![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3461
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2015 ![]() |
A co sądzicie o oleju firmy GULF? u ruskich w testach w kolbie całkiem nieżle wyglada?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3462
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Z tego co wiem czesto oleje które na papierze wyglądają super w rzeczywiostości takiedobre często nie są.
Ja Gulfa nie oceniam dobrze ale to tylko moje zdanie uważam że leszą alternatywę robi Polski Orlen, Specol z Chorzowa ! -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#3463
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Koledzy takie pytanie czy można zmieszać olej PAO z HC? Auto jest zalane motulem 300v ale jest już na końcu bagnetu i przydało by się dolać 0.5l dla świętego spokoju(lotosa 10w40). Zabieg na kilka odpaleń w warsztacie(do testów), bez jazdy itd. żeby się upewnić ze wszystko jest ok przed zalaniem nowego, dobrego oleju. Zgaduje że korba bokiem nie wyjdzie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#3464
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jest coś tańszego niż Specol za 63zł 4l ? Potrzebuje aby silnik wypłukać i szukam jak najtańszego oleju. Myślałem nad zamówieniem u kolegi Tomek_evo na Lejolej.pl Specola na przepłukanie i jak ostatnio meguina już docelowo.
|
|
|
![]()
Post
#3465
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Kowalczykowy, oleje silnikowe muszą być ze sobą mieszalne. Dolej byle co. problemu nie będzie.
MisioLBN, zależy ci na normach dla PD (505.01) czy na bazie oleju? Jeśli nie to lej 15w40 i zmień go nie później niż 2kkm, albo 10w40 opel/GM i też jakoś zlej po 2kkm. |
|
|
![]()
Post
#3466
|
|
User Dołączył: Sun, 14 April 2013 ![]() |
Witam, to mój pierwszy post na od bardzo dawna obserwowanym forum, więc jeśli coś nie tak to przepraszam.
Jestem posiadaczem Seata Leona z silnikiem ARL, problem oleju do niego męczy mnie cały czas od kiedy nim jeżdzę a wiec ponad 3,5roku. Gdy go kupiłem na zawieszce była tylko informacja o dacie i stanie licznika od wymiany do wymiany nic nad to. Więc po burzy mózgu i licznikowych 206,000km zgodziłem się na propozycję mechanika i wlaliśmy Castrol magnatec 10w40. Z autem nic się nie działo, wszystko było ok, ale głowa pracowała, no jak tak można, co z normą vag itp itd. Mija 10tys. km, czas na kolejną zmianę oleju. Przez te 10tys.przebiegu wiele się naczytałem i postanowiłem, wszyscy chwalą motula, no to wlewam ! Wlałem. W okolicznym warsztacie Pan stary spuścił, a nowego Motula 8100 xclan 5w40 z 200litrowej beczki wlał. Było super, ale tylko przez 4tys km. Co się dzieje , wałek rozrządu razem ze szklankami , do śmieci. Wymiana wałka, nowe szklanki, nowy olej, tym razem zaś posłuchałem mechanika i wlaliśmy Mobil 1 10w40. Nic się nie dzieje , oliwy nie ubywa wszystko w jak najlepszym porządku.Olej wymieniam +/- co 10tys. nadal mobil tyle że teraz to on się nazywa 2000. Mam teraz nakręcone prawie 270,000km. nie dolewam nic, nic złego się nie dzieje. Jak uważacie czy spróbować przejść na zalecany przez vaga olej czy zostawić jak jest ? Meczy mnie czy winą za ten wałek obarczać olej, czy po prostu jak to w tym silniku, przyszedł jego czas. Proszę o uwagi. |
|
|
![]()
Post
#3467
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
magnatec 10w-40 do pompowtrysku, boże świety
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3468
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
magnatec 10w-40 do pompowtrysku, boże świety ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naprawdę straszne. I do tego pospolity Mobil 10w40 bez magicznych cyfr 505.01... silnik stracony, nie ma co. Szkoda tylko, że mu się nic z tego tytułu nie dzieje przez dziesiątki tysięcy kilometrów, magia jakaś chyba. |
|
|
![]()
Post
#3469
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
jeśli rozumiesz jak działają pompowtryski to automatycznie rozumiesz dlaczego olej ma dla nich specjalną normę
a w beczce to wiesz, może być wszystko, z pierwszego tłoczenia też -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#3470
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3471
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
Panowie jaki polecicie olej na tor (asfalt) do mojego już dość mocno wyżyłowanego 1,3 (ok 130KM) beznyna N/A, kręcona w okolicach 9000obr (czasami i wiecej przy redukowaniu) - taki zebym przelatał sobie spokojnie cały dzień i sie specjalnie nie martwił?
