![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3661
|
![]() |
w starych silnikach było to normą
była też informacja, że przy co drugim tankowaniu masz podnieść maskę, sprawdzić poziom i zrobić dolewkę w nowych silnikach.. oczywiście nie może być takiego "brania" jak ktoś jest w miarę ogarnięty, to zareklamuje taki silnik i będzie ASO naprawiało do upadłego tyle, że reklamacja nie powinna być z poziomu "brania oleju przez silnik" a z czegoś zupełnie innego |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3662
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Ja nie mowie o starych silnikach, tylko o kilku letnim tsi.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3663
|
![]() |
no i to się reklamuje
|
|
|
![]()
Post
#3664
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kolego lepiej pozostań przy Vivaro i tym podobnych.
http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie...ku-audi-20-tfsi Do 0.5l nawet w nowym aucie Cię oleją. Kurcze to ciekawe, że mimo afer i takich patologii sprzedaż aut tej grupy ciągle rośnie. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3665
|
![]() |
bo składać reklamacje to jeszcze trzeba "umić".... i trochę to bardziej skomplikowane niż spalić gumę na parkingu TESCO
Jak złożysz reklamacje na to, że spala 1 litr na 1000 to oleją i powiedzą, że mieści się w założeniach producenta.... ale jak powiesz, że auto nie spełnia EURO5 czy EURO6 (choć powinno) .. a nie spełnia z takim spalaniem oleju i PIMOT to łatwo wychwyci, to już mają problem. Wtedy zaczyna sie inna rozmowa. Rozumiesz teraz... jaką drogą się idzie ? ![]() Oczywiście, to możesz zrobić jak auto jest na gwarancji. |
|
|
![]()
Post
#3666
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Nie ma oleju który wytrzymuje 40 tys km
![]() Aktualnie producenci robią auta tak żeby po 200 tys km auto się rozpadło i klient kupił nowy model + ekoteroryści ( no bo jak można zmieniać olej co 15 tys, km !! ekologiczniej robić to co 40 tys ![]() ![]() Takie długie interwały serwisowe nie służą długowieczności auta. A producent to nie jest wyrocznia tylko biznesmen. http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,snykcq#fp=as -------------------- JZA80
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3667
|
![]() |
Nie ma oleju który wytrzymuje 40 tys km ![]() nie prawda większość dobrych olejów silnikowych (PAO) w zdrowym silniku wytrzyma 40k i potwierdzają badania jakie może zrobić prawie każdy za niewielkie pieniądze kiedyś coś takiego robiłem w 1.8T 20V. badania robił instytut nafty poszło kilka próbek.. pierwsza olej świeży, druga po 5k, potem 10k i 15k elekt.. pakietów miało styknąć na 50k co dyskwalifikuje olej najczęściej ? jego zabrudzenie zbyt duże powoduje, że olej trzeba wymienić. w każdym dużym układzie nikt nie robi wymiany "na pałę" ale potwierdza się to badaniami + dodatkowo daje się filtry boczne by olej jak najdłużej pracował. olej jest sprawdzany/badany co określony interwał czasowy i na podstawie wyników rysuje się krzywą...... która w przybliżeniu określa kiedy olej straci właściwości. to jest podstawa do wymiany oleju. oczywiście chodzi o układy gdzie pracuje po kilka czy kilkanaście tysięcy litrów tam samo serwisuje się też maszyny w kopaniach... czy inne tego typu wynalazki ... a że silniki się srają po 100k ? Lejcie dalej rekomendowane przez handlarzy zajefane..... tanie oleje ![]() |
|
|
![]()
Post
#3668
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
No mam auto od nowosci serwisowane w ASO wedlug zalecen producenta, czyli co 30tys a nawet troche czesciej. Olej kupowany w aso i tylko taki jak zaleca producent. 100tys przebiegu. https://zapodaj.net/2d609f806d1a9.jpg.html
Takie rzeczy ostatnio wyplynely z filtra oleju. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3669
|
![]() |
olej z ASO to tani olej
używaj swojego no i co drugą wymianę.. albo co każdą stosuj płukankę do układu olejowego |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3670
|
![]() |
