![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3641
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
a masz coś sensownego do napisania w sprawie tematu dyskusji ? chodzi oczywiście o środki smarowe a nie wynurzenia właściciela BMW.. bo od tego są inne tematy Tak, mam coś sensownego - To, że piszesz farmazony i wynurzenia właścicieli są więcej warte niż twoje głupie gadanie. Z resztą odpowiedziałeś kolejną pyskówką, można się było spodziewać. Przeczytaj mój pierwszy post na odpowiadający twemu laniu oleju "na pół stanu". Nie był ani atakiem, ani w tonie w jakim prowadzisz dyskusje (nie tylko w tym temacie to robisz). Zamieniłeś to w przepychanki, szkoda na Ciebie czasu. I jak piszesz o jednym i ktoś Ci na to odpowiada to nie stawiaj linii obrony nagle zmieniając tor na lepkość i właściwości oleju. EOT. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3642
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3643
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Wszyscy , którym zatarł się silnik jak upalali i mieli pół stanu. Historie znane od lat. Skończ bo bredzisz.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3644
|
![]() |
jak ktoś jedzie na upalanie seryjnym autem które nie jest do tego upalania w założeniu przygotowane... to nie wiem skąd zdziwienie
a tak w instrukcji jest w jednym z moich aut .. auto, które w założeniu może/ma jeździć w sporych przechyłach wzdłużnych oraz po trawersach.... a nie równym asfalcie |
|
|
![]()
Post
#3645
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Ale to BMW do których odnosi się Joker? Jeśli nie to zastosuj się do ostatniego zdania Speca.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3646
|
![]() |
Nie do BMW... ale marka nie ma znaczenia, bo zasada jest w zasadzie taka sama w każdym nowym silniku.
Nie mniej jednak liczę na to, że Joker wstawi potwierdzenie, że do BMW oficjalnie wskazane/sugerowane jest nalewanie oleju do górnej kreski. Jeżeli masz takie dane to możesz sam wstawić (ale nie masz i mieć nie możesz). Jeżeli nie masz... a nie masz, to zastosuj się do ostatniego zdania Speca. |
|
|
![]()
Post
#3647
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Miałem już się nie odzywać ale płyniesz co raz dalej.
Gwoli ścisłości - Lincoln ma M5. Jakie żródło mam Ci dac? Numery telefonów do właścicieli? A może do tych którzy serwisują te auta (znam dobrze 3 poza ASO)? Zadzwoń do takiego Osy z Augustowa - znany na całą PL. Albo do kogokolwiek, kto z M-kami czy ogólnie BMW ma coś wspólnego. Do kogoś, kto rozebrał te silniki, złożył, zna ich konstrukcje. Do ludzi, którzy upalają te auta (tak, M są do tego stworzone). Do tych, którzy po 2 okrążeniach na torze dolali 1,5 litra oleju, a bagnet pokazywal Twoją normę. Kolejne okrążenie dla tych co nie doleją kończy się zastukaniem panewki. Mogę dać Ci namiar również do dwóch mechaników z ASO BMW. ASO - czy trzeba więcej? Czy Twoje jedyne źródło to internet? Ludzie, którzy cokolwiek robią przy tych autach niewiele mają czasu na internet, a już na pewno nie na takich ignorantów jak Ty. BMW (firma, która stworzyła doskonałe auta M3 czy M5 jak to napisałeś, ale mam inne zdanie o tej doskonałości) zaleca również w starszych autach by nie zmieniać dożywotnio oleju w skrzyni. Nawet w ASO każdy dobrze wie, że należy to robić. W