![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3621
|
![]() |
mój był 140kW i chyba wchodziło 4.1 litra oleju.. ale ręki nie dam sobie uciąć za ta ilość
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3622
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
W BMW czy to diesel czy benzyna (mówię o nowych) w tej chwili każdy kumaty włącznie z serwisem zaleca max stan. Nie pół jak to kiedyś we wszystkich się trzymało. Joker.... potrafisz to uzasadnić ? Bo jak rozumiem "kumaty mechanik" wie lepiej ile ma być niż inżynier z fabryki. Oczywiście też wie, że w niektórych silnikach mimo przebiegu poziom oleju może się zwiększyć przez paliwo jakie do niego się dostaje, tak ? No i co najważniejsze.. max stan to nie 200-300ml ponad stan O co Ci biega? Czy to nie inżynier z fabryki określił na bagnecie (czy też "bagnecie elektronicznym" w kompie) minimum i maximum? Mówię o maximum na bagnecie. A to dlatego, że są sytuacje, w których tej oliwy w pewnym momencie może przybraknąć i jeżeli jest jej więcej niż mniej (w granicach normy) to jest lepiej. Zapytaj tych, co latali np. M5 E60 po torze. Co do podkreślonego zdania - oczywiście, mój kumaty to wie, dlatego w 535d dwa razy po pojawieniu się nadwyżki (dokładnie to wina przerwanej procedury wypalania DPFa) nie robiliśmy jaj tylko zalaliśmy świeży olej. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3623
|
![]() |
nie ma czegoś takiego jak "więcej w granicach normy"
albo jest w normie, czyli mieści się w przysłowiowym bagnecie między kreskami albo jest jej więcej czyli przekracza górną kreskę i nie jest w normie |
|
|
![]()
Post
#3624
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
nie ma czegoś takiego jak "więcej w granicach normy" albo jest w normie, czyli mieści się w przysłowiowym bagnecie między kreskami albo jest jej więcej czyli przekracza górną kreskę i nie jest w normie Chłopie przeczytaj jeszcze raz moje dwa posty. Gdzie napisałem, że trzeba lać ponad normę? Czy Ty aby nie mylisz osób, do których odpowiadasz? Może czas spać? ![]() Pisałeś, że zawsze lałeś 1/2 stanu na bagnecie. Więc ja Ci odpowiedziałem, że w BMW (nowe, rzędówki i sportowe) zaleca się by był to max stan czyli górna granica. Co jest chyba logiczne, bo minimum na bagnecie też jest w normie, ale jak przybraknie to będzie już poniżej, a przy max. jak przybraknie to będzie nadal w normie. NORMA to między min a max na bagnecie. Prościej nie umiem. Co napisałem niezrozumiałego, że cały czas mówisz o przelaniu ponad normę? ![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3625
|
![]() |
w zasadzie nie wiem co Twoje wpisy wnoszą w temacie oleju i jego jakości
BMW.. nie miałem, nie mam i mięć nie będę .. więc sam wiesz ![]() |
|
|
![]()
Post
#3626
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Specol + Archoil.
Czyli nie poleca się tej oliwy bez dodatku póki co. Nie jest to dobra rekomendacja -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3627
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3628
|
![]() |
skoro wiesz, to napisz.. i podeprzyj to czymś innym niż urban legend's
|
|
|
![]()
Post
#3629
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Jeśli nie znam się na konkretnej marce, ba nawet silniku - nie wypowiadam się - proste.
Co natomiast wiadomo i było sprawdzane wielokrotnie? Jeśli auto jest mocne, generuje duże przeciążenia w zakrętach(oba warunki pasują do BMW) to olej warto utrzymywać blisko MAXa. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3630
|
![]() |
hmm..
uważasz, że taka firma jak BMW.. która stworzyła tak doskonałe auta jak M3 czy M5 ... i nie potrafi ogarnąć informacji o minimalnej bezpiecznej ilości oleju w aucie.. które będzie wykorzystywane do tego do czego zostało stworzone... ? odważna teoria |
|
|
![]()
Post
#3631
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Teoria teorią, praktyka jest taka że leje się tyle oleju ile da radę bez wypluwania odmą. W 200sx jest to np jakies 3mm ponad maks i każdy z głową na karku tak leje. Jak chcesz latać po torze z połową miarki to dla mnie nie ma problemu, ale nie sugeruj innym że auto typu bmw e30 było seryjnie przewidziane żeby latać na gwincie, przyczepnej gumie i z mocą nie raz 2x większa niż seryjna cały dzień po torze z mega przeciążeniami i temp. Idąc tym tropem lejmy do takich auto półsyntetyk 10w40 i heja. Producent tak przewidział.
