Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 185 186 187 188 189 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
santacruz
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:34
Post #3721


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





dlatego ten temat jest mega specjalistyczny

mowisz co masz jaki budzet okreslasz parametry i dostajesz czesto bardzo dobra odp

jakbym nie zrobil remontu i nie wlozyl LPG 4 generacji wystrojonej na sadzie szerokopasmowej itd to
raczej nie pytal bym o olej za 50zl za litr biggrin.gif
jak juz idziesz opcja full to olej jest ostatnia rzecza na ktorej bedziesz oszczedzal kase

przy zmianie raz na rok nie ma dla mnie znacznia czy wydam 200 czy 400zl na lubrykanty






--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Sat, 30 Apr 2016 - 08:10
Post #3722


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





HEXX: Zddp jest dobre ale nie tylko katalizatory ale układy recyrkulacji spalin i osady jakie mogę w efekcie tego się osadzać ale i Penrite ma przecież oleje niskopopiołówe.


santacruz: ile Cię wyszedł ten remont 1000zł ?

hexx: Nasz LPG zawala silniki mazutem i dlatego potrzebne jest wyższe TBN


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 30 Apr 2016 - 08:45
Post #3723









CYTAT(Croom @ Sat, 30 Apr 2016 - 09:10) *
ale i Penrite ma przecież oleje niskopopiołówe

podobnie jak oleje Lotos .. wink.gif
i chyba każdy producent oleju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 30 Apr 2016 - 16:44
Post #3724


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(Croom @ Sat, 30 Apr 2016 - 08:10) *
...
hexx: Nasz LPG zawala silniki mazutem i dlatego potrzebne jest wyższe TBN

Kolejny "fakt" rolleyes.gif przyjmując nawet hipotetycznie, że mógłby się znaleźć w lpg to jak miałby się dostać dalej do silnika, skoro jest po drodze filtr wstępny, a później filtr fazy lotnej ? Przyjmuję, że handlując olejami, zlecając ich analizy i interpretując wyniki wiesz do czego służą dodatki dyspergująco myjące i co neutralizują więc pisanie takich rzeczy o paliwie na którym mogą jeździć/jeżdżą klienci jest niezbyt odpowiedzialne jak dla mnie. Co do neutralizacji kwaśnych produktów spalania to lpg może minimalnie ustępować benzynie z powodu zawartości siarki ale i tak znajduje się na znikomym poziomie, a dodatkowo jego jakość w skali kraju jest lepsza/pewniejsza niż benzyn, z drugiej strony jest x argumentów z powodu których obciążenie oleju na lpg jest mniejsze i to powinno być wiedzą na porządku dziennym przy pracy w branży.
Żeby nie było insynuacji o defetyzm to moje posty maja na celu otrzeźwienie głownie pytających wink.gif bez osobistych wycieczek do oferujących smile.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 30 Apr 2016 - 18:22
Post #3725


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Witam
Kolego drogi pisząc mazut miałem na myśli niewiekie ilości które są i które powodują że wtryski gazowe są zapchane tym mazutem w Polsce często po 70 - 80 000km kiedy takie same wtryski robią na LPG w krajach zachodnich po 120 tys km.
Często jakość LPG u nas oferowanego odbiega od tego z zachodu.
Kiedyś był na ten temat oficjalny raport.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 30 Apr 2016 - 19:02
Post #3726









mazut... to bardzo nietrafione a głównie mylące określenie tego co się zbiera w reduktorze
choć optycznie może i go trochę przypomina wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 30 Apr 2016 - 19:33
Post #3727


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Nie w reduktorze tylko na wtryskach i jego mikroskopijnych czesciach.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
santacruz
post Sat, 30 Apr 2016 - 21:40
Post #3728


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





CYTAT(Croom @ Sat, 30 Apr 2016 - 09:10) *
santacruz: ile Cię wyszedł ten remont 1000zł ?


mam nadzieje ze na olejach znasz sie lepiej niz na remoncie silnika

bmw jezdzi w oslo tak wiec mam nadzieje ze LPG w norwegii jest czyste

zobaczymy smile.gif

biore amsoil 5w50 - dam znac jak troche pojezdze
pzdr


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 01 May 2016 - 11:39
Post #3729


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





GP Abarth w pakiecie essesse, 180 koni seryjnych, bedzie program, wydech, większy icek, celuje w 220-230 koni.
Auto na co dzień, ale od czasu do czasu ciśnieniemy, nie jeżdżę na tory i inne ewenty, raczej upalanie wieczorne raz na tydzień, dwa.
Zmiana i tak co 10 a nie co 15 tys km.
Dodać należy, że pod maską zawsze gorąco, słaba wentylacja komory silnikowej.
Wybrałem kilka pozycji:

LM Top Tec 5w40 - aprobata Fiata oraz normalna cena
Specol Premium 5w40 + Archoil - cena 2x niższa niż cokolwiek innego, coraz wiecej rewelacyjnych opinii, brak aprobaty
Motul X clean 5w40 - aprobata Fiata, zawsze mi się sprawdzał w poprzednich autach, jednak po 2 tys km zauważyłem, że zjadł te 2 setki, aczkolwiek silnik pracuje cichutko i nie klepie na jałowych nic, co w T jetach wcale nie jest to tak oczywiste.nie wiem czy konsumpcja jest w normie, czy nie
Amsoil European Car Formula 5w40 - drogo, brak aprobaty, najdroższy ze wszystkich, brak konkretnych opinii w tym watku
Millers XF C3 Long Life 5w40 - brak aprobaty, nie ufam niczemu co ma w nazwie long life.

Najbardziej kusi mnie Specol z dodatkiem.Przy jego cenie interwały mogę sobie skócić nawet do 6-7 tys km przy jego cenie.
Fajnie jakby ktoś odpisał w stylu plusy i minusy, a nie polecam to i to bez jakikolwiek konkretów.
Interesują mnie wybrane oleje, ale jeśli ktoś ma inna propozycję, która może konkretnie uzasadnić zamieniam się w słuch smile.gif


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 01 May 2016 - 14:30
Post #3730









po co ci fabryczna aprobata skoro silnik będzie podkręcony... a więc nie będzie już fabryczny
i nie będzie potrzebował oleju który był rekomendowany do seryjnego silnika ?

CYTAT
Millers XF C3 Long Life 5w40 - brak aprobaty, nie ufam niczemu co ma w nazwie long life.

przynajmniej jest olejem syntetycznym PAO...
ale skoro ufasz bardziej LM który jest tylko wysoko przetworzonym tanim mineralnym olejem... to po wodzenia smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 01 May 2016 - 15:55
Post #3731


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





CYTAT(hexx @ Sun, 01 May 2016 - 14:30) *
po co ci fabryczna aprobata skoro silnik będzie podkręcony... a więc nie będzie już fabryczny
i nie będzie potrzebował oleju który był rekomendowany do seryjnego silnika ?


No tak, ale może ma to jakieś znaczenie?
Nie wiem tego, pytam się

CYTAT(hexx @ Sun, 01 May 2016 - 14:30) *
przynajmniej jest olejem syntetycznym PAO...
ale skoro ufasz bardziej LM który jest tylko wysoko przetworzonym tanim mineralnym olejem... to po wodzenia smile.gif


Dziękuję, aczkolwiek napisałem, że potrzebuję jakiś konkretnych informacji bez potrzeby zbędnego sarkazmu wink.gif


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 01 May 2016 - 16:09
Post #3732









Może znaczenie miało by jeżeli chodzi o ekologię i trzymanie norm EURO przez seryjny silnik.
Po programie już nie ma znaczenia.

Teraz ma olej chronić i smarować bardziej obciążony silnik... a nie być ekologiczny wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Sun, 01 May 2016 - 17:33
Post #3733


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(sadam55 @ Sun, 01 May 2016 - 11:39) *
Millers XF C3 Long Life 5w40 - brak aprobaty, nie ufam niczemu co ma w nazwie long life.



Jeśli Tobie to coś pomoże, to napiszę od siebie, że zalewam go do wielu silników TB/TBi w Alfach, a lepszy od niego, moim zdaniem, jest tylko EE 5w40 Longlife.
Przetestowałem wiele olejów, wielu marek w tych silnikach, i tak ja to widzę.
Zmieniasz co 10 kkm i nie jest Longlife.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pabloooo
post Sun, 01 May 2016 - 18:02
Post #3734


Rookie
Dołączył: Sun, 01 May 2016





Koledzy posiadam Fiata doblo 2008 rok silnik 1,3 multijet DPF 85KM . Po przejechaniu 5 tyś od wymiany oleju zapaliła mi się lampka od degradacji oleju wiem, że sporo osób ją gasi i jeździ dalej jednak ja szukam rozwiązania zeby troszkę wiecej pojeździć. Do tej pory zalewałem 5w30 Castrol EDGE i chcę spróbować zmienić ten olej, gdzieś czytałem opinie użytkowników tego oleju odnośnie szybko zapychającego się filtra DPF. Czy możecie mi coś doradzić, jakiś inny olej do fiacika? Z góry pięknie dziękuje

