![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3061
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
gdybym nie testował prawie codziennie tych olei, nie gadałbym bez sensu, i nie wiem czy taniej, może oznaczać lepiej, raz na 10tkm dołożyć 50zł. do oleju, to naprawdę kropla w morzu kosztów eksploatacji:)
...a tabele produktów często są "zaokrąglane" w górę, więc jak ktoś prawdę napisze, niema co się stresować ![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3062
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3063
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
...całkiem niezły
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3064
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
pytam, bo cene ma naprawdę atrakcyjną i może być ciekawą alternatywą dla np mobila
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3065
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
zdecydowanie bardziej polecałbym go od mobila
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3066
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Fuchs Titan XTL GT1 5W40 - nie polecam: ![]() Ale już FuchsTitan Pro C3 5W30 jest ok. ![]() Także szukaj dalej. |
|
|
![]()
Post
#3067
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
z fullsapsów będzie sporo syfu a te do dpf-ów utrzymują silnik w czystości ale słabo go chronią. Sporo w nim później cr, fe, al cu, co daje obraz zużycia elementów silnika ...
|
|
|
![]()
Post
#3068
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Powyższe zdjęcia wykonane przez wschodniego eksperta raczej nie mają wiele wspólnego z obiektywną oceną olei. Usmażenie oleju w kolbie o temp. 250'C w żaden sposób nie symuluje warunków panujących w silniku więc podobnie jak pokazywanie średnicy skaz na kulkach, czy określaniu siły zatarcia w aparacie czterokulowym dobrze działa na wyobraźnię szerokiej rzeszy odbiorców ale niewiele wnosi do całościowej oceny jakości
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#3069
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Gulf Racing i Valvoline VR1 to oleje w pełni syntetyczne czy HC?
|
|
|
![]()
Post
#3070
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Jeden i drugi na pewno jest na bazie HC, nie wiem tylko w jakim stopniu.
-------------------- Stage3
|
|
|
![]()
Post
#3071
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
Witam,
juz kiedyś tu pytałem i pomogliście, więc spytam ponownie ![]() Pacjent to Nissan YD22DDT, pompa VP44, turbo GT1549 (bez VTG), przebieg 254kkm. 0-200kkm półsyntetyk 5w40/10w40, potem 30kkm na mineralu. Po zakupie (235kkm) zalałem za waszą radą hydrokrakiem (Mobil 5w40 HC synth), wymieniony na hydrokrak Total 5w40. Po pierwszej wymianie "zjadł" 300ml oleju w ciągu pierwszych 500km, potem brak ubytków. Po drugiej wymianie cały czas maks. Ponieważ zbliża się kolejne 10tys, a w nadchodzącym roku czeka mnie wyższy przebieg (dotąd robiłem ok 12tys. rocznie, teraz będzie 15-18) rozważam zalanie go pełnym syntetykiem, aby uniknąć częstych wymian. Czy wymiana na pełny syntetyk jest dopuszczalna dla tego silnika? (mechanicy oceniają stan jako wzorowy) Czy zalecacie jest jakiś "lepszy" filtr oleju, aby wytrzymał bez wymiany przez blisko 20kkm? Jeśli tak to jakie polecacie? Nie ukrywam, że auto ma jeszcze posłużyć, nawet w razie zakupu nowego na 99% pozostanie jako "drugie", gdyż jego sprzedaż jest po prostu nieopłacalna ![]() Pozdrawiam i z góry dziękuję. |
|
|
![]()
Post
#3072
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Witam, juz kiedyś tu pytałem i pomogliście, więc spytam ponownie ![]() Pacjent to Nissan YD22DDT, pompa VP44, turbo GT1549 (bez VTG), przebieg 254kkm. 0-200kkm półsyntetyk 5w40/10w40, potem 30kkm na mineralu. Po zakupie (235kkm) zalałem za waszą radą hydrokrakiem (Mobil 5w40 HC synth), wymieniony na hydrokrak Total 5w40. Po pierwszej wymianie "zjadł" 300ml oleju w ciągu pierwszych 500km, potem brak ubytków. Po drugiej wymianie cały czas maks. Ponieważ zbliża się kolejne 10tys, a w nadchodzącym roku czeka mnie wyższy przebieg (dotąd robiłem ok 12tys. rocznie, teraz będzie 15-18) rozważam zalanie go pełnym syntetykiem, aby uniknąć częstych wymian. Czy wymiana na pełny syntetyk jest dopuszczalna dla tego silnika? (mechanicy oceniają stan jako wzorowy) Czy zalecacie jest jakiś "lepszy" filtr oleju, aby wytrzymał bez wymiany przez blisko 20kkm? Jeśli tak to jakie polecacie? Nie ukrywam, że auto ma jeszcze posłużyć, nawet w razie zakupu nowego na 99% pozostanie jako "drugie", gdyż jego sprzedaż jest po prostu nieopłacalna ![]() Pozdrawiam i z góry dziękuję. Strasznie dziwne masz podejście do tematu. Jak chcesz żeby pożył, to lej dobry olej i wymieniaj co 10-12 kkm niezależnie ile km robisz w roku i tyle. |
|
|
![]()
Post
#3073
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
Sądzę, że leję dobry, ale skoro podycent silnika zezwala na wymiany co 20kkm, a są oleje, które utrzymają właściwości przez 15-18kkm, to czemu mam wylewać jeszcze sprawną oliwę w kanał?
