![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3761
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
S2000, 100 kkm przelotu, silnik po remoncie - szlif walu, nowe panewki korbowodowe, glowne, nowe pierscienie, honowany blok.
Szukalem oleju na okres docierania, ale byl tylko Millers i to do silnikow do sportu wyczynowego, polecany do docierania na hamowni itd. Raczej nie tego szukam, bede docieram jezdzac normalnie - ani mulenie przy 2k rpm ani na sotro/sportowo. Czy 1000 km na jakims normalnym mineralu/polsysntetyku dla ulozenia sie czesci to dobra opcja? Pozniej planuje Millersa CFS NT. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3762
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Mialem ten sam dylemat, sporo czytalem na rf i najczęściej polecaną opcją jest minerał na pierwsze 20-30km, potem półsynt na 200-300km, a dalej już docelowy. Sam się do tego zastosowałem i wszystko jest ok na razie.
|
|
|
![]()
Post
#3763
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Często przewija się procedura podobna do tej:
1. minerał, pełne rozgrzanie silnika spuścić 2. minerał/półsyntetyk 100~500 km spuścić 3.półsyntetyk 2000 km spuścić 4. docelowy olej. Obciążenie/obroty od punktu 2 do 4 zwiększać. Co człowiek to troszkę modyfikuje procedurę. Głównie chodzi o to że pozostałości z składania i opiłki z docierających się elementów mają się wydostać z silnika. Z składania jakoś dużo syfu nie będzie jak ktoś nie składał w totalnym brudzie, ale z docierania pierścieni będzie trochę opiłków. |
|
|
![]()
Post
#3764
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Różne są szkoły docierania ale to co pisze Tomek89 jest sensowne, tyle że ja bym w pkt.3 dał już syntetyka,jeśli nie docelowego to jakiegoś innego. Ważne jest aby stopniowo zwiększać obciążenia. Nawet w nowym aucie z salonu zalecam wymianę oleju po 1-2 tys. i stopniowe zwiększanie obciążeń silnika. Silnik też w końcowym okresie docierania powinien koniecznie zobaczyć od czasu do czasu czerwone pole obrotomierza.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3765
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Wydaje mi sie to lekkim overkillem do auta na ulice. Fakt, kreci sie wysoko, ale to nadal seryjnie produkowany silnik do jazdy na codzien. Zleje olej raz, po okolo 1000 km i dam znac lekko zwiekszajac obciazenie i pozniej full syntetyk i ogien. Dam znac jesli bede mial o czym
![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3766
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja docieram tak.
Minerał 2000-4500 tyś obrotów przez 10 kilometrów=>Zlewam. => Docelowy + Nowy filtr => Gotowe -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3767
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
Nie znam sie na olejach, dla tego postanowiłem zapytać, do tej pory miałem stare Hondy do których lałem "byle jaki" połsyntetyk bo i tak zaraz znikał
![]() I teraz pytanie, co byście polecili do AR 159 2.4 jtdm? Podobno powinno byc coś nisko popiołowego bo w aucie jest dpf. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#3768
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Nie znam sie na olejach, dla tego postanowiłem zapytać, do tej pory miałem stare Hondy do których lałem "byle jaki" połsyntetyk bo i tak zaraz znikał ![]() I teraz pytanie, co byście polecili do AR 159 2.4 jtdm? Podobno powinno byc coś nisko popiołowego bo w aucie jest dpf. Pozdrawiam. Jeśli ma być BDB, to zdecydowanie Millers EE 5w40, naprawdę sprawdza się doskonale. Ale to tylko moje zdanie ![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#3769
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Często przewija się procedura podobna do tej: 1. minerał, pełne rozgrzanie silnika spuścić 2. minerał/półsyntetyk 100~500 km spuścić 3.półsyntetyk 2000 km spuścić 4. docelowy olej. Obciążenie/obroty od punktu 2 do 4 zwiększać. Docieram/docierałem wszystkie złożone silniki w ten sposób/podobny i wszystkie żyją i mają się dobrze. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#3770
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Saab 9-5 Aero z legendarnym panewkowym B235R. Kompletna seria, śmiganie po autostradzie, obroty do 4.000rpm, bo to już ponad 170km/h.
