Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 152 153 154 155 156 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
G-CSheko
post Sat, 30 Nov 2013 - 13:38
Post #3061


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





gdybym nie testował prawie codziennie tych olei, nie gadałbym bez sensu, i nie wiem czy taniej, może oznaczać lepiej, raz na 10tkm dołożyć 50zł. do oleju, to naprawdę kropla w morzu kosztów eksploatacji:)
...a tabele produktów często są "zaokrąglane" w górę, więc jak ktoś prawdę napisze, niema co się stresować tongue.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Nov 2013 - 13:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sadam55
post Sat, 30 Nov 2013 - 15:30
Post #3062


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





a co powiecie o tym oleju do pd 505.01:

http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silni...-5w40-4l-detail


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 30 Nov 2013 - 15:51
Post #3063


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...całkiem niezły


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 30 Nov 2013 - 20:32
Post #3064


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





pytam, bo cene ma naprawdę atrakcyjną i może być ciekawą alternatywą dla np mobila


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 01 Dec 2013 - 02:29
Post #3065


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





zdecydowanie bardziej polecałbym go od mobila


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Mon, 02 Dec 2013 - 08:48
Post #3066


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(sadam55 @ Sat, 30 Nov 2013 - 15:30) *

Fuchs Titan XTL GT1 5W40 - nie polecam:


Ale już FuchsTitan Pro C3 5W30 jest ok.


Także szukaj dalej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Mon, 02 Dec 2013 - 14:04
Post #3067


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





z fullsapsów będzie sporo syfu a te do dpf-ów utrzymują silnik w czystości ale słabo go chronią. Sporo w nim później cr, fe, al cu, co daje obraz zużycia elementów silnika ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 03 Dec 2013 - 19:06
Post #3068


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Powyższe zdjęcia wykonane przez wschodniego eksperta raczej nie mają wiele wspólnego z obiektywną oceną olei. Usmażenie oleju w kolbie o temp. 250'C w żaden sposób nie symuluje warunków panujących w silniku więc podobnie jak pokazywanie średnicy skaz na kulkach, czy określaniu siły zatarcia w aparacie czterokulowym dobrze działa na wyobraźnię szerokiej rzeszy odbiorców ale niewiele wnosi do całościowej oceny jakości


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:00
Post #3069


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Gulf Racing i Valvoline VR1 to oleje w pełni syntetyczne czy HC?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Fri, 06 Dec 2013 - 13:53
Post #3070


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





Jeden i drugi na pewno jest na bazie HC, nie wiem tylko w jakim stopniu.


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Sun, 05 Jan 2014 - 22:21
Post #3071


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





Witam,
juz kiedyś tu pytałem i pomogliście, więc spytam ponownie smile.gif
Pacjent to Nissan YD22DDT, pompa VP44, turbo GT1549 (bez VTG), przebieg 254kkm.
0-200kkm półsyntetyk 5w40/10w40, potem 30kkm na mineralu.
Po zakupie (235kkm) zalałem za waszą radą hydrokrakiem (Mobil 5w40 HC synth), wymieniony na hydrokrak Total 5w40.
Po pierwszej wymianie "zjadł" 300ml oleju w ciągu pierwszych 500km, potem brak ubytków. Po drugiej wymianie cały czas maks.
Ponieważ zbliża się kolejne 10tys, a w nadchodzącym roku czeka mnie wyższy przebieg (dotąd robiłem ok 12tys. rocznie, teraz będzie 15-18) rozważam zalanie go pełnym syntetykiem, aby uniknąć częstych wymian.
Czy wymiana na pełny syntetyk jest dopuszczalna dla tego silnika? (mechanicy oceniają stan jako wzorowy)
Czy zalecacie jest jakiś "lepszy" filtr oleju, aby wytrzymał bez wymiany przez blisko 20kkm?
Jeśli tak to jakie polecacie?

Nie ukrywam, że auto ma jeszcze posłużyć, nawet w razie zakupu nowego na 99% pozostanie jako "drugie", gdyż jego sprzedaż jest po prostu nieopłacalna wink.gif

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 05 Jan 2014 - 22:45
Post #3072


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Burning @ Mon, 06 Jan 2014 - 00:21) *
Witam,
juz kiedyś tu pytałem i pomogliście, więc spytam ponownie smile.gif
Pacjent to Nissan YD22DDT, pompa VP44, turbo GT1549 (bez VTG), przebieg 254kkm.
0-200kkm półsyntetyk 5w40/10w40, potem 30kkm na mineralu.
Po zakupie (235kkm) zalałem za waszą radą hydrokrakiem (Mobil 5w40 HC synth), wymieniony na hydrokrak Total 5w40.
Po pierwszej wymianie "zjadł" 300ml oleju w ciągu pierwszych 500km, potem brak ubytków. Po drugiej wymianie cały czas maks.
Ponieważ zbliża się kolejne 10tys, a w nadchodzącym roku czeka mnie wyższy przebieg (dotąd robiłem ok 12tys. rocznie, teraz będzie 15-18) rozważam zalanie go pełnym syntetykiem, aby uniknąć częstych wymian.
Czy wymiana na pełny syntetyk jest dopuszczalna dla tego silnika? (mechanicy oceniają stan jako wzorowy)
Czy zalecacie jest jakiś "lepszy" filtr oleju, aby wytrzymał bez wymiany przez blisko 20kkm?
Jeśli tak to jakie polecacie?

Nie ukrywam, że auto ma jeszcze posłużyć, nawet w razie zakupu nowego na 99% pozostanie jako "drugie", gdyż jego sprzedaż jest po prostu nieopłacalna wink.gif

Pozdrawiam i z góry dziękuję.


