Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 150 151 152 153 154 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
dieiadmk
post Sat, 26 Oct 2013 - 22:14
Post #3021


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(kompot @ Thu, 24 Oct 2013 - 15:31) *
Czy opłaca się szukać jeszcze po magazynach XFD zamiast XF LL 5W40? Teoretycznie z tego pierwszego byłem bardziej zadowolony, ale porównanie mam raczej słabe, bo to było w innym aucie... W obydwu przeszedłem na Millersa z raczej dobrych olejów no i XFD pozamiatał x-cessa, XF LL Seleni 5W40 już nie. Ewentualnie czym można lekko wygładzić pracę dynamicznie ujeżdżanego 1.9 JTDm 16V z wizją wirusa. Wymiana co 10 kkm.

Boze a po co millers, motul? Czy to są dobre oleje? - pytania retoryczne.
Ja się pytam po co przepłacać?
Jest dużo dobrych smarowideł w dobrych cenach. Sztuką jest dobrać olej w dobrej cenie. A nie tam jakiś super-hiper za skrzynkę złota. X-cess - ostanimi czasy brałem od dystrybutora po 125zł za 5L i to właściwy stosunek jakości do ceny. I mogę powiedzieć, że to b. olej, ale w tej cenie, bo jak bym miał dać 150zł to lipa.
Ogólnie jak ktoś chce modny olej to niech płaci. To co trendy to zawsze w cenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Oct 2013 - 22:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
iktorn92
post Sat, 26 Oct 2013 - 23:11
Post #3022


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





@ Kompot - ja nie zauwazylem roznicy w pracy silnika na XFD po przejsciu na to nowe 5/40 zastępujace XFD w tej chwili, jest wciąż bdb smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 27 Oct 2013 - 02:45
Post #3023


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





CYTAT(dieiadmk @ Sat, 26 Oct 2013 - 22:14) *
Boze a po co millers, motul? Czy to są dobre oleje? - pytania retoryczne.
Ja się pytam po co przepłacać?
Jest dużo dobrych smarowideł w dobrych cenach. Sztuką jest dobrać olej w dobrej cenie. A nie tam jakiś super-hiper za skrzynkę złota. X-cess - ostanimi czasy brałem od dystrybutora po 125zł za 5L i to właściwy stosunek jakości do ceny. I mogę powiedzieć, że to b. olej, ale w tej cenie, bo jak bym miał dać 150zł to lipa.
Ogólnie jak ktoś chce modny olej to niech płaci. To co trendy to zawsze w cenie.


nie chodzi o przepłacanie, a o to, że również i dla mnie wszystkie oleje typu LL to jedno wielkie ścierwo.Ja tez do swojego seryjnego ATD zamówiłem specyfika od Motula, ale tego pierwszego 5w40, a nie 5w30.
w yarisie zalałem kiedyś millersa xf longlife 5w30 a5/b5.spełniał wymagania producenta, jeśli chodzi o normy, ale co z tego, skoro zrywał sie film i przy ostrzejszej jeździe potrafił zakotłować na niebiesko, nie mówiąc ile potrafił przepalić tego oleju.zmieniłem na zwykłego Motula xcees 5w40 i sie uspokoiło.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 27 Oct 2013 - 21:13
Post #3024


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(dieiadmk @ Sat, 26 Oct 2013 - 22:14) *
Boze a po co millers, motul? Czy to są dobre oleje? - pytania retoryczne.
Ja się pytam po co przepłacać?
Jest dużo dobrych smarowideł w dobrych cenach. Sztuką jest dobrać olej w dobrej cenie. A nie tam jakiś super-hiper za skrzynkę złota. X-cess - ostanimi czasy brałem od dystrybutora po 125zł za 5L i to właściwy stosunek jakości do ceny. I mogę powiedzieć, że to b. olej, ale w tej cenie, bo jak bym miał dać 150zł to lipa.
Ogólnie jak ktoś chce modny olej to niech płaci. To co trendy to zawsze w cenie.