Silnik poczyszczony, panewki nowe OE. Pojeżdżę jeszcze trochę na Shellu 5w40 ale za chwilę chcę go zlać i zastanawiam się co nalać. Nie znałem ale poczytałem karty i odrzuciłem już Mitasu i Eneos. Na tą chwilę przejrzałem Millersy oraz Penrite'y i na chwilę obecną skłaniam się ku: Penrite 10 tenth's Premium 5 5W50. TBN na poziomie 9.8 - wysoki ale nie przesadnie, silnik po myciu miski i ostrym płukaniu przez ostatnie 2tys km. Cynk 0,124%, millers nie podaje. Noack mniejszy niż 5.5 czyli dość niski choć nie mam problemu z dolewaniem, i tak pedantycznie sprawdzam poziom. Brak modyfikatorów tarcia więc dorzucę mu coś od Archoil. HTHS >3.7. Potrzebuję 4-5l, cena tego penrite'a to 290zł za 5l. Zna ktoś coś na podobnym lub wyższym poziomie? Zdecydowanie może być i 5W40. |
|
|
![]()
Post
#3771
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Nie kombinuj lej to co wybrałeś.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3772
|
|
User Dołączył: Wed, 28 January 2015 Skąd: Warszawa/UK ![]() |
A jakie 10w50 wlać do sr20det 350 konnego, nieotwieranego? Millers, penrite? Czy coś ze słabszej półki?
-------------------- Nissan Almera N16
|
|
|
![]()
Post
#3773
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Na pewno nie 10w50 do SRa, na pierwsze 5w50 i zobaczyć jak ciśnienie oleju, jak zbyt blisko dolnej granicy to 15w50 300v czy dobre 10w60.
kabanv70 Na pierwsze wlał bym valvo vr1 /m1 5w50. Na papierze od tego penrite lepszy jest amsoil amr 5w50, drogo, bo za litr(quart) powyżej 50pln. |
|
|
![]()
Post
#3774
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Rzeszów ![]() |
Panowie, staruszek jakim jest Vento 1.9 TD 75KM. Przelotu pewnie z 500k albo i lepiej. To mój pierwszy diesel więc nie wiem jaki olej mu zalać.
Słyszałem też, żeby co każdy bak dolewać mixolu, czy to prawda? Z góry dzięki za pomoc. -------------------- '99 APY Audi S3
|
|
|
![]()
Post
#3775
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Domniemywam że jest to AAZ. Do silnika jakiś 10w40,te silniki nie są jakoś wybredne na olej.