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 01 May 2016 - 21:13
Post #3735









CYTAT(pabloooo @ Sun, 01 May 2016 - 19:02) *
Po przejechaniu 5 tyś od wymiany oleju zapaliła mi się lampka od degradacji oleju wiem, że sporo osób ją gasi i jeździ dalej jednak ja szukam rozwiązania zeby troszkę wiecej pojeździć.

ta kontrolka oznacza też problem z ciśnieniem oleju
pompa do kontroli + czujnik ciśnienia do kontroli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pabloooo
post Mon, 02 May 2016 - 00:36
Post #3736


Rookie
Dołączył: Sun, 01 May 2016





dobrze jutro się podepnę pod kompa, to jaki olej mogę zalać do mojego Diablo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 02 May 2016 - 08:14
Post #3737


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(Croom @ Sat, 30 Apr 2016 - 18:22) *
Witam
Kolego drogi pisząc mazut miałem na myśli niewiekie ilości które są i które powodują że wtryski gazowe są zapchane tym mazutem w Polsce często po 70 - 80 000km kiedy takie same wtryski robią na LPG w krajach zachodnich po 120 tys km.
Często jakość LPG u nas oferowanego odbiega od tego z zachodu.
Kiedyś był na ten temat oficjalny raport.

Pisząc mazut w lpg stawiasz się na poziomie tankujących ropę do diesla i przekonanych o dolewaniu na stacji paliw wody do benzyny w celu oszukania klienta. Szlam w lpg bierze się z poszczególnych elementów procesu logistycznego i nijak nie jest to mazut, a co to jest to można pewnie doczytać w necie. Napiszę tylko, że niezależnie od miejsca na świecie to ten "mazut" na stacji paliw się w lpg znajduje. Jeśli jest gdzieś raport porównujący jakość lpg w Polsce i na zachodzie to chętnie poczytam, jak masz linka będę wdzięczny. Warto jednak pamiętać, że Polska to obecnie praktycznie największy rynek lpg w Europie, porównywalne mogą być jedynie Włochy, reszta rynków razem wziętych nie jest porównywalna z Polską więc reprezentatywność badań może być kiepska. Do tego dochodzi jeszcze to co pisałem wcześniej o kulturze technicznej, jakości elementów itd. po krótce to nawet jeżeli na zachodzie dałoby się zauważyć większe przebiegi bezusterkowe to trzeba rozważyć jakość elementów stosowanych w tamtych instalacjach, terminowość i rzetelność obsługi technicznej, sposób użytkowania a nie tylko stwierdzić, że tam to jest ekstra lpg a u nas gówno, bo można dojść do wniosku, że w Polsce stosując markowe wtryski, regularne przeglądy instalacji z wymianą filtrów i prawidłowy sposób użytkowania (rozgrzewanie reduktora do temp. wyższych niż + 10'C) osiągniemy takie samo zużycie jak na zachodzie. Koniec OT, oddaje temat olejom


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Tue, 03 May 2016 - 16:37
Post #3738


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Koledzy, szukam przedziałów lepkościowych dla danej lepkości oleju np 10w40
od jakiej wartości jest już 10w40 a do jakiej 5w40
może ktoś wie gdzie to w necie znależć? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Tue, 03 May 2016 - 18:13
Post #3739









oba oleje to tzw. "40"
pierwsza cyfra odpowiada za temperaturę krzepliwości... czyli tzw. klasyfikacja SAE się kłania
czy o to pytasz ?

jeżeli tak, to możesz poszukać pod nazwą: SAE J300 MAR 93 (z marca 1993)
jak niewiele znajdziesz to wstawię wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziele477
post Tue, 03 May 2016 - 19:01
Post #3740


User
Dołączył: Thu, 22 May 2008





Witam, przyszedł czas na wymianę oleju w mojej Skodzie 105. Olej oczywiście będzie mineralny, przed zalaniem świeżego zastosuje płukankę żeby pozbyć się resztek starego oleju.No i teraz stoję przed wyborem, na pewno chce zastosować olej 20W50 teraz tylko który. Wyselekcjonowałem 4 marki Xado. Mitasu, Millers i Penrite. Który byście polecili.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 185 186 187 188 189 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 31 July 2025 - 16:30