Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 154 155 156 157 158 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
designer
post Fri, 17 Jan 2014 - 21:36
Post #3101


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(marcin s. @ Fri, 17 Jan 2014 - 20:36) *
I o taką konkretną odpowiedź mi chodziło! biggrin.gif Przy przejściu z Mobila na Millersa zrobić płukanie czy nie? Jedni polecają, inni wręcz przeciwnie...


Ja bym wyplukal wink.gif Koszt żaden a jednak masz czysty układ.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 Jan 2014 - 21:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
timo95pl
post Fri, 17 Jan 2014 - 23:20
Post #3102


Rookie
Dołączył: Sun, 18 December 2011
Skąd: Ruda Śląska





CYTAT(Croom @ Fri, 17 Jan 2014 - 08:25) *
Tomo: ale nic nie piszą o lepkosci oleju nic ?

Nie ma typowo zalecanego od 0w30, 0w40, 5w30 ,5w40 ,10w40 , 20w40 w zalezności od warunków eksploatacji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lsport
post Sun, 19 Jan 2014 - 17:42
Post #3103


Rookie
Dołączył: Tue, 04 June 2013





Panowie czeka mnie kolejna zmiana w 325i m54b25.

Kupiłem, wlałem płukanke i Motula 5W40, przejechałem w krótkim czasie 10tys km. Oleju na 1000km brała jakies 200ml - róznie.

Czy warto zmienić na inny olej ? Kupić BMW LL04/LL01 czy moze być normalny bez Long-life ?
Zastanawiam się jeszcze nad:
-Millers Trident 5W40 ? ten millers nie ma LL 01 ani 98 ale czytałem, ze polecaja go do benzynowych Bmw
-Valvoline Max Life 5W40 lub SynPower ?
-Fuchs Titan GT1 5W40 XTL (nie wiem, który czy pro ? )

Który olej będzie lepiej robił dla silnika i nie osadzal nagaru ? który będzie dawał ochrone podczas normalnej i dynamicznej jazdy ?

Auto garażuje, jeżdżę minimum 10km od staru a najczęsciej więcej. Rocznie teraz raczej około 10tys km i zmiana oleju.

Dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Thu, 23 Jan 2014 - 12:42
Post #3104


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Ja mam pytanko o oleje Totala. Zastanawiam się czy Total Quartz 9000 Energy 5W40 będzie dobrym wyborem do 330i ?
Obecnie latam na Millers 5W40 trident więc teoretycznie zrobił bym krok w tył ale czy na pewno ? Total to HC ale jego cena jest mega atrakcyjna bo oryginalny bez problemu można dostać na 70-75pln za opakowanie 5L z dobrego źródła.

Jeździł ktoś ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Thu, 23 Jan 2014 - 12:46
Post #3105


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





płukankę zawsze, przy każdej wymianie oleju tongue.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Thu, 23 Jan 2014 - 16:28
Post #3106


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(!kuchar @ Thu, 23 Jan 2014 - 14:42) *
Ja mam pytanko o oleje Totala. Zastanawiam się czy Total Quartz 9000 Energy 5W40 będzie dobrym wyborem do 330i ?
Obecnie latam na Millers 5W40 trident więc teoretycznie zrobił bym krok w tył ale czy na pewno ? Total to HC ale jego cena jest mega atrakcyjna bo oryginalny bez problemu można dostać na 70-75pln za opakowanie 5L z dobrego źródła.

Jeździł ktoś ?


Moim skromnym zdaniem zrobisz krok do tyłu ale nie sadze aby silnikowi cos sie stało. To napewno "słabszy" olej od Millersa.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Fri, 31 Jan 2014 - 15:25
Post #3107


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Pany, jeżdzę na Millersie, ale znalazlem ciekawą ofertę w intercarsie na Texaco liczac moje rabaty - robi sie fajna cena za 5L oliwy. Chodzi mi dokladnie o olej Havoline Synthetic 5w40 warte to cokolwiek? Teoretycznie na stronie pisze ze 100% synthetic zaś inne oleje maja wzmiankę o bazach mineralnych itd.. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrianb204
post Fri, 31 Jan 2014 - 21:34
Post #3108


Rookie
Dołączył: Wed, 21 November 2012





panowie niedługo koncze składanie silnika z saaba 900 b204 2.0t, planowane 350km, co radzicie zalać na przepłukanie a potem juz jako docelowy olej???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 01 Feb 2014 - 00:03
Post #3109


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





ale to nie diesel


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MM Store
post Sat, 01 Feb 2014 - 17:04
Post #3110


User
Dołączył: Mon, 06 January 2014





CYTAT(adrianb204 @ Fri, 31 Jan 2014 - 23:34) *
panowie niedługo koncze składanie silnika z saaba 900 b204 2.0t, planowane 350km, co radzicie zalać na przepłukanie a potem juz jako docelowy olej???


Na przepłukanie możesz użyć tego kleen-flo


--------------------
www.ChemiaSamochodowa24.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Sat, 01 Feb 2014 - 17:13
Post #3111


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(MM Store @ Sat, 01 Feb 2014 - 19:04) *
Na przepłukanie możesz użyć tego kleen-flo


Kolega chyba składa nowy silnik wiec ta plukanka chyba sie nie nadaje, bo ja sie dolewa do starego oleju, ktorego u niegoNie bedzie wink.gif. Ja bym zalal na 500-1000km jakiegoś Castrola a potem docelowo plukanka i cos markowego.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Wed, 05 Feb 2014 - 14:15
Post #3112


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Witam
Jaki olej do audi a8 3.3tdi ? Jaka tam była specyfkacja ? To podejdzie ? http://allegro.pl/motul-specific-504-00-50...3869618849.html
Chce dokładnie to co preferowali w audi żeby jak najdłużej uchronić wałki...


