![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Tak tez mi sie wydawalo, dlatego tymbardziej dziwi mnie wypowiedz kolegi o jakichs oszczednosciach ze wzgledu na zawieszenie akcyzy, no ale nie o tym temat jest. Skoro us sie nie czepia to widac wszystko jest w swietle prawa ok, takze nic tylko sie cieszyc.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#342
|
![]() |
Musiał niedokładnie coś opisać... bo nie możliwości na zdjęcie akcyzy z silnikówki.
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#343
|
![]() |
Panowie, kuzyn kupil seata altee 1.9 tdi. rocznik 2005, silnik na pompowtryskiwaczach (bxe), przebieg 221 tysiecy. problem w tym, ze nie wiadomo jaki olej jest zalany. nie ma zadnej naklejki, wpisu z serwisu ani niczego innego, co mogloby pomoc.
i co teraz zrobic? lac syntetyk czy lepiej polsyntetyk? rozumiem, ze ma spelniac norme 505.01. auto seria (105KM) i pewnie takie pozostanie, ewentualnie bedzie tylko zmiana programu. rozumiem, ze "na oko" nie da rady sprawdzic, jaki olej byl zalany? pozdrawiam. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#344
|
![]() |
wymyć silnik jakimś preparatem (LM czy Motul), sprawdzić uszczelniacze, wymienić jak trzeba i zalać pełny syntetyk 5/50
... jak bym tak zrobił ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#345
|
![]() |
Mam już informacje ... aż z Niemiec, gdzie jak widać jest lepsza dbałość o klienta i o uczciwość.
Olej GM 5W-30 to nie jest pełnym syntetykiem.... jest to tylko hydrokrakowany shit stąd też informacja na opakowaniu "Super Synthetic" a nie "Full Synthetic" Olej GM 0W-30 jest olejem w pełni syntetycznym. ........ tylko gdzie kupić tego GM 0W-30 ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#346
|
![]() |
...a to dostałem dzisiaj z GM
CYTAT Szanowny Panie!
Uprzejmie informujemy, ze kosultowalismy Pana sprawe z dzialem technicznym naszej firmy. Niestety nie podajemy specyfikacji technicznej poszczegolnych olejow, mozemy natomiast stwierdzic, ze olej GM 5W-30 spelnia wymagania dla olejow wyzanczone przez firme General Motors i jest dopuszony do stosowania w samochodach marki Opel i Chevrolet Z powazaniem Joanna Wasik Dział Obsługi Klienta GM informujemy, iz dla celow dalszej korespondencji w niniejszej sprawie zachowalismy Pani/Pana dane osobowe w naszej centralnej bazie klientow. Brak sprzeciwu z Pani/Pana strony w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego pisma na umieszczenie danych osobowych, o ktorych mowa powyzej, w naszej bazie danych, traktowany bedzie jako wyrazenie zgody na gromadzenie i przetwarzanie przez General Motors Poland Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych na potrzeby dalszej korespondencji w niniejszej sprawie. W przypadku jakichkolwiek pytan, dotyczacych sposobu lub mozliwozci dostepu do danych osobowych, uprzejmie prosimy o kontakt. This mail has been sent from General Motors Poland Limited Liability Company Registered in District Court in Warsaw XIII Business Department , Registered Office 02-675 Warsaw , Woloska 5 Str. Reg Num KRS 0000019125 VAT Number 526-015-13-65 Others: Share Capital: PLN 39 666 000 Confidentiality note: this message is intended only for the person or entity to which it is addressed. It may contain confidential and/or privileged material. Any review, transmission, dissemination or other use, or taking of any action in reliance upon this message by persons or entities other than the intended recipient is prohibited and may be unlawful. If you received this message in error, please contact the sender and delete it from your computer. |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Panowie, kuzyn kupil seata altee 1.9 tdi. rocznik 2005, silnik na pompowtryskiwaczach (bxe), przebieg 221 tysiecy. problem w tym, ze nie wiadomo jaki olej jest zalany. nie ma zadnej naklejki, wpisu z serwisu ani niczego innego, co mogloby pomoc. i co teraz zrobic? lac syntetyk czy lepiej polsyntetyk? rozumiem, ze ma spelniac norme 505.01. auto seria (105KM) i pewnie takie pozostanie, ewentualnie bedzie tylko zmiana programu. rozumiem, ze "na oko" nie da rady sprawdzic, jaki olej byl zalany? pozdrawiam. zalej syntetyk z normą 505.01... mozesz zrobic tak jak mowi bezduszny i wczesniej zrobic "plukanke" jakims preparatem... -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
![]()
Post
#348
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Bezduszny lepiej lej 0w-40 Turbo Diesel.Ja leje taki z tym,że zmieniam oliwe co 15tys.km.Spełnia oplowskie normy.
