Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 167 168 169 170 171 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
killme
post Thu, 17 Sep 2015 - 07:29
Post #3361


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Taki temat odnośnie Valvoline.

Od lat do dupowozów w rodzinie lejemy ten olej i ostatnio albo zaczęli go podrabiać, albo celowo obniżyli jakość.
Kontrolując stan co pare dni w moim e39 530d zauważyłem że strasznie spadła wiskotycznośc oliwy, już po niecałych 7kkm przelotu - wyciągając bagnet na zimno olej od razu kapie i spływa z miarki co nigdy nie miało miejsca - Synpower 0W40. Turbo też zaczęło się odzywać na zimno od pewnego czasu.
Olej był od sprawdzonego dystrybutora co wozi znajomemu olej do ciężarówek na baze, więc raczej pewne żródło.
Zauważyłem że inaczej też "pachniał" - od lat wszystkie warianty miały prawie identyczny zapach, który zdążyłem już rozpoznawać.

Zlany olej był mega spalony, i bardzo czarny jak na taki niski przelot, a jeżdżę normalnie do pracy, a parę razy w miesiącu autostrada 180km ze predkoscią 140-160 na tempomacie, więc bez szaleństw.

W tym samym czasie młodszy brat był na Chorwacji w e91 320d i zdarzył mu się podjazd pod jakąś mega góre w upale na drugim biegu, gdzie woda doszła do 97 stopni. Po chwili zwiedzania jechał w dół i zaczęło jęczeć turbo..W trasie powrotnej auto przepaliło dobre pół litra oleju, co nigdy nie miało miejsca.
Olej to też Valvo 0W40

Ma ktoś z was też jakies negatywne doświadczenia z Valvloine w ostatnim czasie? Mocno się zastanawiam czy mam wlewać do weekendowozu vr1 10W60 czy powoli myśleć nad inną marką dry.gif


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Sep 2015 - 07:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tvn
post Thu, 17 Sep 2015 - 13:52
Post #3362


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





ja mam.
Valvoline teraz to wielkie G.
Nie mają już w swojej gamie ani jednego syntetyka.
po 10 tyś w 330i zlany olej wyglądał jak z Ursusa C-330 po 10 latach niewymieniania .. do tego traci lepkość i ma konsystencje wody.W badaniach wyszła rzeźnia
U mnie wszyscy znajomi zrezygnowali , teraz lejemy AMS-a Full Saps ,olej czysty cały czas a po 12tyś.km TBN miał jeszcze 5 czyli przepaść.(BUTELECZKA SIĘ NALEŻY ZA REKLAMĘ) tongue.gif




Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 17 Sep 2015 - 14:27
Post #3363


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(tvn @ Thu, 17 Sep 2015 - 13:52) *
ja mam.
Valvoline teraz to wielkie G.
Nie mają już w swojej gamie ani jednego syntetyka.
po 10 tyś w 330i zlany olej wyglądał jak z Ursusa C-330 po 10 latach niewymieniania .. do tego traci lepkość i ma konsystencje wody.W badaniach wyszła rzeźnia
U mnie wszyscy znajomi zrezygnowali , teraz lejemy AMS-a Full Saps ,olej czysty cały czas a po 12tyś.km TBN miał jeszcze 5 czyli przepaść.(BUTELECZKA SIĘ NALEŻY ZA REKLAMĘ) tongue.gif


który dokładnie valvo, 0w40 5w40 czy inny ?

mi 5w50 vr1 po 6tys km w łoplu 1.6T nie daje powodów do zaniepokojenia wink.gif


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Thu, 17 Sep 2015 - 15:32
Post #3364


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





CYTAT(killme @ Thu, 17 Sep 2015 - 07:29) *
Taki temat odnośnie Valvoline.

Od lat do dupowozów w rodzinie lejemy ten olej i ostatnio albo zaczęli go podrabiać, albo celowo obniżyli jakość.
Kontrolując stan co pare dni w moim e39 530d zauważyłem że strasznie spadła wiskotycznośc oliwy, już po niecałych 7kkm przelotu - wyciągając bagnet na zimno olej od razu kapie i spływa z miarki co nigdy nie miało miejsca - Synpower 0W40. Turbo też zaczęło się odzywać na zimno od pewnego czasu.
Olej był od sprawdzonego dystrybutora co wozi znajomemu olej do ciężarówek na baze, więc raczej pewne żródło.
Zauważyłem że inaczej też "pachniał" - od lat wszystkie warianty miały prawie identyczny zapach, który zdążyłem już rozpoznawać.