Nie chce mi się zbytnio wdawać w dyskusję, ale rzucę dwa argumenty.
Oszczędność 25 czy 50 zł na 5 litrów oleju raz na 10 kkm (i pół roku w moim wykonaniu) nie są warte jakiejkowiek myśli, czy przypadkiem mam dobre smarowanie przy szybkiej jeździe po autostradzie. Chcę wiedzieć, że mam możliwie dobre smarowanie i mogę cisnąć.
Po drugie gratuluję Ci znalezienia X-cessa w dobrej cenie. Ja kupowałem ten olej 7-8 razy i niestety wcześniej był duży problem z dostaniem go z pewnego źródła. Najlepiej wspominam to co dostałem 5 lat temu od Mamuta, praca silnika była bardzo płynna. Później brałem od ludzi z tego forum, a na koniec na szybko, w potrzebie, kupiłem przez allegro. Cena najniższa do tej pory, silnik chodził wyraźnie bardziej twardo. Mam nadzieję, że znasz sprawę zmiany wyglądu baniaków Motula i przyczyn tego ruchu. Albo forumowe analizy czy ktoś kupił oryginał czy nie i grupowe studuiowanie etykiet. W związku z tymi problemami olałem zupełnie Motula i zalałem polecanego i rozhype'owanego XFD. Praca silnika była nie do poznania, nigdy nie słyszałem, żeby mój TDI VP pracował tak miękko. A skoro słyszę różnicę w jeździe po mieście to tym bardziej badanie na zacieranie wykazałoby co nieco. Koniec referatu o modzie.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 27 Oct 2013 - 21:44
Post #3025


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





nie wiem, czy to nie zabrzmi jak reklama(mam nadzieje, że nie), ale Ja od 6 lat biore oleum od Tencia.zawsze praca silnika w różnych autach, jak i baniaki nie pozostawiału wątpliwości, mimo, że cena nie jest jakąś rewelacją


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Mon, 28 Oct 2013 - 08:10
Post #3026


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(kompot @ Sun, 27 Oct 2013 - 21:13) *
Nie chce mi się zbytnio wdawać w dyskusję, ale rzucę dwa argumenty.
Oszczędność 25 czy 50 zł na 5 litrów oleju raz na 10 kkm (i pół roku w moim wykonaniu) nie są warte jakiejkowiek myśli, czy przypadkiem mam dobre smarowanie przy szybkiej jeździe po autostradzie. Chcę wiedzieć, że mam możliwie dobre smarowanie i mogę cisnąć.
Po drugie gratuluję Ci znalezienia X-cessa w dobrej cenie. Ja kupowałem ten olej 7-8 razy i niestety wcześniej był duży problem z dostaniem go z pewnego źródła. Najlepiej wspominam to co dostałem 5 lat temu od Mamuta, praca silnika była bardzo płynna. Później brałem od ludzi z tego forum, a na koniec na szybko, w potrzebie, kupiłem przez allegro. Cena najniższa do tej pory, silnik chodził wyraźnie bardziej twardo. Mam nadzieję, że znasz sprawę zmiany wyglądu baniaków Motula i przyczyn tego ruchu. Albo forumowe analizy czy ktoś kupił oryginał czy nie i grupowe studuiowanie etykiet. W związku z tymi problemami olałem zupełnie Motula i zalałem polecanego i rozhype'owanego XFD. Praca silnika była nie do poznania, nigdy nie słyszałem, żeby mój TDI VP pracował tak miękko. A skoro słyszę różnicę w jeździe po mieście to tym bardziej badanie na zacieranie wykazałoby co nieco. Koniec referatu o modzie.


Nie chodzi o oszczędności. Nie ma cudów. I każdy producent który ma ofercie oleje sport dzieki nimi ciągnie sprzedaż. A to co w sporcie b. dobre to w cywilu nie zawsze i z tego co obserwuję to jest chyba standardem. Także tam gdzie mamy sport jestem bardzo ostrożny jesli chodzi o produkty do cywila. Motul, Millers to b. dobre oliwy, a są lepsze i porównywalne za dużo mniejsze pieniądze. Motul brałem z InterCarsu. Motul b. dobre oleje do moto i sportu, a do cywila nie te ceny do tej jakości, aczkolwiek jest kilka perełek np. wspomniany X-cess 125zł/5litr i Synergie6100 15W50 100zł/5l. Millers wykazuje w danych charakterystyki tak na prawdę przeciętne parametry i zbyt wiele nie pokazauje. Faktem jest, że po modzie na motula, przyszła na millersa. Tak naprawdę co nie zalejemy będzie dobrze, znajomy do mondeo MKII w benzynie + lpg zalał olej do lokomotywy i 3 sezony przejeżdził (później zmienił na tani market i gitara jeździ). Osobiście uważam, że marki Statoil, LiquiMoly, Gulf, Fuchs, Valvoline i trochę odstający Elf to bardzo dobre oleje i każdy coś z nich dopasuje do swojego cywila.
Wg mnie wpadłeś jak śliwka w kompot i popłnęłeś z tym Millersem. Czy gdybyś o nim nie czytał tak wiele zalał byś go? Przecież te wszystkie opinie są piasne przez studenciaków (student też człowiek i żyć z czegoś musi) oczywiście nie wszytskie, ale większa większość napewno. Ot taki element marketingu szeptanego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 28 Oct 2013 - 09:29
Post #3027


