Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 184 185 186 187 188 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
santacruz
post Fri, 29 Apr 2016 - 17:05
Post #3701


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





wszystko jasne

czyli dobre 5w50 to +-50zl za litr



--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 29 Apr 2016 - 17:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomeQ
post Fri, 29 Apr 2016 - 17:54
Post #3702


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 12:11) *
...
LPG ma to do siebie, że ma większą temperaturę spalania.. a więc i bardziej olej się nagrzewa.
...

Fakt, czy mit ? Warto sprawdzić zanim się rzuci do publiki ;-) jak dla mnie to stwierdzenie takie jest prawdziwe pod warunkiem, że ktoś ma instalację I gen i zakręcił śrubę regulacyjną do miksera na maksa, w innym wydaniu raczej tak nie będzie.

Mała dygresja do tego co widzę, naprawdę ciekawe jest jak można przeczytać, żeby do 30 letniego golfa 1.3, czy bmki lać amerykański olej po 40, czy 50zł za litr. To napiszcie mi jak do cholery te samochody do tej pory przetrwały 30 lat i kilkaset tyś. kilometrów, pewnie często z żadnym reżimem serwisowym i kulturą techniczną użytkowników upadającą z roku na rok, wykorzystując oleje które były przez pierwsze kilkanaście lat mineralne i o jakichś archaicznych klasach jakościowych, bo z tego co widzę, to chyba niemożliwe żeby zalać do takiego samochodu olej mineralny i go nie zatrzeć po pierwszych kilometrach. Doprawdy aż się zalogowałem gdy zobaczyłem zalecenie nalania do seryjnego golfa 1.3 oleju za >150zł laugh.gif Oczywiście do golfa nic nie mam, ale taki olej to tak mu pomoże jak zatankowanie VPower Racing, jak ktoś ma za dużo kasy to naleje tylko ku..wa po co ? laugh.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 18:29
Post #3703









CYTAT(tomeQ @ Fri, 29 Apr 2016 - 18:54) *
Fakt, czy mit ?

fakt
kiedyś bawiliśmy się pomiary
im lepsza instalacja i im lepiej zestrojona, tym mniejsze różnice w temperaturze między PB/LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 18:34
Post #3704









CYTAT(tomeQ @ Fri, 29 Apr 2016 - 18:54) *
Mała dygresja do tego co widzę, naprawdę ciekawe jest jak można przeczytać, żeby do 30 letniego golfa 1.3, czy bmki lać amerykański olej po 40, czy 50zł za litr. To napiszcie mi jak do cholery te samochody do tej pory przetrwały 30 lat i kilkaset tyś. kilometrów, pewnie często z żadnym reżimem serwisowym i kulturą techniczną użytkowników upadającą z roku na rok, wykorzystując oleje które były przez pierwsze kilkanaście lat mineralne i o jakichś archaicznych klasach jakościowych, bo z tego co widzę, to chyba niemożliwe żeby zalać do takiego samochodu olej mineralny i go nie zatrzeć po pierwszych kilometrach. Doprawdy aż się zalogowałem gdy zobaczyłem zalecenie nalania do seryjnego golfa 1.3 oleju za >150zł laugh.gif Oczywiście do golfa nic nie mam, ale taki olej to tak mu pomoże jak zatankowanie VPower Racing, jak ktoś ma za dużo kasy to naleje tylko ku..wa po co ? laugh.gif

a ile te silniki naganiały na PB z całego przebiegu a ile na LPG ?
póki taki silnik jeździ na PB, to można lać to co fabryka zaleciła... i robić remont po okresie jaki fabryka przewidziała
jak dołożysz mu LPG i dalej lejesz mineralną bazę... to co będzie się z nią działo kiedy instalacja LPG jest niskiej jakości + słabo zestrojona (zubożenie mieszanki na wyższych obrotach) ?
kto jak kto... ale akurat Ty powinieneś wiedzieć wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Fri, 29 Apr 2016 - 19:43
Post #3705


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 18:29) *
fakt
kiedyś bawiliśmy się pomiary
im lepsza instalacja i im lepiej zestrojona, tym mniejsze różnice w temperaturze między PB/LPG