Emki to troche inna sprawa, natomiast też trzymał bym olej maks albo anwet lekko ponad a nie w połowie miarki. Odpływanie olejuz pod smoka w długich zakrętach to nic nowego i jeśli można zminimalizować ryzyko zassania powietrza nic przy tym nie tracąc to nie widzę powodu żęby nie dolać tych 300-500ml więcej. CYTAT Specol + Archoil. Czyli nie poleca się tej oliwy bez dodatku póki co. Nie jest to dobra rekomendacja Gdzie jest to info i jakiego oleju się tyczy? |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3632
|
![]() |
Jeżeli chcesz zwykłym e30 jeździć po torze, to przystosowujesz je do tego.. łącznie z układem smarowania.
Niby to oczywiste, nie ? |
|
|
![]()
Post
#3633
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Najlepiej odrazu suchą wrzucać... O czym jest ta dyskusja? Jak jest więcej oleju w misce to masz większy margines bezpieczeństwa. Ile to faktycznie daje nikt nie wie, ale lepiej trzymać maks, bo nic nie tracisz a możesz tylko zyskać. Niby oczywiste, tak?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3634
|
![]() |
póki poziom mieści się to w granicach bezpiecznych przewidzianych przez producenta + auto używane jest zgodnie z przeznaczeniem i założeniami producenta jakie poczynił
to nie ma prawa nic ci się stać ze smarowaniem |
|
|
![]()
Post
#3635
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
hmm.. uważasz, że taka firma jak BMW.. która stworzyła tak doskonałe auta jak M3 czy M5 ... i nie potrafi ogarnąć informacji o minimalnej bezpiecznej ilości oleju w aucie.. które będzie wykorzystywane do tego do czego zostało stworzone... ? odważna teoria To nie teoria, to praktyka i niestety prawdziwa a dla niektórych była bolesna. Jeżeli nie siedzisz w BMW to nie ciagnij tematu bo akurat tutaj jesteś w błędzie. Dodam, że w M5 inzynierzy "przewidzieli" również wymianę oleju co 20 tys. km także nie ma dalej co drazyc. Chyba Highman jak dobrze pamiętam mógłby tu wrzucić wywód ale skoro nie masz i nie chcesz mieć o tym pojęcia bo łatwiej Ci zaprzeczyć i napisać, że to Urban legend to niech tak zostanie. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3636
|
![]() |
20 tysięcy...
a nie ma wzmianki, że kiedy bardziej intensywnie eksploatujesz to musisz dostosować do tego częstotliwość zmiany oleju ? |
|
|
![]()
Post
#3637
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nie ma na pewno za to wzmianki, że nawet przy nieintensywnej eksploatacji 2-3 wymiany wg zaleceń i jest po motorze.
Ale widzę wybierasz tylko część informacji z postów a na resztę jesteś oporny mimo tego, że mówią Ci to ludzie którzy mają z tym coś wspólnego. Nie zaprzeczaj po prostu faktom, jeżeli nic w danej płaszczyźnie nie wiesz. Bo to, że coś Ci się wydaje to za mało przy doświadczeniach posiadaczy a także ludzi serwisujących te auta. Prowadzisz też ciężki styl dyskusji w formie ironicznych pyskówek co zniechęca do rozwijania tematu w Twoją stronę. |
|
|
![]()
Post
#3638
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Witam.
Pytanie o olej do Hondy S2000, po kompletnym remoncie silnika dol, pierscienie i glowica. 1. Jaki olej na dotarcie? Zleje po powiedzmy 2 tys km. 2. Jaki olej do jazdy? Planuje zmiane co jakies 8 max 10 tys km. Samochod jezdzi zwykle 15-20 km poza miastem na przemian z ruchem stop-start, rzadko trasa 50-100 km. Jezdzony dynamicznie, czesto widzi VTECa jak tylko olej zlapie troche temperatury. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3639
|
![]() |
Prowadzisz też ciężki styl dyskusji w formie ironicznych pyskówek co zniechęca do rozwijania tematu w Twoją stronę. a masz coś sensownego do napisania w sprawie tematu dyskusji ? chodzi oczywiście o środki smarowe a nie wynurzenia właściciela BMW.. bo od tego są inne tematy |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3640
|
![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:27 |