Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Mariann
post Mon, 05 May 2008 - 19:38
Post #301


User
Dołączył: Wed, 02 April 2008





czyli moge spokojnie zalewac teraz syntetyka po polsyntetyku i nic sie nie stanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 May 2008 - 19:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 05 May 2008 - 19:43
Post #302









Nie.
Co najwyżej silnik może zacząć brać ciut więcej oleju... ale zmiana na 5/50 i po sprawie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariann
post Mon, 05 May 2008 - 19:54
Post #303


User
Dołączył: Wed, 02 April 2008





ale z tego co wiem nie ma olejow 5w50 z norma 505.01..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 05 May 2008 - 19:59
Post #304









no nie ma wink.gif
ale ten 5/50 na pewno nie zaszkodzi jak silnik będzie brał zbyt dużo tego 505.01
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_paputek1981_*
post Tue, 06 May 2008 - 20:44
Post #305









Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich smile.gif . Nieukrywam że od dłuższego czasu czytam to forum a w szczegulności posty o TDI, bo sam od niedawna d...e woże dwoma klekotami. T4 AJT zrobione w Masters Tuning(116 KM) i hondą i-ctdi (140KM). Oba auta zalewam mobil 1 5W50 czy ten olej jest dobry dla tych silników? Po czym poznać że olej jest orginalny? Auta "biorą olej" ale mieści się w normie, +-1 litr od wymiany do wymiany (15 tyś km) Pozdrawiam wszystkich miłośników Diesla Wstawiam fotki butelki po oleju.





Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Tue, 06 May 2008 - 23:44
Post #306


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





generalnie do hondy 2,2 CDTI 140KM zalecany jest syntetyk 5W30 w ostatecznosci 0W30
(chyba ze mowa jest o 1,7 CDTi to tu mozna zastosowac syntetyki 5W40 lub 5W50 )
do VW t4 2,5TDI AJT mozna lac wiekszosc syntetykow 5W40 5W50


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_paputek1981_*
post Wed, 07 May 2008 - 13:28
Post #307









Dzieki za zainteresowanie. Co do silnika hondy to jest i-ctdi z 2004 roku (2.2 140 km) więc moj mobil jest nieodpowiedni ale silnik sie chyba nie rozleci unsure.gif A jak z orginalnością tego mobila?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariann
post Wed, 07 May 2008 - 14:19
Post #308


User
Dołączył: Wed, 02 April 2008





no a ja mam dalej problem tongue.gif bo jak czytam to havoline jest jeszcze dobry ale pisza ze on tez jest produkowany na bazie syntetycznego tak jak pozostale z norma 505.01 ; ( jedynie na allegro jest polsyntetyk motula z norma 505.01 ale ponoc byly one produkowane do 2007 roku i sa to tzw "lezaki" i w koncu nie wiem bo jak zaleje te polsyntetyka to pozniej przy nasteponej wymianie moze juz go nie byc i zostanie mi jedynie syntetyk ;( teraz mam zalanego polsyntetyka (mobil1) i nie wiem co robic ;(

poszukalem i sam valvoline twierdzi ze jego olej jest polsyntetyczny http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html wiec biore tego valvolina wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_paputek1981_*
post Wed, 07 May 2008 - 19:55
Post #309









troche dziwne aby lac 5W30, może do tego z FAP mój tego miema po częsci bo są dwa katalizatory typu denox Mój accord jest z pierwszych lat produkcji z 2004. Na stronie valvo znalazłem to
SynPower 0W-40
SynPower 5W-40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 08 May 2008 - 09:18
Post #310









