![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3561
|
![]() |
Total pewnie ma specjalne oleje dedykowane pod dany silnik. nie tylko ma też specjalistyczne laboratoria mieszczące się na naczepie TIR'a, które są podstawiane pod serwisy team'ów np. w WRC na bieżąco robią w nich analizy stanu silnika po tym co znajdą w oleju + mają możliwość na miejscu modyfikacji składu oleju do danego OEsu podchodzą do tego bardzo poważnie.. na tyle, że w czasie jednego rajdu może być użyte kilka rożnych składów oleju silnikowego coś takiego też ma Castrol (podobno tylko jedną sztukę na Europe).. ale fizycznie tego nie widziałem natomiast widziałem zdjęcia takich labo-track'ów z terenu USA |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3562
|
![]() |
Co do Penrite to nie zgodzę się z tym , że są to przeciętne oleje. Zależy jak rozumiemy przeciętność ale dla mnie przeciętne to densą Castrol, Total czy Mobil (w większości) a Penrite, Millers czy Motul (w większości) to już oleje dobre lub bardzo dobre. są przeciętne Castrol, Mobil, Shell czy inne budżetowe produkty są niskiej jakości.. i nie ma co się czarować. Tak działa biznes.. i sprzedaje się to co rynek kupuje. Nie trzeba się pchać w dawanie samych środków smarowych. Taniej i prościej jest dać "nalepkę na auto". Na ich tle Penrite może jawić się jako profi produkt.. ale na palcach jednej dłoni można policzyć oleje które można zakwalifikować jako klasę "premium". Trzeba tez spojrzeć całościowo na ich ofertę. Co poza kilkoma olejami silnikowymi oferują ? Czy mają wyczynowe płyny hamulcowe, wyczynowe oleje do różnych skrzyń biegów a może do układów chłodniczych jakieś preparaty, a może dodatki do paliw ? Chodzi o takie, które nie spełniają żadnych specyfikacji... bo nie są im potrzebne. One mają "robić robotę". Na profi zabawę w oleje do wyczynowego sportu może sobie pozwolić raptem kilka koncernów na świecie. |
|
|
![]()
Post
#3563
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 October 2012 Skąd: Bytów ![]() |
Pacjent to E36 M52B28. Przebieg rzekomo 240 000km, brak danych o poprzednim oleju, przeznaczeniem samochodu będzie drift i wszelkiego rodzaju upalanie, co tam wlać?
-------------------- Laguna 3 2.0dci
E36 323i |
|
|
![]()
Post
#3564
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
10w60 valvo/gulf
15w50 motul 300v comp. Najbardziej pospolite i sprawdzone opcje. |
|
|
![]()
Post
#3565
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Moje typy :
Penrite 10 Tenths Premium 10w60 Liqui Moly Synthoil Race Tech 10w60/Meguin Racer 10w60 Millers CFS 10w60 NT -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3566
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Jw.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3567
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
skąd takie info, że użyto a nie tylko naklejka sponsora ? pytam poważnie Poważnie to nie wiem, może Kolega Croom wie więcej. Ale słyszałem z wiarygodnych źródeł, że Martin rzeczywiście leje Millersa sklepowego do swojej Fiesty WRC i to różne w zależności od specyfiki rajdu i odcinków. Co do mobilnego laboratorium Castrola lub Totala to byłem na kilku rundach WRC i tego nie zauważyłem, pewnie musiało mi umknąć. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3568
|
![]() |
Poważnie to nie wiem, może Kolega Croom wie więcej. nie wie Ale słyszałem z wiarygodnych źródeł, że Martin rzeczywiście leje Millersa sklepowego do swojej Fiesty WRC i to różne w zależności od specyfiki rajdu i odcinków. skoro tym diluje.. i ma zapewne dobre warunki, to dziwne i nieuzasadnione biznesowo by było, gdyby tego nie zrobił ![]() co do różnych na rożne odcinki.. to jaki ma wybór z tych co są na pułkach sklepowych ? jak byś mógł zapodać jakieś przykłady na zasadzie : olej - rodzaj odcinka Co do mobilnego laboratorium Castrola lub Totala to byłem na kilku rundach WRC i tego nie zauważyłem, pewnie musiało mi umknąć. na stronie totala masz o tym informacje jak będę miał chwilę to podlinkuję zdjęcia.. i podrzucę "słowo do googla" by znaleźć więcej informacji |
|
|
![]()
Post
#3569
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 October 2012 Skąd: Bytów ![]() |
Dzięki za odpowiedzi.