nowych na szczęście BMW podaje to co mówi ZF, czyli magia LL się skończyła. silnik N20 i N26 - przy normalnym użytkowaniu wymiana oleju co 20 tys. km. Bez wysilonej eksploatacji. W ASO każdemu zaznaczają, by zmieniać go co 10 tys. km. A przecież nic nie ma prawa się stać prawda? Ale tych aut trochę przerzucili, z rozwaloną głowicą czy rozrządem. BMW jakoś nie mówi, że motory są bardzo wrażliwe na NIEświeży olej. Przykłady można mnożyć tylko po co? Byś napisał, że każdy jeden jest wadliwy konstrukcyjnie i wkleisz następnie kolejną instrukcję użytkownika tym razem z Fiata Doblo ? Powtórzę Ci ostatni raz, coś co nie odnosi się do BMW a pisali poprzednicy: - w razie "W" maxymalny stan oleju może uchronić silnik przed uszkodzeniem - w razie "W" niski stan oleju (w normnie) może spowodować uszkodzenie silnika Jesteśmy na racingforum a nie forum poświęconym emeryckiej jeździe. Zawsze czekasz na dowody - ludzie je mają, naocznie, na serwisach, warsztatach, stany oleju po okrążeniu na torze.....ale Ty jak sam napisałeś - NIE MASZ NIC WSPÓLNEGO Z BMW - choć większość tyczy się ogólnie aut usportowionych ale zawsze zaprzeczasz. To może Ty pokaż źródło które mówi, że minimalny stan oleju (W NORMIE przecież którą tak wielbisz) nie miał wpływu na uszkodzenia silnika u dziesiątek zawodników, setki razy w ciągu ostatnich lat....wikipedia może? ![]() Kompromitujesz się co raz bardziej. Proszenie o oficjalne wskazówki producenta, gdzie fakty mówią co innego jest żałosne, ale w sumie co więcej możesz zrobić ![]() Wygrałeś generalnie. Możesz odznaczyć zwycięstwo w internecie. A my dalej lecimy upalać nasze M-ki, BMW , z którymi nie masz żadnego doświadczenia za to starasz się udowodnić, że my nic nie wiemy ![]() PS. Zobacz jak wygląda dokładnie konstrukcja silnika S85, S54 oraz N54 - a może zrozumiesz, jak wygląda rozrząd i inne elementy - dlaczego więcej oleju to lepiej a nie gorzej i nie bez znaczenia jaki jest stan. PS2. Co to za auto z którego wkleiłeś instrukcję? ma chociaż 300-400 KM? Gdzie działają inne zjawiska niż w 160-konnych R4? I przynajmniej 120 KM z litra w NA lub 150 KM z litra w turbo? Choć to i tak ma małe znaczenie, bo każda instrukcja jest podobna. Jeżeli nie trafiają do Ciebie logiczne argumenty i doświadczenie innych osób to naprawdę nie ma o czym rozmawiać. PS3. To dotyczy WIELU INNYCH AUT a nie tylko BMW. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3648
|
![]() |
wiesz... nawet nie chce mi się tego czytać, poważnie
poprosiłem tylko o potwierdzenie tego o czym sam pisałeś : o oficjalnych zaleceniach nic więcej mnie nie interesuje wstawisz ? wchodzę pod stół i odszczekuję nie wstawiasz ? cóż .... .. a jak chcesz upalać auto, to przygotuj je do tego niby to oczywiste ale mało kto to rozumie |
|
|
![]()
Post
#3649
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
.. a jak chcesz upalać auto, to przygotuj je do tego niby to oczywiste ale mało kto to rozumie Jednym z przygotowań jest właśnie trzymanie max. stanu poziomu oleju. Ty zaś mówisz, że nic nie ma prawa się stać nawet na minimum bo producent to przewidział. Gro osób wie, że ma się prawo stać i nie raz się stało. Ty jeden stajesz oporem. Tyle w temacie. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3650
|
![]() |
... czyli co, nie wstawisz tych oficjalnych zaleceń ?