Takie rzeczy ostatnio wyplynely z filtra oleju. tu wychodzi taniość oleju... Takiemu tworzeniu osadów na powierzchniach elementów smarowanych i ściankach układu smarowania zapobiega się poprzez dodanie do oleju substancji aktywnych powierzchniowo, które adsorbując na powierzchniach cząstek (tzw. produktów utleniania lub zanieczyszczeń różnych) – zawieszają je w formie koloidalnej w oleju bazowym. Substancje aktywne powierzchniowo posiadają także zdolności obmywania z powierzchni ciał stałych, stąd często potocznie mówi się, że olej ma własności myjąco-dyspergujące... nadane mu przez detergenty (dodatki zmywające) i dyspergatory (dodatki rozpraszające). W skrócie... tani olej - mało dodatków dyspergujących i taki efekt. Szlam którego nie może "pochłonąć i trzymać" olej. |
|
|
![]()
Post
#3671
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Tylko ze to nie zaden szlam ani syf tylko platy i opilki metalu. Zlote i srebrne. A olej nie zaden tani, tylko taki jak producent zaleca castrol slx 5w30. I nie z beczki tylko kupowany w oryginalnych opakowaniach.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3672
|
![]() |
To trzeba by pobrać próbkę oleju przepracowanego + próbkę oleju świeżego z tego samego opakowania i wysłać do analizy.
Będzie wiadomo co za metal i skąd. Będziesz miał tez info w jakim stanie był olej przepracowany. |
|
|
![]()
Post
#3673
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
... a że silniki się srają po 100k ? Lejcie dalej rekomendowane przez handlarzy zajefane..... tanie oleje ![]() Powinno być zmieniajcie olej zgodnie z interwałem LL ![]() olej z ASO to tani olej używaj swojego no i co drugą wymianę.. albo co każdą stosuj płukankę do układu olejowego ASO przypadkiem nie leje takiego oleju jaki zaleca producent ?? -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3674
|
|
User Dołączył: Wed, 28 January 2015 Skąd: Warszawa/UK ![]() |
![]() -------------------- Nissan Almera N16
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3675
|
![]() |
LL ?
Wszystko zależy od tego jak używasz auta. Jak ganiasz w trasie nie katując silnika, to można tak jeździć. ASO ? Leje oleje które spełniają formalnie wymagania producenta (i na którym ma dobry zarobek).. a dokładnie jego aprobaty. Jak jest naprawdę z takimi olejami i ich jakością ? Różnie bywa. Po za olejem równie ważne jest też paliwo. Ono smaruje układy wtryskowe CR i pompę wysokiego ciśnienia. Tu też wszyscy leją zgodnie z założeniami producenta... szczególnie do diesla ? Paliwo ma też spore znaczenie jeżeli chodzi o zanieczyszczenia w olejach oraz jakość/sprawność końcówek wtryskiwaczy... Wszystko to naczynia połączone. |
|
|
![]()
Post
#3676
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Po za olejem równie ważne jest też paliwo. Ono smaruje układy wtryskowe CR i pompę wysokiego ciśnienia. Tu też wszyscy leją zgodnie z założeniami producenta... szczególnie do diesla ? Paliwo ma też spore znaczenie jeżeli chodzi o zanieczyszczenia w olejach oraz jakość/sprawność końcówek wtryskiwaczy... Wszystko to naczynia połączone. Ja mam gdzieś założenia producenta zmieniam olej znacznie częściej niż przewiduje producent, 99% forum pewnie też. W nowych dieslach przerwany cykl wypalania DPF'a to dostanie sie ropy do oleju, ile razy w jeździe miejskiej coś takiego występuje na dystansie 40 tys km? I dalej twierdzisz ze zmiany oleju co 30/40 tys są na miejscu ?? Kto normalny będzie dawał olej do badania ... Pozatym te 'elektroniczne bagnety' majś dosyć słabą skutecznosć, w przykładowym M5 E60 gdzie nie ma bagnetu normalnego ( bo idiota-producent sądził że elektroniczny załatwi sprawe) przy dawaniu po mieście zanim zapali się kontrolka oleju to panewki zdążyły dostać. W audi to samo, odświeżanie tego bagnetu jest po prostu mega ![]() Lepiej dmuchać na zimne i zmieniać częściej. EOT. -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#3677
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
W skrócie... tani olej - mało dodatków dyspergujących i taki efekt. Szlam którego nie może "pochłonąć i trzymać" olej. W kwocie ~15-20zł/litr możesz kupić olej który zostawia silnik w bezszlamowej i beznagarowej kondycji, sprawdzone w różnych samochodach od xx lat, w sumie pewnie z 500.000 km łącznego przebiegu. Niestety z racji nieuznawania diesli praktyka w samochodach o ZI, także z lpg. Wymiana co 10-15tys. przy jakichś okresowych rewizjach wewnętrzny stan silników nigdy nie budzi zastrzeżeń. Co do paliwa to tankując na markowych stacjach w Polsce nie masz wielkiego rozrzutu jeśli chodzi o jakość, bo prawie 100% pochodzi albo z Płocka albo z Gdańska. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3678
|
![]() |
Kwestia jaki silnik.
