![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3041
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Dochodzi też kwestia bardzo licznych podróbek Motula, sam mi się wydaje , że kiedyś na taką trafiłem...
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3042
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Właśnie, podobno do sprzedawców zgłaszały się osoby oferujące w baaardzo dobrych cenach świeżutki Motul Made in CHRL. No i standardem jest, że skupuje się zużyte opakowania, dlatego czasami trzeba olać środowisko i zabrać bańkę ze sobą i wyżucić do swojego kubła lub puścić kominem.
Daltego jedyny spósób na zakup oryginału to kupno u dystrybutora, a Ci z gruntu rzeczy mają ceny wyższe. Chociaż znalazłem jedną hurtownię , która jako największy odbiorca oliwy jednej z marek ma baaardzo konkurencyjne ceny. |
|
|
![]()
Post
#3043
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
też znam jedną dużą firmę z Wawy co teraz w rewelacyjnych cenach ma większość wiodących marek, daliśmy kiedyś w palnik zdrowo to się cudów dowiedziałem,że moment wytrzeźwiałem.... 0w40td 4l sprzedali mi po kosztach za 45zł !!!!!! a potem ściął się ojcu klin w Vento 1z przy -17st taką miał płynnosć wspaniałą ,że z miski od -15 nie wypływał.
koszmar!!!! |
|
|
![]()
Post
#3044
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
...boisz cię podrób motula, lej Millersa, na razie jest tylko jeden importer i 100% pewności że oryginał, no i ceny sa naprawdę przystępne
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3045
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
No i ja tak właśnie zrobiłem.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3046
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
mimo,że ziomki to niestety nikt ode mnie z rodziny i przyjaciół od nich już nie weźmie.. życie..
którego full sapsa wlać do tego zdechlaka 1z? l"zerówki" opiepszy literek na 5kkm |
|
|
![]()
Post
#3047
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Lejcie Xado top oleje i nikt nie podrabia...
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3048
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
To tak samo jak z tymi korektami liczników co TV był temat.
Ustawodawca, nie bedzie zmian przepisów w tym zakresie bo się na tym tylko straci, mniejszy ruch w interesie się zrobi i tyle. Kiedyś na początku swej kariery pracowałem na magazynie to każdy zazdrościł bo twierdził - bo gdzie, jak nie na magazynie sie dorobisz - i coś w tym było. Ale to zrozumiałem dopiero niedawno i zawsze wydawło mi się, że chłopaki z roboty maja po prostu bogate żony. Sorry za OT. |
|
|
![]()
Post
#3049
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Ja pracuje na magazynie od 9lat na stanowisku wyższym niż zwykły magazynier.niestety, dorobic sie nie da bo i zwykła czasem nawet naiwna uczciwość mi nie pozwala
![]() wracając do tematu to Ja za specyfika 5w40 dałem 147zł u Tencia.ciężko mi powiedzieć czy silnik pracuję ciszej czy głośniej. wg mnie jest tak samo jak na elfie który był wczesniej zalany przez poprzedniego właściciela. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#3050
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Ja pracuje na magazynie od 9lat na stanowisku wyższym niż zwykły magazynier.niestety, dorobic sie nie da bo i zwykła czasem nawet naiwna uczciwość mi nie pozwala Tu nie chodzi o uczciwość, przecież na każdym kroku dymają, aż tyłek boli. I właśnie najzwyklejszy magazynier ma największe możliwości.![]() Taki fakt: pewien magazynier spotkał się ze swoim szefem u tego samego handlarza/pasera (facet coś tam produkował i akurat na ten surowiec było zapotrzebowanie). Worek 25kg tego surowca na czarnym rynku ok. 2000zł. Tygodniowy przepływ przez magazyn tego surowca 100-150ton - więc kombinowali. No i po tym spotkaniu magazynier długo już nie popracował. wracając do tematu to Ja za specyfika 5w40 dałem 147zł u Tencia.ciężko mi powiedzieć czy silnik pracuję ciszej czy głośniej. Różnica będzie jak wlejesz 10W60, 20W60 itp. coś naprawdę grubego. A zakrsie SAE 0W...40 to raczej ciężko wychwycić różnicę. Druga sprawa, że niektóre marki przywiązują b. dużą wagę do odczuć organoleptycznych użytkownika np. marka LM. Również seria Motul300V ma sobie b. dużo dodatku odpowiadającego za lepsze zabezpiecznie, a dodatek ten w znacznym stopniu wpłuwa na doznania słuchowe użytkownika i to jest fakt.
wg mnie jest tak samo jak na elfie który był wczesniej zalany przez poprzedniego właściciela. |
|
|
![]()
Post
#3051
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Wlejcie sobie Castrola Edge 5W40 TD do vw 2.0 tdi jest dużżżżżżżo ciszej
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3052
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A po co 5W40 do BKD jak można 0W30 z Fuchs-a z aprobatą 506.01 i bedzie pod KAŻDYM względem lepiej od Castrolikaczy Motulika :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#3053
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Kwestia gustu. Jak udowodnisz ,że lepszy?