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]()
Post
#3472
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
Valvoline 5w-50, 10w-60. Zamontuj sobie wskaźnik temp oleju, to nie zrobisz motorowni krzywdy
|
|
|
![]()
Post
#3473
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
to ja zapytam o temp. oleju,
tymczasowo sobie jeżdżę 2.5v6 tdi który posiada taki wskaźnik prawidłowa temp robocza oleju to 100st pewnie a niebezpieczna to powyżej 120 ?? -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#3474
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
CYTAT prawidłowa temp robocza oleju to 100st pewnie a niebezpieczna to powyżej 120 ?? Coś w ten deseń. Do 120 bym się nie przejmował. Jeszcze apro pos legalności olejów. Piszę ze względu na plagę podróbek dostępnych na rynku. Parę marek posiada możliwość sprawdzenia konkretnego opakowania w necie, poprzez kod QR - dla mnie spoko rozwiązanie. |
|
|
![]()
Post
#3475
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Panowie jaki polecicie olej na tor (asfalt) do mojego już dość mocno wyżyłowanego 1,3 (ok 130KM) beznyna N/A, kręcona w okolicach 9000obr (czasami i wiecej przy redukowaniu) - taki zebym przelatał sobie spokojnie cały dzień i sie specjalnie nie martwił? Liqui Moly Synhthoil Race tech 10w60 będzie z popularnych chyba najlepszy, z jeszcze wyższej półki Penrite 10TENTS PREMIUM 5W60 lub 10w60 ewentualnie Millers wybór jest duży. Pomyśl też nad dobrym modyfikatorem tarcia np. Archoil 9100/9200. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3476
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Witam, to mój pierwszy post na od bardzo dawna obserwowanym forum, więc jeśli coś nie tak to przepraszam. Jestem posiadaczem Seata Leona z silnikiem ARL, problem oleju do niego męczy mnie cały czas od kiedy nim jeżdzę a wiec ponad 3,5roku. Gdy go kupiłem na zawieszce była tylko informacja o dacie i stanie licznika od wymiany do wymiany nic nad to. Więc po burzy mózgu i licznikowych 206,000km zgodziłem się na propozycję mechanika i wlaliśmy Castrol magnatec 10w40. Z autem nic się nie działo, wszystko było ok, ale głowa pracowała, no jak tak można, co z normą vag itp itd. Mija 10tys. km, czas na kolejną zmianę oleju. Przez te 10tys.przebiegu wiele się naczytałem i postanowiłem, wszyscy chwalą motula, no to wlewam ! Wlałem. W okolicznym warsztacie Pan stary spuścił, a nowego Motula 8100 xclan 5w40 z 200litrowej beczki wlał. Było super, ale tylko przez 4tys km. Co się dzieje , wałek rozrządu razem ze szklankami , do śmieci. Wymiana wałka, nowe szklanki, nowy olej, tym razem zaś posłuchałem mechanika i wlaliśmy Mobil 1 10w40. Nic się nie dzieje , oliwy nie ubywa wszystko w jak najlepszym porządku.Olej wymieniam +/- co 10tys. nadal mobil tyle że teraz to on się nazywa 2000. Mam teraz nakręcone prawie 270,000km. nie dolewam nic, nic złego się nie dzieje. Jak uważacie czy spróbować przejść na zalecany przez vaga olej czy zostawić jak jest ? Meczy mnie czy winą za ten wałek obarczać olej, czy po prostu jak to w tym silniku, przyszedł jego czas. Proszę o uwagi. Masz fajne auto z fajnym silnikiem (wiem bo sam miałem) ale do mechaników to nie masz szczęścia. Do PD-ka należy generalnie stosować olej z aprobatą VW 505.01 (lub wyższą tj.504/507). Zalecana lepkość to 5w40. 10W40 to g..ny półsynetyk w prawie każdym przypadku w dodatku ani Castrol ani Mobil, o których piszesz nie spełniają normy. Więc nie dosyć, że lejesz g...ny olej i to jeszcze bez normy (w dodatku z beczki). Podziękuj swoim mechanikom świetni fachowcy na prawdę. Moja rada jest taka. Zainwestuj w dobrą płukankę np. Liqui Moly Pro-line Engine Flush ,Arachoil AR2820 (Penrite czy Millers też będą dobre) i wlej jakiś dobry olej 5w40 z normą 505.01. Najtańszy jest Specol Spec Premium c3 5w40, po drodze masz np. Fuchsa GT1 XTL 5w40, Liqui Moly Top Tec 4100, Motula Specyfic aż do Penrite Enviro+5w40 czy oleje Millersa i Amsoila. I nie ma czegoś takiego jak Mobil 1 10W40. I nigdy nie było. Wlej jakiś dobry olej z odpowiednią normą bo lanie Mobila 10w40 to w tym przypadku proszenie się o kłopoty. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#3477
|
|
User Dołączył: Sun, 14 April 2013 ![]() |
No w końcu jakaś konstruktywna wypowiedz, ale. Oleje i castrol i mobil były lane z kanistrów , z beczki poszedł ten nieszczęsny Motul, po którym wysiadł mi wałek. Nie jestem jakoś tam zapatrzony w to co mam teraz w silniku ale nie mam z nim żadnych problemów, naprawdę ! Mam jeszcze chwilę do pomyślenia ale chyba pójdę drogą VW501,01. Tylko czy nie spowoduje to zmian np. branie oleju, sprawdzę.
PRZEMEK530d temat podrabianych oliw jest tu bardzo obszerny więc, wszędzie może być wszystko. A temp. oleju zazwyczaj jest ok. 20st. wyższa od temp. płynu chłodniczego. Sprawdzone przez 3 lata w aucie bez chłodnicy oleju. Przy upalaniu olej może się ogrzać nawet do ok 180st. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#3478
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Od oleju wysiadł ci wałek? Czy od przebiegu?
180 stopni to we Frytkownicy chyba bo nie a aucie. |
|
|
![]()
Post
#3479
|
|
User Dołączył: Sun, 14 April 2013 ![]() |
Co było przyczyną, nie wiem, mówię tylko że po wymianie oleju na ten z normą wysiadł wałek.
Nie wiem ,frytkownicą nie jeżdziłem. To co piszę na temat temperatury to dane z passata 2.0 16v 9a. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#3480
|
![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 16:27 |