![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3701
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
wszystko jasne
czyli dobre 5w50 to +-50zl za litr -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3702
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
... LPG ma to do siebie, że ma większą temperaturę spalania.. a więc i bardziej olej się nagrzewa. ... Fakt, czy mit ? Warto sprawdzić zanim się rzuci do publiki ;-) jak dla mnie to stwierdzenie takie jest prawdziwe pod warunkiem, że ktoś ma instalację I gen i zakręcił śrubę regulacyjną do miksera na maksa, w innym wydaniu raczej tak nie będzie. Mała dygresja do tego co widzę, naprawdę ciekawe jest jak można przeczytać, żeby do 30 letniego golfa 1.3, czy bmki lać amerykański olej po 40, czy 50zł za litr. To napiszcie mi jak do cholery te samochody do tej pory przetrwały 30 lat i kilkaset tyś. kilometrów, pewnie często z żadnym reżimem serwisowym i kulturą techniczną użytkowników upadającą z roku na rok, wykorzystując oleje które były przez pierwsze kilkanaście lat mineralne i o jakichś archaicznych klasach jakościowych, bo z tego co widzę, to chyba niemożliwe żeby zalać do takiego samochodu olej mineralny i go nie zatrzeć po pierwszych kilometrach. Doprawdy aż się zalogowałem gdy zobaczyłem zalecenie nalania do seryjnego golfa 1.3 oleju za >150zł ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3703
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3704
|
![]() |
Mała dygresja do tego co widzę, naprawdę ciekawe jest jak można przeczytać, żeby do 30 letniego golfa 1.3, czy bmki lać amerykański olej po 40, czy 50zł za litr. To napiszcie mi jak do cholery te samochody do tej pory przetrwały 30 lat i kilkaset tyś. kilometrów, pewnie często z żadnym reżimem serwisowym i kulturą techniczną użytkowników upadającą z roku na rok, wykorzystując oleje które były przez pierwsze kilkanaście lat mineralne i o jakichś archaicznych klasach jakościowych, bo z tego co widzę, to chyba niemożliwe żeby zalać do takiego samochodu olej mineralny i go nie zatrzeć po pierwszych kilometrach. Doprawdy aż się zalogowałem gdy zobaczyłem zalecenie nalania do seryjnego golfa 1.3 oleju za >150zł ![]() ![]() a ile te silniki naganiały na PB z całego przebiegu a ile na LPG ? póki taki silnik jeździ na PB, to można lać to co fabryka zaleciła... i robić remont po okresie jaki fabryka przewidziała jak dołożysz mu LPG i dalej lejesz mineralną bazę... to co będzie się z nią działo kiedy instalacja LPG jest niskiej jakości + słabo zestrojona (zubożenie mieszanki na wyższych obrotach) ? kto jak kto... ale akurat Ty powinieneś wiedzieć ![]() |
|
|
![]()
Post
#3705
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
fakt kiedyś bawiliśmy się pomiary im lepsza instalacja i im lepiej zestrojona, tym mniejsze różnice w temperaturze między PB/LPG Saab 93 2.0T po modach z sondą egt, oba paliwa zestrojona na okolice 12 afr przy końcu. Temperatura? Na lpg minimalnie niższa. Także bzdura. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3706
|
![]() |
jak na AFR z LPG to nisko, widać dobrze podlane... ale jak pamiętam powinno być w okolicy 14 dla dobrych parametrów mocy
lambda powinna być na 0.9 my swego czasu robiliśmy pomiary na wielu silnikach AMC242, czujnik w podstawie filtra oleju pomiary przed założeniem instalacji i po założeniu olej ten sam, warunki zewnętrzne zbliżone tu też masz przykład kogoś, kto robi LPG i pofatygował się z pomiarami : http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/38...ter-turbo-2005/ |
|
|
![]()
Post
#3707
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Modzona turbo benzyna przy afr 14 @ WOT nie przejedzie więcej niż kilka kilometrów dawania w palnik
![]() 11.7 powinno być -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3708
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Witam. Pytanie o olej do Hondy S2000, po kompletnym remoncie silnika dol, pierscienie i glowica. 1. Jaki olej na dotarcie? Zleje po powiedzmy 2 tys km. 2. Jaki olej do jazdy? Planuje zmiane co jakies 8 max 10 tys km. Samochod jezdzi zwykle 15-20 km poza miastem na przemian z ruchem stop-start, rzadko trasa 50-100 km. Jezdzony dynamicznie, czesto widzi VTECa jak tylko olej zlapie troche temperatury. Jeszcze raz, bo nie dostalem odpowiedzi, ktos pomoze? Nie ogarniam olei zupelnie... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3709
|
![]() |
Do docierania masz dedykowane oleje.