Co do dolewki mixolu do paliwa testowałem temat na tdi 1z i wydawało mi się że coś dawało. Proporcje: 90l(b4 szczupak) ON: 200~300 ml 2t Oszczędność paliwa 0,1~0,2 l/100km i jakby trochę ciszej silnik pracował. |
|
|
![]()
Post
#3776
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 June 2014 Skąd: Rzeszów ![]() |
Domniemywam że jest to AAZ. Do silnika jakiś 10w40,te silniki nie są jakoś wybredne na olej. Co do dolewki mixolu do paliwa testowałem temat na tdi 1z i wydawało mi się że coś dawało. Proporcje: 90l(b4 szczupak) ON: 200~300 ml 2t Oszczędność paliwa 0,1~0,2 l/100km i jakby trochę ciszej silnik pracował. Dokładnie, silnik to AAZ. Ile tego mixolu lać na cały bak Venta (55L) i jaki ma to być mixol? Jakiś konkretny, czy pierwszy lepszy ze stacji paliw? Dzięki za odpowiedź Tomku. :-) -------------------- '99 APY Audi S3
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3777
|
![]() |
zrób płukanie silnika i można lać spokojnie 10/40 dobry jakościowo
co do mixola to niby jak ma wpłynąć na mniejsze spalanie ? |
|
|
![]()
Post
#3778
|
|
User Dołączył: Wed, 28 January 2015 Skąd: Warszawa/UK ![]() |
Na pewno nie 10w50 do SRa, na pierwsze 5w50 i zobaczyć jak ciśnienie oleju, jak zbyt blisko dolnej granicy to 15w50 300v czy dobre 10w60. Słyszałem ze 10W60 to strzał w kolano przy naszym klimacie i aucie na ulice, 10W50 powinien być optymalny pod te moce tym bardziej że silnik jest w bdb stanie ma wzorową kompresje i ciśnienia oleju. Aktualnie był wlany 300v 15w50 raz na pare dni potrafi coś poterkotać na zimnym i zaraz przechodzi to było głównie w chłodniejsze dni. VTC wykluczone, panewka też. Dużo ludzi pisało że przejscie na valvo 10w60 pomaga ale tak samo ktoś pisał że leje 10w60 do m54b30 albo m52bxx i jezdzi tylko po miescie ... co jest śmieszne. -------------------- Nissan Almera N16
|
|
|
![]()
Post
#3779
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
hexx ponoć zmniejsza tarcie w pompie wtryskowej, gdzieś widziałem testy potwierdzające wzrost właściwości smarnych ON przy dolewce dobrego oleju 2t.
Kryło by się to z wrażeniami jakie miałem po zastosowaniu. Słyszałem też opinie mechaniorów że jest to lekarstwo na padanie pompowtrysków od słabego paliwa. Znany temat wśród użytkowników silników diesla Maikel Ja lałem półsyntetyczny zielony, jakiś tam nie za drogi. Czerwony nie by nie wzbudzać daremnych podejrzeń pod kątem opałówki w baku ![]() proporcja powinna się mieścić w przedziale 1:200~1:300 co w uproszczeniu na 50L powinno być 250~160 ml Jakiś nie czerwony pół/pełen syntetyk, marka mniej ważna. gongo w lato wszystko jedno, ale przy zastosowaniu całorocznym 5w50 jest lepsze. Co do klepania na na 300v to miałem też w ca18, wlałem 5w50 vr1 i też klepało rano czy jak zimno, teraz się uspokoiło. Akurat 300v 15w50 ma dość niską lepkość na zimno tak patrząc na wartość lepkości w 40 st C to dość blisko mu do olejów klasy lepkości 5w i 10w. Na pierwsze vr1 5w50. Nie jest to najlepsze co jest na rynku, ale też nie najgorsze, lałem i używałem przez cały rok i jest OK. Apetyt względem no name 5w50 też zmalał i silnik dość czysty w środku. Co do olejów 10w60 to są ok do sportu lub wyrobionych silników, według mnie w ulicznym silniku bez większych luzów nie widzę sensu stosowania. Wyjątki to niektóre modele bmw M. |
|
|
![]()
Post
#3780
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie znam sie na olejach, dla tego postanowiłem zapytać, do tej pory miałem stare Hondy do których lałem "byle jaki" połsyntetyk bo i tak zaraz znikał ![]() I teraz pytanie, co byście polecili do AR 159 2.4 jtdm? Podobno powinno byc coś nisko popiołowego bo w aucie jest dpf. Pozdrawiam. Polecam Penrite Enviro+C3 5w30. W 2.4 podobno lepkośc 5w30 sprawdza się lepiej niż 5w40 (które jest lepsze w 1.9). Dobry będzie też Liqui Moly top tec 4600/Meguin Eficency (ewentualnie Toptec 4200/Meguin Compatible). Oczywiście Millers czy Amsoil też nie są złe ![]() -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 20:30 |