![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3741
|
![]() |
każdy będzie dobry... i każdy będzie przewyższał to co założył producent
jeżeli chodzi o płukanie silnika, to xado ma rewelacyjny produkt : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-sil...o/olej-pluczacy naprawdę mega solidnie i znacznie lepiej niż zwykłe dodatki do oleju płucze silniki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3742
|
|
User Dołączył: Thu, 22 May 2008 ![]() |
myślałem też o tym http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/25676...uid,p1687422506
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3743
|
![]() |
pewnie jest taka sama zasada działania jak tego oleju Xado ... i pewnie jest równie skuteczny
![]() |
|
|
![]()
Post
#3744
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Koledzy, szukam przedziałów lepkościowych dla danej lepkości oleju np 10w40 od jakiej wartości jest już 10w40 a do jakiej 5w40 może ktoś wie gdzie to w necie znależć? ![]() http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...scosity-grades/ http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...gine-oil/#c1296 -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#3745
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Hexx, amerykanie dolewają do płukania oleju do automatów ATF, olej silnikowy 4:1 ATF.
Jak patrzę na lepkość tej płukanki i atf to myślę sobie czy to nie ten sam olej bazowy z innym pakietem dodatków i tyle. Opcja dolewki ATFu na 200 kilometrów wydaje się być bezpieczniejsza, rozrzedza olej ale bez tragedii. |
|
|
![]()
Post
#3746
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...scosity-grades/ http://www.viscopedia.com/viscosity-tables...gine-oil/#c1296 własnie o to mi chodziło ![]() dzięki piękne ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3747
|
![]() |
Hexx, amerykanie dolewają do płukania oleju do automatów ATF, olej silnikowy 4:1 ATF. Jak patrzę na lepkość tej płukanki i atf to myślę sobie czy to nie ten sam olej bazowy z innym pakietem dodatków i tyle. Opcja dolewki ATFu na 200 kilometrów wydaje się być bezpieczniejsza, rozrzedza olej ale bez tragedii. nie znam nikogo kto testował takie rozwiązania.. ale jest ono niepraktyczne trzeba jechać 200km ![]() tu zalewasz gotowca, odstawiasz auto na 15 minut z pracującym silnikiem i po kłopocie |
|
|
![]()
Post
#3748
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Penrite ustawił bym na niższej półce niż Amsoil czy Millers. A co można dobrego kupić jako klient indywidualny ? Po za wspomnianymi Amsoilem czy Millersem mamy jeszcze grupę innych amerykanów : Royal Purple, .... Testowałem ten olej i jako świeży miał super właściwości ale po dwóch track day-ach nie nadawał sie do dalszej eksploatacji(wg wyników badań z laboratorium) ... trochę za droga impreza więc wróciłem do millersa na którym można przelecieć 4-5 TPTD...przynajmniej kiedyś tyle można było przejechać...czy się cos pogroszyło/poprawiło sprawdzę w przyszłym tygodniu jak zrobimy wymiane i wyślemy olej do analizy :-) -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#3749
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Bo ja wiem czy niepraktyczne? Upuścić oleju, dolać ATFu do żądanej proporcji.
Odnośnie trasy to nie musi być 200km może być mniej , może być więcej. Ja planuje "rytuał" wymiany oleju z tygodniowym wyprzedzeniem ![]() Co do skuteczności to nie mam info z pierwszej ręki, wyczytać można że niektórzy przysięgają na skuteczność tej metody. Sprawdzę czy coś daje czy nie. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3750
|
![]() |
Testowałem ten olej i jako świeży miał super właściwości ale po dwóch track day-ach nie nadawał sie do dalszej eksploatacji(wg wyników badań z laboratorium) ... trochę za droga impreza więc wróciłem do millersa na którym można przelecieć 4-5 TPTD...przynajmniej kiedyś tyle można było przejechać...czy się cos pogroszyło/poprawiło sprawdzę w przyszłym tygodniu jak zrobimy wymiane i wyślemy olej do analizy :-) piszesz o Royal Purple ? |
|
|
![]()
Post
#3751
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Panowie mam na palecie silnik, jakieś 100kkm przebiegu no ale już leży nie odpalany z 3 miesiące. W środku widać jakiś osad z oleju w misce, na smoku itd. Bawić się w jakieś płukanie silnika ? Tj wrzucić go do samochodu zalać najtańszy olej płukanka i zlać to czy poprostu wlać sobie specola zrobić z 5kkm i potem wymienić olej ? No i najważniejsze który specol 5w40 jest najlepszy ? W sensie ma najwięcej PAO.
