Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 186 187 188 189 190 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Tue, 03 May 2016 - 19:09
Post #3741









każdy będzie dobry... i każdy będzie przewyższał to co założył producent

jeżeli chodzi o płukanie silnika, to xado ma rewelacyjny produkt : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-sil...o/olej-pluczacy
naprawdę mega solidnie i znacznie lepiej niż zwykłe dodatki do oleju płucze silniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 May 2016 - 19:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ziele477
post Tue, 03 May 2016 - 19:51
Post #3742


User
Dołączył: Thu, 22 May 2008





myślałem też o tym http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/25676...uid,p1687422506
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 May 2016 - 19:58
Post #3743









pewnie jest taka sama zasada działania jak tego oleju Xado ... i pewnie jest równie skuteczny smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 03 May 2016 - 21:14
Post #3744


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(SYLWEK28 @ Tue, 03 May 2016 - 16:37) *
Koledzy, szukam przedziałów lepkościowych dla danej lepkości oleju np 10w40
od jakiej wartości jest już 10w40 a do jakiej 5w40
może ktoś wie gdzie to w necie znależć? smile.gif

http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...scosity-grades/
http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...gine-oil/#c1296


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 03 May 2016 - 21:36
Post #3745


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Hexx, amerykanie dolewają do płukania oleju do automatów ATF, olej silnikowy 4:1 ATF.
Jak patrzę na lepkość tej płukanki i atf to myślę sobie czy to nie ten sam olej bazowy z innym pakietem dodatków i tyle.
Opcja dolewki ATFu na 200 kilometrów wydaje się być bezpieczniejsza, rozrzedza olej ale bez tragedii.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Tue, 03 May 2016 - 21:59
Post #3746


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





CYTAT(tomeQ @ Tue, 03 May 2016 - 21:14) *

własnie o to mi chodziło smile.gif
dzięki piękne smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 May 2016 - 22:29
Post #3747









CYTAT(Tomek89 @ Tue, 03 May 2016 - 22:36) *
Hexx, amerykanie dolewają do płukania oleju do automatów ATF, olej silnikowy 4:1 ATF.
Jak patrzę na lepkość tej płukanki i atf to myślę sobie czy to nie ten sam olej bazowy z innym pakietem dodatków i tyle.
Opcja dolewki ATFu na 200 kilometrów wydaje się być bezpieczniejsza, rozrzedza olej ale bez tragedii.

nie znam nikogo kto testował takie rozwiązania.. ale jest ono niepraktyczne
trzeba jechać 200km wink.gif

tu zalewasz gotowca, odstawiasz auto na 15 minut z pracującym silnikiem i po kłopocie

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Tue, 03 May 2016 - 23:18
Post #3748


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





QUOTE (hexx @ Fri, 22 Apr 2016 - 14:19) *
Penrite ustawił bym na niższej półce niż Amsoil czy Millers.
A co można dobrego kupić jako klient indywidualny ? Po za wspomnianymi Amsoilem czy Millersem mamy jeszcze grupę innych amerykanów : Royal Purple, ....


Testowałem ten olej i jako świeży miał super właściwości ale po dwóch track day-ach nie nadawał sie do dalszej eksploatacji(wg wyników badań z laboratorium) ... trochę za droga impreza więc wróciłem do millersa na którym można przelecieć 4-5 TPTD...przynajmniej kiedyś tyle można było przejechać...czy się cos pogroszyło/poprawiło sprawdzę w przyszłym tygodniu jak zrobimy wymiane i wyślemy olej do analizy :-)


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 03 May 2016 - 23:27
Post #3749


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Bo ja wiem czy niepraktyczne? Upuścić oleju, dolać ATFu do żądanej proporcji.
Odnośnie trasy to nie musi być 200km może być mniej , może być więcej.
Ja planuje "rytuał" wymiany oleju z tygodniowym wyprzedzeniem biggrin.gif
Co do skuteczności to nie mam info z pierwszej ręki, wyczytać można że niektórzy przysięgają na skuteczność tej metody.
Sprawdzę czy coś daje czy nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 04 May 2016 - 18:51
Post #3750