Zlany olej był mega spalony, i bardzo czarny jak na taki niski przelot, a jeżdżę normalnie do pracy, a parę razy w miesiącu autostrada 180km ze predkoscią 140-160 na tempomacie, więc bez szaleństw.

W tym samym czasie młodszy brat był na Chorwacji w e91 320d i zdarzył mu się podjazd pod jakąś mega góre w upale na drugim biegu, gdzie woda doszła do 97 stopni. Po chwili zwiedzania jechał w dół i zaczęło jęczeć turbo..W trasie powrotnej auto przepaliło dobre pół litra oleju, co nigdy nie miało miejsca.
Olej to też Valvo 0W40

Ma ktoś z was też jakies negatywne doświadczenia z Valvloine w ostatnim czasie? Mocno się zastanawiam czy mam wlewać do weekendowozu vr1 10W60 czy powoli myśleć nad inną marką dry.gif


Brat leje zły olej. Do E91 320d 5W30 low saps zgodny z LL-04.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 17 Sep 2015 - 17:04
Post #3365


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(tvn @ Thu, 17 Sep 2015 - 13:52) *
ja mam.
Valvoline teraz to wielkie G.


A jednak.. Czyli jak olej zdobył jakieś tam uznanie w PL to teraz zgodnie z korporacyjnymi standardami pogarszamy jakość produktu? mellow.gif

CYTAT(przemek530d @ Thu, 17 Sep 2015 - 14:27) *
który dokładnie valvo, 0w40 5w40 czy inny ?

mi 5w50 vr1 po 6tys km w łoplu 1.6T nie daje powodów do zaniepokojenia wink.gif


Kiedy kupowany? tzn. jaka data na butelce?

Mi już leży ponad pół roku 10w60 vr1 na półce i zaczynam sie mocno zastanawiać czy lać go do skodovki = do upalania.
Daty produkcji nie pamiętam, ale napewno starszy niż rok

CYTAT(fzhut @ Thu, 17 Sep 2015 - 15:32) *
Brat leje zły olej. Do E91 320d 5W30 low saps zgodny z LL-04.


Dpf zastąpiliśmy katem magnaflow, +korekta softu, wieć low saps nie koniecznie chyba wskazany


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Thu, 17 Sep 2015 - 22:02
Post #3366


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





Zalewam do jednego z silnikow od remontu Valvoline 5W50. Nie mam ZADNYCH zastrzezen, to nie jest olej na ktorym robi sie duzy przebieg. 7kkm i wymiana, upalany nawet czesciej, zauwazalnie spada cisnienie oleju. Poza tym silnik jest czysciutki i jesli ktos ma obawy to niech sobie daruje.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 17 Sep 2015 - 22:06
Post #3367


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





Killme. Ten olej nic specjalnego. Kiedys byl lepszy, bylo lrpsze cisnienie. W lotku i paru 2.5t po hamowni woda i czarny jak smola. Leje motula i spokoj.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Thu, 17 Sep 2015 - 22:54
Post #3368


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





Dokladnie, to nic specjalnego i jak wlasnie powiedzial k64 (Leje Motul'a). Wiele osob wlasnie tak robi, nie wiem czy warto podrabiac malo popularny olej.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 17 Sep 2015 - 23:05
Post #3369


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





No właśnie w tym rzecz że ja do Vr1 też nie miałem zastrzeżeń, bo zeszły sezon auto chodziło na 10w60 z ponad 200% zwiększoną mocą i nie moge złego słowa powiedzieć.
Na pewno coś sie stało OD TEGO ROKU z synpowerem, czyli dupowozowym 0w40, pewnie z 5w40 też.

Pytanie tylko czy aktualnie produkowany vr1 jest tak samo dobry jak kiedyś, czy już nie, bo oczywiste jest ze w obiegu będą jeszcze do kupienia sztuki produkowane ponad rok temu, lub nawet więcej(czytaj dobrej jakości).