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MICHAŁ
post Fri, 07 Feb 2014 - 10:54
Post #3113


User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: 3city





To jest olej dokładnie do takiego silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guziken
post Fri, 07 Feb 2014 - 11:22
Post #3114


User
Dołączył: Wed, 30 December 2009





Panowie, potrzebna pomoc:)

Pacjent to MB CL600 biturbo, przebieg nieco ponad 110k km, auto ma 11 lat. Ostatnio w ASO został zalany castrolem 0w30. Co byście polecili? Samochód robi małe przebiegi (kilka k km rocznie) ale często jeździ po autobahnach ze sporą prędkością.


--------------------
F30 330i xDrive '16
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Fri, 07 Feb 2014 - 14:48
Post #3115


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Fuchs Race Pro S 5w30
Nic lepszego nie znajdziesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MM Store
post Sat, 08 Feb 2014 - 14:49
Post #3116


User
Dołączył: Mon, 06 January 2014





AmsOil European Car Formula 5W40, a może coś takiego?

Olej AFL Mid-SAPS spełnia poniższe normy:
- API SN/SM
- ACEA C3
- BMW LL-04
- GM dexos2TM
- Mercedes-Benz 229.51/229.31
- Porsche A40
- Volkswagen 502.00/505.01


--------------------
www.ChemiaSamochodowa24.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Tue, 11 Feb 2014 - 10:59
Post #3117


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





No dobra a e38 740D ? Jezdzony na 5W40 castrol i chce zmienic na cos normalnego


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Thu, 20 Feb 2014 - 12:18
Post #3118


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





co konkretnego polecicie do 2.0 TDI CEGA? przelot 165kkm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sat, 22 Feb 2014 - 23:18
Post #3119


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Zadam pakiet pytań i może ktoś ma lepszy pomysł ode mnie na dobór olejów do pewnych pojazdów.

1. Ford 2.0 Ecoboost - obecnie ford castrol magnatec professional a5 5w30 http://allegro.pl/castrol-magnatec-profess...3955707806.html
Co lepszego do tego auta? Jeżdżone dużo autostradach z prędkościami >160, często przybutowany w mieście. Olej musi wytrzymać rok/20kkm. Myślałem albo o Motulu Specyfic 913D albo Millers Oils XF Longlife ECO 5w30 (strasznie kiepskie parametry na zimno i kiepska lepkość w 100C ciut za niska jak na mój gust) lepiej wygląda Millers Oils EE Longlife Eco 5w30, ewentualnie Amsoil AZO 0W30 albo ASL 5w30. Trzymać się kurczowo niskiego HTHS czy olać to i zalać np. Eneosem 0W30, FUCHS TITAN SUPERSYN 0W-30 albo czyms podobnym z A3/B4?

2. TSI 1.4 122KM, 1.8 150KM i 2.0 211 KM. Olewamy oczywiście QG1 i robimy przeglądy co 15kkm/1 rok (QG2) na normie VW 502.00. Auta dostają po zaworach zdrowo dlatego raczej xW40. Olej musi spełniać 502.00 ze względów gwarancyjnych. Na razie mój typ to Motul X-max 0W40 Full Saps, ewentualnie Millers Oils XF Longlife 0w40. Który lepszy? Czy ewentualnie coś innego? Amsoil 5W40 AFL i Full Saps odpada bo nie ma oficjalnej aprobaty. Nowy NESTE CITY PRO 0W-40 ma 502.00 i wreszcie 229.5, która jest dla mnie ważnym wskaźnikiem jakości oleju tak jak i LL01. Coś jeszcze?

3. 2.0 TDI CFGB. Po gwarancji ale z DPF. Tryb wymian QG2. Jeżdżone raczej szybko po autostradach albo na lokalnych mocniejsze wyprzedzanie, generalnie same długie trasy >200km. Planowany lada dzień chips. Więc na razie wypiąłem się na 507.00 a oparłem raczej na C3 Mild Saps (max. 0,8% SAPS). Zalałem na zimę ENEOS PREMIUM ULTRA 0W30 http://www.scs-laurowa.com/sklep/pl/p/ENEO...LTRA-0W30-1L/85
Zastanawiam się co na lato. Czy dalej Eneosa? A może Millersa Oils XF Longlife 5w30, albo XF Longlife 5W40. Albo też Eneosa Sustinę 5W40 SN A3/B4 C3/2010 http://www.eneosoil.pl/files/1381130730_PD...40%20-%20PL.pdf Ma niezłą płynność na zimno, nie za wysoką lepkość w 100C, niskie TBN (typowe dla 507.00 więc bezpieczne dla DPF) i Base W i ZP czyli naturalnie bezsiarkowa baza. Pomimo niskiego TBN olej z tą bazą powinien zachować dobrą rezerwę alkaliczną. Macie lepszy pomysł?


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 23 Feb 2014 - 11:50
Post #3120


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





do st 2.0eb leję Millersa EE 5w30 eco LL jeździłem nawet po torze jesienią, co prawda na serii, ale dawał radę...może na lato i na modzie zmienię na 5w40
20tkm to masakra, zmieniam co 10 a do aso jade ze swoim Millersem po 20tkm
osobiście zalałbym do wszystkich po kolei Millersa smile.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 154 155 156 157 158 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:34