Przegrałeś. Nikt takich zaleceń nie zrobi, bo wie... że w określonych sytuacjach/awariach paliwo dostaje się do oleju zwiększając jego stan. Co się dzieje kiedy mamy za dużo oleju w silniku.... i co o takich sytuacjach mówi instrukcja auta ? Co się dzieje wtedy z nadwyżkami oleju ? |
|
|
![]()
Post
#3651
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3652
|
|
User Dołączył: Sun, 18 May 2014 ![]() |
Do hexx:
Mało tu piszę, ale od lat czytam. Ten tema również, bo można znaleźć ciekawe know-how użytkowników fajnych upalanych aut. Czytając Ciebie i twoje komentarze to czytanoe typowego intermetowego pieniacza, który klepie posty byle klepać. I na koniec jedno zdanie. Przegrać z Tobą( w twoim mniemaniu) to najslodzsze zwycięstwo. Koniec OT. Do innych: Innym dziękuję za ciekawe posty, bo sam jeżdżę autem z czułym hydraulicznym napinaczem, w silniku, który problemy sprawia tylko wtedy gdy olej trzymamy na środku miarki, a na dodatek trzymamy sie zaleceń producenta tzn. Longlife i zmiany po 30 tysiacach. A ma tylko 140 koni z litra. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3653
|
![]() |
Twój opisany typ awarii to jaki procent awarii spowodowanych brakiem smarowania (z powodu za małej ilości oleju)? 1% ? brak smarowania możesz mieć, kiedy zejdziesz do stanu poniżej minimum określonego przez producenta lub eksploatujesz auto niezgodnie z jego przeznaczeniem i brakiem przygotowania do tej eksploatacji co do radości... to miałeś wstawić potwierdzenie swoich słów pisanych nie wstawiłeś czyli twoje słowo jest... mało warte ![]() jak chcesz opisy co się dzieje kiedy silnik ma za dużo oleju to poczytaj problemy jakie maja użytkownicy np. sprinterów CDI możesz im zanieść kaganek wiedzy, że mają nalewać do górnej kreski ![]() |
|
|
![]()
Post
#3654
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Zaraz zaraz, jeżeli użytkownicy BMW mówią Ci jak jest to żądasz oficjalnego info.
Jeżeli użytkownicy Mercedesa Sprintera mówią, że w ich przypadku nie wolno lać max to już ok? ![]() To teraz załóżmy, że to ja sądzę, że to Urban legend i wynurzenia właścicieli. Podaj oficjalnie info od MB które mówi, iż należy lać mniej niż przewidziana norma na bagnecie. "skoro MB zaznaczył na bagnecie min i max to od max nie ma prawa się nic stać" ![]() Dostrzegasz w końcu, że robisz z siebie klauna? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3655
|
![]() |
Oficjalne info od MB masz, że ma być w granicach ustalonych.
I nic się nie dzieje, jeżeli faktycznie dobrze zmierzyłeś poziom i po dolewce/wymianie będzie się to mieściło w skali. Jeżeli przekroczy, to masz problem. Niestety, silniki mają tendencję do zwiększania stanu oleju a karoserie do rdzewienia. A co mówi BMW ? http://www.inchcape.com.pl/repozytorium/us...-instrukcja.pdf strona 256 i co tam czytamy ? ano czytamy, że jak wywali komunikat to masz dolać 1 litr na odcinku do 200km jak przekroczy poziom i wywali o tym komunikat, to masz jechać na kontrolę auta tyle nie ma innych opcji dolewania pośredniego... jak myślisz, dlaczego ? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3656
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3657
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