Ford na przykład w swoim 5-cylindrowym silniku 3.2 (200 KM/470Nm) umieścił 6 wtryskiwacz w kolektorze wydechowym... i nie ma problemu zalewania oleju silnikowe olejem napędowym jak w VAG'ach TDI. Można ? Można... Kto daje olej do badania ? Może każdy.... komu zależy na silniku. Nie jest to droga impreza. Możesz wykonać to sam a może to zrobić sprzedawca (na przykład Croom). Jeżeli masz silnik "poprawiany" to nawet powinno być to obowiązkowo wykonane co jakiś czas by wiedzieć w jakim jest stanie. Oczywiście, że lepiej zmienić częściej... ale jest to dodatkowy wydatek. Druga sprawa, to sposób eksploatacji auta. Im ma ciężej tym częściej olej powinien być wymieniany. Jak ma lekko... i robi długie przebiegi, można spokojnie wydłużyć przebiegi. Bardzo dużo zależy też od samego silnika i ilości oleju jaki wchodzi do niego. Do wspomnianego wcześniej silnika Forda 3.2 wchodzi... 10 litrów. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3679
|
![]() |
W kwocie ~15-20zł/litr możesz kupić olej który zostawia silnik w bezszlamowej i beznagarowej kondycji, sprawdzone w różnych samochodach od xx lat, w sumie pewnie z 500.000 km łącznego przebiegu. Niestety z racji nieuznawania diesli praktyka w samochodach o ZI, także z lpg. Wymiana co 10-15tys. przy jakichś okresowych rewizjach wewnętrzny stan silników nigdy nie budzi zastrzeżeń. Co do paliwa to tankując na markowych stacjach w Polsce nie masz wielkiego rozrzutu jeśli chodzi o jakość, bo prawie 100% pochodzi albo z Płocka albo z Gdańska. pełna zgoda diesle, dzisiejsze diesle są bardzo wymagające od użytkownika. tyczy się to zarówno oleju jak, sposobu eksploatowania oraz bardzo ważnego dla nich paliwa w zasadzie by sprostać założeniom producenta powinno się lać tylko paliwa premium.. które są droższe w zakupie ale globalnie wychodzi eksploatacja silnika na nich taniej pokutuje u nas trochę zaszłości i powszechnej opinii, że "diesel jest tani" owszem jest.. ale tylko w określonych sytuacjach. z silnikami ZI jest łatwiej |
|
|
![]()
Post
#3680
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Tak apropo interwałów wymian opleju.
Mój cywil Passeratti B6 2.0 TDI DSG Właśnie stuknęło mu 400 000 km - Wymiana oliwy w silniku syntetyk ( 5W40) co 10-15 tys km - silnik nie remontowany, oryginalna turbosprężarka DSG co 60 tys (nie koniecznie oryginał) Nic nie dotykane zmienia biegi jak nowe. Ps. Paliwo tylko najzwyklejsza ropa -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 03:49 |