Saab 93 2.0T po modach z sondą egt, oba paliwa zestrojona na okolice 12 afr przy końcu. Temperatura? Na lpg minimalnie niższa.
Także bzdura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 19:50
Post #3706









jak na AFR z LPG to nisko, widać dobrze podlane... ale jak pamiętam powinno być w okolicy 14 dla dobrych parametrów mocy
lambda powinna być na 0.9

my swego czasu robiliśmy pomiary na wielu silnikach AMC242, czujnik w podstawie filtra oleju
pomiary przed założeniem instalacji i po założeniu
olej ten sam, warunki zewnętrzne zbliżone

tu też masz przykład kogoś, kto robi LPG i pofatygował się z pomiarami : http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/38...ter-turbo-2005/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 29 Apr 2016 - 20:36
Post #3707


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





Modzona turbo benzyna przy afr 14 @ WOT nie przejedzie więcej niż kilka kilometrów dawania w palnik smile.gif
11.7 powinno być


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 29 Apr 2016 - 20:40
Post #3708


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(kompot @ Sat, 23 Apr 2016 - 13:30) *
Witam.

Pytanie o olej do Hondy S2000, po kompletnym remoncie silnika dol, pierscienie i glowica.

1. Jaki olej na dotarcie? Zleje po powiedzmy 2 tys km.
2. Jaki olej do jazdy? Planuje zmiane co jakies 8 max 10 tys km.

Samochod jezdzi zwykle 15-20 km poza miastem na przemian z ruchem stop-start, rzadko trasa 50-100 km. Jezdzony dynamicznie, czesto widzi VTECa jak tylko olej zlapie troche temperatury.

Jeszcze raz, bo nie dostalem odpowiedzi, ktos pomoze? Nie ogarniam olei zupelnie...


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 21:09
Post #3709









Do docierania masz dedykowane oleje.
Millers ma takie w ofercie : http://sklep.millersoils.pl/docieranie-i-s...docierania.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 29 Apr 2016 - 21:25
Post #3710


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 18:34) *
a ile te silniki naganiały na PB z całego przebiegu a ile na LPG ?
póki taki silnik jeździ na PB, to można lać to co fabryka zaleciła... i robić remont po okresie jaki fabryka przewidziała
jak dołożysz mu LPG i dalej lejesz mineralną bazę... to co będzie się z nią działo kiedy instalacja LPG jest niskiej jakości + słabo zestrojona (zubożenie mieszanki na wyższych obrotach) ?
kto jak kto... ale akurat Ty powinieneś wiedzieć wink.gif

Przy prawidłowo wyregulowanej i utrzymywanej w dobrym stanie technicznym instalacji lpg nic się nie będzie działo, szczególnie, że pierwszy najtańszy z brzegu olej półsyntetyczny zapewni wystarczające właściwości jakościowe do utrzymania silnika z lpg w należytym stanie czystości. Napisze nawet, że przy podobnym założeniu ale zużycia elementów układu zasilania benzyną (źle wyregulowany gaźnik, lejące wtryski, problemy z czujnikami) to silnik prędzej pójdzie do remontu niż na lpg. Niestety fakt jest taki, że mając sprawny układ wtryskowy benzyny i instalke lpg IV gen to różnice są żadne, ze wskazaniem na lpg z uwagi na większą jednorodność i jakość spalania tego paliwa, więc i olej wcale nie jest bardziej obciążony, również temperaturowo bo jeśli ktoś ma znacząco wyższy egt na lpg to wracamy do założeń pierwotnych, czyli prawidłowo wyregulowanej instalacji. Większość "teorii" podejrzewam, że ciągnie się z czasów ery gaźników, instalacji lpg na śrubkę i nijak ma się do czasów nowożytnych, skoro teraz sekwencja dla 4cyl. na topowych komponentach to ~ 1000zł, zapewnia przy tym multum możliwości regulacyjno diagnostycznych.
Z praktyki użytkownika to mogę napisać, że olej w samochodzie z lpg zaczyna znacząco zmieniać barwę (z powodu dyspergowania zanieczyszczeń) po 5-6 kkm, przy zasilaniu benzyną po ~3 kkm. Jeden z moich samochodów naście lat temu od nowości jeździł na lpg II gen. przejeździł około 250tyś na 10w40 (i nie był to fullsynt z USA, tylko polski semisynt laugh.gif), przy sprzedaży parę lat temu nadal posiadał fabryczne osiągi, w międzyczasie pewnie gdzieś przy 200kkm miał robioną uszczelkę pod głowicą (typowa przypadłość modelu, żeby nie było) i znikome zużycie mechaniczne elementów wewnętrznych.
Jak dla mnie to każdy może tutaj polecać co uznaje za słuszne ale proszę, żeby do nieobciążonych dupowozów ładować oleje po kilka stów za wymianę w jakichś dziwnych klasach lepkościowych to świadczy chyba o niepojętym tempie bogacenia się społeczeństwa i konieczności wydawania nadmiaru $$ smile.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 29 Apr 2016 - 21:28
Post #3711