Millers ma takie w ofercie : http://sklep.millersoils.pl/docieranie-i-s...docierania.html |
|
|
![]()
Post
#3710
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
a ile te silniki naganiały na PB z całego przebiegu a ile na LPG ? póki taki silnik jeździ na PB, to można lać to co fabryka zaleciła... i robić remont po okresie jaki fabryka przewidziała jak dołożysz mu LPG i dalej lejesz mineralną bazę... to co będzie się z nią działo kiedy instalacja LPG jest niskiej jakości + słabo zestrojona (zubożenie mieszanki na wyższych obrotach) ? kto jak kto... ale akurat Ty powinieneś wiedzieć ![]() Przy prawidłowo wyregulowanej i utrzymywanej w dobrym stanie technicznym instalacji lpg nic się nie będzie działo, szczególnie, że pierwszy najtańszy z brzegu olej półsyntetyczny zapewni wystarczające właściwości jakościowe do utrzymania silnika z lpg w należytym stanie czystości. Napisze nawet, że przy podobnym założeniu ale zużycia elementów układu zasilania benzyną (źle wyregulowany gaźnik, lejące wtryski, problemy z czujnikami) to silnik prędzej pójdzie do remontu niż na lpg. Niestety fakt jest taki, że mając sprawny układ wtryskowy benzyny i instalke lpg IV gen to różnice są żadne, ze wskazaniem na lpg z uwagi na większą jednorodność i jakość spalania tego paliwa, więc i olej wcale nie jest bardziej obciążony, również temperaturowo bo jeśli ktoś ma znacząco wyższy egt na lpg to wracamy do założeń pierwotnych, czyli prawidłowo wyregulowanej instalacji. Większość "teorii" podejrzewam, że ciągnie się z czasów ery gaźników, instalacji lpg na śrubkę i nijak ma się do czasów nowożytnych, skoro teraz sekwencja dla 4cyl. na topowych komponentach to ~ 1000zł, zapewnia przy tym multum możliwości regulacyjno diagnostycznych. Z praktyki użytkownika to mogę napisać, że olej w samochodzie z lpg zaczyna znacząco zmieniać barwę (z powodu dyspergowania zanieczyszczeń) po 5-6 kkm, przy zasilaniu benzyną po ~3 kkm. Jeden z moich samochodów naście lat temu od nowości jeździł na lpg II gen. przejeździł około 250tyś na 10w40 (i nie był to fullsynt z USA, tylko polski semisynt ![]() Jak dla mnie to każdy może tutaj polecać co uznaje za słuszne ale proszę, żeby do nieobciążonych dupowozów ładować oleje po kilka stów za wymianę w jakichś dziwnych klasach lepkościowych to świadczy chyba o niepojętym tempie bogacenia się społeczeństwa i konieczności wydawania nadmiaru $$ ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#3711
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Do docierania masz dedykowane oleje. Millers ma takie w ofercie : http://sklep.millersoils.pl/docieranie-i-s...docierania.html Okej, to widzialem faktycznie, moze byc na pierwsze 2000 km. Pytanie teraz co zalac po tym? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3712
|
![]() |
(...) Tomek, za dużo założeń... i pobożnych życzeń a szczególnie, że każda instalacja jest dobrze zamontowana i każdy o nią bardzo regularnie dba. Jak czasem czytam opinie firm z branży LPG lub przy okazji jakiś spotkań rozmawiam z ogarniętymi monterami (tak dla podtrzymania rozmowy ![]() Złe nawiercenia, kable luzem i pospinane trytkami, słabe reduktory, wtryski nie umocowane i słabej jakości itd.... głównie robią szybko, tanio i na odwal. Kupić dzisiaj dużą benzynę V8 to nie problem. Założyć do niej dobrą instalację 4gen to już jest spory wydatek. Użytkownicy szukają najtańszych rozwiązań. Czy potrzeba zalewać dobre oleje ? Dla 70% kierowców wystarczą zwykłe z ASO lub odpowiedniki ze sklepu. Dla 29% są potrzebne te lepsze.. a dla nie więcej niż 1% wyczynowe. To forum skupia osoby które łapią się w tych 30%. Osobiście wychodzę z założenia, że warto lać dobre oleje. Oszczędności 100-200 PLN na rok to żadne oszczędności, jednak dobre smarowanie silnika jeżeli tylko w jednej sytuacji się przyda... to oznacza, że warto było. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3713
|
![]() |
Okej, to widzialem faktycznie, moze byc na pierwsze 2000 km. Pytanie teraz co zalac po tym? Jeżeli silnik nie będzie eksploatowany ponad to to założył producent auta, to parametry lepkościowe takie jak masz w książce. Oczywiście, olej jakiś dobry jakościowo ![]() To wystarczy. |
|
|
![]()
Post
#3714
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Jeżeli silnik nie będzie eksploatowany ponad to to założył producent auta, to parametry lepkościowe takie jak masz w książce. Oczywiście, olej jakiś dobry jakościowo ![]() To wystarczy. Nie planowalem niczego innego. W innych autach wieokrotnie lalem Motula X-cess, bylem zadowolony, pozniej przeszedlem na Millersa, chyba XFS to byl i bylem w ciezkim szoku jak miekko pracowal silnik, rewelacja. No to ktory ten Millers? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3715
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Z innej beczki, kupował ktoś ostatnio valvo vr1 4L czy 5L z intercarsu?