Pozdr. -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 12 September 2003 Skąd: Kraków ![]() |
Podepnę się pod temat bo nie znalazłem informacji o tym co konkretnie zastosować w Audi A6 3.0 TDI z 2004 r. silnik BMK. Niestety nie wiem czy jest zainstalowany filtr cząsteczek stałych i co za tym idzie jaki najlepiej olej stosować. W instrukcji napisane jest, że zmiana ma następować po 30 tys. i należy stosować oleje LongLife ale to wg mnie bez sensu. W związku z tym jaki konkretnie olej stosować? Ile wchodzi do tego silnika?
I jeszcze jedno pytanie, poza konkursem ale w temacie oleju:) Mam skrzynię Tiptronic, w serwisie ASO powiedzieli, że nie zmienia się w niej oleju a czytam coraz więcej opinii o tym, że po około 150 tyś km powinno się zmienić olej. Jeśli tak to znów: jaki będzie najlepszy i ile trzeba go wlać (czytałem, że coś około 7,5L ale warto potwierdzić) |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
do silnika olej 5W30 syntetyczny z normą 504.00/507.00 chodzi okolo 8L a co do skrzyni to do automatu tiptronic wchodzi 9,8L i stosuje sie tam MultiATF
oczywiscie polecam Motul'a hyhy... -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#351
|
![]() |
wchodzi faktycznie wchodzi niecałe 10 litrów jak napisał mammuth... ale do wymiany dynamicznej potrzeba w sumie około 12-13 litrów oleju.
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 12 September 2003 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#353
|
![]() |
proszę bardzo:
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12 http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf a tak w skrócie: nie da się spuścić oleju z tipronic'a grawitacyjnie. część oleju w nim zostaje. wymiana dynamiczna polega na tym (ogólnie) że dolewasz olej do skrzyni, ona pracuje a jednocześnie jest olej spuszczany. |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 August 2008 ![]() |
CYTAT ........ tylko gdzie kupić tego GM 0W-30 ? CYTAT Ja zalatwilem w oplu GM 0W30 za 30 litr - normalna cena to 44,- - jak by co moge zalatwic. Mam u siebie w 1.9 CDTi olej GM 5w30 na jakiego Motula powinienem go zmienić ? |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT Mam u siebie w 1.9 CDTi olej GM 5w30 na jakiego Motula powinienem go zmienić ? Motul Specific LL A/B 025 5W30 -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 August 2008 ![]() |
Dzieki za odpowiedz
wertowalem net i rozne zestawienia i to samo mi wyszło ![]() |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 August 2008 ![]() |
Witam,
Jestem tutaj nowy, choć studiuję forum od dłuższego czasu. Czytam i czytam ten temat i trochę zdziczałem ![]() Autko to Volvo V70 2000r 2.5TDI R5 (to jest bodajże AEL- czyli VP tak?), udokumentowane 150kkm. Silnik w b.dobrym stanie, oleju nie bierze, za jakiś czas będzie po lekkim programie (170/330). Zalewany był do tej pory w DE Aralem 0W40. Valvoline zaleca do niego Supersyn 0W40. Chciałem sobie poprawić samopoczucie (parę zł w tą czy tamtą nie robią różnicy) i zalać czymś bardzo dobrym. Więc co wybrać- czy wspomniany Valvoline, czy też może VR1 Racing Motor Oil 5W-50 (tu na jednej z aukcji pisze, że jest do benzyniaków) czy też zachwalany Motul 8100 X-cess 5W-40? Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#358
|
![]() |
.... skoro nie ma problemu z silnikiem na oleju 0/40 to przy takim pozostań. Jeżeli masz dostęp do Aral'a to lej dalej ten olej a jak nie to Mobil1 0/40.
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 August 2008 ![]() |
Niestety nie mam dostępu do Arala- jedynie to co ewentualnie na allegro czy w sklepach wysyłkowych (np Aral Super Tronic Diesel 0w-40 - ale on jest do diesla z filtrami cząstek stałych... nie wiem czy się nadaje). Mobila wolałbym uniknąć _tylko_ ze względu na ryzyko trafienia na podróbki.
Czyli najlepiej Valvoline Supersyn 0W40? Tak jak pisałem- nawet mam ochotę wydać parę groszy więcej, żeby sobie zrobić pseudo-dobrze ![]() ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#360
|
![]() |
Można zalać Aral Super Tronic Diesel 0w-40. To, że jest przeznaczony do silników z filtrem cząstek w niczym nie przeszkadza aby zalać go do zwykłego dizla. Odwrotnie to juz by byl drobny problem....
Co do Mobil1 0/40... to na allegro pojawiły się produkty z USA. Sam kupiłem 2 kartony "prawie 1 litrówek" dla siebie i wg mojej wiedzy i tego co do mnie doszło pięknie opakowane w kartonowym pudełku jest to produkt OK. Jak chcesz to podam link do gościa co to sprzedaje. Jak chcesz i masz dostęp do tego produktu to możesz też zalać i Valvoline ![]() Zalewać 5/50 nie ma sensu. Tobie poprawi się samopoczucie a silnik dostanie dodatkowe opory oleju o wyższej lepkości. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:13 |