![]() ![]() |
Mon, 05 May 2008 - 19:38
Post
#301
|
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2008 |
czyli moge spokojnie zalewac teraz syntetyka po polsyntetyku i nic sie nie stanie?
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Mon, 05 May 2008 - 19:38
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 05 May 2008 - 19:43
Post
#302
|
|
|
Nie.
Co najwyżej silnik może zacząć brać ciut więcej oleju... ale zmiana na 5/50 i po sprawie |
|
|
|
Mon, 05 May 2008 - 19:54
Post
#303
|
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2008 |
ale z tego co wiem nie ma olejow 5w50 z norma 505.01..
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 05 May 2008 - 19:59
Post
#304
|
|
|
no nie ma
ale ten 5/50 na pewno nie zaszkodzi jak silnik będzie brał zbyt dużo tego 505.01 |
|
|
|
| gość_paputek1981_* |
Tue, 06 May 2008 - 20:44
Post
#305
|
|
|
Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich
|
|
|
|
Tue, 06 May 2008 - 23:44
Post
#306
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
generalnie do hondy 2,2 CDTI 140KM zalecany jest syntetyk 5W30 w ostatecznosci 0W30
(chyba ze mowa jest o 1,7 CDTi to tu mozna zastosowac syntetyki 5W40 lub 5W50 ) do VW t4 2,5TDI AJT mozna lac wiekszosc syntetykow 5W40 5W50 -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
|
| gość_paputek1981_* |
Wed, 07 May 2008 - 13:28
Post
#307
|
|
|
Dzieki za zainteresowanie. Co do silnika hondy to jest i-ctdi z 2004 roku (2.2 140 km) więc moj mobil jest nieodpowiedni ale silnik sie chyba nie rozleci
|
|
|
|
Wed, 07 May 2008 - 14:19
Post
#308
|
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2008 |
no a ja mam dalej problem
poszukalem i sam valvoline twierdzi ze jego olej jest polsyntetyczny http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html wiec biore tego valvolina |
|
|
|
| gość_paputek1981_* |
Wed, 07 May 2008 - 19:55
Post
#309
|
|
|
troche dziwne aby lac 5W30, może do tego z FAP mój tego miema po częsci bo są dwa katalizatory typu denox Mój accord jest z pierwszych lat produkcji z 2004. Na stronie valvo znalazłem to
SynPower 0W-40 SynPower 5W-40 |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 08 May 2008 - 09:18
Post
#310
|
|
|
no a ja mam dalej problem poszukalem i sam valvoline twierdzi ze jego olej jest polsyntetyczny http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html wiec biore tego valvolina Niestety problem właściwego nazewnictwa jest jak widać powszechny... Te oleje z 505.01 są to tzw. " nie w pełni syntetyczne" czyli coś pomiedzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem.... i wszystkie są takie (wymogi aprobaty) po za jednym produktem motula który nie wiem czy jest obecnie w sprzedaży. Valvoline ? Dobry wybór |
|
|
|
Sat, 21 Jun 2008 - 23:27
Post
#311
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
jesli chodzi o norme 505.01 to teraz na rynku pojawil sie wynalazek MOBIL'a Synt S 5W30 z normą 505.01 ...
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 21 Jun 2008 - 23:30
Post
#312
|
|
|
Też do zauważyłem... i nie tylko Mobil ma taki olej.
Czy to nie jest dla silników 2.0 TDI np. BMN i BKD ? W końcu to też są jak by nie patrzeć PD |
|
|
|
Sat, 21 Jun 2008 - 23:34
Post
#313
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
do 2,0TDI bez filtrow mozna lac 505.01 problem moze pojawic sie przy silnikach 2,0TDI najnowszych na CR
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 21 Jun 2008 - 23:38
Post
#314
|
|
|
5/30 są nisko popiołowymi olejami więc można je stosować do silników z FAP i DPF
..... a to to chyba kolejny produkt "marketingowy" pod kątem VAG'ów Silników CR o ile mi wiadomo nie dotyczy aprobata 505.01 |
|
|
|
Tue, 24 Jun 2008 - 01:43
Post
#315
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
dobra bo juz sie pogubilem;)
1,9 tdi afn , 200kkm+, bierze troche oleju (oczywiscie nie mowie ze wyrzuca go litrami) przez turbo - to do zrobienia. Co zalac? Silnik seria narazie. |
|
|
|
Tue, 24 Jun 2008 - 02:14
Post
#316
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
lać wszystko co ma norme minimum 505.00 wiec przy tym przebiegu 10W40 polsyntetyk (no chyba ze nadal jezdzisz na syntetyku np. 5W40 i chcialbys przy tym zostac)
ja jestem tendencyjny i oczywiscie polece Motula... hyhy... ale silniki TDI VP nie są az tak wybredne i generalnie zalanie kazdego oleju z pewnego zrodla i regularna wymiana beda pozytywnie wplywac na silnik -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Tue, 24 Jun 2008 - 08:58
Post
#317
|
|
|
...a ja ofkors pełny syntetyk 5/40 lub 5/50....
|
|
|
|
Tue, 24 Jun 2008 - 19:15
Post
#318
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki |
jest syntetyk ale wlasnie zastanawiam sie nad sensem lania drogiego oleju - teraz jest jakas cenowa masakra (nie pamietam co), nawet motul bedzie tanszy.
Bezduszny a Ty co, orlen znowu polecasz?:> Oczywiscie pytam serio - bez ironii |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Tue, 24 Jun 2008 - 19:47
Post
#319
|
|
|
Akurat dwa produkty Orlenu 5/50 i 10/60 są sprawdzone (nie tylko w silniku) i są bardzo dobre jakościowo.
Jeżeli ktoś ma do nich dostęp w dobrej cenie to śmiało można zalewać. Po za Orlenem możesz zalać Mobil1 5/50 lub Valvoline 5/50. |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Wed, 25 Jun 2008 - 10:34
Post
#320
|
|
|
Mam pytanie...
Czy wie ktoś może czy olej GM 5W-30 jest olejem w pełni syntetycznym..... czy jest to może tylko olej hydrokrakowany ??? |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 02:15 |