mixol
więc jak dolejesz go za dużo to.... ? jaki jest skutek obniżenia liczmy cetanowej ? teraz kolejna rzecz... jakie proporcje trzeba lać by było nie tyle dobrze, bo nie będzie dobrze... ale akceptowanie ? w proporcji 1:300 ? to teraz ile musisz wlać na zatankowany do pełna zbiornik 60 litrów ? a jak się pomylisz i wlejesz 5ml więcej... to jak spadnie liczba cetanowa ? zabawa z menzurka, kalkulatorem i zakraplaczem |
|
|
![]()
Post
#3792
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Mniejsza liczba cetanowa gorsza/głośniejsza praca silnika, ale jeśli olej zastosowany jest jakiś tam "lepszejszy" i nie obniża strasznie LC i dolejesz w dobrej ilości to co? Spadnie liczba cetanowa o jednostkę i silnik CR zacznie klekotać jak taki z tłoczkową pompą? Nie wskakuj z skrajności w skrajność, zalejesz inne paliwo to może być większa odchyłka LC.
Co do proporcji i oleju to chyba nie jest problemem przewidzieć ile się wleje do baku paliwa, odmierzyć i wlać uszlachetniacza/oleju? Jeśli mialeś motorower 2t bez dozownika to musisz przyznać że wykonalna procedura, a jak się pomyliłeś o te 5 ml na 5L paliwa to się nic nie stało, a co dopiero jak się machniesz o 5 ml na >50L paliwa. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3793
|
![]() |
"Nie obniża strasznie"... to ile to dokładnie ?
Dobry ON ma liczbę cetanową bliską 50. Słaby to okolice 40. Jeżeli trafisz na kiepski i jeszcze go obniżysz.. to co ? Jak trafisz na dobry, to po co go poprawiać ? Dobre ON (w zasadzie każde premium na dużych stacjach) ma dobre smarowanie. Masz jakieś konkretne informacje jaki olej, w jakiej proporcji i ile obniża ? Dysponujesz konkretnymi danymi czy tylko ogólnikami, pobożnymi życzeniami i subiektywnymi odczuciami ? |
|
|
![]()
Post
#3794
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Atta...chmentId=686110
1:150, LC spadła o 3, olej nie jestem pewny, chyba LiquiMoly 1052, tyle z krótkich poszukiwań w google. O smarności czy parametrze HFRR też krąży tego multum, często pojawia się wzrost o 20~25% i proporcje w przedziale 1:150~1:300. Jak chcesz więcej siądź do tematu przez pól godziny i jestem pewien że znajdziesz więcej za i przeciw. Nie chce mi się po prostu przeglądać na forach wątków na ten temat liczących po 100 stron. Jeśli chcesz więcej konkretnych danych, a nie rozgłosu musisz poszukać se sam. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3795
|
![]() |
Niewiele wynika z tego dokumentu.
Co do reszty... myślałem, że dysponujesz jakimiś konkretami a nie odpowiedziami "poszukaj sobie, bo jest tego pełno". Skoro tyle tego jest to czy możesz wstawić ? Ja tylko widzę/znajduję jakieś opowieści i odczucia ... bez konkretnych wyników pomiarów na konkretnych silnikach i konkretnych dodatkach. ... i tak zacytuję : CYTAT Badanie działania korodującego na płytce miedzianej (3 h w temperaturze 50 stop C.) Korozja jest powszechnym zjawiskiem tam gdzie paliwo ma kontakt z częściami metalowymi. Zawarte w paliwie związki siarki powodują korozję a tworzące się na skutek korozji osady powodują problemy w systemie zasilania paliwa zapychając filtry i niszcząc części eksploatacyjne silnika. W normie PN-EN 590 wyznacznikiem stopnia korozji jest test podczas którego płytkę miedzianą poddaje się działaniu olejów napędowych w temperaturze 50°C przez 3 godziny, po czym ocenia się wizualnie stopień korozji. Oznaczanie korozji było szczególnie ważnym testem dla określenia jakości oleju napędowego w czasach, kiedy nagminnie odbarwiano olej opałowy i sprzedawano jako pełnoprawny olej napędowy. Badanie działania korodującego na płytce CU pozwalało wykryć ten przestępczy proceder, ponieważ tak sfałszowany „olej napędowy” charakteryzował się podwyższoną zawartością siarki, która powodowała ponadnormatywną korozję płytki miedzi. CYTAT Zawartość siarki Parametr świadczący o tym czy olej napędowy jest przyjazny dla środowiska. W ostatnich latach ten parametr był najczęściej ograniczany w oleju napędowym, ponieważ stanowi źródło emisji dwutlenku siarki do powietrza. Zmniejszanie zawartości siarki w olejach napędowych jest również wynikiem doświadczeń z silnikami Diesla, w których stwierdza się znaczny udział związków siarki w tworzeniu bardzo twardych nagarów stanowiących przyczynę uszkodzeń silnika. Norma PN-EN 590 określa zawartość siarki w oleju napędowym na poziomie <=10 mg/kg. W normie europejskiej często wartość ta jest podawana, jako 10 ppm (parts per milion). Zawartość siarki w paliwie ma duże znaczenie ekologiczne – zbyt duża jej zawartość powoduje pogorszenie jakości spalin oraz może uszkodzić katalizator spalin, co wiąże się ze sporym wydatkiem. powodzenia |
|
|
![]()
Post
#3796
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Dodając co nieco do tematu to:
1) liczba cetanowa olejów premium to 55-56+, lejąc olej do 2T zostanie obniżona, zależnie od skłądu tego oleju, ale nie przesadzałbym, że domieszka rzędu 0,1% spowoduje znaczące obniżenie parametrów ON, bo tyle to można dolać czystej benzyny i się nie zorientować. Szczególnie jeśli mowa o silnikach sprzed x lat gdzie w zimie powszechnym było dolewanie właśnie benzyny, a niekiedy nawet i producenci byli temu przychylni. Tutaj jak widzę to wklejony link do sprawozdaniaz badań daje informację jak spada LC w ON brakuje tylko receptury, ale może gdzieś w tekscie była podana. Zakładać można, że docelowa receptura oleju 2t spowodowała spadek LC do poziomu 53, czyli i tak więcej niż zwykłego ON. 2) Patrzę na Archoil który pojawił się w temacie i widzę opis " Może być stosowany do każdego paliwa węglowodorowego – benzyn, olejów napędowych i opałowych, biopaliw i innych. Konserwuje i podtrzymuje integralność każdego składowanego paliwa przez ponad 20 lat." No to niech ktoś mnie teraz przekona, że dodatek powoduje wzrost LC skoro może być stosowany w benzynach, czyli spowoduje tam spadek LO, z tym magazynowaniem przez 20lat, czyli stabilnością oksydacyjną paliw to trochę popłynęli, niech sobie zbadają próbkę ON z fame i dodatkiem, ciekawe co po roku im wyjdzie z butelki, bo coś na pewno wyjdzie ![]() 3)Siarka w paliwie została zminimalizowana jedynie ze względów ekologicznych, redukowanie kwaśnych produktów spalania to zwiększenie żywotności katalizatorów, poprawa ogólnej jakości spalin itd. niestety odbyło się to kosztem innych parametrów ON jaki siarka polepsza, więc suma sumarum wyszło jak zawsze ostatnio, że ekologia wydymała tribologię. Teoria o korodowaniu układu paliwowego to słaby argument, szczególnie w przypadku starszych silników, bo przed 2000r ON miał 1000+ppm siarki i co ? ano nic ![]() 4) Podsumowując temt dozowania oleju 2T do paliwa to na pewno poprawi on smarność, czy jest to konieczne to już zależy od wielu czynników, na pewno jednak obecny ON nie jest tak dobry w tym parametrze jak 10/15 lat temu, doszło dużo dodatków, biokomponentów które ratują temat ale nie jest to bez wpływu na ogólną jakość spalania i wytwarzanych osadów. Z drugiej strony olej 2T spowoduje zwiększenie ilości zanieczyszczeń stałych, osadów, tak w komorze spalania jak i układzie wtryskowym, szczególnie jeśli nie będzie dolewany do baku jako przedmieszka, a w skondensowanej formie. Barwnik w oleju 2T potrafi się odłożyć w ukłądzie jeśli zaciągnie go do układu bez rozcieńczenia, a z racji gęstości trochę zawsze osiada na dnie baku i próby "rozrobienia" dolewaniem z pistoletu nie są wystarczające. Mam w tym temacie osobiste doświadczenia co prawda w silniku benzynowym ale w dieslu będzie tylko gorzej. Aspektu LC i korozji po dozowaniu 2T bym nie brał za bardzo pod uwagę. Z uwagi na powyższe w celu polepszenia smarności można brać pod uwagę inne oleje np. silnikowe, będzie mniej niedogodności a efekt ten sam. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3797
|
![]() |
Tylko dyskusja nie dotyczy wyłącznie starych silników a głównie nowych i bardzo nowych.
Układy paliwowe też wykonane są z innych materiałów i z inna precyzją niż kiedyś... więc jak wspomniałeś olej 2T będzie je zwyczajnie zaklejał. a swoją drogą siarka, woda i tlen... robią swoje |
|
|
![]()
Post
#3798
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Nie wczytywałem się jeszcze, ale piszą o problemach ze smarowaniem układu paliwowego po obniżeniu zawartości związków siarki w paliwach.
Jak mnie pamieć nie myli siarka za to niszczy katalizator, ale tego nie jestem pewien. Kiedyś różne takie materiały czytałem. A jaką liczbę cetanową ma olej 2T?- z dużym przybliżeniem, ale idzie przeliczać co wychodzi przy mieszaniu. "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych" https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i...iaSmarnosci.pdf |
|
|
![]()
Post
#3799
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
tomeq odnośnie twoich uwag do Archoila to zbadam temat. Generalnie Archoil AR6200 jest przeznaczony do wszystkich paliw i nie ma na celu podniesienia liczby cetanowej. Liczbę centanową i to wg.producenta o aż 8 pkt. (maksymalnie) podnosi za to AR 6800, który przeznaczony jest do stosowania tylko w ON. Wiadomo, że w materiałach reklamowych czasami pewne sprawy są podkolorowane ale na własnej skórze odczułem, że te preparaty naprawdę działają i nie pisze tego dlatego,że jestem dystrybutorem. Mam sporą liczbę bardzo świadomych Klientów, którzy pozytywnie odbierają ich działanie więc poza marketingiem (raczej skromnym w PL) coś się za tym kryje.
![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3800
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
kabanv70 Na pierwsze wlał bym valvo vr1 /m1 5w50. Na papierze od tego penrite lepszy jest amsoil amr 5w50, drogo, bo za litr(quart) powyżej 50pln. Akurat Shella mam pod dostatkiem, nic wielkiego mu się nie stanie. Ten Amsoil ma wyższą lepkość ale gorszy Noack i nie chwali się ZDDP na czym mi zależy. No i nie jest droższy, bo (niecały) 1l kosztuje 49zł co daje ~200zł/4l a ten Penrite 289zł ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 20:30 |