CYTAT(kmink @ Wed, 04 May 2016 - 00:18) *
Testowałem ten olej i jako świeży miał super właściwości ale po dwóch track day-ach nie nadawał sie do dalszej eksploatacji(wg wyników badań z laboratorium) ... trochę za droga impreza więc wróciłem do millersa na którym można przelecieć 4-5 TPTD...przynajmniej kiedyś tyle można było przejechać...czy się cos pogroszyło/poprawiło sprawdzę w przyszłym tygodniu jak zrobimy wymiane i wyślemy olej do analizy :-)


piszesz o Royal Purple ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 12 May 2016 - 21:39
Post #3751


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Panowie mam na palecie silnik, jakieś 100kkm przebiegu no ale już leży nie odpalany z 3 miesiące. W środku widać jakiś osad z oleju w misce, na smoku itd. Bawić się w jakieś płukanie silnika ? Tj wrzucić go do samochodu zalać najtańszy olej płukanka i zlać to czy poprostu wlać sobie specola zrobić z 5kkm i potem wymienić olej ? No i najważniejsze który specol 5w40 jest najlepszy ? W sensie ma najwięcej PAO.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Mon, 16 May 2016 - 00:33
Post #3752


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





A ja mam pytanie z innej beczki: Często patrząc na polecane oleje do modyfikowanych silników, czasami nawet nieznacznie, że są polecane oleje xx-W60 (gdzieś chyba i xx-w70 się przewinęło). Mają one dobrze chronić przed zerwaniem filmu olejowego, pozwolić uzyskać możliwie wysokie ciśnienie oleju itp. Z drugiej strony czasami widać, że w modyfikowanych silnikach' jakieś firmy które wygląda, że wiedzą co robią leją podobno np. xX-W40 czy nawet xX-W30. Kiedyś też czytałem jakiś artykuł (nie znam się jakoś na olejach i nie potrafię tego do końca ocenić, ale brzmi to przekonywująco) w którym pisano, że popełnia się błąd lejąc oleje o takiej lepkości czasami nawet w mocno zmodyfikowanych silnikach. Pisano, że zapomina się o funkcji oleju jaką jest chłodzenie w wyniku czego silnik nie jest lepiej chroniony przez olej. z tego co pisało + odrobinę "miedzy wierszami" wynikało, że olej o wysokiej lepkości powoli krąży w układzie, w węzłach tarcia temperatura jest wysoka i mimo większej lepkości oleju w tych punktach film olejowy nie "działa lepiej". Jako procedurę doboru oleju wskazywano sprawdzenie ciśnienia oleju w silniku maksymalnie rozgrzanym użytkowaniem do jakiego jest przewidziany w zamyśle użytkownika. Podany był przykład jakiegoś samochodu z silnikiem benzynowym (wartości obrotów i ciśnień nie pamiętam za dokładnie)i zalecano żeby przy 1000 obr/min. było minimum chyba 1 bar, a przy chyba 4000 bodaj 4bary. Wychodziło, żeby lać olej taki, że przy zagrzanym "wyścigami" maksymalnie silniku prawie cała jego objętość była pompowana przez magistralę olejową, a nie zaworem obejściowym z powrotem do misy. W większe lepkości iść dopiero gdy ciśnienie nie jest utrzymywane. Wspomniane było też o bazach olei, TBN, dodatkach itp. Nie pamiętam czy też wspominano to tam, ale gdzieś czytałem o parametrze hths > 3.5mPa*s

Czy dobieranie lepkości oleju taką metodą faktycznie ma sens?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 16 May 2016 - 10:53
Post #3753


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Oleje Rally lub Race prawie zawsze są 10W60 lub Co najmniej 5W50. Więc coś w tym musi być.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 16 May 2016 - 22:02
Post #3754


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





To wszystko zależy od całej masy czynników. Różne są konstrukcje silników i w jednych 10w60 do upalania ma rację bytu w innym niekoniecznie. Ogólnie tendencja jest do stosowania olejów o ograniczonej lepkości i pewnie kiedyś pojawią się oleje typowo Racowe o lepkości 5w40 czy nawet 0w30. W F1 podobno jeżdżą na 0w10 (jeździli poprzednio nie wiem jak teraz w 1.6t).W WRC wspomniany już Martin Prokop używa 5w40 i eksperymentuje z jeszcze niższymi lepkościami. Ale sport wyczynowy top level to jednak trochę inna bajka i na razie producenci masówek raczej nie przestawią się od razu na inne lepkości racowe niż 10w60, 5w50, 10w50 czy 15w60.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 16 May 2016 - 22:16
Post #3755









Wszystko zależy od konstrukcji silnika... i nie ma na to jednej zasady.