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Argument, że komuś silnik chodzi na oleju od lokomotywy to dla mnie żaden argument. Tak samo oszczędzenie 10 zł/miesięcznie na oleju, który smaruje nie trąbkę, nie łożysko od bulbulatora, tylko silnik.
Millersa, owszem, kupiłem po przeczytaniu opinii w internecie, ale po zalaniu nie miałem wątpliwości dlaczego ludzie są zadowoleni. To była rewelacja i to po przejściu z X-cessa (case opisany wyżej). Słyszałem dobre opinie o niektórych z olejów, które wymieniłeś, ale ja nie należę do osób, które stoją przy ladzie w IC i jeszcze nie wiedzą co kupią i są gotowi na eksperymenty olejowe w swoim dupowozie.
EOT


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Mon, 28 Oct 2013 - 10:43
Post #3028


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(kompot @ Mon, 28 Oct 2013 - 09:29) *
Argument, że komuś silnik chodzi na oleju od lokomotywy to dla mnie żaden argument. Tak samo oszczędzenie 10 zł/miesięcznie na oleju, który smaruje nie trąbkę, nie łożysko od bulbulatora, tylko silnik.

Ok. doskonale Cię rozumiem. Przykład z olejem od lokomotywy miał za zadanie przekazać, że najważniejsze to żeby w ogóle był ten olej. Cały leasing chodzi na minerałach 15W40 bez względu na markę (nawet Fordy!). I co auta doskonale się mają, najważniejsze że koszt eksploatacji uległ zminiejszeniu. A to co będzie się działo z autem po zakończeniu leasingu nikogo nie intersuje, tylko później takie auta trafia do rąk prywatnych, gdzie ludzie sądzą, że im lepsza oliwa tym lepsza jazda często nie mając pojęcia o jakości oliw.
Millers to dobra marka do sportu, no i ostatnimi czasy po ostatnich zmianach i wprowadzaniach jakiś tam nowych technologii jakość trochę spikowała. Tak się zastanawiam, czy to nie analogiczna sytuacja jak jakiś czas temu z motulem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Mon, 11 Nov 2013 - 09:10
Post #3029









Pacjent to LT 2.5 TDI 109PS z manualną 5 biegową skrzynią biegów.
Na stronie Castrola polecają takie oleje:
Silnik (DT) Zalecany EDGE 0W-40
Przekładnia ręczna Zalecany Syntrans Transaxle 75W-90
Mechanizm różnicowy Zalecany Axle EPX 90
Można wybrać jeszcze lepsze oleje np. 10w-60 czy coś takiego? Czy te oleje starczą? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 11 Nov 2013 - 09:39
Post #3030


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





lepsze?...10w60?..a w czym miałby być lepszy, to LT-ek torowy, wyścigowy? tongue.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Mon, 11 Nov 2013 - 09:56
Post #3031









Nie, zwykły, ale jeździ pod dużym obciążeniem i wolę dmuchać na zimnę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 11 Nov 2013 - 10:09
Post #3032


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...no właśnie, na zimno i ciepło byłby niedosmarowany, a dogrzać 10w60 tka aby dobrze pracował, na drodze raczej ciężko
zalej porządny 0w40 i nie mówię tu o castrolu, jak Ci nie żal kasy, proponuję Millers xf 0w40


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Mon, 11 Nov 2013 - 12:37
Post #3033









Castrol taka padaka?
Pieniądze nie są ważne, auto ma jeździć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Mon, 11 Nov 2013 - 16:24
Post #3034