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 20:09) *
Do docierania masz dedykowane oleje.
Millers ma takie w ofercie : http://sklep.millersoils.pl/docieranie-i-s...docierania.html

Okej, to widzialem faktycznie, moze byc na pierwsze 2000 km. Pytanie teraz co zalac po tym?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 21:59
Post #3712









CYTAT(tomeQ @ Fri, 29 Apr 2016 - 22:25) *
(...)

Tomek, za dużo założeń... i pobożnych życzeń
a szczególnie, że każda instalacja jest dobrze zamontowana i każdy o nią bardzo regularnie dba.
Jak czasem czytam opinie firm z branży LPG lub przy okazji jakiś spotkań rozmawiam z ogarniętymi monterami (tak dla podtrzymania rozmowy wink.gif ), to grubo powyżej połowy posiadających LPG ma źle założone lub dobrane komponenty do instalacji.
Złe nawiercenia, kable luzem i pospinane trytkami, słabe reduktory, wtryski nie umocowane i słabej jakości itd.... głównie robią szybko, tanio i na odwal.

Kupić dzisiaj dużą benzynę V8 to nie problem.
Założyć do niej dobrą instalację 4gen to już jest spory wydatek. Użytkownicy szukają najtańszych rozwiązań.

Czy potrzeba zalewać dobre oleje ?
Dla 70% kierowców wystarczą zwykłe z ASO lub odpowiedniki ze sklepu. Dla 29% są potrzebne te lepsze.. a dla nie więcej niż 1% wyczynowe.
To forum skupia osoby które łapią się w tych 30%.

Osobiście wychodzę z założenia, że warto lać dobre oleje.
Oszczędności 100-200 PLN na rok to żadne oszczędności, jednak dobre smarowanie silnika jeżeli tylko w jednej sytuacji się przyda... to oznacza, że warto było.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 22:01
Post #3713









CYTAT(kompot @ Fri, 29 Apr 2016 - 22:28) *
Okej, to widzialem faktycznie, moze byc na pierwsze 2000 km. Pytanie teraz co zalac po tym?

Jeżeli silnik nie będzie eksploatowany ponad to to założył producent auta, to parametry lepkościowe takie jak masz w książce.
Oczywiście, olej jakiś dobry jakościowo smile.gif
To wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 29 Apr 2016 - 22:38
Post #3714


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 21:01) *
Jeżeli silnik nie będzie eksploatowany ponad to to założył producent auta, to parametry lepkościowe takie jak masz w książce.
Oczywiście, olej jakiś dobry jakościowo smile.gif
To wystarczy.

Nie planowalem niczego innego. W innych autach wieokrotnie lalem Motula X-cess, bylem zadowolony, pozniej przeszedlem na Millersa, chyba XFS to byl i bylem w ciezkim szoku jak miekko pracowal silnik, rewelacja. No to ktory ten Millers?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 29 Apr 2016 - 22:44
Post #3715


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Z innej beczki, kupował ktoś ostatnio valvo vr1 4L czy 5L z intercarsu?
Litrowe są teraz w srebrnym "jubileuszowym" opakowaniu, jestem ciekaw czy 4/5L też są w takim pakunku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 29 Apr 2016 - 22:45
Post #3716


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(hexx @ Fri, 29 Apr 2016 - 21:59) *
Tomek, za dużo założeń... i pobożnych życzeń
a szczególnie, że każda instalacja jest dobrze zamontowana i każdy o nią bardzo regularnie dba.
Jak czasem czytam opinie firm z branży LPG lub przy okazji jakiś spotkań rozmawiam z ogarniętymi monterami (tak dla podtrzymania rozmowy wink.gif ), to grubo powyżej połowy posiadających LPG ma źle założone lub dobrane komponenty do instalacji.
Złe nawiercenia, kable luzem i pospinane trytkami, słabe reduktory, wtryski nie umocowane i słabej jakości itd.... głównie robią szybko, tanio i na odwal.