@Specu ...
tu masz z "Race" w nazwie a olej 0W5 : http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=11&pcid=1
wink.gif

0w10 ze słowem Racing ?
proszzz.... http://www.drivenracingoil.com/dro/xp10-0w...g-oil-15977html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 16 May 2016 - 23:21
Post #3756


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(specu @ Mon, 16 May 2016 - 10:53) *
prawie zawsze



--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 17 May 2016 - 08:43
Post #3757









Dopisz jeszcze "w polskich warunkach" wink.gif
W USA te proporcje wyglądają z goła odmiennie.

Kolejna rzecz to... stosowanie samego oleju i nazewnictwa "Racing"...
a u nas.. te co maja w nazwie "racing" często są stosowane na co dzień.. w lekko dłubniętych dupowozach, bo takie są z nich racingi laugh.gif ... ale marketingowo podnosi to sprzedaż danego produktu w grupie docelowej smile.gif

Przykład ? : http://www.penrite.pl/produkty/oleje-silni...enths-racing-10 (tak, złośliwie dałem jako przykład Penrite wink.gif )
Dlaczego ? Bo dalej nie wiem po co jakiekolwiek aprobaty dla oleju... skoro one tycza się tylko silników seryjnych a nie takich po mniejszych lub większych modyfikacjach.
Olej "Racing" nie potrzebuje żadnych aprobat czy specyfikacji... chyba, że to słowo "Racing" w nazwie oleju jest tylko zabiegiem marketingowym... a sam olej jest w zasadzie podrasowaną wersją oleju do seryjnego silnika...
Mniejsza o to, niech dzieci się cieszą bo mogą wlać do swoich czipowanych VAG'ów (ma 502.00 i 505.00) wink.gif

Nie wiem jak Ty.. ale ja czuję się z lekka oszukiwany przez takich producentów (a jest ich wcale nie mało) i z rozmysłem wprowadzany w błąd.



W USA te z grupy "racing" są mocno specjalistyczne i stosowane są w zasadzie tylko do wyścigów
i kupując produkt z takiej grupy (tu masz przykład : http://lucasoil.com/products/racing-only lub http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=1 ) wiesz, ze masz odczynienia z produktem profesjonalnym/wyczynowym a nie podrasowanym smarowidłem do seryjnego silnika.

smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admeen
post Tue, 24 May 2016 - 15:57
Post #3758


Frequent User
Dołączył: Sat, 08 February 2003
Skąd: Gdańsk





Mam problem z innej beczki i głowię się nad nim od długiego czasu. Silnik Z18XE seria - przez 140k km jeździło na oryginalnym GM 5W30, od jakichś 40k km jeździ na Lotosie 10W40. Problem w tym, że auto podczas długiej jazdy autostradowej potrafi wypić sporo oleju. Pytanie, czy problemu upatrywać w zastosowanym oleju? W związku z tym czy płukanie + wlanie full syntetyka może pomóc, czy jednak problem leży w samym silniku? Podczas normalnej jazdy oleju raczej nie ubywa. Auto jest małe i lekkie w związku z tym silnik często osiąga 5-6k obr/min.


--------------------
Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE
Omega Evo500 C30NE/SE
Szybciej wyglądają, niż jeżdżą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Tue, 24 May 2016 - 16:51
Post #3759


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





Lałem do tej pory Mobila 5W50, ale patrzę, że w lepszej cenie mam olej Comma Motorsport 5W50, jakieś opinie na temat tej oliwy? Lepiej niż Mobil?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 24 May 2016 - 22:23
Post #3760









może okazać się lepszy niż Mobil
ale na spektakularne cuda bym nie liczył
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 186 187 188 189 190 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 31 July 2025 - 16:29