CYTAT(Mariann @ Wed, 07 May 2008 - 14:19) *
no a ja mam dalej problem tongue.gif bo jak czytam to havoline jest jeszcze dobry ale pisza ze on tez jest produkowany na bazie syntetycznego tak jak pozostale z norma 505.01 ; ( jedynie na allegro jest polsyntetyk motula z norma 505.01 ale ponoc byly one produkowane do 2007 roku i sa to tzw "lezaki" i w koncu nie wiem bo jak zaleje te polsyntetyka to pozniej przy nasteponej wymianie moze juz go nie byc i zostanie mi jedynie syntetyk ;( teraz mam zalanego polsyntetyka (mobil1) i nie wiem co robic ;(

poszukalem i sam valvoline twierdzi ze jego olej jest polsyntetyczny http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html wiec biore tego valvolina wink.gif


Niestety problem właściwego nazewnictwa jest jak widać powszechny...
Te oleje z 505.01 są to tzw. " nie w pełni syntetyczne" czyli coś pomiedzy pełnym syntetykiem a półsyntetykiem.... i wszystkie są takie (wymogi aprobaty) po za jednym produktem motula który nie wiem czy jest obecnie w sprzedaży.

Valvoline ? Dobry wybór smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Sat, 21 Jun 2008 - 23:27
Post #311


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





jesli chodzi o norme 505.01 to teraz na rynku pojawil sie wynalazek MOBIL'a Synt S 5W30 z normą 505.01 ...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 21 Jun 2008 - 23:30
Post #312









Też do zauważyłem... i nie tylko Mobil ma taki olej.
Czy to nie jest dla silników 2.0 TDI np. BMN i BKD ? W końcu to też są jak by nie patrzeć PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Sat, 21 Jun 2008 - 23:34
Post #313


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





do 2,0TDI bez filtrow mozna lac 505.01 problem moze pojawic sie przy silnikach 2,0TDI najnowszych na CR


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 21 Jun 2008 - 23:38
Post #314









5/30 są nisko popiołowymi olejami więc można je stosować do silników z FAP i DPF

..... a to to chyba kolejny produkt "marketingowy" pod kątem VAG'ów


Silników CR o ile mi wiadomo nie dotyczy aprobata 505.01
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 24 Jun 2008 - 01:43
Post #315


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





dobra bo juz sie pogubilem;)
1,9 tdi afn , 200kkm+, bierze troche oleju (oczywiscie nie mowie ze wyrzuca go litrami) przez turbo - to do zrobienia. Co zalac? Silnik seria narazie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Tue, 24 Jun 2008 - 02:14
Post #316


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





lać wszystko co ma norme minimum 505.00 wiec przy tym przebiegu 10W40 polsyntetyk (no chyba ze nadal jezdzisz na syntetyku np. 5W40 i chcialbys przy tym zostac)

ja jestem tendencyjny i oczywiscie polece Motula... hyhy... ale silniki TDI VP nie są az tak wybredne i generalnie zalanie kazdego oleju z pewnego zrodla i regularna wymiana beda pozytywnie wplywac na silnik


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 24 Jun 2008 - 08:58
Post #317









...a ja ofkors pełny syntetyk 5/40 lub 5/50.... happy.gif i wcale nie Motula
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 24 Jun 2008 - 19:15
Post #318


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





jest syntetyk ale wlasnie zastanawiam sie nad sensem lania drogiego oleju - teraz jest jakas cenowa masakra (nie pamietam co), nawet motul bedzie tanszy.
Bezduszny a Ty co, orlen znowu polecasz?:> Oczywiscie pytam serio - bez ironii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 24 Jun 2008 - 19:47
Post #319









Akurat dwa produkty Orlenu 5/50 i 10/60 są sprawdzone (nie tylko w silniku) i są bardzo dobre jakościowo.
Jeżeli ktoś ma do nich dostęp w dobrej cenie to śmiało można zalewać.

Po za Orlenem możesz zalać Mobil1 5/50 lub Valvoline 5/50.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 25 Jun 2008 - 10:34
Post #320









Mam pytanie...
Czy wie ktoś może czy olej GM 5W-30 jest olejem w pełni syntetycznym..... czy jest to może tylko olej hydrokrakowany ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 23:11