Kupić dzisiaj dużą benzynę V8 to nie problem.
Założyć do niej dobrą instalację 4gen to już jest spory wydatek. Użytkownicy szukają najtańszych rozwiązań.

Czy potrzeba zalewać dobre oleje ?
Dla 70% kierowców wystarczą zwykłe z ASO lub odpowiedniki ze sklepu. Dla 29% są potrzebne te lepsze.. a dla nie więcej niż 1% wyczynowe.
To forum skupia osoby które łapią się w tych 30%.

Osobiście wychodzę z założenia, że warto lać dobre oleje.
Oszczędności 100-200 PLN na rok to żadne oszczędności, jednak dobre smarowanie silnika jeżeli tylko w jednej sytuacji się przyda... to oznacza, że warto było.

Takie same założenia mam przy lpg jak i przy benzynie smile.gif Myślę, że równie pobożnym życzeniem może być to że co najmniej kilkunastoletni samochód ma w pełni sprawny układ wtryskowy, bez lejących wtrysków, rozjechanych kalibracji, czujników itd. Jak dla mnie to każdy może lać nawet i własnoręcznie skomponowany olej na bazie Klubera, czy Nye tylko dziwią czasami pojawiające się wpisy, ale ok rozumiem, że z czegoś trzeba żyć wink.gif Warto tylko żeby klient był świadomy tego, czy olej za 2x więcej niż normalnie jest mu potrzebny smile.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:02
Post #3717









CYTAT(kompot @ Fri, 29 Apr 2016 - 23:38) *
No to ktory ten Millers?

XF 0/40 lub XF 5/40

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:05
Post #3718









CYTAT(tomeQ @ Fri, 29 Apr 2016 - 23:45) *
Warto tylko żeby klient był świadomy tego, czy olej za 2x więcej niż normalnie jest mu potrzebny smile.gif

skoro używa silnika bardziej mocno niż przewidział to producent, podnosi jego moc .... to chyba jest też świadomy, że potrzebuje też lepszego oleju, który sprosta obciążeniom jednostki

dodatkowo dobry i mocny olej poradzi sobie z jakimiś niedomaganiami układu zasilania w paliwo
zwykły oleju... już nie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:14
Post #3719


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(kompot @ Fri, 29 Apr 2016 - 20:40) *
Jeszcze raz, bo nie dostalem odpowiedzi, ktos pomoze? Nie ogarniam olei zupelnie...


Wlewasz zwykły mineralny lotos i w zależności od sposobu docierania zlewasz po:
1. docieranie 20x RedLine - po dotarciu ale niektórzy też robią na tym ze 100km
2. klasycznie metoda na spokojnie - 500km

chyba że naprawdę chcesz zapłacić za Millersa który poleca CI hexx który nie poda CI ani jednego dowodu na to ze będzie on lepszy od Lotosa...oczywiście dowodu na papierze albo wyników badań biggrin.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 29 Apr 2016 - 23:25
Post #3720









owszem mogę
nawet olej zwykły mineralny Lotos (a jaki dokładnie to ten wspomniany zwykły ?) zawiera dodatki obniżające tacie... i możesz dobrze nie zrobić dotarcia
wynika to z tego jaką posiada klasę jakościową

olej do docierania dedykowany ma dobrany skład właśnie do docierania i tylko do docierania


to nie jest docieranie starych silników, gdzie pierścienie nie były wykonywane z tak wysoką dokładnością



głupotą jest wydawać tysiące na remont...
a potem oszczędzić 100 czy 150 PLN na oleju który ma go dotrzeć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 184 185 186 187 188 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 14:02