Myślę nad Millersem lub Liqui Moly. Gdzie to zamówić żeby mieć pewność, że nie będzie wlane coś innego? Niestety w sklepach u mnie w mieście nie mogę mieć takiej pewności... I jeszcze jedno, Co wlać do zaspawanego dyfra? -------------------- Laguna 3 2.0dci
E36 323i |
|
|
![]()
Post
#3570
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Osobiście testuje teraz 5w50 Penrite 10tenths ....na razie nic nie mogę powiedzieć...olej jak olej ,wcześniej był Valvoline Synpower 5w40...jakieś róznicy nie ma jeśli chodzi o pracę silnika. Ciśnienie podobne. Aha... silnik z lat 89/90
![]() Co do olejów...to moim zdaniem na Lotosie czy innym najtańszym półsyntetyku/syntetyku (spełniającym normy np. SM/SN), prawie każdy silnik normalnie traktowany powinien dojechać do końca gwarancji lub dłużej. Na pewno zrobi 200 tyś. Poza tym większość właścicieli nowych aut nawet nie wie gdzie leje się olej bo jeżdżą na wymiany do ASO co np. 20 tyś lub przeciągają na dłużej. Kobiety tym bardziej nie interesują się olejem ![]() Zależy też od ASO jak ten olej jest wymieniany i na jakiej Marki. Słyszałem od znajomego mechanika, że nawet niekiedy nie chce im się spuszczać do końca oleju, były przypadki, że w ogóle nie wymienili oleju bo zapomnieli . Najbardziej śmieszy mnie jak ktoś twierdzi, że po przejściu na olej innej marki poczuł różnicę... moc, spalanie itd... ![]() Może zrozumiem jeszcze, przejście z gęstego mineralnego na pełny syntetyk... |
|
|
![]()
Post
#3571
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja zauważyłem różnicę. Mój diesel kiedyś po przejściu z mobila na castrola ucichł znacznie. Teraz na Totalu lub penrite jest tak samo cichy jak na castrolu. Cały czas 5W40
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3572
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ja ostatnio do starego japonskiego rupcia diesla wlalem specola specgolda 5w30 w ramach testu no i zaczął miekko klepać. Poprzednio lany trident nie LL 5w40 bylo zdecdowanie twardziej/głośniej. Zmiany co 10k-12k przebieg kolo 300k. Zobaczymy jak dalej, w każdym razie na słuch pracuje lepiej
![]() |
|
|
![]()
Post
#3573
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Sam teraz spróbuje tego Specola. Szkoda że nie robią nic 5w50 bo najbardziej interesuje mnie ta klasa lepkości.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3574
|
![]() |
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3575
|
![]() |
Panowie .....
kto ma w swojej ofercie ten olej : http://www.amsoil.com/shop/by-product/tran.../?code=ATLQT-EA ale w konfekcji większej niż 1 litr (no dobra, niż jedna quarta) ? (potrzebuję około 20 litrów). Mile widziane opakowania 2.5 galona. |
|
|
![]()
Post
#3576
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Sam teraz spróbuje tego Specola. Szkoda że nie robią nic 5w50 bo najbardziej interesuje mnie ta klasa lepkości. Do Twojej 206 ? Przecież tam trzeba lać 5W40... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#3577
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Koledzy o co chodzi z tymi olejami marki Specol? Full syntetyki z dobrymi parametrami w cenach lepszych minerałów?
Konkretnie zainteresował mnie ten: http://allegro.pl/specol-extraspec-racing-...6004762624.html Lepkość w 100C-24, valvo 10w60 na którym do tej pory śmigałem-23, a jest to półsyntetyk i kosztuje o połowie więcej... Testował ktoś te oleje w mocnej furze ze wskaźnikiem ciśnienia? |
|
|
![]()
Post
#3578
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Boję się
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3579
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dziwnie podejrzana cena jak ja za 0w40 5l Specola płaciłem ponad setkę
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#3580
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Z tego co wiem to kilka teamów WRC używa Castrola ale to produkt nie mający nic wspólnego z "Castrolem sklepowym". Można ten olej podobno kupić ale trzeba być zarejestrowanym klientem M-Sportu. Total pewnie ma specjalne oleje dedykowane pod dany silnik. Czego używają prywaciarze w WRC i WRC-2 nie wiem ale pewnie starają się mieć to co fabryka. W niższych klasach i mniej zasobnych teamach pewnie Motul czy Millers z półki jest wystarczający. Tutaj bym nie do konca potwierdził , pisałem gdzie są robione przez kogo oleje Castrola i nie są to złe oleje. Odnśnie Penrite - dobre oleje atakuje się je tak po Polsku jak Amsoila kiedyś który się obronił jakością :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 23:06 |