Przy wys temp gorszy wg. mnie -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#3054
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Z tego co widzę o Fuchs SuperSyn 0W30 trzyma formę, skoda fabia 1,2 benzyna, przejechane 7500km, np. TBN=4,64; żelazo=14; glin=8, fosfor=799; cynk=1089; wapń=2660. Ogólnie dobrze,m ale może to wynikać jednostki napędowej. Spokojnie do tych 12tyś się dokula.
Castrol EDGE0W40, w BMW X3 w dieslu i 9900km przebiegu też się jeszcze trzyma, żelazo=27; utlenienie=22; azotan=15 - jeszcze z max. 2000km. |
|
|
![]()
Post
#3055
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 09 April 2013 Skąd: Mielec ![]() |
Witam.
Pisze ten post aby pomóc ludziom którzy mieli/mają lub bedą dopiero mieli podobny dylemat co ja. Na wstępie chcialem zaznaczyć ze nie uprawiam tutaj żadnej reklamy ani antyreklamy. Testowałem juz pare olejów w moim silniku (mała wolnossąca R4'ka dość wysilona). Koniec końców stanąlem przed wyborem Mobil1 5w50 / Valvoline VR1 Racing 5w50. Rok jezdzilem na mobilu potem przesiadlem sie na valvoline i ujezdzam go juz drugi sezon:) Zawsze gdy chcialem dowiedziec sie coś wiecej na tematu tego oleju moje poszukiwania kończyly sie na wypowiedziach typu: " u mnie jest OK" albo "Śmigam 3 rok i wszystko bangla jak należy" czyli krótko mowiąc na mało wnoszących do tematu wypowiedzach:) Trafiła mi sie okazja przetestowania oleju na tzw aparacie czterokulkowym. Wykonałem test tego oto oleju a dla porównania wykonalem test o 50zł droższego, popularnego dla przecietnego szaraka oleju z wyższej półki (Castrol Edge 5w30 Gold Edition) Wyniki chciałbym tutaj przedstawic dla potomnych: VALVOLINE VR1 Racing 5w50 ![]() ![]() Graniczny nacisk zatarcia poz [N/mm2]: 214 CASTROL EDGE 5w30 Gold Edition: ![]() ![]() Spora róznica miedzy olejami na korzyść Valvolina, co utwierdza mnie w moim wyborze Test wykonywany był na kulkach z 100CR6 i po próbie Castrola wgłębienie zatarciowe było o 1/3 większe. Także tak jak napisalem na początku nie chce tutaj robic żadnej reklamy ani anty reklamy, pokazuje poprostu swoje spostrzeżenia troszke bardziej rozwiniete niż "u mnie ten olej jest OK!" Pozdrawiam wszystkich użytkowników Valvoline'a ![]() |
|
|
![]()
Post
#3056
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
...to że castrol nie kładzie na kolana, to już wiemy, ale co do testów kulkowych, wałkowych, płytkowych itd...to ze względu na sposób i warunki ich wykonywania, dobre są dla olei hipoidalnych, dla elementów pracujących w niskiej temperaturze, pod dużym obciążeniem jednostkowym itd....pokazują odporność powierzchni na zatarcie po zerwaniu filmu olejowego
w silniku są inne warunki pracy, inne priorytety...odporność na zrywanie filmu olejowego, stabilność termiczna i lepkościowa, odporność na utlenianie, zdolność odprowadzania ciepła itd. dlatego bywa że oleje dające naprawdę najlepszą ochronę silnika, w testach tego typu, wypadają średnio ![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3057
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
Wynikiem testu nie jestem zaskoczony.
Test bardzo ciekway, ale: - nie można porównywać olejów z różnych zakresów SAE w taki sam sposób, tzn. można ale nie odnosimy tego na papier. Np. bierzesz ten i ten po przebigu 3-6-9tyś km i analizujesze spadek "doborczynych" pierwiastków i wzrost "negatywnych". Takie porównanie da jakiś obraz zachowania oleju w czasie i odpwiedź na zasadnicze pytanie któy szybciej pęka, tj. któremu uciekają parametry. Zaskoczeniem by było gdyby 5W30 okazał się "twardszy" niż ten 5W50. Zerwanie filmu olejowego to nie taka prosta sprawa i w silniku ciężko, nie tak łatwo do tego doprowadzić, oczywiście jeśli wszystkie elemanty są sprawne i w nominalach. |
|
|
![]()
Post
#3058
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 30 November 2013 ![]() |
do 1.9tdi PD najlepszy będzie Millers XF Long Life 5W-40?
wcześniej jeździłem na mobilu3000 5-w40, zrobiłem ok 40k km i było ok. |
|
|
![]()
Post
#3059
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
będzie OK
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3060
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 October 2013 ![]() |
do 1.9tdi PD najlepszy będzie Millers XF Long Life 5W-40? Taki trochę przesot formy nad treścią. Są "lepsze" pozycje i tańsze. Dlaczego Millers? Mnie najbardziej mierzi >200st C temp. zapłonu, czyli powinno się przyjąć 200st C, a ten parametr jest dość istotny. Takie rozsądne min. to 220st C, ale im więcej tym lepiej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 04:33 |