jak na razie to ty miałeś coś pokazać, coś udowodnić... Ubzdurałeś to sobie, ja nic nie miałem i nic nie muszę dla Ciebie robić. Oficjalne info od MB masz, że ma być w granicach ustalonych. I nic się nie dzieje, jeżeli faktycznie dobrze zmierzyłeś poziom i po dolewce/wymianie będzie się to mieściło w skali. Jeżeli przekroczy, to masz problem. Niestety, silniki mają tendencję do zwiększania stanu oleju a karoserie do rdzewienia. Oficjalne info od BMW masz, że ma być w granicach ustalonych. I nic się nie dzieje, jeżeli faktycznie dobrze zmierzyłeś poziom i po dolewce/wymianie będzie się to mieściło w skali. Jeżeli spadnie, to masz problem. Niestety, silniki mają tendencję do zmniejszania stanu oleju a karoserie do rdzewienia. Prościej się nie da. 1. U Ciebie MB nie musi pisać oczywistości, że przede wszystkim w dieslach sporo paliwa dostaje się do oleju. Nie musi pisać oficjalnie, że lepiej trzymać poniżej górnej granicy w razie zwiększenia. 2. Za to wszyscy wiedzą, że w BMW dobrze trzymać max stan WŁĄCZNIE Z KAŻDYM ASO (ale za mało oficjalne dla Ciebie) ale dla Ciebie BMW musi to pisać oficjalnie. Jakiś paradoks tu widzę. Nie masz żadnych lepszych dowodów niż ja. Czyli jesteśmy w punkcie wyjścia. A jednak nie, bo w tym temacie jest: - hexx - zaginający fakty, choć z BMW (z ///M już w ogóle bladego pojęcia) nie ma do czynienia wcale - 7-8 użytkowników, którzy DOŚWIADCZYLI - czyt. operują faktami - i to nie tylko odnośnie BMW. No ja rozumiem 1 vs. 2 czy jeszcze 1 vs. 3. Ale 1 vs. 7-8 powinno skłonić się do myślenia, że to może z Twoimi teoriami jest coś nie tak a nie z innymi ludźmi? SAM PUNKT ODNIESIENIA DO OFICJALNYCH INFO PRODUCENTA, który jest Twoim głównym argumentem mówi, że nie warto z Tobą wchodzić w dyskusję, bo żyjesz w innym świecie niż reszta. Cokolwiek byś nie napisał to mój ostatni post. Skoro to dla Ciebie gra ( ![]() Oczywiście przegrałem (ja i inni). Ty wygrałeś. Możesz spać spokojnie. |
|
|
![]()
Post
#3658
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Joker, tak czytam i czytam i ta dyskusja nie ma sensu
![]() Każdy kto nie ma porażenia wie że lepiej pilnować maksymalnego poziomu oleju w szybszych autach ... a potem kupujesz WRX'a od takiego palanta i wielkie zdziwienie że panewkę obróciło bo ktoś jeździł na minimum oleju ![]() hexx, ty naprawde jesteś taki głupi żeby pilnować instrukcji producenta? Jeśli teraz producenci nowych aut zalecają wymianę co 40,000 to znaczy że byś się stosował do tego? ![]() Dla mnie wporzadku jako mechanik muszę z czegoś żyć ![]() -------------------- JZA80
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3659
|
![]() |
producent wyszedł z założenia, że użytkownik pewnej marki... jest głupi
więc napisał mu co ma robić... w bardzo łopatologiczny sposób czyli... nie ruszaj do póki komputer ci tego nie zezwoli a jak zezwoli to zalej 1 litr oleju w ciągu 200km od chwili pojawienia się komunikatu nie myśl.. wykonuj bo popsujesz CYTAT Jeśli teraz producenci nowych aut zalecają wymianę co 40,000 to znaczy że byś się stosował do tego? laugh.gif jeżeli jedziesz normalnie/ekonomicznie (zgodnie z przeznaczeniem auta) i w długich trasach + to dlaczego nie ? widziałeś busy klasy Vivaro/Trafic/Master z przebiegami około miliona kilometrów, wymianami co 30k km i tylko na oleju GM z ASO ? ja widziałem ich dużo.... dziwne, bo przecież powinny być już w krzakach z zatartymi silnikami.. a mimo wszystko dalej jeżdżą jaki z tego wniosek ? w ciężarówkach (cięgniki siodłowe na międzynarodówkę) co ile kilometrów wymieniasz olej.. ? PS po za ironizowaniem jako mechanik napiszesz może coś więcej sensownego |
|
|
![]()
Post
#3660
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Rozumiem, ze jak producent w instrukcji dopuszcza spalanie oleju na poziomie 1l/1000km to tez jest to w porzadku i nie ma sie czym przejmować?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 04:33 |