Poza tym nie lubię często tracić czasu na zostawianie auta w warsztacie, serio - mam ważniejsze sprawy na głowie. Więc albo będę to robił raz do roku (co 15-18kkm), albo 2 razy (co 7-9kkm), ze względu na wymiany opon. |
|
|
![]()
Post
#3074
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
wymiana oliwy trwa jakieś 15 min, bez przesady..
Ja bym lał to co lałeś i nie kombinował. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3075
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Sądzę, że leję dobry, ale skoro podycent silnika zezwala na wymiany co 20kkm, a są oleje, które utrzymają właściwości przez 15-18kkm, to czemu mam wylewać jeszcze sprawną oliwę w kanał? Poza tym nie lubię często tracić czasu na zostawianie auta w warsztacie, serio - mam ważniejsze sprawy na głowie. Więc albo będę to robił raz do roku (co 15-18kkm), albo 2 razy (co 7-9kkm), ze względu na wymiany opon. To co zaleca producent jest irracjonalne ![]() Z jednej strony chcesz dobrze dla silnika, a z drugiej chcesz wykombinować tak, żeby nie zmieniać oleju tak często jak się powinno dodając jeszcze, że to strata czasu w Twoim przypadku bo masz tyle rzeczy na głowie. Brzmi to śmiesznie, chcesz by samochód dla Ciebie posłużył ale Ty jemu nie chcesz tej chwili poświęcić... ![]() ![]() Jeszcze sobie odpowiedz jakie odcinki robisz tym autem, są to trasy? |
|
|
![]()
Post
#3076
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Kolega z braku czasu pomylił fora i zamiast na kafeterię przypadkiem wszedł na SR.. dla mnie wawa non stop...
|
|
|
![]()
Post
#3077
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
@joker:
Pół na pół trasa / miasto.. tyle, że w moim przypadku "miasto" to 21km do pracy, z odcinkami szybkiego ruchu, a dośc mało stania w korku. Co do dbania o auto - utrzymuję "turboNysę" w dobrym stanie technicznym, 2x do roku sprawdzane jest wszystko co trzeba, w razie objawów zużycia wymiana na porządne części zamiast najtańszych zamienników. Na wymiany oleju co 7-8kkm mnie zwyczajnie niezbyt stać (dobry hydrokrak, komplet filtrów), stąd wymyśliłem przesiadkę na pełny syntetyk. Miałem także nadzieję, że lepszy olej pozwoli dłużej utrzymać silnik w czystości. Szczególnie, że to prosta konstrukcja, bez dwumasów, DPFów, VTG (EGR usunięty przez wcześniejszego właściciela) i hydraulicznych popychaczy, z rorządem na łańcuchu. Bezobsługowy normalnie, nie ma co się psuć ![]() 13 lat temu producenci także inaczej podchodzili do zaleceń, a wymiana oleju i filtrów, czy (co zaskakujące we w dzisiejszych czasach ![]() ![]() No cóż, widac myliłem się, a zaprzyjaźniony mechanik ucieszy się widząc moje auto częściej ![]() @SYLWEK28: bez inwektyw proszę.. to źle, że spytałem bardziej doświadczonych kolegów? Później starałem się uzasadnić swoje "strasznie dziwne podejście do tematu". Ja nie nazywam tu nikogo motoryzacyjnym geekiem, tylko uprzejmie pytam o poradę. A że dociekliwy ze mnie człowiek, to chciałem otrzymać odpowiedź z uzasadnieniem. Teraz mam już wszystko jasne i dziękuję za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#3078
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 May 2012 ![]() |
Szybkie pytanie - jak myslicie - Motul X-CESS 5w40 czy Valvoline SynPower 5w40?
|
|
|
![]()
Post
#3079
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 06 January 2014 ![]() |
Witam wszystkich forumowiczów, po AmsOil zapraszam na www.mmstore.pl
-------------------- www.ChemiaSamochodowa24.pl
|
|
|
![]()
Post
#3080
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Dlaczego w Niemczech nie ma tej firmy? Chodzi o to,że nie ma min 82% bazy syntetycznej a nazywa się olejami syntetycznymi? Jak to jest?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:10 |