|
|
|
![]()
Post
#3752
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
A ja mam pytanie z innej beczki: Często patrząc na polecane oleje do modyfikowanych silników, czasami nawet nieznacznie, że są polecane oleje xx-W60 (gdzieś chyba i xx-w70 się przewinęło). Mają one dobrze chronić przed zerwaniem filmu olejowego, pozwolić uzyskać możliwie wysokie ciśnienie oleju itp. Z drugiej strony czasami widać, że w modyfikowanych silnikach' jakieś firmy które wygląda, że wiedzą co robią leją podobno np. xX-W40 czy nawet xX-W30. Kiedyś też czytałem jakiś artykuł (nie znam się jakoś na olejach i nie potrafię tego do końca ocenić, ale brzmi to przekonywująco) w którym pisano, że popełnia się błąd lejąc oleje o takiej lepkości czasami nawet w mocno zmodyfikowanych silnikach. Pisano, że zapomina się o funkcji oleju jaką jest chłodzenie w wyniku czego silnik nie jest lepiej chroniony przez olej. z tego co pisało + odrobinę "miedzy wierszami" wynikało, że olej o wysokiej lepkości powoli krąży w układzie, w węzłach tarcia temperatura jest wysoka i mimo większej lepkości oleju w tych punktach film olejowy nie "działa lepiej". Jako procedurę doboru oleju wskazywano sprawdzenie ciśnienia oleju w silniku maksymalnie rozgrzanym użytkowaniem do jakiego jest przewidziany w zamyśle użytkownika. Podany był przykład jakiegoś samochodu z silnikiem benzynowym (wartości obrotów i ciśnień nie pamiętam za dokładnie)i zalecano żeby przy 1000 obr/min. było minimum chyba 1 bar, a przy chyba 4000 bodaj 4bary. Wychodziło, żeby lać olej taki, że przy zagrzanym "wyścigami" maksymalnie silniku prawie cała jego objętość była pompowana przez magistralę olejową, a nie zaworem obejściowym z powrotem do misy. W większe lepkości iść dopiero gdy ciśnienie nie jest utrzymywane. Wspomniane było też o bazach olei, TBN, dodatkach itp. Nie pamiętam czy też wspominano to tam, ale gdzieś czytałem o parametrze hths > 3.5mPa*s
Czy dobieranie lepkości oleju taką metodą faktycznie ma sens? |
|
|
![]()
Post
#3753
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Oleje Rally lub Race prawie zawsze są 10W60 lub Co najmniej 5W50. Więc coś w tym musi być.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3754
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
To wszystko zależy od całej masy czynników. Różne są konstrukcje silników i w jednych 10w60 do upalania ma rację bytu w innym niekoniecznie. Ogólnie tendencja jest do stosowania olejów o ograniczonej lepkości i pewnie kiedyś pojawią się oleje typowo Racowe o lepkości 5w40 czy nawet 0w30. W F1 podobno jeżdżą na 0w10 (jeździli poprzednio nie wiem jak teraz w 1.6t).W WRC wspomniany już Martin Prokop używa 5w40 i eksperymentuje z jeszcze niższymi lepkościami. Ale sport wyczynowy top level to jednak trochę inna bajka i na razie producenci masówek raczej nie przestawią się od razu na inne lepkości racowe niż 10w60, 5w50, 10w50 czy 15w60.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3755
|
![]() |
Wszystko zależy od konstrukcji silnika... i nie ma na to jednej zasady.
@Specu ... tu masz z "Race" w nazwie a olej 0W5 : http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=11&pcid=1 ![]() 0w10 ze słowem Racing ? proszzz.... http://www.drivenracingoil.com/dro/xp10-0w...g-oil-15977html |
|
|
![]()
Post
#3756
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3757
|
![]() |
Dopisz jeszcze "w polskich warunkach"
![]() W USA te proporcje wyglądają z goła odmiennie. Kolejna rzecz to... stosowanie samego oleju i nazewnictwa "Racing"... a u nas.. te co maja w nazwie "racing" często są stosowane na co dzień.. w lekko dłubniętych dupowozach, bo takie są z nich racingi ![]() ![]() Przykład ? : http://www.penrite.pl/produkty/oleje-silni...enths-racing-10 (tak, złośliwie dałem jako przykład Penrite ![]() Dlaczego ? Bo dalej nie wiem po co jakiekolwiek aprobaty dla oleju... skoro one tycza się tylko silników seryjnych a nie takich po mniejszych lub większych modyfikacjach. Olej "Racing" nie potrzebuje żadnych aprobat czy specyfikacji... chyba, że to słowo "Racing" w nazwie oleju jest tylko zabiegiem marketingowym... a sam olej jest w zasadzie podrasowaną wersją oleju do seryjnego silnika... Mniejsza o to, niech dzieci się cieszą bo mogą wlać do swoich czipowanych VAG'ów (ma 502.00 i 505.00) ![]() Nie wiem jak Ty.. ale ja czuję się z lekka oszukiwany przez takich producentów (a jest ich wcale nie mało) i z rozmysłem wprowadzany w błąd. W USA te z grupy "racing" są mocno specjalistyczne i stosowane są w zasadzie tylko do wyścigów i kupując produkt z takiej grupy (tu masz przykład : http://lucasoil.com/products/racing-only lub http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=1 ) wiesz, ze masz odczynienia z produktem profesjonalnym/wyczynowym a nie podrasowanym smarowidłem do seryjnego silnika. ![]() |
|
|
![]()
Post
#3758
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 08 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Mam problem z innej beczki i głowię się nad nim od długiego czasu. Silnik Z18XE seria - przez 140k km jeździło na oryginalnym GM 5W30, od jakichś 40k km jeździ na Lotosie 10W40. Problem w tym, że auto podczas długiej jazdy autostradowej potrafi wypić sporo oleju. Pytanie, czy problemu upatrywać w zastosowanym oleju? W związku z tym czy płukanie + wlanie full syntetyka może pomóc, czy jednak problem leży w samym silniku? Podczas normalnej jazdy oleju raczej nie ubywa. Auto jest małe i lekkie w związku z tym silnik często osiąga 5-6k obr/min.
-------------------- Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE Omega Evo500 C30NE/SE Szybciej wyglądają, niż jeżdżą. |
|
|
![]()
Post
#3759
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Lałem do tej pory Mobila 5W50, ale patrzę, że w lepszej cenie mam olej Comma Motorsport 5W50, jakieś opinie na temat tej oliwy? Lepiej niż Mobil?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3760
|
![]() |
może okazać się lepszy niż Mobil
ale na spektakularne cuda bym nie liczył |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 31 July 2025 - 16:29 |