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





W ramach ciekawostki - motor Mercedes OM605 z turbo, auto - wyczynowy "zmotek" do rajdów przeprawowych. Zastosowany olej to Castrol Egde 10W60. Po dwóch dniach rajdu przeprawowego zgon turbiny a olej sam nie chce wylecieć z miski na chłodnym silniku. Konsystencją przypomina galaretę i śmierdzi ewidentnie spalenizną. Krótko mówiąc dramat.
Po zmianie turbiny przepłukany motor najtańszym minerałem a potem zalany Gulfem 5W50 (dystrybucja Gulf Wrocław, ostatnia specyfikacja z wyższym KOH). Przejechany do końca ten rajd i następny po ugrade motoru (większa turbina, inna pompa, +50-60% mocy). Zero problemów. Olej owszem czarny (sadza) ale płynny, w dotyku trzymający smarność, nie przepalony. Wnioski do wyciągnięcia samemu...


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Mon, 11 Nov 2013 - 20:53
Post #3035


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(G-CSheko @ Mon, 11 Nov 2013 - 10:09) *
zalej porządny 0w40 i nie mówię tu o castrolu, jak Ci nie żal kasy, proponuję Millers xf 0w40

Ja proponuję NesteCityPro0W40. Dobra oliwa za rozsądne pieniądze. Problem to tylko jeden dystrybutor w PL.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Fri, 15 Nov 2013 - 22:30
Post #3036


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(Endrjiu @ Fri, 15 Nov 2013 - 20:05) *
Też słyszałem negatywne opinie o Castrolu. Dlatego też od pewnego czasu stosuję Motul albo LM.

Który wypada lepiej?
Bo o tym pierwszym cywilnym oleju mam zdanie hmmm delikatni mówiąc roczarował mnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 19 Nov 2013 - 11:32
Post #3037


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Co sądzicie o Orlen Platinum V 5w30 http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryzac...rt-V-5W-30.html ??


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Tue, 19 Nov 2013 - 11:42
Post #3038


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(mally @ Tue, 19 Nov 2013 - 11:32) *
Co sądzicie o Orlen Platinum V 5w30 http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-motoryzac...rt-V-5W-30.html ??
Hmmm, nie jestem jakoś przekonany do tego monopolisty w PL. Tym bardziej, że jego oleje nie konkurują Skandynawią (mój wzorzec w kwesti dopuszczenia do sprzedaży produktów ropopochodnych) czy chociażby ze DE lub NL.
Jeszcze zależy gdzie chcesz go wlać?
Ja bym nie lał, ale to moja wysoce subiektywna opinia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 19 Nov 2013 - 14:12
Post #3039


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(dieiadmk @ Tue, 19 Nov 2013 - 11:42) *
Hmmm, nie jestem jakoś przekonany do tego monopolisty w PL. Tym bardziej, że jego oleje nie konkurują Skandynawią (mój wzorzec w kwesti dopuszczenia do sprzedaży produktów ropopochodnych) czy chociażby ze DE lub NL.
Jeszcze zależy gdzie chcesz go wlać?
Ja bym nie lał, ale to moja wysoce subiektywna opinia.


Ja zalałem i jeśli chodzi o prace silnika, jest ciszej niż na Motulu Specyfiku 505.01 na którym silnik pracował bardzo głośno.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dieiadmk
post Wed, 20 Nov 2013 - 07:02
Post #3040


Rookie
Dołączył: Mon, 14 October 2013





CYTAT(mally @ Tue, 19 Nov 2013 - 14:12) *
Ja zalałem i jeśli chodzi o prace silnika, jest ciszej niż na Motulu Specyfiku 505.01 na którym silnik pracował bardzo głośno.

A tu nie jestem wcale zdziwiony.
O ile w sporcie motul jest dobry o tyle w cywilu od 3-4lat wstecz poszedł w inną stronnę i postawił na masówkę, marketing i pchanie niczym szczególnym nie wyróżniających się oliw pod płaszczykiem dobrych oliw sport i moto.
I nie jestem zdziwony, że jestes bardziej zadowolony z Orlenu niż Motula dla mnie to ta sama półka. No może Motul ma kilka wyjątków, ale naprawdę tylko kilka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 150 151 152 153 154 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:48