Strasznie dziwne masz podejście do tematu. Jak chcesz żeby pożył, to lej dobry olej i wymieniaj co 10-12 kkm niezależnie ile km robisz w roku i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Mon, 06 Jan 2014 - 00:17
Post #3073


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





Sądzę, że leję dobry, ale skoro podycent silnika zezwala na wymiany co 20kkm, a są oleje, które utrzymają właściwości przez 15-18kkm, to czemu mam wylewać jeszcze sprawną oliwę w kanał?
Poza tym nie lubię często tracić czasu na zostawianie auta w warsztacie, serio - mam ważniejsze sprawy na głowie. Więc albo będę to robił raz do roku (co 15-18kkm), albo 2 razy (co 7-9kkm), ze względu na wymiany opon.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Mon, 06 Jan 2014 - 09:24
Post #3074


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





wymiana oliwy trwa jakieś 15 min, bez przesady..
Ja bym lał to co lałeś i nie kombinował.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 06 Jan 2014 - 10:15
Post #3075


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Burning @ Mon, 06 Jan 2014 - 02:17) *
Sądzę, że leję dobry, ale skoro podycent silnika zezwala na wymiany co 20kkm, a są oleje, które utrzymają właściwości przez 15-18kkm, to czemu mam wylewać jeszcze sprawną oliwę w kanał?
Poza tym nie lubię często tracić czasu na zostawianie auta w warsztacie, serio - mam ważniejsze sprawy na głowie. Więc albo będę to robił raz do roku (co 15-18kkm), albo 2 razy (co 7-9kkm), ze względu na wymiany opon.


To co zaleca producent jest irracjonalne smile.gif Poczytaj o obecnych silnikach i zaleceniach producenta i jak to się ma do rzeczywistości (szczególnie diesle na hydraulice).
Z jednej strony chcesz dobrze dla silnika, a z drugiej chcesz wykombinować tak, żeby nie zmieniać oleju tak często jak się powinno dodając jeszcze, że to strata czasu w Twoim przypadku bo masz tyle rzeczy na głowie. Brzmi to śmiesznie, chcesz by samochód dla Ciebie posłużył ale Ty jemu nie chcesz tej chwili poświęcić... rolleyes.gif Możesz w takim razie wymieniać olej nawet co 25 kkm, jeszcze mniejsza strata czasu, a teoretycznie utrzymuje on właściwości przez ten okres smile.gif

Jeszcze sobie odpowiedz jakie odcinki robisz tym autem, są to trasy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Mon, 06 Jan 2014 - 11:46
Post #3076


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Kolega z braku czasu pomylił fora i zamiast na kafeterię przypadkiem wszedł na SR.. dla mnie wawa non stop...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Mon, 06 Jan 2014 - 11:49
Post #3077


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





@joker:
Pół na pół trasa / miasto.. tyle, że w moim przypadku "miasto" to 21km do pracy, z odcinkami szybkiego ruchu, a dośc mało stania w korku.
Co do dbania o auto - utrzymuję "turboNysę" w dobrym stanie technicznym, 2x do roku sprawdzane jest wszystko co trzeba, w razie objawów zużycia wymiana na porządne części zamiast najtańszych zamienników.
Na wymiany oleju co 7-8kkm mnie zwyczajnie niezbyt stać (dobry hydrokrak, komplet filtrów), stąd wymyśliłem przesiadkę na pełny syntetyk.
Miałem także nadzieję, że lepszy olej pozwoli dłużej utrzymać silnik w czystości. Szczególnie, że to prosta konstrukcja, bez dwumasów, DPFów, VTG (EGR usunięty przez wcześniejszego właściciela) i hydraulicznych popychaczy, z rorządem na łańcuchu.
Bezobsługowy normalnie, nie ma co się psuć biggrin.gif
13 lat temu producenci także inaczej podchodzili do zaleceń, a wymiana oleju i filtrów, czy (co zaskakujące we w dzisiejszych czasach wink.gif ) żarówek jest opisana w istrukcji obsługi, a nie serwisowej smile.gif

No cóż, widac myliłem się, a zaprzyjaźniony mechanik ucieszy się widząc moje auto częściej wink.gif

@SYLWEK28:
bez inwektyw proszę.. to źle, że spytałem bardziej doświadczonych kolegów?
Później starałem się uzasadnić swoje "strasznie dziwne podejście do tematu". Ja nie nazywam tu nikogo motoryzacyjnym geekiem, tylko uprzejmie pytam o poradę. A że dociekliwy ze mnie człowiek, to chciałem otrzymać odpowiedź z uzasadnieniem.
Teraz mam już wszystko jasne i dziękuję za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wikar
post Mon, 06 Jan 2014 - 13:19
Post #3078


Rookie
Dołączył: Mon, 07 May 2012





Szybkie pytanie - jak myslicie - Motul X-CESS 5w40 czy Valvoline SynPower 5w40?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MM Store
post Mon, 06 Jan 2014 - 21:39
Post #3079


User
Dołączył: Mon, 06 January 2014





Witam wszystkich forumowiczów, po AmsOil zapraszam na www.mmstore.pl


--------------------
www.ChemiaSamochodowa24.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Tue, 07 Jan 2014 - 16:21
Post #3080


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Dlaczego w Niemczech nie ma tej firmy? Chodzi o to,że nie ma min 82% bazy syntetycznej a nazywa się olejami syntetycznymi? Jak to jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 152 153 154 155 156 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:10