Litrowe są teraz w srebrnym "jubileuszowym" opakowaniu, jestem ciekaw czy 4/5L też są w takim pakunku. |
|
|
![]()
Post
#3716
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Tomek, za dużo założeń... i pobożnych życzeń a szczególnie, że każda instalacja jest dobrze zamontowana i każdy o nią bardzo regularnie dba. Jak czasem czytam opinie firm z branży LPG lub przy okazji jakiś spotkań rozmawiam z ogarniętymi monterami (tak dla podtrzymania rozmowy ![]() Złe nawiercenia, kable luzem i pospinane trytkami, słabe reduktory, wtryski nie umocowane i słabej jakości itd.... głównie robią szybko, tanio i na odwal. Kupić dzisiaj dużą benzynę V8 to nie problem. Założyć do niej dobrą instalację 4gen to już jest spory wydatek. Użytkownicy szukają najtańszych rozwiązań. Czy potrzeba zalewać dobre oleje ? Dla 70% kierowców wystarczą zwykłe z ASO lub odpowiedniki ze sklepu. Dla 29% są potrzebne te lepsze.. a dla nie więcej niż 1% wyczynowe. To forum skupia osoby które łapią się w tych 30%. Osobiście wychodzę z założenia, że warto lać dobre oleje. Oszczędności 100-200 PLN na rok to żadne oszczędności, jednak dobre smarowanie silnika jeżeli tylko w jednej sytuacji się przyda... to oznacza, że warto było. Takie same założenia mam przy lpg jak i przy benzynie ![]() ![]() ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3717
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3718
|
![]() |
Warto tylko żeby klient był świadomy tego, czy olej za 2x więcej niż normalnie jest mu potrzebny ![]() skoro używa silnika bardziej mocno niż przewidział to producent, podnosi jego moc .... to chyba jest też świadomy, że potrzebuje też lepszego oleju, który sprosta obciążeniom jednostki dodatkowo dobry i mocny olej poradzi sobie z jakimiś niedomaganiami układu zasilania w paliwo zwykły oleju... już nie |
|
|
![]()
Post
#3719
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jeszcze raz, bo nie dostalem odpowiedzi, ktos pomoze? Nie ogarniam olei zupelnie... Wlewasz zwykły mineralny lotos i w zależności od sposobu docierania zlewasz po: 1. docieranie 20x RedLine - po dotarciu ale niektórzy też robią na tym ze 100km 2. klasycznie metoda na spokojnie - 500km chyba że naprawdę chcesz zapłacić za Millersa który poleca CI hexx który nie poda CI ani jednego dowodu na to ze będzie on lepszy od Lotosa...oczywiście dowodu na papierze albo wyników badań ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3720
|
![]() |
owszem mogę
nawet olej zwykły mineralny Lotos (a jaki dokładnie to ten wspomniany zwykły ?) zawiera dodatki obniżające tacie... i możesz dobrze nie zrobić dotarcia wynika to z tego jaką posiada klasę jakościową olej do docierania dedykowany ma dobrany skład właśnie do docierania i tylko do docierania to nie jest docieranie starych silników, gdzie pierścienie nie były wykonywane z tak wysoką dokładnością głupotą jest wydawać tysiące na remont... a potem oszczędzić 100 czy 150 PLN na oleju który ma go dotrzeć |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 14:02 |