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 17 Sep 2015 - 23:48
Post #3370


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Leje valvoline od 3 zmian oleju czyli około 25kkm. Zawsze było wszystko git a tu ostatnio ( świeży olej 1kkm najechane) zaczął mi popychacz pukać. I teraz nie wiem czy wina silnika ( ew10j4) czy valvo już nie to samo.... Na razie tylko 1x mi się zdarzyło że pukał ( praca prawie jak diesel) i zaraz mu przeszło ale jeżeli takie jaja się bedą działy to chyba trzeba coś nowego 5w50 znaleźć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 18 Sep 2015 - 08:26
Post #3371


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Lejcie Penrite. Nie spotkałem lepszego. smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 18 Sep 2015 - 09:12
Post #3372


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Zmieniam olej 2x w roku, co polecacie do ew10j4 ? Nie powiem valvoline mi bardzo odpowiadał bo nie miałem żadnych problemów z silnikiem ( na forum 206 każdemu puka stuka, telepie ) i cena 100zł za 4l 5w50 była aż podejrzanie niska. Co innego lać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 18 Sep 2015 - 09:49
Post #3373


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Moje typy to
Fuchs titan 5w50
Millers 5w50
Liqui moly jest dziwnie dostępny więc z tego powodu odpada. Możecie coś na temat Fuchsa powiedzieć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iparts
post Mon, 21 Sep 2015 - 11:38
Post #3374


Rookie
Dołączył: Wed, 27 March 2013
Skąd: Warszawa





MisioLBN co znaczy dziwnie dostępny? LM to dobre oleje i powinieneś się zastanowić nad tym producentem, jeśli byłbyś chętny to zapewniam Cię że tutaj http://www.iparts.pl/dodatkowa-oferta/olej...65-128-131.html wszystkie oleje są oryginalne i nie trafisz na przysłowiową "minę". Ewentualnie pomyśl nad Motulem.


--------------------
Zapraszamy do sklepu iParts.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Mon, 21 Sep 2015 - 15:40
Post #3375


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Chodzi o to że na miejscu LM jest wgl nie dostępny. Motula się boję zresztą wcale nie jest taki wspaniały. Millersa mam na miejscu dostępnego bo kolega handluje więc ceny internetowe mi zrobi a Fuchsa brałem pod uwagę bo kiedyś słyszałem dobre opinie a cena jednak ponad 50zł taniej niż millers a też pełny syntetyk. Zależy mi żeby był 5w50 z uwagi na hydropopychacze i styl jazdy. Niby 5w40 zaleca PSA ale ja częściej jeżdżę powyżej 4k rpm niż spokojnie stąd 5w50.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Tue, 22 Sep 2015 - 15:36
Post #3376


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





Jaką lepkość wybrać do mocnego TDI, latającego dość szybko po mieście i na trasie? Do tej pory lałem 5w40, ale był serią, teraz przybędzie około 100 koni i silnik jest po remoncie, 2.5 V6 TDI.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 22 Sep 2015 - 22:03
Post #3377


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Jaka jest realna różnica między Millers XF a EE ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Tue, 22 Sep 2015 - 22:07
Post #3378


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(Joker @ Tue, 22 Sep 2015 - 22:03) *
Jaka jest realna różnica między Millers XF a EE ?


Cena laugh.gif tongue.gif


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 22 Sep 2015 - 22:50
Post #3379


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Temu zawsze sprzedawałeś mi EE? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 23 Sep 2015 - 08:00
Post #3380


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(killme @ Thu, 17 Sep 2015 - 17:04) *
Kiedy kupowany? tzn. jaka data na butelce?


sprawdziłem, na butelce 01.2015 więc już ten nowszy gorszy 5w50 vr1?
potestuje czy kropla z bagnetu spływa na zimnym jak ktoś tu pisał,
tak wogóle to ciekawe czy ten "test" cokolwiek mówi wink.gif

do 2.5 v6 tdi koneserzy tych silników, już do serii, mówią tylko 5w50 z uwagi na termike motoru


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 167 168 169 170 171 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 09 November 2025 - 23:50